collapse

Auteur Topic: Onderhandelen Offerte?  (gelezen 55398 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #75 Gepost op: 20 augustus 2013, 11:12:04 »
Ik denk dat je het altijd kunt proberen om te onderhandelen. Zelf was ik dat nooit zo gewend, maar mijn man is er wel goed in, dat scheelt;-) Soms sta je er versteld van hoeveel er nog af kan hoor, dus gewoon proberen!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #76 Gepost op: 22 augustus 2013, 10:23:34 »
Wij gaan vrijdag opnieuw kijken naar die locatie met die "korting". Mijn partner en ik hebben vaak dat als we elkaar aankijken, we wel genoeg weten (of het 'm wordt of niet) en ik denk dat ook dat als het 'm wordt, hij wel begint over korting.... Laat dat lekker aan hem over denk ik.

EllenT, wij hebben ook een vraagje over de aankleding en we twijfelen heeeeel erg tussen twee. Wij hebben dan deze ook opgebeld, en gewoon uitgelegd dat we nog wat vragen hebben en heel graag nog een afspraak maken om de knoop door te kunnen hakken. Dat doen ze bij ons gewoon.

EllenT

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #77 Gepost op: 22 augustus 2013, 15:36:04 »
Hoi WillemMarieke,

Het blijft best lastig allemaal.

Wanneer hak je de knoop door (kwa locatie)
Wanneer ga je in onderhandeling?
Wanneer wordt alles definitef vast gezet?

Pfff...

Tussen welke twee locaties twijfel jij dan Marieke?(misschien heb ik daar over heen gelezen)

Wat ik ook lastig vind, is dat je alle op elkaar moet afstemmen. Ik bedoel, als wij voor de locatie gaan waar we nu de offerte van hebben liggen (De Middelburg), moet alles maar net daarop aansluiten. De DJ moet die dag kunnen, eventueel de bruidstaart moet op die dag daar gebracht worden en zoveel meer... En dan trouwen, eten en feesten op 1 locatie!!

Ik hoor het wel van je hoe de onderhandeling ging Marieke. Succes!

Groetjes Ellen

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #78 Gepost op: 22 augustus 2013, 16:40:53 »
Hee Ellen,

Ja, ik vind het ook lastig. Ik hoop vrijdag de knoop door te hakken. En inderdaad de andere vragen vind ik lastig.

De locaties staan als PM, wil ik nog even geheim houden (weet niet wie hier mee lezen!).
En inderdaad, dat klopt wel, dat alles op elkaar aan moet sluiten. Alleen bij ons geldt dat wat minder, omdat we sowieso die datum willen. Kan dat niet, zoeken we een ander. We zijn dan namelijk precies anderhalf jaar verloofd!

Ik post vrijdag/zaterdag (ben vrijdag ook jarig, dus misschien niet gelijk tijd) wel even of we een knoop door hebben gehakt en of er iets besproken is over prijzen!

Groetjes,
Marieke

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #79 Gepost op: 27 november 2013, 08:41:11 »
Question! Vandaag hebben we een gesprek bij onze locatie over het eten en dat soort dingen. Ik vroeg me af of jullie nog onderhandelingsruimte zien in hun offerte!
Komt ie:

Ontvangst om 17:00 met koffie / thee
aansluitend direct bbq (tot ongeveer half 9)
aansluitend aansnijden bruidstaart
tot ongeveer 23:00 borrel en dansje

We hebben dus niet echt een feestavond..hele dag met dezelfde gasten 49 volw. 13 kinderen

De prijzen:

Dranken arrangement volw. van 17:00 23:00 Eur. 22,50 p.p.
bbq Eur. 25,- p.p.
Hapjes op de avond Eur. 1,50 p.p.
Kinderprijs Eur. 1,50 per kind per levensjaar per dagdeel (dus bbq Eur. 1,50 per jaar en avond arrangement 1,50 per jaar)

Op zich allemaal wel een nette prijs maar dit is nog wel excl. bruidstaart en excl. een dessert na de bbq.

Heeft iemand een idee of we hier nog iets mee kunnen? Bedankt!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #80 Gepost op: 27 november 2013, 08:51:45 »
Wij betaalde 19,50 voor drank van 20:00 tot 01:30 en daar zaten de hapjes bij in!
Daarnaast betaalde wij voor de 4 kinderen de prijs van 1 volwassenen, maar het ligt er natuurlijk aan hoe oud de kinderen zijn of dat gunstiger voor jullie is ;)

De BBQ is denk ik een nette prijs, al zou ik dan wel verwachten dat er iets van een dessert bij zou zitten...

Mariska83

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #81 Gepost op: 27 november 2013, 11:02:37 »
Wij moesten alleen betalen voor de kinderen van 4 en ouder, dit was dan de halve prijs. We hadden 9 kinderen onder de 4 en 3 boven de vier.

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #82 Gepost op: 18 december 2013, 12:11:05 »
Even wat overleggen: wij hebben een mooie locatie geregeld, we trouwen op een donderdag dus we gingen van 9000 naar 6500. Het voelde als een goede deal. Na een paar maanden kwam er een actie op internet.

Best Wedding Deal

Aanbieding: Best Wedding Deal
Het professionele en ervaren team van ons Kasteel heeft al vele  droombruiloften op hun naam staan. Ook ú kunt uw droomdag bij ons vieren, en met onze unieke Best Wedding Deal wordt dat nu wel heel aantrekkelijk. Als u namelijk op maandag, dinsdag, of woensdag trouwt profiteert u van een erg mooie prijs. Deze actie is het gehele jaar geldig, met uitzondering van de woensdag voor Hemelvaart.

Daarnaast geldt deze deal ook in de maanden november tot en met maart op donderdag!

Het volgende zit in de Best Wedding Deal:
Prosecco • Borrelhapjes • Hapjes feestavond • Late night snack • Diner • Menukaartjes diner • Drankje bij ontvangst • Binnenlands drankarrangement • Bruidstaart • Serveerkosten bruidstaart • Bloemdecoratie • Ceremonie-opstelling • Geluidsversterking ceremonie • Locatiehuur • Loper • Personeel


Draaiboek / dagindeling

15.30 uur
Huwelijksvoltrekking

16.15 uur
Feestelijke ontvangst met bruidstaart en prosecco, gevolgd door drankjes (Hollands) en een Van Dobben-bitterbal

17.45 uur
Driegangen-keuzediner inclusief wijnen en water, afgesloten met koffie en thee

20.30 uur
Feest, ontvangst met prosecco cocktail en drankjes (Hollands), 4x hapjes

00.00 uur / 00.30 uur
Afsluitingsfeest met late night snack


Prijs gebaseerd op 20 tot 30 daggasten en 70 tot 100 feestgasten
€ 4.950,–

Prijs per extra daggast
€ 65,–

Prijs per extra feestgast
€ 35,–

Wij trouwen op een donderdag na maart maar toch voelt het niet helemaal eerlijk. Mijn beste vriendin trouwt een week voor ons daar. Ze wilden bussen geregeld hebben vanaf de locatie naar hum woonplaats. Dit is erg duur , maar het personeel ging hier achteraan en willen de helft mee betalen om hun binnen te halen. Superfijn voor mn vriendin natuurlijk, maar nu heb ik helemaal t gevoel dat we geen goede deal hebben gesloten. Wat moet ik hier nu mee?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #83 Gepost op: 18 december 2013, 12:20:28 »
Ik ben bang dat je hier niet zoveel meer mee kan. Jullie hebben akkoord gegeven op de door hun afgegeven offerte.
Wat je natuurlijk zou kunnen doen is er een mail/telefoontje naar hun toe doen. Maar 'k ben bang dat je er juridisch gezien niks mee opschiet. Maar goed, nee heb je, ja kan je krijgen!

wedding2013

  • Gast
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #84 Gepost op: 18 december 2013, 12:50:20 »
Toch even per email op reageren en kijken welke mogelijkheden je nog hebt. En nog een tip: niet meer vergelijken hoor met anderen, ten eerst ga je je dan meer zorgen maken, ten tweede kan je er toch niks meer aan veranderen!

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #85 Gepost op: 18 december 2013, 12:59:09 »
Ja daar hebben jullie wel een punt. We gaan t gewoon proberen en dan zien we wel. Het lullige is ook nog dat mn vriendin daar is heen gegaan door mij..omdat ik zo vol er van was. Het is voor hen best ver weg , maar ze wilden wel gaan kijken omdat wij er zo positief over waren. Het is nog steeds prachtig natuurlijk maar die man gaf ons t gevoel alsof we echt een werelddeal hadden gesloten en ik voelde me er bijna verlegen door. Daarom is hij dus een zakenman en ik niet :biggrin:

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #86 Gepost op: 18 december 2013, 13:02:55 »
Joyce, ik kan me goed voorstellen dat je dit niet eerlijk vindt.
Ik zou dit ook zeker terugkoppelen naar de locatie! Ik zou het eerst netjes houden maar als ze niks meegeven gewoon een beetje boos worden. Of zelf met een voorstel komen dat je er iets gratis bij krijgt?

Joyce25

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 388
  • Geslacht: Vrouw
Re: Onderhandelen Offerte?
« Reactie #87 Gepost op: 18 december 2013, 15:26:06 »
Ja in de offerte staan de prijzen voor extra gasfen, dag en avond. En dat er nog geld bijkomt voor de drankjes voor het entertainment en fotograaf,. Ik dacht : als hij nou al die extra's nou weglaat qua kosten. Geen gezeur over een extra gast, dan vind ik het wel prima. Stel dat hij instemt, hebben jullie dan nog ideeen waar im om zou kunnen vragen? Als we dan toch bezig zijn, of ga ik dan te ver? :biggrin:

thanks vokr jullie reacties, echt fijn om hier dingen in de groep te gooien:)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards