collapse

Auteur Topic: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken  (gelezen 30190 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Gepost op: 5 mei 2012, 21:46:41 »
Lieve allemaal,
Ik vroeg me af of hier ook bruidjes zijn die zelf hun taart hebben gemaakt of van plan zijn die te maken? ik heb voor onze aankondiging aan onze ouders zelf cupcakes gemaakt met zelfgemaakte fondant. Dat was wel heel leuk en lekker, maar ik vraag me nu dus af of er ook bruidjes zijn die dit voor hun grote dag hebben gedaan of van plan zijn. En zo ja hoe dit bevalt, hoe het er uit moest zien en waarom je zoiets wilt. bij mij zou het naast budget ook de reden hebben dat ik en mijn AS het heel leuk vinden om samen dingen te bakken.
Wat vinden jullie?
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2013, 19:51:35 door JoyceS »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2012, 09:20:25 »
Wij doen eht ook zelf maar dan wel met behulp van de taartenbakker hier op de hoek van de straat.
Zij zijn begonnen als amateur maar hebben nu een winkeltje in zelfgemaakte taarten, en alles wat je hiervoor nodig hebt.
Zij maken de basiscake, wij gaan helpen vullen, versieren en opmaken.
We krijgen wel iets korting maar heel veel goedkoper is dit niet.
Er zijn wel mensen hier die het helemaal zelf deden maar wie dat waren weet ik even niet meer!

twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2012, 12:28:25 »
Ja.
Lang voor de bruiloft heb ik een keer de poppetjes voor bovenop gemaakt.
Fondant is lang genoeg te bewaren (en we wilden het toch voor de sier gebruiken als taarttopper en niet opeten)
Twee weken vooraf heb ik ons aansnijtaartje gemaakt en in de vriezer bewaard.
Woensdagavond heb ik alle kleine taartjes gebakken, donderdag is mijn moeder gekomen en hebben we ze bekleed met fondant en naar de locatie gebracht.
Vrijdag bruiloft.

Eerste foto is een oefenmoment geweest.
Tweede het taartje en de laatste op de dag zelf:
« Laatst bewerkt op: 6 mei 2012, 12:29:09 door twijfeltje »

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2012, 16:04:25 »
wat ziet dat er leuk uit twijfeltje! beviel het een beetje? hoorde dat je op de dag voor je huwelijk misschien liever emt andere dingen bezig bent, maar moet eerlijk zeggen dat het mij juist iets lijkt om een beetje bij te ontspannen...

twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2012, 16:15:58 »
Het beviel prima.
Ik vond het vooral heel leuk om iets te kunnen serveren wat ik zelf had gemaakt.
Niet iets aansnijden van een ander.

Ik heb alleen de kleine taartjes niet van biscuit gemaakt, maar van cake en ik heb ze ook niet gevuld.
Daar had ik geen tijd voor / zin in.
En met cake smaakt het dan toch lekkerder dan met biscuit.
Dat is een beetje droog zonder vulling.
Eigenlijk waren het dus een soort omgedraaide cup-cakes met fondant erover.
Die grote heeft in de vriezer gestaan, dus geen last-minute stress.

Ik weet niet wat ik anders zou hebben gedaan die twee dagen vooraf.
Ik was woensdag ook al vrij (om te bakken), dat scheelt en verder was alles voor de bruiloft al wel gedaan.
Donderdag was uiteindelijk wel een beetje druk, want we moesten 's avonds onze koffers voor de huwelijksreis ook nog inpakken...  
De hartjes zijn vanwege de vorm leuk genoeg, dus dat scheelde weer tijd voor versieren.
Anders was het misschien teveel geweest.
ligt natuurlijk ook aan het aantal gasten.
60 stuks vond ik al aardig veel, maar als je een stapeltaart maakt, gaat dat misschien weer anders.

Het is even wat werk, maar ik ben blij dat ik het zo heb gedaan en mijn man gelukkig ook.

Kylie

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2012, 20:44:17 »
Ik heb ook zelf mijn taart en cupcakes gemaakt. Ik trouwde op donderdag, maandagnacht had ik de cc klaar en woensdagmiddag de taart. Ik vond het wel heerlijk ontspannen. Ik heb wel de lagen van de taart eerst gevuld en bekleed, vervolgens ingevroren, zodat ik woensdag alleen hoefde te stapelen en decoreren. Ik ben ermee begonnen omdat het me leuk leek om zelf te doen en ik geen honderden euro's aan mijn bruidstaart uit wilde geven. Probleem (?) was, dat het enorm verslavend is en ik nu voor honderden euro's spullen in huis heb :ph34r: . Gelukkig heb ik er een betaalde hobby van kunnen maken. :laugh:











twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #6 Gepost op: 6 mei 2012, 22:33:23 »
Ik ben ermee begonnen omdat het me leuk leek om zelf te doen en ik geen honderden euro's aan mijn bruidstaart uit wilde geven. Probleem (?) was, dat het enorm verslavend is en ik nu voor honderden euro's spullen in huis heb :ph34r: . Gelukkig heb ik er een betaalde hobby van kunnen maken. :laugh:
Al die spullen zijn bij mij inderdaad ook net zo duur als het geld dat we hebben 'bespaard' met de bruidstaart.
Maar inderdaad een leuke hobby.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #7 Gepost op: 7 mei 2012, 09:17:55 »
leuk al die mooie taarten en positieve berichten over zelf taart bakken. Ik heb zo het vermoeden dat ik het ook zelf wil doen, zeker nu ik zie dat je die stapel taart ook gewoon zelf kan maken, want ik wil echt zo graag een stapel taart... enige probleem word dan het inschatten van de grote van de taart maarja ik weet nu nog niet eens wie er gaan komen en hoeveel mensen dus dat zien we tegen die tijd wel weer.

Dankjulliewel voor de comments en tips enzo :)

Lien78

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2012, 12:39:54 »
Ik heb onze bruidstaarten (stapel van drie lagen en vier losse ronde taarten op een etagère) zelf gemaakt, in Blond Amsterdam thema. Heerlijk en superieuk, lekker over the top, haha! Ze waren gevuld met citroenbotercreme en frambozenmousse, en de stapel met witte chocolade monchou en verse aardbeien. Veel complimentjes geoogst. :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2012, 13:09:46 »
Ik heb onze bruidstaarten (stapel van drie lagen en vier losse ronde taarten op een etagère) zelf gemaakt, in Blond Amsterdam thema. Heerlijk en superieuk, lekker over the top, haha! Ze waren gevuld met citroenbotercreme en frambozenmousse, en de stapel met witte chocolade monchou en verse aardbeien. Veel complimentjes geoogst. :)

Dat klinkt superleuk en lekker! Heb je er een foto van?

Leo1986

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2012, 19:56:03 »
Het lijkt me erg leuk om zelf een taart te maken (eerst een workshop volgen) maar dat mag niet van mijn as. "Je gaat je niet zo druk maken vlak voor het trouwen". Ik heb nu dus maar bedacht dat ik wel voor onze gasten bedankjes ga maken in de vorm van mini cupcakes versierd met fondant. Dit kan ik een aantal weken van te voren maken en hoef ik nog maar weinig te doen 1 dag voor de bruiloft.

Taarten zien er trouwens erg gaaf uit!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #11 Gepost op: 13 juli 2012, 20:47:52 »
Ik ga ook zelf onze taart maken, Ik doe veel workshops aan kinderen begeleiden, en ook taarten maken is mij niet vreemd, Ik kan hier en daar ook nog korting krijgen, dus al met al helemaal top! Lief en ik hebben een idee van hoe de taart moet worden, en voor die tijd ga ik nog aan de gang met dummy's om het helemaal beeld te geven.

Ik krijg altijd heel veel complimenten dus dat komt wel goed!

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #12 Gepost op: 13 juli 2012, 20:49:52 »
Het lijkt me erg leuk om zelf een taart te maken (eerst een workshop volgen) maar dat mag niet van mijn as. "Je gaat je niet zo druk maken vlak voor het trouwen". Ik heb nu dus maar bedacht dat ik wel voor onze gasten bedankjes ga maken in de vorm van mini cupcakes versierd met fondant. Dit kan ik een aantal weken van te voren maken en hoef ik nog maar weinig te doen 1 dag voor de bruiloft.

Taarten zien er trouwens erg gaaf uit!

Je bedoelt toch wel de versiering en niet de cakejes zelf? of vries je ze in?

Leo1986

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #13 Gepost op: 13 juli 2012, 23:23:34 »
Wil de cakejes gaan invriezen. Volgens de verschillende websites moet dat er goed gaan. Heb ook weer geen zin om de dag voor de bruiloft 140 cupcakes te gaan bakken, ook al zijn ze dan mini  :rolleyes: . Fondant schijn je goed te kunnen bewaren door het goed te verpakken, wil rondjes fondant met een hart in een andere kleur erop maken zodat ik het de dag ervoor alleen nog erop moet leggen.

Ga het van te voren nog wel een keer uittesten, zal laten weten hoe het is gegaan!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #14 Gepost op: 14 juli 2012, 21:21:47 »
lol, mijn as is juist super enthousiast en wil graag samen met mij de taart maken.. maar zit er ook al aan te denken om ergens een onversierde taart te regelen en die dan de dag voor de bruiloft te versieren... vullen vond ik de laatste keer echt niet leuk, en bekleden kan ik niet echt. maar versieren vind ik gaaf

wedding2013

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2012, 11:56:40 »
Ik heb ook een idee om zelf de taart te maken, maar mijn verloofde is het er niet mee eens.
Je bezorgt jezelf veel te veel stress en we moeten die taart ook nog kunnen vervoeren.
Dat is eigenlijk het allergrootste probleem!

Hoe hebben jullie dat gedaan als je locatie nogal uit de buurt is?
Moeten dan speciale koelwagen huren want het is meer dan een uur rijden (als die locatie het wordt).

Ik denk dat ik anders maar moet kijken bij een patisserie in de buurt en vragen of ik mee mag helpen! Iemand tips?

twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2012, 17:53:26 »
Een koelwagen lijkt me niet nodig.
Ik had mazzel: locatie was bijna om de hoek.

Je kunt de taart evt ook een week vooraf maken en invriezen.
Dan kun je hem de dag vooraf uit de vriezer halen en naar de locatie brengen.
(Hij blijft echt wel even koud in de auto)
Daar kan hij dan in de koeling.

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2012, 20:48:50 »
Kun je dan de taart, met vulling, invriezen? Ik wil eigenlijk, als het me lukt, ook zelf een taart maken... Als ik van tevoren de taart kan maken, kan ik de dag voor onze bruiloft hem wel bekleden... Of denk ik dan te makkelijk?

twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2012, 22:00:27 »
Kan prima.
Je kunt zelfs een taart compleet bekleed en helemaal versierd gewoon invriezen.
(In een doos en plastic zak erom tegen de condens)

wedding2013

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #19 Gepost op: 17 juli 2012, 21:30:51 »
Kan prima.
Je kunt zelfs een taart compleet bekleed en helemaal versierd gewoon invriezen.
(In een doos en plastic zak erom tegen de condens)

Ik ga meteen oefenen met bruidstaart maken(ook met invriezen hoe het smaakt) , heb toch een jaar de tijd!
Ik vind het echt een leuk idee om je eigen bruidstaart te maken.. en anders wordt het gewoon een verlovingstaart!
Moet het dan alleen niet gaan opeten!

Kylie

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #20 Gepost op: 18 juli 2012, 09:58:20 »
Ik heb mijn eigen bruidstaart gemaakt, gevuld en bekleed ingevroren. De dag voor de bruiloft uit de vriezer gehaald en gedecoreerd. Ik wilde niet het risico lopen dat de kleuren van het marsepein uit zouden gaan lopen.

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #21 Gepost op: 18 juli 2012, 10:30:05 »
Ik heb onze taart ook zelf gemaakt. Geheel afgewerkt en al de vriezer in.
Dags van te voren eruit gehaald en meteen naar de locatie gebracht. Zij hebben hem daar in de koelcel gezet en de volgende dag rustig op temperatuur laten komen. Zag er nog net zo uit als hij bij mij de vriezer in gegaan was en hij smaakte heerlijk!
Dat is nog steeds mijn grootste trots van de dag!!

twijfeltje

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #22 Gepost op: 18 juli 2012, 10:32:06 »
Ik heb mijn eigen bruidstaart gemaakt, gevuld en bekleed ingevroren. De dag voor de bruiloft uit de vriezer gehaald en gedecoreerd. Ik wilde niet het risico lopen dat de kleuren van het marsepein uit zouden gaan lopen.
Ik gebruik fondant, misschien dat dat scheelt?
Bij ons toppertje had ik de oogjes gemaakt met kleurstof en die was inderdaad iets vager geworden: grotere vlek, maar nog prima.
Die heeft dan ook 3 maanden op de plank ik een bak gestaan.
De taart maar een week ofzo.

Kylie

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #23 Gepost op: 18 juli 2012, 20:35:24 »
Met fondant loop je hetzelfde risico, de kans is klein, zeker met deze temperaturen en als je netjes de taart uit de vriezer eerst 24 uur in de koeling zet. Ik heb het wel voorbij zien komen op het leukste taartenforum. Ik heb gewoon gezorgd dat de taart bekleed was en alle decoratie helemaal klaar, op de randjes na, die moest ik nog uitsteken. Ik ben er die dag ongeveer 2 uur mee bezig geweest. Bovendien vond ik het juist leuke afleiding :)

PrachtigFeest

  • Gast
Re: Zelf bruidstaart/bruidscupcakes maken
« Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2012, 17:08:29 »
Ik maak ook regelmatig taarten zelf voor een bruiloft. Dat is leuk om te doen, en voornamelijk erg rustgevend ( als je tenminste zeker bent van je kunnen! )
Wat je ook zou kunnen doen is je taart maken in samenwerking met iemand anders die ook echt de ruimte heeft voor invriezen e.d. en die de "afhandeling " van de taart op de dag zelf kan regelen. Het kan namelijk best ingewikkeld zijn als je gelaagd werkt om alles opeen te stapelen, terwijl je ondertussen ook nog je gasten aan het vermaken bent en je kersverse man niet uit het oog wil verliezen! :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards