collapse

Auteur Topic: Oktober 2011!  (gelezen 232784 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #275 Gepost op: 10 maart 2011, 10:48:24 »
welkom CD28 :) jullie hebben zo te lezen al aardig wat geregeld!
ik ga zo even naar het gemeentehuis om ondertrouw te regelen, m'n AS en ik hebben momenteel echt nooit samen een doordeweekse dag vrij en aangezien dit hier een dorp is, is het gemeentehuis maar beperkt open. maar we hebben alle documenten al en vrouw van gemeente had gezegd dat ook 1 van ons kon langs komen om de datum te prikken, dus ben benieuwd :) we gaan voor 21 april wss!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #276 Gepost op: 10 maart 2011, 11:07:03 »
Ik blijf het grappig vinden hoe verschillend dat ondertrouw is per gemeente. Ik ging bellen om een afspraak te maken voor de ondertrouw en die vrouw heel geïrriteerd je moet eerst een datum regelen. (Hadden wij uiteraard al lang, maar goed) ik heel voorzichtig nou ja we trouwen niet in Doesburg maar in Arnhem en daar staat de datum al vast. Vervolgens ging zij heel stug door, voor ondertrouw hoef je geen afspraak voor te maken, kom maar gewoon langs en dan regelen we dat. Ik toch maar afspraak gemaakt, maar bij onze gemeente kan het inderdaad gewoon als je binnen komt lopen met je tweeën, alla minuut geregeld worden. Het is dat je nog net meegenomen wordt naar een apart kamertje en dat ze je nog een hand geven om te feliciteren, maar daar houd het bij ons toch echt mee op. Het liefst doen ze het gewoon bij de balie :wink: (al was de mevrouw die het verder regelde heel vriendelijk hoor!)

Bij ons kun je in dezelfde week dat je trouwt nog in ondertrouw mits je dan dus ook echt in Doesburg trouwt voor andere gemeente raden ze aan om 2 weken van te voren te gaan. Maar dan lees je hier op het forum dus ook verhalen van 4 maanden van te voren.... lijkt me toch wel heel erg lang van te voren, voor het afgeven van uittreksels en het in de computer zetten. Nou zijn wij al in januari gegaan, maar das een gevoel en om het maar geregeld te hebben :tongue:

@ CD klinkt alsof jullie toch ook al veel geregeld hebben. Wanneer zijn jullie begonnen met het regelen van de bruiloft?
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2011, 11:10:07 door Jof »

sydnew

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #277 Gepost op: 10 maart 2011, 11:13:30 »
Hallo alle oktober bruidjes,

Wilde jullie even allemaal feliciteren met jullie voorgenomen bruiloft!
Oktober is een prachtige maand om te trouwen, wij zijn getrouwd op 15 oktober 2010.
Super mooie natuur en nog eens lekker weer!!

Geniet van de voorbereidingen, ik mis ze al :biggrin:

Groetjes Wendy

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #278 Gepost op: 10 maart 2011, 11:15:48 »
dank je wel wendy :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #279 Gepost op: 10 maart 2011, 11:17:14 »
Dank je Wendy, we doen ons best lekker te genieten!

Had jij iets van een jasje,sjaal, bolero iets om je schouders die dag?

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #280 Gepost op: 10 maart 2011, 11:46:24 »
zucht, mis ik een handtekening van m'n AS.... kan ik nog niet de afspraak voor de ondertrouw maken :sad: wat een gedoe zeg!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #281 Gepost op: 10 maart 2011, 12:08:49 »
wat een onzin je hebt helemaal geen handtekening nodig om een afspraak te maken om in ondertrouw te gaan. Wat een onzin van die gemeente. Je wilt toch juist een afspraak maken om te zorgen dat alle gegevens er komen?

Waar heb je zijn handtekening voor nodig dan? Je wilt toch gewoon dat ze in hun agenda kijken of er een gaatje is zodat je langs kunt komen om alle formulieren te overhandigen en te tekenen?  (formulieren als in eventuele geboorte uittreksels als je niet in je eigen gemeente in ondertrouw gaat en kopieën van identiteitsbewijzen van de getuigen.)
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2011, 12:10:18 door Jof »

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #282 Gepost op: 10 maart 2011, 12:12:00 »
wij moeten van tevoren al alle documenten hebben en een heel formulier invullen met al onze gegevens en dat je verklaard dat je nooit eerder getrouwd bent geweest enzo, en daar moet handtekening onder, pas als je dat allemaal heb kun je een afspraak voor ondertrouw maken, zodat zij zeker weten dat alles in orde is... wat een gedoe he?!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #283 Gepost op: 10 maart 2011, 13:11:02 »
pff dat is het hele in ondertrouw gaan, wat een onzin (om het dus van te voren al te doen). Vervolgens hoef je dan toch alleen die papieren nog maar af te geven, hoef je toch ook geen afspraak meer te maken :S

Ondertrouw is puur zorgen dat alle gegevens er zijn: uittreksels geboorteregister, bewijs dat je nooit getrouwd bent of als je gescheiden bent bewijs van echtscheiding, identiteitsgegevens van bruidspaar en getuigen en klaar. Wat moet je dan nog op de ondertrouw zelf doen?

Sorry snap het principe niet helemaal bij de gemeentes geloof ik en blijf het vaag vinden dat elke gemeente zijn eigen regeltjes en manier van doen heeft  :dry:
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2011, 13:17:57 door Jof »

sydnew

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #284 Gepost op: 10 maart 2011, 14:59:48 »
@jof: Nee ik had niks om mijn schouders. Had wel een halterjurk, maar heb het niet koud gehad. Kreeg het pas om een uur of vijf in de middag koud toen ik uit auto naar locatie moest lopen. In de ochtend hebben we een fotoshoot van 2 uur gehad, nergens last van :biggrin:

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #285 Gepost op: 10 maart 2011, 18:42:38 »
@CD28 Welkom en gefeliciteerd!!! Wij trouwen een dag na jullie!! Wij wilden eigenlijk ook de 7e (dan zijn we 7 jaar samen) maar omdat wij een trouwweekend willen, trouwen we de 8e! De 7e toasten we wel met alle weekendgasten op ons 7 jarig samen zijn en een mooi weekend. En een beetje op jullie dan haha

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #286 Gepost op: 10 maart 2011, 20:37:33 »
nou de ondertrouw is nu uiteindelijk vanavond toch helemaal geregeld! mochten meteen opgeven voor welke ambtenaar we evt voorkeur hadden, en via via had ik over 1 wel goede verhalen gehoord dus die heb ik maar genoemd :) 21 april om 11.00 uur gaan wij in ondertrouw:) zijn we beiden de hele dag vrij en gaan we er een leuke dag van maken!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #287 Gepost op: 10 maart 2011, 21:26:36 »
Fijn elsbeth dat het nu toch geregeld is! [size="1"](toch vraag ik me nu nog af wat je in vredesnaam nog moet doen wat ondertrouw bij jullie gemeente dan inhoud zeg maar, je hebt zelfs al opgegeven wie je babs wordt.... zal wel aan mij liggen)[/size]

@sydnew: altijd fijn om te horen :tongue: Nou ja zorg in elk geval wel dat ik iets bij me heb (net als een paraplu)

Hoe staat het verder met iedereen? Qua gezondheid en dergelijke? Iedereen weer wat aan de beterende hand?
Wij hadden een hond thuis met kennelhoest deze week. Wat is dat sneu zeg, dat ophoesten van dat slijm. Je ziet dan hun hele lijf samen trekken. Tja en een hondje met koorts is ook wel erg sneu. Gelukkig konden we ons werkschema er aan aanpassen door wat thuis te werken, hoefde hij niet veel alleen te zijn. (kennelhoest is erg besmettelijk dus mee gaan met uitlaatservice en op tijdstippen dat het druk is met uitlaten vermijden zeg maar)

Maar goed nu een heerlijk rustig weekend voor de boeg. Even helemaal niks moeten, gewoon lekker thuis rond huppelen en dat met het mooie weer wat er voorspeld is. Heb er zin in!

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #288 Gepost op: 10 maart 2011, 22:26:55 »
ja jof 't is allemaal apart he... maar ze willen even rustig alle documenten bekijken en de akte van ondertrouw in orde maken, en dan met de ondertrouw zullen we ook horen wie de babs is, ze zouden het in de roosters bekijken! maar dat wordt idd met recht alleen even een handtekening zetten :tongue: ach, 't gaat om het idee he :wink: maar had vanavond idd beetje het idee dat we nu al in ondertrouw gingen :tongue:
wat zielig zeg van jullie hond! geef hem/haar maar een dikke knuffel!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #289 Gepost op: 11 maart 2011, 07:50:11 »
Tja het ondertrouw is ook meer een soort mijlpaal (tenminste zo voelde het bij ons, soort van nu is het echt zeker), die je lekker zelf leuk en romantisch kunt maken. Een dagje extra vrij is altijd welkom :tongue:

Jullie allemaal al veel plannen dit weekend? Vriendlief kwam gisteren met het idee om dit weekend samen onze website in orde te maken. Dus ben benieuwd of die online kan na dit weekend. Lijkt me echt heel leuk.

CD28

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #290 Gepost op: 11 maart 2011, 09:06:10 »
Jeetje wat doen ze moeilijk bij jullie elsbeth. Wij konden ook gewoon bellen voor een afspraak. Heb wat eerder vrij genomen van mijn werk en we zijn naar het gemeentehuis geweest. Heel aardige mevrouw die na het zetten van de handtekeningen vroeg of we nu uit eten gingen... eh wij gaan samen boodschappen doen nu we toch in het dorp zijn.. en daarna aan het werk (we zijn ons hele huis aan het verbouwen en doen dat zelf) O zei ze maar hij heeft dan toch wel een bloemetje of zo geregeld? Nou nee.. mijn as keek echt van had dat gemoeten dan?  :biggrin:

Wij hebben in november besloten te gaan trouwen. We waren het over veel dingen direct eens. We trouwen in de plaats waar ik vandaan kom. Ook daar in de kerk. Voor onszelf hebben we direct een gastenlijst gemaakt waar we nu rustig aan kunnen sleutelen. Door de verbouwing hebben we verschrikkelijk weinig tijd over dus gauw een datum geprikt voor een passessie van de jurk. Was wel samen met mijn moeder en schoonmoeder naar een show geweest maar daar vond ik 27 van de 27 geshowde jurken niet mooi. Dus vooraf wat op internet gekeken en gevraagd of ze een bepaald merk hadden. Daar zo'n beetje alle modellen gepast en de jurk die zat er ook bij. We gaan vanavond weer een locatie bekijken, ben benieuwd of dat wat is. Zal blij zijn als we dat tenminste geregeld hebben.

Hoop wel dat het niet heel koud wordt in oktober... kan moeilijk een paarse jas over mijn jurk gaan doen haha
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2011, 09:09:05 door CD28 »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #291 Gepost op: 11 maart 2011, 09:33:55 »
vrienden van ons zijn 6 oktober 2010 getrouwd en toen was het 22 graden, dus we hebben hoop op prachtig weer :tongue:
Wat ik zo hoor overigens is dat je weinig tot niets voelt van kou en de kans dat het echt kou dis (onder de 10 graden zeg maar) is erg klein begin oktober.

Bij ons ook weinig romantisch aan de dag van de ondertrouw hoor. Mijn lief had ook niets gekocht (heb het ook niet gemist :tongue:). We hebben wel nog even over de vakantiebeurs gestruind en 's avonds daar door heen gebladerd, maar ons uit eten of romantisch dinertje thuis was in het water gevallen doordat we beiden vrij ziekig waren.  Maar vond het voor mijn gevoel wel echt een mijlpaal, zo van nu is het echt serieus.

Wat voor locatie zitten jullie aan te denken CD28?

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #292 Gepost op: 11 maart 2011, 12:06:26 »
Bij ons is het gewoonlijk dat op het moment dat je je trouwdatum vast legt, gelijk de datum pland voor de ondertrouw.
Dit doen ze bij ons 6 weken van tevoren. Bij ons is dat dus 9 september pas.
We hebben papieren gekregen die we in moeten vullen en die moeten we dan inleveren, en het betalen moet dan gebeuren.

Verder ben ik gister weer naar de kapper geweest. De laatste keer was begin december. En ik heb kort haar dus dan kun je er iets bij voorstellen als je al een paar maanden niet bent geweest. Mijn haar was echt een ramp. Ze hebben me eerst geknipt en daarna gekleurd. Mocht ik het zitten niet vol kunnen houden kon ik de week erop weer heen om te kleuren. Maar het is gelukkig goed gekomen. Had een hoofdkussen meegenomen om op te zitten. Zodra het kleurtje er in zat ben ik wat rond gaan lopen. Op deze manier is het gelukkig goedgekomen. Gelijk afspraak voor de grote dag vast laten leggen. Nu de datum voor proef kapsel en make-up nog laten vastleggen en dan is dat ook weer geregeld. Maar goed dat kan nog makkelijk. Ze zijn met mijn haar gelukkig geen uren bezig. Alleen fohnen en dan is het klaar. Opsteken duurd een stuk langer.

Verder gaat het nu eindelijk wat beter met me. De pijn is een stuk minder. Slik minder medicijnen waardoor ik ook minder duf ben.
Vanavond gezellig uit eten met de collega's. Super veel zin in. Heb de meesten al zo lang niet gezien. Hopen dat ik het een btje vol kan houden, anders moet vriendlief me maar eerder ophalen.
Verder weinig plannen voor dit weekend.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #293 Gepost op: 11 maart 2011, 13:28:16 »
Klinkt weer wat positiever kaatje, fijn dat je het zitten bij de kapper hebt kunne volhouden.
Heel veel plezier vanavond en wie weet eind van de maand 'eindelijk' weer aan het werk? Doen ze beetje moeilijk bij jou op het werk, of was dat bij iemand anders?

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #294 Gepost op: 11 maart 2011, 16:06:34 »
Bij mij doen ze gelukkig niet moeilijk. Ze weten dat ik echt niets kan.
Moet maandag pas voor het eerst naar de bedrijfsarts dus mag ni klagen.

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #295 Gepost op: 11 maart 2011, 17:00:00 »
ohw...wij zijn gister met onze CM weer terug geweest naar onze locatie!! Ben weer helemaal enthousiast en onze CM vinden het ook heel erg gaaf!! Zouden zo weer willen trouwen haha

Wij gaan ook 21 april in ondertrouw! Ik moet nog even kijken of we een afspraak moeten maken of zo langs kunnen gaan. In Arnhem heb je nl. ook een klein loket en daar hoef je volgens mij geen afspraak te maken. Van de week maar even bellen.

Hoeveel dagen krijgen jullie vrij dan van het werk?

Ik krijg alleen mijn trouwdag vrij!! Trouw op een zaterdag, dus ik neem hem wel een andere dag op haha. Maar goed, ik dacht dat je als ambtenaar wel goed zat met speciale verlofdagen. Valt dat even tegen  :sad:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #296 Gepost op: 11 maart 2011, 19:50:52 »
Inderdaad niet veel kastanja. Ik heb het enorm luxe. Ik heb 1 dag voor de ondertrouw gekregen en krijg 4 voor het huwelijk :biggrin: (mijn lief ook maar 1 dag voor trouwen zelf en 4 uur voor ondertrouw)

twijfeltje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #297 Gepost op: 11 maart 2011, 20:47:28 »
4 dagen voor je huwelijk is idd erg luxe, fijn!

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #298 Gepost op: 12 maart 2011, 10:21:34 »
kaaatje, wat fijn dat het weer iets beter met je gaat!
ja ik ben ook echt benieuwd wat voor weer het wordt, maar ach, ik ga uit van regen en kou en dan kan het alleen maar meevallen! we gaan van die mooie hartvormige paraplu's wss aanschaffen en bijpassend bij m'n jurk heb ik een jasje. m'n jurk en jasje zijn beiden van best dikke stof dus koud zal ik het zoiezo niet hebben!
ik krijg voor ondertrouw 1 dag vrij, en bruiloft 4 dagen, maar m'n AS kan voor ondertrouw alleen onbetaald verlof krijgen voor paar uurtjes en bruiloft zelf geloof ik 2 dagen. groot verschil dus! maar ondertrouw hebben we gepland als we allebei zoiezo vrij zijn, ik werk in het onderwijs en doe het liever niet tijdens werk want dan hebben m'n leerlingen alleen maar weer lesuitval en kan ik weer de achterstand inhalen! en de bruiloft is de vrijdag voor de herfstvakantie, dus daardoor kunnen we tenminste een volle week op vakantie na de bruiloft :wink: die 4 dagen die ik heb voor de bruiloft wil ik opnemen op de dag zelf en 3 dagen ervoor. binnenkort maar even op school gaan regelen.
wij gaan zometeen even bij een drukkerij kijken naar trouwkaarten, om alvast wat ideeën op te doen. van de week ook al proefkaarten op internet aangevraagd en er zit 1 mooie tussen dus we weten iig nu al een beetje wat voor soort kaart we zoeken! ben benieuwd :)
verder komen m'n zwager en schoonzus bij ons gourmetten vanavond dus een leuk dagje vandaag :biggrin:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #299 Gepost op: 12 maart 2011, 19:53:26 »
Veel plezier Elsbeth! Ben benieuwd aan wat voor kaarten jullie zitten te denken. Het zelf (laten)ontwerpen, vind ik best lastig. Voral het structuur krijgen in je eigen gedachten :tongue:
Wij zijn gisteravond hard bezig geweest met tekst voor uitnodigingen en onze trouwsite, erg leuk om te doen, hopelijk is hij binnekort zover dat hij 'online' gaat, laat het jullie weten als hij er is :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards