collapse

Auteur Topic: Oktober 2011!  (gelezen 232782 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

beernt

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1200 Gepost op: 24 november 2011, 10:39:03 »
Jeetje Jof, wat ongelooflijk k*t dat je niet blij bent met je foto's!! Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen behalve dat ik (na het zien van die 2 foto's) precies begrijp wat je bedoelt! Wij hebben ook niet echt omgeving foto's, maar wij hadden ook niet een speciale omgeving. Onze foto's zijn in een straal van 10m van elkaar gemaakt (Bos, weiland en bankje bij elkaar).

Het kloterige is dat je het niet over kunt doen en het dus echt hiermee zult moeten doen. Wat de pijn wat zou kunnen verzachten (al is emotionele schade niet te verzachten) is te onderhandelen over de eind prijs. Ik vind wel dat een fotograaf op had moeten letten! Hadden jullie niemand bij je om de fotograaf te assisteren met jurk goed leggen en belichting vast houden enzo?

Mag ik zo vrij zijn om hierop te reageren? Zonder het antwoord af te wachten doe ik dat maar even  :)

Ik wil in geen geval de schuld bij noch het bruidspaar, noch de fotograaf leggen. Ik denk dat dit een staaltje miscommunicatie is. Het bruidspaar zou misschien (ik zeg het allemaal maar voorzichtig) duidelijker moeten zijn in het uitspreken van de verwachtingen van de fotograaf en hun wensen duidelijker moeten maken. De fotograaf had op zijn beurt duidelijker moeten zijn in zijn stijl, maar had zich ook meer moeten laten informeren in het type foto's die het bruidspaar wilde hebben. Het is helemaal niet vreemd om gewoon te zeggen dat je detailfoto's wil hebben, dat je...nou ja, noem het maar op. Mag je van een fotograaf verwachten dat hij dat uit zichzelf doet? Je mag in ieder geval wel verwachten dat hij dat afstemt met het bruidspaar. Er zijn bruiden genoeg die geen "gevoel" hebben bij een detailfoto. Er zijn fotografen genoeg die dat ook niet hebben. Kortom, maar daar hebben jullie niets meer aan, wees über duidelijk met je wensen.

Wellicht is een checklist handig op het moment dat je met de fotograaf aan tafel gaat. Dan heb je de tijd om zo'n lijstje te maken met de dingen die belangrijk zijn voor jullie en kun je dus niet voor verrassingen komen te staan.

Er is op dit forum vast wel zo'n lijstje te vinden.

En anders, misschien is het een idee om eens een "handreiking fotograaf" te maken waarin staat opgenoemd wat je van een fotograaf mag verwachten en wat de fotograaf van het paar mag verwachten.

Je kiest de fotograaf uit op basis van een aantal criteria. Één daarvan is zijn/haar stijl van fotograferen. Daar zit m dan ook meteen wel een puntje, want de getoonde foto's tijdens het gesprekje zijn altijd van andere bruidsparen en zijn niet één op één in jullie situatie over te nemen. Andere mensen, andere kleding, andere omgeving, andere...andere.....andere..... nou ja, noem maar op. Toch biedt het een beeld van zijn "kunnen", maar nooit van de uitkomst.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1201 Gepost op: 24 november 2011, 10:43:34 »
Sorry Beernt, maar je hebt het niet echt goed gelezen wat er allemaal over gezegd is door mij. Erg jammer.
Wij hebben juist super duidelijk met hem besproken wat we wilden, we hebben een verlovingsshoot gehad etc.
Toen heeft hij andere foto's geschoten en tijdens de ceremonie en daarna heeft hij ander type foto's geschoten dan tijdens de shoot.
Waar het mij om gaat is dat hij 0,0 moeite heeft genomen om ook maar 1 keer mijn jurk goed te leggen. Waardoor ik nu een aantal foto's zo de prullenbak in kan doen of zo gigantisch moet gaan knippen eruit selecteren dat je mijn jurk niet meer volledig in beeld hebt.
Verder heeft hij alleen maar dezelfde foto's gemaakt als in onze houding en dat was bij de verlovingsshoot juist absoluut niet het geval!

beernt

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1202 Gepost op: 24 november 2011, 10:55:02 »
Sorry Beernt, maar je hebt het niet echt goed gelezen wat er allemaal over gezegd is door mij. Erg jammer.
Wij hebben juist super duidelijk met hem besproken wat we wilden, we hebben een verlovingsshoot gehad etc.
Toen heeft hij andere foto's geschoten en tijdens de ceremonie en daarna heeft hij ander type foto's geschoten dan tijdens de shoot.
Waar het mij om gaat is dat hij 0,0 moeite heeft genomen om ook maar 1 keer mijn jurk goed te leggen. Waardoor ik nu een aantal foto's zo de prullenbak in kan doen of zo gigantisch moet gaan knippen eruit selecteren dat je mijn jurk niet meer volledig in beeld hebt.
Verder heeft hij alleen maar dezelfde foto's gemaakt als in onze houding en dat was bij de verlovingsshoot juist absoluut niet het geval!

Jof, ik wilde, omdat ik er niet bij ben geweest, over beide partijen geen enkel oordeel vellen, maar juist benadrukken dat het vooraf hééél erg goed afstemmen met de fotograaf erg belangrijk is. Dat is misschien een open deur, maar uit jullie verhaal lees ik dat er dus ook niet gesproken is over een "wat als..." en is er niet duidelijk genoeg afgestemd wie de selectie maakt. Ik vind dat de fotograaf best mag opletetn of zijn plaatje klopt(m.a.w. of de jurk goed ligt etc), maar ik, als man, vraag ook altijd het bruidspaar om daar samen met mij op te letten. Nogmaals, ik wil geen oordeel velle, maar ik wil wel kijken of we met zn allen niet een standaard o.i.d. kunnen ontwikkelen, een vragenlijst, een ...nou ja, noetm het maar zoals je wilt, om dergelijke vervelende situaties (die niet meer terug te draaien zijn) zo veel als mogelijk te voorkomen. Dat is voor beide partijen het meest prettig denk ik.

beernt

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1203 Gepost op: 24 november 2011, 11:04:13 »
Dit snap ik niet.  


@Jof, wat een ontzettende rotsituatie. Heb je nog een reactie van de fotograaf gehad op je (tweede?) mail?

ik bedoel hier alleen maar mee te zeggen dat mannen daar over het algemeen minder oog voor hebben dan vrouwen, meer niet.

beernt

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1204 Gepost op: 24 november 2011, 11:08:40 »
Oh ja, een soort vooroordeel dus. Als goede fotograaf (m/v) heb je natuurlijk sowieso een redelijk goed oog voor het hele plaatje.

mijn bedoelingen van deze posts zijn goed hoor. Het is echter precies zoals je zegt "een redelijk goed oog"...en aangezien fotografen (m/v) ook maar mensen zijn en ik persoonlijk vind dat je een reportage met zn drieen maakt, vind ik het geen gekke gedachte om "een redelijk goed oog" met zn drieen tot een "perfect oog" te maken.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1205 Gepost op: 24 november 2011, 11:22:43 »
Wij hebben juist wel hele duidelijke afspraken gemaakt en we hebben juist deze fotograaf uitgekozen, omdat zijn stijl heel goed aansluit bij ons idee van foto's. Daar schoot het bij mij toch echt in het verkeerde keelgat wat jij post! Ik bedoel we hebben zelfs een verlovinhsshoot etc gedaan, waar we super tevreden mee zijn!
Ook zijn foto's van de ceremonie en daarna zijn super. Ik vind het alleen enorm balen dat tijdens de fotoshoot, wat in mijn ogen nou juist dat beetje extra geeft aan een fotograaf uitkiezen voor je bruiloft. Hij schijnbaar niet meer die plaatjes gemaakt heeft die hij wel van de verlovingsshoot gemaakt heeft en tijdens de ceremonie etc.
En wat ik ook al in mijn post eerder aangegeven heb (en ook in de mail aan hem) is dat de schuld niet alleen bij hem ligt. Maar voor mij als bruid is het onmogelijk om te kijken hoe mijn jurk van de achterkant zit en ik kan ook niet zien hoe het op de foto's overkomt. Dat kan alleen de fotograaf. Ik ben bezig met mijn man op zo'n moment en ben niet bezig met of alle foto's wel geschoten zijn en of de belichting etc wel goed is (wat geen probleem is bij de foto's van onze fotograaf, de belichting is juist super!). Dat lijkt mij een verantwoordelijkheid van de fotograaf. Lijkt me vet irritant als fotograaf als je een bruid(spaar) hebt die constant zegt nee ik wil nu net even zo draaien, want dan valt het licht beter, of als ik nu even zo ga kijken of zo ga staan (echt bij elke foto). Ik wil genieten van de fotoshoot, ik wil niet constant bezig zijn met hoe de foto's worden, daar ben je als fotograaf verantwoordelijk voor lijkt me. Als je het hebt op welke locatie en vanaf welke plek foto's gemaakt worden, ja dan moet je wel een beetje meedenken als bruidspaar, maar de houding en hoe het geheel als plaatje eruit zit, lijkt me toch echt iets voor de fotograaf. Ik ben in elk geval geen fotograaf.

Daarom baal ik zo van de shoot, want we hebben juist een hele bewuste keuze gemaakt voor deze fotograaf. Maar goed mijn intentie is niet om onze fotograaf te bekritiseren, en ik wilde gewoon even mijn frustatie ventileren. Hij is zeker geen slechte fotograaf ofzo!
« Laatst bewerkt op: 24 november 2011, 11:25:10 door Jof »

beernt

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1206 Gepost op: 24 november 2011, 11:35:21 »
Wij hebben juist wel hele duidelijke afspraken gemaakt en we hebben juist deze fotograaf uitgekozen, omdat zijn stijl heel goed aansluit bij ons idee van foto's. Daar schoot het bij mij toch echt in het verkeerde keelgat wat jij post! Ik bedoel we hebben zelfs een verlovinhsshoot etc gedaan, waar we super tevreden mee zijn!
Ook zijn foto's van de ceremonie en daarna zijn super. Ik vind het alleen enorm balen dat tijdens de fotoshoot, wat in mijn ogen nou juist dat beetje extra geeft aan een fotograaf uitkiezen voor je bruiloft. Hij schijnbaar niet meer die plaatjes gemaakt heeft die hij wel van de verlovingsshoot gemaakt heeft en tijdens de ceremonie etc.
En wat ik ook al in mijn post eerder aangegeven heb (en ook in de mail aan hem) is dat de schuld niet alleen bij hem ligt. Maar voor mij als bruid is het onmogelijk om te kijken hoe mijn jurk van de achterkant zit en ik kan ook niet zien hoe het op de foto's overkomt. Dat kan alleen de fotograaf. Ik ben bezig met mijn man op zo'n moment en ben niet bezig met of alle foto's wel geschoten zijn en of de belichting etc wel goed is (wat geen probleem is bij de foto's van onze fotograaf, de belichting is juist super!). Dat lijkt mij een verantwoordelijkheid van de fotograaf. Lijkt me vet irritant als fotograaf als je een bruid(spaar) hebt die constant zegt nee ik wil nu net even zo draaien, want dan valt het licht beter, of als ik nu even zo ga kijken of zo ga staan (echt bij elke foto). Ik wil genieten van de fotoshoot, ik wil niet constant bezig zijn met hoe de foto's worden, daar ben je als fotograaf verantwoordelijk voor lijkt me. Als je het hebt op welke locatie en vanaf welke plek foto's gemaakt worden, ja dan moet je wel een beetje meedenken als bruidspaar, maar de houding en hoe het geheel als plaatje eruit zit, lijkt me toch echt iets voor de fotograaf. Ik ben in elk geval geen fotograaf.

Daarom baal ik zo van de shoot, want we hebben juist een hele bewuste keuze gemaakt voor deze fotograaf. Maar goed mijn intentie is niet om onze fotograaf te bekritiseren, en ik wilde gewoon even mijn frustatie ventileren. Hij is zeker geen slechte fotograaf ofzo!


Ik beweer ook juist niet dat het een slechte fotograaf is, en ik beweer ook zeker niet dat het aan jullie ligt. Ik probeer me juist te onthouden van elk waardeoordeel. Ik probeer alleen mee te denken, maar wordt vervolgens zelf bekritiseerd, om zo tot een of andere standaard te komen waardoor dergelijke situaties misschien minder zullen voorkomen. En misschien moeten we dan tot de eindconclusie komen dat die standaard niet bestaat of niet mogelijk is. Maar dat weten we pas als we dat onderzoeken nietwaar. Uiteindelijk gaat het me niet om de inhoud van jouw, vervelende, verhaal. Maar gaat het me om een soort "compliance". En natuurlijk mag je bepaalde dingen verwachten van een fotograaf, maar zou het dan niet handig zijn om een handreiking te hebben wát dat dan voor het betreffende bruidspaar betekent?

Anyway, ik wil met alle plezier meedenken. Thats it

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1207 Gepost op: 24 november 2011, 12:03:29 »
@Jof, wat een ontzettende rotsituatie. Heb je nog een reactie van de fotograaf gehad op je (tweede?) mail?

Ik heb nog geen reactie weer gehad. Is nu een kleine week geleden. Hij is nogal druk over het algemeen en zit regelmatig in het buitenland, wellicht dat dat nu ook zo is. We wachten daar dus nog even rustig op.
Ik probeer er verder niet meer mee bezig te zijn. We zijn dus maar begonnen met het 'ontwerpen' van ons fotoalbum. Nou ja met name die voor onze ouders. Ik wil in elk geval aan mijn ouders met kerst een album geven van bruiloft foto's. Het gaat erg slecht met mam en wil in elk geval dat ze van de foto's nog goed kunnen nagenieten nu dat nog kan en mam er nog is. We hebben nu maar gezegd dat de foto's nog niet binnen zijn, want mam weet het gelijk als er iets is met mij en dit gaat ze in elk geval niet te weten komen!

CD28

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1208 Gepost op: 25 november 2011, 08:31:06 »
@Jof; succes met je eigen album! Een leuk idee om dit met Kerst te geven.

@Beernt; ik begrijp dat je het allemaal goed bedoelt maar aangezien het in dit geval na de shoot is vind ik het persoonlijk niet zo gepast om dit in dit topic te doen. Het is zo al vervelend genoeg.
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 08:31:23 door CD28 »

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1209 Gepost op: 27 november 2011, 11:36:26 »
Onze DJ heeft echt iets super cools geregeld voor in mijn trouwalbum!! Ik was met een vriendin naar een (mini) concert van Nick en Simon. Onze DJ draaide daar vooraf, tussendoor en na de optredens. Hij heeft met het management geregeld dat wij backstage mochten en ook nog met ze op de foto!! Die gaat bij de krantenartikels het trouwalbum in!

Sorry, wilde het ff met jullie delen ;-)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1210 Gepost op: 29 november 2011, 12:58:09 »
Wat gaaf Kastanja! Leuke toevoeging :)

Vannacht reactie gekregen van onze fotograaf. (Echt letterlijk, om kwart over 1 :wink:) Hij heeft ons alle foto's van de fotoshoot opgestuurd in pdf, waaruit we dus zelf kunnen zien welke niet door zijn selectie gekomen zijn en welke we alsnog zouden willen hebben. Deze krijgen we dan in hoge resolutie in onbewerkte versie opgestuurd. Ben heel blij met zijn reactie. Wellicht dat ik nu een paar zie die niet door zijn selectie komen. En bewerken is geen enkel probleem, kunnen we prima zelf. We hebben overigens ook een adresje gekregen van vrienden om toch nog een 'echt' album te laten maken, mijn man wil dat nog steeds heel graag. Nu er maar even langs om te vragen wat ze precies voor ons kunnen betekenen. We konden er in elk geval al gewoon los een inplak album bestellen, met zo'n mooie leren hoes/doos erbij om hem in te stoppen. We zullen het allemaal eens even gaan bekijken. Ben in elk geval super blij dat we het nu zelf mogen bekijken  :biggrin:

Het fotolbum voor pap en mam is besteld bij profonet. Ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien. Als we heel tevreden zijn bestellen we daar in elk geval ook di evan onze huwelijksreis, die staat min of meer klaar te wachten :tongue: en uiteraard ook 1 voor mijn schoonouders, die staat echt al volledig klaar te wachten op binnenkomst andere album :tongue:
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011, 12:59:07 door Jof »

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1211 Gepost op: 29 november 2011, 17:17:09 »
Wat een goed nieuws Jof!! Hoop dat jullie ouders de boekjes ook mooi vinden! Wij hebben een lijst met een uitvergroting gegeven. Als ze meer willen moeten ze dat zelf maar bij bestellen haha.

Had ik al verteld dat ons trouwalbum was gearriveerd? Krijgen echt alleen maar super lieve en goede reacties! Iedereen is er onderste boven van :biggrin:

CD28

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1212 Gepost op: 29 november 2011, 18:33:27 »
Fijn Jof! Dat is goed nieuws.

Ik heb nog een aantal foto's op youtube staan. We hebben de dienst opgenomen, hier ben ik echt super blij mee.

Het intredelied in de kerk 'You raise me up' wordt door 2 zussen van mij gezongen, mijn zwager speelt op de piano, dit was echt een kippenvelmoment:
http://www.youtube.com/watch?v=6QRr1FJ6nOk&feature=mfu_in_order&list=UL

Verder heeft mijn zusje nog een Ave Maria gezongen, als jullie op mijn naam zoeken op youtube kun je alle filmpjes van onze bruiloft zien.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011, 18:35:16 door CD28 »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1213 Gepost op: 29 november 2011, 19:54:41 »
Echt super mooi CD!! Prachtig gezongen, allemaal, die met jullie drieen (the rose) is echt zo mooi dat je dat samen met je zussen heb mogen/kunnen doen!
Ook prachtige foto's :biggrin:
[size="1"]zo mooi trouwen in de kerk, jammer dat mijn man niet gelovig is, alleen naar de kerk gaan op zondag is prima, maar ja op je bruiloft niet te doen he [/size]

@ kastanja, fototje? :tongue: Fijn dat hij zo mooi en goed gelukt is :)
« Laatst bewerkt op: 29 november 2011, 19:55:57 door Jof »

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1214 Gepost op: 29 november 2011, 20:07:12 »
@jof, mijn man is ook niet gelovig maar is wel voor mij in de kerk getrouwd.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1215 Gepost op: 29 november 2011, 20:30:44 »
@ kaatje: persoonlijk vind ik dat niet passend/gepast. Ik vind dat je alleen voor de kerk moet trouwen als je beiden gelovig bent en dezelfde betekenis erin ziet/voelt. Aangezien mijn man niets heeft met 'mijn' geloof vind ik dat dus ongepast. (Overigens had hij het anders ook voor mij gedaan) Niet persoonlijk/afvallend bedoeld!  :ph34r:

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1216 Gepost op: 29 november 2011, 21:04:38 »
kastanja, fototje? :tongue: Fijn dat hij zo mooi en goed gelukt is :)

Zie eerdere post

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1217 Gepost op: 30 november 2011, 08:18:58 »
Oww hahaha, ik zat even 2 personen door elkaar te halen, maar dan had je dus ook al verteld dat hij binnen is/was :wink:

Nou heb nog een stuk of 10 foto's uitgezocht die ik wel heel mooi vind. Ook een paar met een andere houding en 1 foto van onze gezichten, waarbij lief mij een kus geeft op wang. Als ik die foto's dan nog krijg dan ben ik al een stuk blijer :)

@ kaatje, hadden jullie je album al binnen?

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1218 Gepost op: 30 november 2011, 08:42:16 »
@ jof, Wij hebben het album nog niet binnen. Al wel een voor proefje gehad, en de bedank foto's zijn ook al verstuurd. Wij hebben al wel onze trouwfilm dus das wel heel fijn. Nu maar wachten tot het album klaar is.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1219 Gepost op: 30 november 2011, 08:52:13 »
Leuk bedank foto's, heb jullie 1 foto uitgezocht of heb je er een soort collage van gemaakt?
Naar welke 'groep' mensen hebben jullie de bedank foto's gestuurd? Ik/wij zitten nog steeds te twijfelen wie we nu allemaal een bedankkaartje zullen sturen. Vind het ook wel leuk om alle mensen die ene kaartje gestuurd hadden ook een bedankje te sturen, om te laten weten dat we die kaarten echt heel leuk vonden... Aan de andere kant worden het dan wel vrij veel. Dus wij zijn nog in twijfel om 'alleen' de mensen te doen die op de bruiloft aanwezig waren of dus iedereen die een kaartje gestuurd heeft erbij.

Dus nog even geduld voor het album, weten jullie ongeveer wanneer jullie hem krijgen? Waren jullie uiteindelijk helemaal tevreden met de proefdruk :)?

Edit: Ik zit het topic nog eens even door te lezen. Ik vraag me eigenlijk af hoe jullie het uiteindelijke traject gevonden hebben. Zijn jullie binnen budget gebleven? Is iedereen dat afgevallen wat de bedoeling/intentie was?
« Laatst bewerkt op: 30 november 2011, 09:32:29 door Jof »

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1220 Gepost op: 13 december 2011, 11:32:27 »
Wij hebben het totaal bedrag niet bij elkaar opgeteld (beetje kop in het zand steken). We willen niet weten wat we in een klap uit hebben gegeven. We hebben het kunnen betalen (zelfs nog geld over na het feest en alle gekregen enveloppen) en daarmee klaar.

Ik vond het best lastig en soms frusterend om alles te organiseren! Heb ook echt een tijd gehad dat ik er een punthoofd van kreeg en geen zin meer had in mn eigen bruiloft. Iedereen kon zo lopen zeuren over hoe WIJ het moesten doen.

Het weekend, maar vooral de dag zelf, heb ik enorm genoten. Ik had echt van te voren niet kunnen bedenken dat ik het zo mooi en leuk zou vinden!

Wat het afvallen betreft ben ik wel geslaagd. In 1 jaar tijd ben ik 20kg afgevallen. Voor de jurk was het net iets te veel, maar dat zag je niet hoor! In januari ga ik voor de laatste 10-15 kg!

Nails

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1221 Gepost op: 13 december 2011, 12:25:55 »
Ik vond het best lastig en soms frusterend om alles te organiseren! Heb ook echt een tijd gehad dat ik er een punthoofd van kreeg en geen zin meer had in mn eigen bruiloft. Iedereen kon zo lopen zeuren over hoe WIJ het moesten doen.

Echt heel herkenbaar, mijn AS en ik zeggen nu al soms tegen elkaar was het maar al afgelopen kunnen we daarna weer lekker samen genieten  :ohmy:

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1222 Gepost op: 13 december 2011, 12:34:50 »
wij hebben het totaal bedrag wel ongeveer bij elkaar opgeteld, en tja, het was wel iets meer dan begroot, maar ach, we hebben een geweldige dag gehad en het was het helemaal waard
ook mijn afvallen was gelukt, in een paar maanden 16 kilo kwijt en gelukkig was de jurk om te ruilen voor 2 maten kleiner dus dat was ook goed gekomen

ons album is nu ook eindelijk onderweg, wel heel erg fijn, we zijn benieuwd hoe het er in het echt uit ziet. als het goed is hebben we hem voor de kerst, dan kunnen we de bijgeleverde ouderalbums mooi met kerst geven
dit is een preview:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #1223 Gepost op: 14 december 2011, 09:06:57 »
Zo he wat zijn jullie afgevallen in en jaar tijd! Echt super knap! Kastanja heel veel succes voor de rest!

Dat moe zijn van het organiseren, ik vond vooral het vinden van tijd voor de simpelste dingen heel zwaar. En vond het echt doodeng toen we het hoorden van mam. Achteraf bezien in het hele jaar 2011 bijna de enige week dat het super goed ging met mam :tongue:  Wij hadden juist dat eigenlijk niemand betrokken was van de familie bij de bruiloft, waardoor het af en toe wel aanvoelde als desintresse, das dan weer dus de andere kant ervan. (Mijn moeder is natuurlijk echt heel ziek en was gewoon niet in staat om iets te doen, maar ze vroegen wel altijd hoe het ging hoor! Mijn schoonouders proberen zich juist nooit ergens in te mengen, dus die geven pas hun mening/ideeen als je er heel specifiek naar vraaagt

Qua budget hebben wij het binnen budget gehaald, nou ja hebben nog 49 euro over van het budget, dus ik zeg ik heb goed gebudgeteerd :)

@ elsbeth die preview ziet er erg goed uit!
Wij hebben inmiddels pap en mam het trouwalbum(pje) gegeven, we wilden het ook met de kerst doen, maar met mam ging het niet goed, dus wilde niet langer wachten. Hebben hem afgelopen weekend gegeven en ze waren er helemaal blij mee. Zondag kwam er visite en mam heeft hem gelijk uitgebreid lopen showen :wink: Ik zal even kijken of ik vanavond een preview ervan kan posten. We hebben hem zelf gemaakt, was erg leuk om te doen :)

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #1224 Gepost op: 5 juni 2012, 13:29:29 »
hoe is het met iedereen??? bevalt het getrouwde leventje goed?

hier gaat alles goed, en super leuk nieuws: begin november verwachten wij (eindelijk) ons eerste kindje! meer dan 2 jaar bezig geweest en ineens toch spontaan zwanger, helemaal gelukkig natuurlijk :biggrin:

ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards