collapse

Auteur Topic: Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?  (gelezen 2674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Emma gaat trouwen

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Gepost op: 4 mei 2007, 22:25:54 »
Dit is een heel raar en een lang verhaal wat al een aantal jaren speelt tot mijn grootste vedriet van mijn moeder en ik zelf ( en ook de rest van familie)  Ik probeer het kort te houden :sad:

Mijn paps is een lieve man, maar hij laat zich bij invloeden door een ex medewerkster van zijn bedrijf. Dit speelt al jaren en is langzaam maar zeker ingeslopen. Die vrouw is ook al ergens anders weg gekickt omdat ze te close was met de eigenaar :mad:   (dus een gevaarlijke dame dus)

Zij is door een vriendschap bij mn ouders komen werken omdat ze wel wat erbij wou verdienen (bijna 10 jaar geleden) We vonden allemaal haar en haar man erg aardig, en ze hebben ons ook met een verhuizing mee geholpen ( toen is het ook echt begonnen).

Mijn paps mag graag zwemmen mams niet, dit geld ook voor haar zij wel haar man niet. Gevolg: pap en zij gaan samen zwemmen, gevolg daarop dat het al vreemd werd gevonden door omstanders ( ik moest ook niet aan denken om met mijn werkgever samen te gaan zwemmen hoor  .)

Maar al kort daar na werd mams vaak afgezeiken door m'n pa  :mad:  ma was lui, ma kon niets , ma werd dik noem maar op :mad:  . Mijn mams was daardoor ook erg verdrietig en als ze erg over begon kreeg ze  een grote mond  gevolg: langzaam maar zeker werdt mijn mama bij depri af.

Gelukkig is mijn mams het zo zat, en ook mijn broer en verdere familie dat ze mijn pa toch wel aan gaat pakken. Maar dat kreng van een wijf heeft zoveel invloed op mijn pa dat is niet te geloven  :mad: ,. Het ergste is pa heeft dat helemaal niet door, maar vandaag of morgen breekt de bom en dan heeft ze pa goed in de boot gehad  .

Nu mijn verhaal: pa belde mij vorige week op mijn mob, eerst met een k*tsmoes maar uiteindelijk kwam het hoogste woord eruit. Of we nog een kaart of 2 overhadden 1 voor de zaak en ander voor die k*t h**r :mad: .

Ik helemaal over de zeik, jan nog meer want we willen dat kreng niet zien, dat kreng wil ovigens alleen naar de kerk komen. maar pa wil haar gewoon erbij betrekken   :mad:  En als ik op hoge poten dat tegen pa zegt dan barst de hel los en bestaat er zelfs een kans dat mijn pa dan ook niet wilt komen (zo erg is het al :mad: )

Om de vrede te bewaren heb ik m'n pa een aangepaste kaart mee gegeven tijden vanhet feest en de reseptie door gestreept :dry: ( daar was hij al piss off over) .

OOOOO mensen wat moet ik hier mee :sad:  :sad: Wij willen geen gedonder in de familie en zeker niet VOOR het trouwen maar ook niet NA het trouwen maar papa wil geen verkeerd word over haar horen ZIJ is heilig bij hem :mad: .

En we vinden het al verschikkelijk voor mijn moeder want het is mijn pa maar hij kan echt een tiran voor mijn moeder wezen als het over dat kreng gaat :sad:  :

Mensen het spijt mij over dit rottige verhaal, ik wil mijn vader echt niet in de zeik zetten maar dit is echt een ramp aan het worden

WIJ weten gewoon niet meer wat we hier mee moeten doen :sad:  

(sorry voor het zeer lange verhaal maar ik moest het kwijt :sad:

K en P

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #1 Gepost op: 4 mei 2007, 22:50:20 »
Ik denk niet dat je het wilt horen, maar het verhaal komt op mij aardig over alsof je vader er een vriendinnetje op nahoudt  :unsure:

Maar voor de bruiloft: het is jullie bruiloft en niet die van je vader. Als jullie die ehh vrouw er niet bij willen hebben is dat toch jullie keuze? Is je vader het er niet mee eens zegt dat genoeg lijkt me. Dan kiest hij voor haar ipv voor jullie.

Zulke dingen kan je gewoon niet makkelijk oplossen. Als een teek te lang op je huid zit doet het zeer om die te verwijderen en het zal altijd gaan bloeden ...

Sterkte meis!
En schrijf maar lekker van je af hoor!

marjolein

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2007, 08:29:05 »
Tjee wat een lastige situatie.

Ik denk zelf dat je misschien tegen je vader moet zeggen dat jij niet wilt dat deze vrouw komt, omdat jij geen band met deze vrouw hebt en het jouw dag/feest is.

Zo te horen geef je erg veel om je moeder en voor haar is jouw trouwdag ook erg speciaal (in ieder geval bij de mijne wel), het is dan ook vervelend voor haar als deze vrouw komt (die min of meer je vader aan het afpakken is, grrrrr ik haat zulk soort vrouwen  :mad: )). Je moeder zal zich op jouw trouwdag dan waarschijnlijk erg ongemakkelijk voelen.  

Heb je broers/zussen, ooms/tantes, opa/oma met wie je samen met je vader kan praten, zodat je niet in je eentje hoeft te praten (liefst iemand waar hij 'respect' voor heeft, maar die aan jouw kant staat). Ik zou hem uitnodigen voor een gesprek bij hem of jouw thuis, zodat het niet allemaal telefonisch hoeft.

Mocht hij uiteindelijk dreigen niet te komen als zij niet mag komen, misschien moet je het dan maar zo laten (makkelijker gezegd dan gedaan). Als hij niet op het feest van zijn dochter komt vanwege een andere vrouw en mensen kennen de situatie dan zullen ze hem met de nek aankijken. Daarbij heeft hij dan ook al min of meer voor die andere vrouw gekozen en hoe vervelend dat ook is: het kan beter nu als later, zodat jullie allemaal weer jullie leven kunnen oppakken.

Sterkte ermee

Ireen

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2007, 08:55:31 »
Moeilijke situatie. Hoe kom je hier nog uit... ik heb maar één advies en dat geldt eigenlijk voor alle bruiden en bruidegommen waarvan de ouders ook gasten willen uitnodigen:

Het is jùllie feest, het is jullie dag. Jullie betalen (denk ik) en jullie bepalen wie er mogen komen.

En mochten -omdat je je soepel opstelt- er problemen ontstaan, zoals nu. Dan kun je wat mij betreft de uinodiging voor de kerk gewoon intrekken. Omdat het toch niet goed genoeg is, en uit respect voor je moeder. Bovendien deed je het voor de lieve vrede, mar die lijkt toch al zoek.

Als je het mij vraagt: nodig die vrouw niet uit en trek de eerder gedane uitnodiging tdrug. Jullie hebben niets met haar, het is niet respectvol tegenover je moeder en het is toch niet goed genoeg. Waar kie je voor: vader blij omdat deze vrouw (naast hem?) kan zitten in de kerk en je moeder gespannen/verdrietig? Of je moeder happy en je vader mist deze vrouw en is daar misschien boos over.

loezje

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2007, 12:25:20 »
Moeilijk zeg....

Heb je niemand die met jouw vader kan praten in plaats van het zelf op te moeten lossen? Misschien een ceremoniemeester?

Jullie zijn degene die beslissen wie er mag komen, en als het kwade gezichten oplevert, so be it!

Mocht je vader kiezen om dan niet te komen, dan weet je direct ook waar jij (jullie) staan. Zo kun je het ook zien.

Ik wens je veel sterkte en succes bij deze moeilijke beslissing.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2007, 12:31:59 »
Wat een verhaal!!
Oh, wat kan ik me hier ontzettend boos over maken!!!  :angered:

Het is een moeilijke keuze, ook al palmt die vrouw je vader zo in, toch hou je van hem.
En je houdt ook van je moeder, het liefst wil je ze allebei gelukkig bij je bruiloft hebben.
Maar als je vader er zo ontzettend NIET met zijn verstand bij is.... en je moeder zo laat barsten...
ik zou hem niet eens een plezier willen doen om toch een uitnodiging te geven voor die vrouw.
En ik snap ook wel waarom je hebt gedaan, je probeerd het gewoon op alle fronten goed te doen voor en bij iedereen.

Maar ik kan me volledig aansluiten bij wat Ireen zegt.
Trek die uitnodiging in.
Je hebt niks met de vrouw, sowieso al niet en nu al helemaal niet meer volgens mij.
Als je vader daar niet blij mee is, jammer dan.
Dan moet ie maar eens goed gaan nadenken bij wat ie aan het doen is, voor wie kiest ie.
En op zich moet de keuze niet moeilijk zijn, namelijk, gewoon voor jou en je moeder.

Probeer een keer een gesprek te regelen met je vader op neutraal terrein, en probeer op een rustige manier uit te leggen waar je mee zit.
Als je vader echt van je houdt en echt om je geeft, dan zal hij luisteren.

Heel veel suc6.
En als je nog meer kwijt wil, laat het ons weten.

Marleen2911

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2007, 12:34:56 »
Jeetje wat een toestanden

Wat al eerder is gezegd: het is jullie dag, jullie bepalen wie er wel en niet komt;

Als je vader dan niet komen omdat zij niet mag komen, dan weet je ook wel genoeg denk ik; Het komt op mij ook over dat je vader meer voor haar voelt dan voor je moeder.

Heel veel sterkte en succes, enne daar is het forum voor he om leuke- en minder leuke dingen te delen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2007, 22:02:03 »
Ben je er al een beetje uit voor jezelf?
En wat zegt je vriend er eigenlijk van??
Dit is zeker niet makkelijk.

Emma gaat trouwen

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #8 Gepost op: 6 mei 2007, 10:33:48 »
ja jullie hebben wel gelijk, we hebben met de ceriemoniemeesters erover gehad. Die zeggen : het is beter als zij komt om haar totaal te negeren, In de kerk is iedereen welkom en mag je niemand weigeren.

Met de grootste pech sluit zij zich aan als de reseptie begint, maar dan kun je haar wel verwittigen om de zaal te verlaten  omdat ze niet welkom is.

Ga ik tegen pa in dan bestaat er een grote kans dat hij ook niet meer komt en dan breekt de hel pas echt goed los.

bgirl

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #9 Gepost op: 6 mei 2007, 13:40:49 »
Hey,

Ik zou wel tegen je vader zeggen, dat zij niet welkom is op de receptie. Het is jullie dag en niet zijn dag. Ik zou hem dit VOOR de bruiloft gaan vertellen ook al is dat moeilijk voor je. Op die mooie dag zou het zonde zijn als de hel los breekt.

Succes.

Groetjes

Marleen2911

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #10 Gepost op: 6 mei 2007, 18:03:35 »
Ik zou het ook ervoor doen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2007, 09:51:35 »
Ik zou dit ook zeker VOOR jullie bruiloft bespreken.
En blijf bij je punt.
Je vader zal ongetwijfeld een hoop argumenten hebben waarom zij er wel bij moet zijn.
Je kan het niet riskeren dat er een scene wordt opgezet als zij bij de receptie verwijdert moet worden.
Dat is voor jou niet leuk, maar ook voor je ouders niet.

Kaa

  • Gast
Hoe Moeten We Dit Nu Aanpakken?
« Reactie #12 Gepost op: 8 mei 2007, 20:12:53 »
Jeetje wat een verhaal zeg...ik krijg ook het gevoel dat je vader niet oprecht bezig is.. Wat oneerlijk voor je moeder. Ik zou haar ook weigeren, want dat moet voor je moeder erg moeilijk zijn. (ook voor jou natuurlijk)
 
Mijn vader heeft nu een 25 jaar jongere vriendin (ouders pas gescheiden, vader echt in de penopauze, motor, leren broek etc..zucht) en ik heb zijn vriendin ook geweigerd op ons verlovingsfeestje omdat ik haar nog maar 2 x had gezien. Hij had bij mij echt niet hoeven proberen om dan niet te komen, dan had hij van mij nooit meer hoeven komen. Dat vind ik geen respect tonen voor het gevoel van je dochter.

Als je het gewoon uitlegt dan moet hij maar begrip tonen! Zo..dat moest er even uit..  :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards