collapse

Auteur Topic: Ceremoniemeester  (gelezen 15403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #25 Gepost op: 2 april 2012, 20:39:48 »
taken verschillen nogal per bruidspaar wat je nodig vind/wil een aantal voorbeelden:
- op de dag zelf zorgen dat muziek geregeld is (band/dj op tijd aanwezig, muziek installatie getest etc)
- zorgen dat alles op tijd gebeurt, gasten op tijd op de juiste plek
- iedereen die het moet hebben een corsage
- kadootjes op de juiste plek, enveloppen bewaren?
- directe aanspreek punt zijn voor de gasten, en verder iedereen die iets moet doen/afleveren
- vrijgezellenfeest regelen
- dagplanning in de gaten houden
- betalen van de band, fotograaf etc
- zorgen dat trouwvervoer weer weggaat/op tijd opgehaald word
« Laatst bewerkt op: 2 april 2012, 20:40:42 door Jof »

twijfeltje

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #26 Gepost op: 2 april 2012, 22:18:46 »
taken verschillen nogal per bruidspaar wat je nodig vind/wil een aantal voorbeelden:
- op de dag zelf zorgen dat muziek geregeld is (band/dj op tijd aanwezig, muziek installatie getest etc)
- zorgen dat alles op tijd gebeurt, gasten op tijd op de juiste plek
- iedereen die het moet hebben een corsage
- kadootjes op de juiste plek, enveloppen bewaren?
- directe aanspreek punt zijn voor de gasten, en verder iedereen die iets moet doen/afleveren
- vrijgezellenfeest regelen
- dagplanning in de gaten houden
- betalen van de band, fotograaf etc
- zorgen dat trouwvervoer weer weggaat/op tijd opgehaald word
- Aanspreekpunt op locatie
- Meehelpen bij fotoshoot / spullen sjouwen (mijn tas met make-up, paraplu, accessoires, kleed...)
- Punt waar gasten zich kunnen afmelden
- Bij ons uitdelen van de sterretjes toen we wegliepen door een poort van gasten

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #27 Gepost op: 2 mei 2013, 16:28:27 »
Ik heb een dilemma:
we hebben onze ceremoniemeesters benoemd en een gesprek gehad over hun taken. Nu hebben ze aangegeven, dat ze zonder overleg niets gaan regelen. Dus geen verrassingen of iets dergelijks...

Dit vind ik echt enorm jammer want ze krijgen van mij de vrijheid om het 1 en ander te regelen ik heb er ook een budget voor...

Wat moet ik nu doen? Als mensen het al aangeven niks te willen organiseren zonder overleg (raar trouwens zij regelen wel mijn vgf), dan kan ik toch niet verwachten dat ze iets doen?


margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #28 Gepost op: 2 mei 2013, 16:52:50 »
Uhh nee dan zou ik niet verwachten dat ze iets speciaals gaan doen waarmee ze jullie kunnen verrassen.
Als je dat echt wil dan is het misschien handiger om andere CM te vragen?
Lastig hoor....

heleen27

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #29 Gepost op: 2 mei 2013, 19:57:55 »
Gewoon aangeven. Ik was cm bij mijn vriendin, maar zoals het gastenboek e.d. heb ik gevraagd of ik het moest regelen of zij dat zelf deed.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2013, 20:01:09 »
zelfde reactie als zusje, waarom zeg je dat niet gewoon zo tegen ze?

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #31 Gepost op: 2 mei 2013, 20:51:44 »
zelfde reactie als zusje, waarom zeg je dat niet gewoon zo tegen ze?

Ik had al aangegeven dat er budget is voor wat leuke dingen als we de ceremonie achter de rug hebben of weggaan van de feestlocatie en dat we graag verrast worden. Maar toen kreeg ik als antwoord van 1 cm: nee ik ga principieel geen verrassingen organiseren want dat wil ik bij mijn eigen huwelijk ook absoluut niet! Dus je moet maar aangeven wat je wil..

Maar ja als ik dan zeg ik wil dat jullie de feestlocatie leuk versieren met sfeer lichtjes in het donker... dan is het toch helemaal geen verrassing meer?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #32 Gepost op: 2 mei 2013, 20:54:49 »
hmm beetje gek dat ze dan zo reageert als jij heel duidelijk aan geeft dat jij wel graag verrast word.. Ben je echt heel duidelijk geweest dat je graag verrast word? Misschien een paar opties geven van wat jou leuk lijkt?

Jassou

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #33 Gepost op: 2 mei 2013, 21:29:11 »
Misschien maakt het ze onzeker (ik zou dat ook worden van een opmerking als 'verras me maar!' aaah de druk! ;) ). Misschien kun je wat voorzetten doen, zodat ze weten in welke richting ze kunnen denken? Voorbeeldjes geven, wat verwacht je misschien wel, wat absoluut niet, dat soort dingen?

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #34 Gepost op: 2 mei 2013, 21:37:44 »
Dank jullie wel voor de tips. ik zal het wel wat sturen...dit was ook het eerste gesprek...misschien komen de ideeën later wel...

had al aangegeven of ze wilden meedenken over een alternatief gastenboek maar nu is eruit gekomen, dat we helemaal geen gastenboek doen.
"teveel gedoe, er is geen tijd en moeten we de hele avond mensen vragen om iets op te schrijven en wat doe je er later mee"

An041013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #35 Gepost op: 3 mei 2013, 18:06:30 »
Sta je zelf ook achter die uitkomst, dat is me niet helemaal duidelijk..

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #36 Gepost op: 3 mei 2013, 18:08:11 »
Wat betreft gastenboek, het is ook net hoe je het neerzet, je kunt het ook echt bij binnenkomst neerzetten/leggen/hangen (wat je ook hebt). Dan zien mensen het echt wel en laten ze wel wat achter. Dan hoeft er ook niet iemand bij te zijn en op te letten.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #37 Gepost op: 3 mei 2013, 18:09:03 »
Wij hadden als gastenboek zo'n boomposter. Ruim de meeste mensen hebben echt wel hun vingerafdruk achtergelaten!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #38 Gepost op: 4 mei 2013, 00:07:34 »
@wedding, het is mij ook niet duidelijk of je dat zelf wel of niet wilde, en als je het wel wil moet je het echt doordrukken hoor...is toch leuk om achteraf alle berichtjes terug te lezen van iedereen? Ze passen zich maar aan jou aan dan hoor...en anders moet je echt een andere cm nemen...sorry maar het is de bedoeling dat ze jou helpen en ondersteunen...maar misschien zie ik dat verkeerd!

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #39 Gepost op: 6 mei 2013, 22:51:57 »
Ik wilde juist iets leuks verzinnen om geen standaard gastenboek te krijgen, dacht aan digitale poloroids voor in het gastenboek en dan een stukje erbij. Maar volgens cm''s krijg je dan dubbele felicitaties, en in het gastenboek en nog een keer op de kaart..en dat het weinig toegevoegde waarde heeft en je beter die energie in iets anders kan steken...

dan ga ik dus heel erg twijfelen..

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #40 Gepost op: 6 mei 2013, 22:55:50 »
Volgens mij moet je naar je eigen gevoel luisteren en krijg je er ontzettend spijt van als je dag niet doet... En als je ceremoniemeesters niet bij het gastenboek willen staan zijn er vast anderen die dat wel willen... En anders vinden de gasten het zelf wel uit... En ja dubbele felicitaties.. Wat is het probleem? Liever een paar dubbele dan van sommige mensen niets toch?

Jassou

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #41 Gepost op: 6 mei 2013, 22:56:33 »
Tja, die input kan je best met een non-committal 'ja, dat kan ook' afdoen en alsnog lekker je eigen gang gaan. :)

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #42 Gepost op: 7 mei 2013, 10:06:04 »
Haha Ja klopt jassou,

ik denk er nog even goed over na. Ik vind het wel heel kostbaar wat mensen kunnen schrijven, kan ook vragen of iedereen een kaart wil meenemen met een foto erin van hen met een stuk erbij en die dan later in een boek plakken.


tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #43 Gepost op: 8 mei 2013, 23:14:29 »
Haha Ja klopt jassou,

ik denk er nog even goed over na. Ik vind het wel heel kostbaar wat mensen kunnen schrijven, kan ook vragen of iedereen een kaart wil meenemen met een foto erin van hen met een stuk erbij en die dan later in een boek plakken.
Ik ben bang dat mensen dit al snel te veel werk zullen vinden of het op de dag zelf vergeten....

btamdewit

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #44 Gepost op: 12 mei 2013, 03:44:27 »
Wij hebben ook geen gastenboek maar een afbeelding van onze trouwkaart op canvas af laten drukken.
We zetten zo'n schilders-ezel neer waar het canvas doek op staat en laten mensen hier iets op schrijven.
Misschien is dat voor jullie ook een idee? Daar hoeven je ceremoniemeesters ook niet zoveel aan te doen verder.

Verder valt het me wel op dat je ceremoniemeesters heel erg bezig zijn met wat zij wel en niet willen. Maar het is jullie bruiloft dus het gaat erom wat jullie willen. En of zij dat leuk vinden dat doet er eigenlijk niet toe. Klinkt een beetje lullig, maar als ik het zo lees zijn ze teveel met zichzelf bezig...

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #45 Gepost op: 12 mei 2013, 10:53:36 »
Wij hebben onze ceremoniemeester 2/3 weken geleden gevraagd, maar of ze het leuk vind weet ik niet. Ze was niet erg enthousiast, ze heeft geen duidelijke ja of nee gezegd en ze komt er zelf niet op terug. Het is de zus van mijn AS..

Ik heb heel duidelijk gezegd (nadat we het op een leuke manier vroegen vind ik) dat als ze niet wil ivm drukte of wat ook ze gewoon eerlijk nee kan en mag zeggen en dat dat geen enkel probleem is.

Wat moet ik hier nu mee? Ik heb geen hechte band met haar oid.. Ik had gehoopt dat dit ons dichter bij elkaar zou brengen.

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #46 Gepost op: 12 mei 2013, 11:02:09 »
Heel herkenbaar Stepahnie, ik weet niet wanneer je gaat trouwen maar ik heb gemerkt dat veel mensen niet echt weten wat het allemaal inhoudt. Daarom hebben we een gesprek gehad met daarop wat agendapunten wat  wij van hen verwachten en wat zij verwachten.
Wij moeten veel zelf doen, dus dat is ook verschillend.

Ik laat het nu even rusten en kom op een paar punten terug, we gaan binnenkort de locatie bezoeken zodat het programma allemaal wat duidelijker wordt van de dag.

Praat met haar en dan kom je er echt achter..

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #47 Gepost op: 12 mei 2013, 11:04:36 »
We trouwen pas volgend jaar dus haast is er gelukkig niet, maar het ging me er meer om dat ze geen concreet ja of nee heeft gegeven. Wat ik best gek vind. Ik denk dat ik het haar maar gewoon ga vragen..

Berkel

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #48 Gepost op: 12 mei 2013, 11:08:03 »
Met een  sereminimeester moet je het gevoel hebben dat zij heel erg veel voor jou wil betekenen en dat zij het inlevingsvermogen heeft om jou het gevoel te geven dat deze dag in het teken van jullie staat. Er komt echt enorm veel bij kijken. Een welgemeend goed advies is dan ook om iemand die niet direct positief is absoluut geen sereminimeester te laten zijn! Het is een bijzonder taak die met liefde vervuld moet worden.

wedding2013

  • Gast
Re: Ceremoniemeester
« Reactie #49 Gepost op: 13 mei 2013, 10:42:04 »
sereminimeester? ik denk dat wij gewoon meer dingen zelf gaan regelen...
dan weten we tenminste zeker dat het gebeurd en op de manier waarop we willen...ik had gehoopt op meer initiatief maar dat kan je niet afdwingen.

Het blijft raar dat mijn VGF wel meteen geregeld wordt, terwijl dat nu juist van mij helemaal niet hoefde..
Het werkt sowieso niet als je andere verwachtingen van elkaar hebt...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards