collapse

Auteur Topic: Trouwen En Een Klein Kindje Hebben  (gelezen 11958 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ourloveJoaquin

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Gepost op: 21 mei 2008, 21:37:01 »
ola.. nog een vraagje... wat te doen met onze kleine bink Joaquin... want diegene die oppassen hahaha zijn natuurlijk op de bruiloft...  :biggrin:  maar lost zich dat vanzelf op, of moet ik op mijn weddingday achter een eigenwijs ventje aan rennen in mijn mooie jurk hahaha door de tuinen van een kasteel want dan is hij bijna 2,5 hihi... dus hij zal niet braaf meer in een campingbedje gaan liggen etc etc... iemand tips suggesties???

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2008, 21:39:08 »
Waarom neem je voor die dag geen oppas? Buiten de familie om dan :wink: Die kan je kind,en misschien ook andere kinderen wel vermaken zonder dat ze vervelend worden. Heb ook weleens gelezen dat ze dan gaan schminken, luchtkussen huren oid erbij doen. Leuk toch?!

Lotte2009

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2008, 09:18:28 »
Wij hebben ook twee kindjes bijna 5 en 2 jaar en 9 maande dan. Ik denk dat er veel mensen zijn die zich wel met de kindjes bezig zullen houden. Opa's/Oma's broers/zussen vrienden etc. Ik maak me daar niet druk om hoor. Maak me wel druk over wie er gaat oppassen s'avonds want dan wil ik ze er toch niet bij hebben  :blink:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2008, 11:24:21 »
Die van ons is dan nog geen jaar, en ik wil kijken of ik een oppas kan vinden.
We trouwen ook niet dicht bij huis ofzo, en een 1 jarige kan nog niet zo heel erg veel.

ourloveJoaquin

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2008, 13:41:03 »
hmzz inderdaad... wij nodigen onze neven en nichten niet uit, want dan heb ik geloof ik 200 man op de bruiloft, maar mijn nichtje kan ik wel effe geld toeschuiven natuurlijk om op te passen hahaha... dat is wel een idee jah... en een luchtkussen doen wij zo en zo al erbij huren en misschien ook wel een clown ofzo.. al ben ik geen fan van clowns hahahaha...

Susan

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #5 Gepost op: 9 juni 2008, 15:30:13 »
Dit is wel een dilemma waar ik ook mee zit. Onze kinderen zijn op de bruiloft bijna 4 en ruim 2,5. Over de eerste maak ik me weinig zorgen, voor de tweede zit ik vooral met de avond een beetje in mijn maag. Ze is nogal eenkennig, en ik kan haar echt niet zomaar aan een 'vreemde' oppas mee geven. Ik denk eraan om te vragen of ze bij mijn ouders op de hotelkamer mogen slapen (we blijven allemaal in hetzelfde hotel slapen). Dan zijn ze er de volgende ochtend bij het ontbijt tenminste ook gelijk bij, wel zo gezellig! :-)

marsje

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2008, 16:44:21 »
Mijn kinderen zijn al weer ouder, oudste is 7 en jongste is bijna 3. Als we eindelijk alles geregeld hebben zullen ze wel bijna volwassen zijn... Nee hoor, grapje!  :laugh:
Ik wil ze er gewoon bij houden. Afgelopen maart hebben we nog een feestje gegeven met dj. Zij zijn toen de hele avond wakker gebleven. Er werd ook jumpmuziek gedraaid. Ze hebben de hele avond op de dansvloer gestaan.
Als het echt een hele dag duurt, zal het wel moeilijker worden. De oudste heeft ADHD en PDD-NOS kan dus nog wel eens "moeilijk" doen tegenover andere mensen. Ik let er altijd veel te veel op. Moet ik op de bruiloft dus niet doen....

linda7

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2008, 19:31:50 »
onze dochtertje is dan ruim 2,5 jaar maar slaap nergens anders
eij willen het klein en intiem vrieren en hebben dus mede hier door besloten om het in onze prachtige grote tuin te doen
dan hoeven wij ook niet een oppas voor de hond te gaan zoeken
dus 2 problemen opgelost.

martine72

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2008, 00:01:14 »
Ook ik zit met dit dilemma....Houdt mijn zoontje van 5 de hele avond (tot 01.00 uur) feest vol, of moet ik oppas regelen? Hij is nog nooit zo lang opgebleven.

Alle oppas-alternatieven (stiefdochter,opa's, oma's, buren) zijn aanwezig op het feest. Ik weet het nog niet. Aan de ene kant wil ik hem er heel graag bij hebben, aan de andere kant, wil ik ook een ongestoord feestje. De gasten zullen ons natuurlijk willen feliciteren en een praatje met ons willen houden. Veel aandacht voor hem hebben we dan niet, maar de gasten misschien weer wel.

Ben benieuwd naar jullie suggesties..

Patricia bruid 1-08-08

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #9 Gepost op: 16 juli 2008, 13:53:57 »
Wij willen onze kleine meid van 16 maandjes er gewoon bij hebben , ze trouwt met ons mee :biggrin: !!

Oké het scheelt dat onze trouwfeest niet tot midden nacht duurt ( Dan was het nog niet een dilemma want op onze trouwlocatie hebben ze een kinderbedje )

Bovendien zullen er wel veel mensen zijn die zich wel met Felicity bezig zullen houden.

In iedergeval het zal wel goed komen want er staat ook nog een verassing op haar aan het wachten die trouwdag! :biggrin:  :wink:

Ik heb er zin in! :biggrin:

*Groetjes*

Susan

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #10 Gepost op: 16 juli 2008, 17:34:14 »
Wij hebben inmiddels geregeld dat er een ledikant en een bed klaar staan in het hotel waar we het feest geven. Babyfoons hebben ze daar ook beschikbaar, dus ze gaan gewoon lekker naar bed als ze moe zijn :-)

Ro&Daan01-08-08

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #11 Gepost op: 17 juli 2008, 17:00:18 »
Wij Trouwen over 2 weken en onze kleine meid is 2,5 jaar (oktober 3)
Ook mijn neefje is er bij en die is 3,5 jaar (oktober 4)
Ze gaan beide gewoon heel de dag mee en ook de avond.
Er is "oppas" genoeg en wij nemen campingbedjes mee, want er is een ruimte waar ze makkelijk kunnen slapen.
Van onze Nikki weet ik, dat wanneer ze echt moe is, echt wel slaapt. Vreemde plek of niet, herrie maakt haar ook echt niet uit.
S'avonds gaat ze gewoon met mijn schoonouders mee naar huis.

saskia81

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #12 Gepost op: 17 juli 2008, 20:40:08 »
Onze twee kinderen zijn bijna 4 en bijna 2 als we gaan trouwen, alleen ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het ga doen. Ook best lastig inschatten nu aangezien het nog ruim een jaar duurt.
We trouwen expres laat zodat de jongste gewoon smiddags zijn tukkie kan doen. En dan kijken of we ze naar het eten naar huis laten gaan of ergens in het feest. De oudste zou dat misschien nog wel ff volhouden, maar de jongste niet.
Gelukkig hebben ouders van vrienden wel aangeboden op ze te willen passen s'avonds, en aangezien de feestlocatie dichtbij ons huis is, zal er vast wel iemand zijn die ze tussendoor naar huis wil brengen als ze moe zijn, of misschien willen die mensen de kinderen wel ophalen. Dus in principe hebben we oppas, alleen nogmaals geen idee wanneer we ze naar huis willen laten gaan.

lune

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #13 Gepost op: 21 juli 2008, 15:22:39 »
Wij hebben omwille van de rust voor de kindjes (dan net 6, net 5 en 3 jaar) besloten om bij mijn ouders in de tuin 's middags wat te drinken met zn allen en dan daar zelf een buffet maken en eten. Het is de enige plek waar zij gewend zijn te logeren dus dat leek ons wel zo fijn. We zullen ze dan na het eten zelf in bed stoppen, de buurvrouw van mn ouders die ze ook wel een beetje kennen zal dan oppassen. Ik ga ervanuit dat ze als een blok zullen slapen na zo'n dag dus dan durf ik het wel aan er iemand bij te zetten als oppas die ze eigenlijk niet zo goed kennen (normaal is het eigenlijk altijd oma of mn schoonzusje maar dat kan dan niet he).
Gedurende de dag zal het wel prima gaan, ik ga geen dingen inhuren ofzo, denk niet dat dat nodig is. Maak ergens wel een leuk hoekje met wat speeltjes/kleurtjes enzo, en 's middags bij mn ouders kunnen ze als het echt nodig is zelfs ook wel even een filmpje kijken.

Elles

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #14 Gepost op: 23 juli 2008, 01:36:35 »
Ook wij moeten nog even gaan bekijken hoe we het gaan doen met de kids. Als we in 2010 gaan trouwen zijn de kids 6 en 3 jaar. Opzich zal het voor mijn dochter nog wel vol te houden zijn, maar ik weet niet of mijn zoontje het de hele tijd vol houdt. Onze dag begint pas rond 16.00 uur en duurt tot een uur of 1.00. We trouwen ook in Scheveningen dus niet echt in de buurt, en de mensen die normaal altijd oppassen zullen ook op de bruiloft aanwezig zijn. We gaan binnenkort naar een locatie kijken en ik wil dan ook gelijk de mogelijkheden bekijken of er eventueel een bedje ergens geplaatst kon worden zodat de jongste zou kunnen slapen. Met een beetje mazzel gaan we in 2009 trouwen en dan is de jongste pas 2, dus dan zal hij zeker wel moeten slapen.

Veer

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #15 Gepost op: 21 november 2008, 10:35:16 »
Onze dochtertjes trouwe ook mee. Ze zullen in 2010 als we trouwen 3,5 en 2,5 jaar zijn.

mods

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #16 Gepost op: 24 november 2008, 00:01:09 »
misschien een tip waar jullie allang aan gedacht hebben
en ook lichtelijk offtopic

op ons feest was de zoon van mijn man aanwezig, (hij is 7)
sommige mensen namen een klein kadootje voor hem mee
waar hij spontaan van begon te glimmen, het maakte dat hij zich heel belangrijk voelde (en het hield hem gelijk bezig).  :)
(en ik vond het toen zo stom dat ik er zelf niet aan gedacht had...)

dus misschien een idee


verder is hij tot het einde gebleven (01:30  :blink: ) en is daarna met opa en oma mee gegaan
dus geen tips verder over hoe oppas te regelen
(mocht hij te moe geweest zijn zou hij met een tante naar huis gegaan zijn die zelf ook 2 kinderen heeft
maar ze vermaakte zich allemaal prima haha)
« Laatst bewerkt op: 24 november 2008, 00:01:22 door mods »

hanielle

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #17 Gepost op: 27 januari 2009, 13:11:07 »
ja volgens mij heeft iedereen hetzelfde probleem, wij trouwen volgend jaar dan is de oudste bijna 5 en de jongste is dan ruim 1,5.
wij hebben nu al contact met een oppas meisje die gaat denk ik ook mee met de foto's en tegen de tijd dat de kids moe zijn komt zij ze ophalen. en dan slapen ze gewoon in hun eigen bedjes, en de oppas blijft ook lekker slapen.
wil nl niet dat ze s avonds laat nog over straat gaan en iedereen heeft gedronken, dus voor ons is dit de beste oplossing

~M*M~

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2009, 12:30:32 »
up voor degene met het kleine kindje

Estrhalita

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2009, 19:55:32 »
Wij trouwen 18-09-09 en hebben 2 kids. 1 van 3 jaar en 1 van 9 maanden. De oppas is hier 's morgens al in huis en blijft er de hele dag bij. Na het daggedeelte gaat zij met de kids naar huis, zodat ze op een gewone tijd in bed liggen en thuis lekker op hun gemak kunnen eten.

ourloveJoaquin

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2009, 23:56:03 »
Wij hebben zelf ook een zoon van 2 jaar en er zijn circa 9 kinderen bij overdags tussen de 0 en 3 jaar. Alle kinderen gaan prktisch rond half 8 in de avond naar huis om lekker in zijn/haar bed te slapen.. onze zoon dus ook..er is een oppas thuis.. zoonlief trekt dat echt niet om wakker te blijven...

Palle

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #21 Gepost op: 15 juli 2009, 09:50:04 »
Mijn zoontje is net een jaar als we trouwen. We nemen hem gewoon mee zat familie die op hem wil passen. We huren waarschijnlijk blokhutten die achter het cafe staan dus dan maar gewoon in een campingbedje daar slapen en een babyfoon in het cafe. Ach we zien wel hoe het loopt.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #22 Gepost op: 15 juli 2009, 10:46:33 »
Wij weten het ook nog niet...

Wij trouwen op 30 januari 2010 en ons zoontje is dan 22 maanden. Verder zijn er bij onze daggasten:
1 kindje van 5 jaar
2 kindjes van ruim 2 jaar
1 kindje van 1 jaar
1 baby van 3 maand

Onze dagindeling:

15.00 u trouwen
16.30 u proosten
19.00 u eten met daggasten.

Tja...

Over de baby maak ik me geen zorgen, die slapen overal (in de kinderwagen etc.). Het jochie van 5 (dan bijna 6) houdt het ook wel vol. Maar mijn eigen zoontje, neefje en nichtje van 2 en neefje van 1... Dat weet ik niet. Neefjes en nichtje komen allemaal van erg ver, dus kunnen niet naar hun eigen huis. En omdat het eten alleen met daggasten is zou ik niet weten wie er eventueel op moet passen. Maar een beetje ontspannen eten lijkt me wel fijn, niet dat je met 4 jankerige kinderen zit... Ik weet niet of op de locatie bedjes geregeld kunnen worden, dat kan ik proberen... Maar mocht dat niet zo zijn, heeft iemand De Gouden Tip?

dory

  • Gast
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #23 Gepost op: 15 juli 2009, 11:31:57 »
Wij hebben het zo geregeld. Mijn schoonzus past op onze zoon. Vind het belangrijk dat maar 1 persoon met mijn zoon bezig houd. Anders krijgt je te veel mensen die er mee gaan bemoeien. En zo n dag is al anders..... Dan ben ik bang dat het te veel voor hem wordt. Onze zoon is 2.  We nemen de wagen mee. Daarin kan hij slapen. Maar ik denk dat ie in de auto ook zal slapen. Feest is tot 21:00 uur. Dan vinden we het mooi geweest. Voor ons en voor onze zoon. Volgende dag vertrekken we namelijk ook met de auto naar spanje.

Bij ons komen ook een paar kinderen.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen En Een Klein Kindje Hebben
« Reactie #24 Gepost op: 15 juli 2009, 12:06:09 »
@ Dory: Een kind van 2 slaapt toch niet meer in de kinderwagen? Of bedoel je gewoon de buggy? Daar slaapt Thijmen dus echt nooit in... In de auto wel, maarja, alleen als we rijden, en dat doen we niet want het feest is vlakbij ons huis... Dus dat is helaas geen optie. Ik denk dat wij ook rond 21.00/21.30 u klaar zijn met eten, maar dat is alsnog best laat voor die kleintjes... Of zullen ze het wel volhouden?
Het lijkt me zo'n nachtmerrie als al die kinderen jankerig en zeurderig worden waardoor niemand lekker van het eten kan genieten...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards