collapse

Auteur Topic: Zeepketting Bedankje  (gelezen 21347 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Gepost op: 12 februari 2010, 17:09:57 »
Ben druk bezig met een leuk en orgineel bedankje te verzinnen.
Gelukkig heb ik nog ong. 6 maanden te gaan dus ik heb nog alle tijd om zelf heerlijk te freubelen.

Ik dacht aan een zeepketting als bedankje. En dan een kleine met zeephartjes met lint en kant.
Nu is het probleem ik heb nog nooit een zeepketting gemaakt.
Wie heeft er weleens een zeepketting gemaakt? Is het moeilijk?
En waar kan je een beetje betaalbare spullen voor halen.

EN wie heeft er nog meer een zeepketting als bedankje gegeven?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zeepketting Bedankje
« Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2010, 17:21:31 »
Als je even googled vind je zo een stel webshops.
Wel een erg leuk idee trouwens

heidebloempje

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #2 Gepost op: 12 februari 2010, 23:49:33 »
Net even gegoogled, want ik wist niet wat een zeepketting was. Ziet er leuk uit, zeker origineel.

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2010, 22:48:16 »
Het maken van zeepkettingen is echt heel makkelijk.
Koop lekker ruikende zeep (even lekker rond snuffelen bij de drogisterij/refornwinkel),
Rasp deze zeep met een rasp in kleine stukjes
Doe een heel klein beetje water bij je geraspte stukjes zeep, je kan de zeep nu kneden.
Kneed de zeep even goed door zodat het 1 massa word en maak hem dan plat (zelf even de dikte bepalen die je wilt)
Neem bv een hartvorm om koekjes mee uit te drukken, druk dit hartje in de zeep en klaar ben je!
Even met een sate prikken een gaat je door het hartzeepje maken (duw niet te hart anders vervormt die)
paar dagen goed laten drogen
leuk lint/kralen erbij en je hebt een super bedankje!

Is leuk (en lekker qua lucht) om te doen en hoeft helemaal niet veel te kosten. Ik koop zelf altijd de goedkoopste zeep bij de kruidvat en die ruikt hartstikke lekker (vind iK!) geloof dat dit 3 blokken zijn voor 1 euro

Ik hoop dat je hier wat aan hebt  :) Succes en als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Zeepketting Bedankje
« Reactie #4 Gepost op: 14 februari 2010, 12:39:50 »
Lekker geurende en leuk gekleurde zeepjes kun je ook bij Lush krijgen

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #5 Gepost op: 14 februari 2010, 21:47:50 »
Op marktplaats bied iemand ze kant en klaar aan: http://link.marktplaats.nl/321264330

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Zeepketting Bedankje
« Reactie #6 Gepost op: 15 februari 2010, 00:05:00 »
Aaahh, nou snap ik wat je bedoelt! Vind het erg origineel! Als je creatief bent, is het misschien wel leuk om het zelf te maken, al kan het een hels karwei worden (ligt aan het aantal kettingen dat je wil maken)... Maar je hebt nog tijd genoeg, toch? :wink:

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #7 Gepost op: 15 februari 2010, 10:54:38 »
Joelle bedankt voor je inbreng! Aan jouw tips heb ik zeker wat aan.
Joelle heb ik je toevallig ook ervaring en namen etc. graveren in zeep.
Kan ik alle soorten zeep gebruiken?


Volgende week ga ik met mijn moeder zus en vriendin een workshop volgen. Die vrouw wilde ook wat tips delen om zo goedkoop mogelijk een zeepketting in elkaar te zetten.

We hebben er ong. 90 gasten dus ik denk dat we er 60 moeten maken. De daggasten wil ik wat anders geven. Maar gelukkig heb ik wat hulp.

Tijd heb ik nog genoeg. De voorlopige trouwdatum is 8-10-2010. Dus ik heb nog ong. 7 maanden. 10 kettingen per maand dan ben ik er.

Ik was mijn ceremoniemeester al aan het tippen dat dit een goedkoop vrijgezellen dagje is. Gezellig met alle damens de zeepkettingen in elkaar zetten. Drankje taartje erbij en klaar.
Zij had wat anders in haar hoofd.

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #8 Gepost op: 15 februari 2010, 11:14:42 »
[quote name=\'Marcella\' post=\'307104\' date=\'15 February 2010, 10:54\']Joelle bedankt voor je inbreng! Aan jouw tips heb ik zeker wat aan.
Joelle heb ik je toevallig ook ervaring en namen etc. graveren in zeep.
Kan ik alle soorten zeep gebruiken?[/quote]

Ik heb zelf nog niet geprobeerd om iets erin te graveren, maar ik denk als je iets met een stevige punt gebruikt (bv een breinaald) je dan prima namen of initialen erin kan graveren.
Ik heb tot nu toe verschillende soorten gebruikt en gaat prima!
Beetje experimenten zou ik zeggen :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Zeepketting Bedankje
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2010, 11:46:06 »
[quote name=\'Happy Bride\' post=\'306917\' date=\'14 February 2010, 12:39\']Lekker geurende en leuk gekleurde zeepjes kun je ook bij Lush krijgen[/quote]

Jaaaa! Ik ben een opperlushie, maar ik moet wel zeggen dat het zeep is die aan de prijzige kant is. Wel heel lekker overigens, maar of het hiervoor geschikt is, is  afhankelijk van het aantal bedankjes dat je nodig hebt en je budget wellicht. Een aantal Lush-zeepjes is bovendien even wennen voor de niet Lushie en in sommige zeepjes zitten bijv. rozijnen, bovendien zijn ze onregelmatig van vorm, dus wellicht niet handig om zelf te verwerken.

Een andere Lush-tip die ik daar ooit op het forum tegenkwam en die wellicht wel geschikt is, men heeft massagebars (ipv. massageolie of lotion, massagestuff in een vaste vorm), die zijn leuk en verzorgend... Je kan ze omsmelten en in ijsblokjesvormpjes (bijv. hartjes) gieten en dan graveren, die graveren denk ik ook iets makkelijker dan Lush-zeepjes...

lydia

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2010, 14:48:49 »
misschien kun je met zo'n stempel/drukkerssetje namen of initialen in de zeep duwen??? (zomaar een idee hoor; ik weet nl niet hoe slap of stevig de zeep is)

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2010, 15:56:48 »
De zeep is nog vrij stevig, ligt er natuurlijk aan hoeveel water je erbij doet, maar ik zou niet TE veel doen omdat het dan echt heel zacht en snotterig word en het dan mega lang duurt voordat het echt droog is.
Ik vind die Lush zeepjes erg leuk maar denk niet zo geschrikt, word denk ik ook erg prijzig (maar dat is mijn mening), ik haal uit ongeveer een half blok (heel blok is 125gram) 4 á 5 zeepjes deze zijn beetje de maar van die kinderkoekjes doordruk-figuurtjes en zijn ogeveer 1 á 1,5 cm hoog.

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2010, 14:14:47 »
Het hoeft voor mij zeker geen dure zeep te zijn. Dat laat denk ik het hele budget niet toe.
Ik wilde ong. € 2,50 per bedankje uitgeven. Zou ik hieraan voldoen hebben.

Volgende week heb ik een workshop ik hoop dat zij ook nog met wat goedkope en leuke tips kan komen.

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2010, 15:25:14 »
Ik denk dat 2,5o euro per bedankje zeker wel moet lukken als je goedkope zeept koopt bij bv de kruidvat en leuke kraaltjes en linten bij Action of Xenos, dan moet je alleen kijken of je het nog wil verpakken of dat je het kaartje zo aan de zeepketting doet. Persoonlijk zou ik ze wel verpakken omdat de kettingen elkaar misschien beschadigen als ze op een grote berg liggen.... of je moet een leuk iets hebben/maken waar je ze leuk aan kan hangen.....

Ik heb zelf ook nog geen bedankje, krijg spontaan ook leuke ideeen om een zeepketting als bedankje te doen.... had eerder al hele leuke doosjes gezien die helemaal in ons thema passen en daar kan ik de ketting dan leuk in doen.
Ik ben nog al creatief (al zeg ik het zelf) en ik denk dat er ergens dus van mij ook wel verwacht word dat ik zelf wat maak....en is vind ik ook wel erg leuk want dan heb je wel iets origineels ( maak ook zelf de corsages en de uitnodigingen)

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #14 Gepost op: 16 februari 2010, 20:54:13 »
Als je leuke ideeen hebt voor een speciale 'huwelijk' zeepketting zijn ideeen voor mij ook welkom.
Ik neem in ieder geval witte zeep met eventueel 1 kleur erin van onze trouwkaart en taart. Weet nog niet welke kleur het word.

Wat voor thema hebben jullie?

Ik zat eraan te denken om de ketting in een organza zakje te doen. Zal dat mooi blijven? En is de presentatie dan wel leuk?
« Laatst bewerkt op: 16 februari 2010, 20:54:51 door Marcella »

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #15 Gepost op: 16 februari 2010, 21:28:17 »
Wij hebben zelf als thema knallend roze, dus ik wil de kettingen ook in dit thema kleur doen...
weet nog niet of ik de zeepjes zelf ga maken, wil het wel maar aangezien ik in Juni trouw en hoop andere dingen ook zelf maak weet ik niet of ik dat wel red. Anders bestel ik kant en klare zeepjes voor kettingen, maar maak de kettingen dan wel zelf met lint en mooi kralen.
Ik denk dat ik onze initialen op het zeepje wil zetten, als dat lukt (heb ik nl nog niet uitgeprobeerd).

Op http://www.adoras.nl/index.php?action=home&lang=NL heb ik hele leuke doosjes gezien, kosten 0,60 per stuk en denk dat ik ze daar in wil doen en dan om het doosje een mooie strik (net als op de foto's).

Wij hebben in totaal iets van 40 á 50 gasten dus dat valt op zich wel mee om te maken en ziet er wel feestelijk uit.

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2010, 10:20:58 »
40-50 gasten valt wel mee. Vooral als de bedankjes per stel worden meegenomen.
Mijn partner zat nog wel een beetje te twijfelen over de zeepkettingen, want dat is toch niks voor de mannen.
Misschien dat ik dan apart wat voor de mannen verzin... een flesje bier met een leuke sticker :rolleyes:

Dan heb ik aan ong. 40 zeepkettingen voldoende.

Als het graferen lukt laat het me dan even weten. Dan ga ik dat ook zelf proberen.

Bij www.soapqueen.nl kan je trouwens letterzeepjes of naamzeepjes bestellen.

Of bij http://www.hetzeephuisje.nl/Webwinkel-Prod...eepje-rose.html
Een hartje is 0,60 per stuk en dan het graveren van de tekst is gratis.
Zal dit goedkoper zijn? dan zelf maken?
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2010, 10:11:00 door Marcella »

Joelle

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2010, 16:10:28 »
wij willen wel iedereen een bedankje gegeven dus niet per stel.
Mijn vriend vind mijn idee van zeepkettingen voor de mannen ook niet echt geweldig, dus of we doen het niet (al wil ik het wel erg graag) of  we doen voor de mannen wat anders,,,, want weet eigenlijk wel zeker dat de vrouwen dit erg leuk zullen vinden!

Ik vind die zeepjes van het zeep huisje erg leuk en zeker als je de tekst er dan gratis in krijgt, kan je het bijna niet voor maken denk ik, het is erg leuk om te doen, maar wel behoorlijk wat werk (nu heb jij wel wat meer tijd nog dan ik) .... denk overigens dat als je het zelf graveert het wel minder mooi word dan bij hun.

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #18 Gepost op: 17 februari 2010, 19:46:23 »
De mannen krijgen bij ons een flesje bier mee met een leuke etiket.
Alleen van mijn partner mocht het geen foto zijn... want dat staat zo gek.
Voor de kinderen maak ik een bellenblaas met etiket.
Iedereen tevreden denk ik maar zo.

mandyvld

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2010, 13:20:11 »
[quote name=\'Marcella\' post=\'306663\' date=\'12 February 2010, 18:09\']Ben druk bezig met een leuk en orgineel bedankje te verzinnen.
Gelukkig heb ik nog ong. 6 maanden te gaan dus ik heb nog alle tijd om zelf heerlijk te freubelen.

Ik dacht aan een zeepketting als bedankje. En dan een kleine met zeephartjes met lint en kant.
Nu is het probleem ik heb nog nooit een zeepketting gemaakt.
Wie heeft er weleens een zeepketting gemaakt? Is het moeilijk?
En waar kan je een beetje betaalbare spullen voor halen.

EN wie heeft er nog meer een zeepketting als bedankje gegeven?[/quote]


Zo leuk wij doen het ook! Mijn moeder heeft een eigen winkel dus wij gaan gezellig met zn 2 knutselen!
Als je tips wil hebben zeg het maar hoor dan kan ik je misschien wel helpen!
Producten zou je eventueel bij mijn moeder kunnen kopen????

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #20 Gepost op: 18 februari 2010, 15:03:24 »
Mandy leuk een eigen winkeltje!
Hoe heet het winkeltje van je moeder?
Heb jij een voorbeeld foto van jullie zeepketting?

Het is trouwens wel een geruststelling dat ik verer weinig reacties zie dan is het nog een redelijk orgineel bedankje.

Trouwring

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #21 Gepost op: 18 februari 2010, 18:40:44 »
Misschien een domme vraag hoor: maar wat doe je met zo'n zeepkettinkje als je het hebt gehad? Kun je de zeep ook daadwerkelijk nog gebruiken? Of moet dat aan het kettinkje blijven?

Marcella

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #22 Gepost op: 18 februari 2010, 20:25:58 »
De ketting word ter decoratie opgehangen in het toilet badkamer of als je hem lelijk vind in de kast.
Deze ketting geeft een geur af.

Trouwring

  • Gast
Zeepketting Bedankje
« Reactie #23 Gepost op: 20 februari 2010, 16:38:50 »
Ah oke! Thanks :)

Veertje2282

  • Gast
Zeepketting als bedankje.
« Reactie #24 Gepost op: 28 december 2012, 10:17:28 »
Even een vraagje weet ook niet of ik met dit bericht in de goede map zit.

Ik wil kleine zeepkettingen maken als bedankje weet iemand een goedkope site voor die zeepjes???
Ideeën en foto's zijn ook welkom!!
Graag zelfs.

Groetjes

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards