collapse

Auteur Topic: Trouwjurk Van Mijn Moeder  (gelezen 7226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lillichen

  • Gast
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Gepost op: 10 september 2012, 17:19:34 »
Misschien bestaat er al een topic over, maar ik kon het niet vinden. Heeft iemand ervaringen met trouwen in je moeder's jurk? Mijn moeder's jurk past mij goed, maar is natuurlijk wel wat ouderwets. Ik mag hem laten vermaken, maar ik vraag me af wat dan allemaal mogelijk is. En wat zijn de kosten ongeveer? En is het niet raar om in mijn moeder's jurk te trouwen, aangezien zij gescheiden is? (Niet dat dat aan de jurk lag :wink:) Qua gevoel ben ik er nog niet uit. Het is enerzijds een mooi gebaar, maar anderzijds heb ik ook wat het idee dat ik mezelf geen nieuwe jurk 'gun'. Als ik €75 aan een nieuw kledingstuk voor mezelf uitgeef, voel ik me daarover al schuldig, laat staan een jurk van meer dan €1000.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2012, 17:26:23 »
Geen ervaring met trouwen ind e jurk van mijn moeder, maar als de symboliek voor jou niet van belang is en je de jurk eigenlijk ook niet zo mooi vind, waarom zou je dat dan doen? En trouwjurken kosten echt niet 1000 of meer :wink: Je kan in outlets, of uberhaupt in gewone bruidzaken, echt wel jurken vinden voor veel minder geld. Misschien gewoon eens rondsnuffelen en wat passen, zodat je zeker bent van je keuze de jurk van je moeder wel of niet te dragen.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2012, 17:34:36 »
Inderdaad wat JM al zegt.. Waarom zou je in je moeders trouwjurk willen trouwen? Vind je hem mooi, vind je de symboliek mooi, of is het eigenlijk puur omdat je een nieuwe jurk te duur vindt? In het laatste geval zou ik het zeker niet doen! Een nieuwe jurk hoeft inderdaad echt geen 1000 euro te kosten, de mijne was de helft daarvan en ik meen me te herinneren dat de jurk van JM ook zoiets was.

Aangezien je zegt dat de jurk 'wat ouderwets' is, heb ik niet het idee dat je het een mooie jurk voor jezelf vindt. Ik denk dat je achteraf spijt krijgt als je in een jurk trouwt waar je niet helemaal blij mee bent!

Jassou

  • Gast
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2012, 17:38:57 »
Eens met bovenstaande; ik zou het doen als je de jurk, of de symboliek erachter mooi vindt. Dat je moeder gescheiden is doet daar niets aan af. Zij trouwde met dezelfde hoop als jij straks.

Je zou, omdat je hem mag vermaken, ook kunnen kijken of je de stof kunt verwerken in een nieuwe jurk. Misschien een idee. :)
« Laatst bewerkt op: 10 september 2012, 17:39:21 door Jassou »

wedding2013

  • Gast
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2012, 17:40:13 »
Ik heb het idee om een gedeelte van mijn moeders bruidsjurk te verwerken in mijn eigen jurk / accessoires als in de jurk niet mogelijk is..

Heb hier ook geen ervaring mee, maar neem aan dat je het wel aan een coupeuse kan vragen...ik wil ook niet heel veel uitgeven voor een bruidsjurk, herken je verhaal!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2012, 22:03:17 »
ik zit met een vergelijkbaar probleem.. mijn moeder was helemaal teleurgesteld toen ik zei dat ik haar jurk niet aan wil... ik zit nog steeds te twijfelen wat ik doe.. dus ben wel geintereseerd wat hier uit komt..

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #6 Gepost op: 10 september 2012, 22:10:50 »
Pfoe dat lijkt me een moeilijke keuze! Je wil enerzijds niet je moeder niet kwetsen, maar anderzijds wil je niet in moeten leveren op je droomjurk, Gelukkig is mijn moeder coupeuse, en maakt zij mijn jurk, Dus ze legt haar hart erin, maar het is wel helemaal mijn jurk!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #7 Gepost op: 10 september 2012, 23:04:16 »
Als je zou mogen vermaken, en ze het niet erg zou vinden dat de jurk wordt verknipt.. Tsja, een mooie bolero of van het kant ( indien aanwezig) een rand aan een sluier laten zetten. Vind ik zelfs nog een mooiere symboliek.

@Nadine: Mijn jurk was niet de helft ervan :wink: maar met alles, inclusief alle assecoires, kapsel etc. was ik net geen 900 euro kwijt. Jurk zelf was 720

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #8 Gepost op: 10 september 2012, 23:10:06 »
JM: Sorry, dat heb ik dus niet helemaal goed onthouden.
Maar in ieder geval wel een stuk minder dan de 1000 euro die genoemd werd :wink:

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #9 Gepost op: 10 september 2012, 23:17:45 »
Zeker weten, vond trouwen al duur genoeg en er zijn prachtige jurken te krijgen voor een stuk minder geld! :wink: Alhoewel ik het geld het dubbel en dwars waard vond!

Hier was niet eens een optie om in de trouwkleding van mn moeder te trouwen.. die droeg een donkerblauwe rok tot over de knieen, witte blouse, donkerblauw colbert met schoudervulling en zwarte enkellaarsjes met witte sokken  :laugh:  Nee, niet mijn smaak :wink:

Anneli

  • Gast
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2012, 10:27:26 »
Mijn schoonzus had ook een jurk die gemaakt was van de trouwjurk van haar moeder - of van een gedeelte ervan, want ik geloof dat haar doopjurk ook al van die trouwjurk gemaakt was. Zij vond de symboliek daarvan erg leuk en dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar ik moet ook meteen aan de scène uit Sleepless in Seattle denken, waarin Annie aankondigt dat ze gaat trouwen en dan op zolder met haar moeder de oude jurk van haar moeder (of van haar oma?) gaat passen. Eerst is ze in de wolken, maar dan scheurt ze uit de mouw: "It's a sign!" En inderdaad... ze is dan van plan om met de verkeerde vent te trouwen. :rolleyes:

Ik denk inderdaad dat je het moet doen als je de symboliek leuk vindt en/of als je de jurk mooi vindt of er iets moois van kunt laten maken. Anders moet je gewoon lekker je eigen jurk kopen en op zoek gaan naar een budgetjurk als je niet te veel geld uit wilt geven. Ik had mezelf ook een budget gesteld en daarbinnen heb ik mijn droomjurk echt gevonden - maar ik moet wel toegeven dat dat niet helemaal onder de €1000 was.

Ben benieuwd wat je gaat doen!

Lillichen

  • Gast
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #11 Gepost op: 17 september 2012, 17:47:15 »
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch een nieuwe jurk te gaan kopen. Gelukkig was mijn moeder niet teleurgesteld en kon ze het goed begrijpen. Ze gaat nu met plezier mee naar de pasafspraak. Wel zal ik voor mijzelf een duidelijk budget zetten, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het bruidstasje van mijn moeder gekregen, dus die zal ik sowieso gaan gebruiken.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Trouwjurk Van Mijn Moeder
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2012, 18:44:28 »
Uiteindelijk heb ik ervoor gekozen om toch een nieuwe jurk te gaan kopen. Gelukkig was mijn moeder niet teleurgesteld en kon ze het goed begrijpen. Ze gaat nu met plezier mee naar de pasafspraak. Wel zal ik voor mijzelf een duidelijk budget zetten, maar dat is een ander verhaal. Ik heb het bruidstasje van mijn moeder gekregen, dus die zal ik sowieso gaan gebruiken.
Klinkt als een goede beslissing! En leuk van dat tasje!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards