collapse

Auteur Topic: 29-10 trouwde October Bride  (gelezen 7455 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

loez23

  • Gast
29-10 trouwde October Bride
« Gepost op: 25 november 2012, 23:09:36 »
De dag begon heerlijk rustig. We waren allebei extra vroeg wakker, maar we waren op heel vroeg gaan liggen de avond ervoor, dus we waren redelijk uitgeslapen. Na een rustig ontbijtje met z’n tweetjes, kwam al snel mijn moeder om mij te helpen, werd (toen nog) vriendlief opgehaald door zijn vader, en kwamen de kapster, de visagiste en de fotograaf naar ons huis. Na een kleine 2 uur waren haar en make-up klaar, en ging ik met mijn moeder naar boven om mijn jurk aan te trekken. Pas toen ik op de klok zag dat het bijna 10 uur was (dan zou hij me op komen halen) en ik nog niet klaar was met mijn jurk en nog mijn oorbellen in moest doen, schoot ik ineens even in de stress.

Die stress echter meteen weg toen hij daadwerkelijk aan de deur stond. Wat was ‘ie mooi! En hij vond mij ook zó mooi dat ‘ie er tranen van in z’n ogen had, en als ik ergens niet tegen kan… ;) Na een traantje weggepinkt te hebben, reden we naar de MetaalKathedraal voor een bijzondere fotoshoot. De auto die AS geregeld had kan daar naar binnen rijden, en de fotograaf was al even vooruit gereden om alvast even rond te kijken, dus we konden direct beginnen. Op mijn verzoek wilde de fotograaf ook best een foto met mijn telefoon maken voor mijn hoogzwangere vriendinnetje die er niet bij kon zijn, dus die kon ik meteen doorsturen, superleuk! :) (die foto zit trouwens ook bij deze post, waar we voor de auto staan ;)) De fotograaf had superleuke ideeën voor de fotoshoot, en ik ben héél benieuwd naar de foto’s. Het was helaas superkoud, dus ik had op een gegeven moment geen gevoel meer in mijn tenen, maar dat mocht de pret niet drukken!

Na de shoot gingen we snel terug naar huis om een broodje te eten, en daar vandaan moesten we al snel weer door naar het stadhuis voor de ceremonie. Daar waren we een paar minuutjes te vroeg, en toen waren we ineens allebei superzenuwachtig. Wachten is sowieso iets waar we niet zo heel erg goed in zijn, dus dat maakte het allemaal alleen maar erger. Even voor 2 uur liepen we dan eindelijk naar binnen, waar ik echt enorm genoten heb van alle reacties, aangezien niemand mij in een witte jurk had verwacht. Alle gasten stonden op de trap, en liepen tussen hen door naar boven, echt super. Eenmaal boven gingen de gasten de zaal in, waarna eerst AS door zijn moeder naar binnen werd gebracht, en daarna ik door mijn vader. De ceremonie was echt prachtig, ondanks dat het niet in de zaal was die we oorspronkelijk bedacht hadden (deze zaal bleek veel beter bij ons te passen!) en de BABS door de verbouwing van de oorspronkelijke zaal niet haar toga aan kon. Mijn oudste nichtje en zijn oudste neefje kwamen keurig de ringen brengen op het juiste moment, echt een superleuk moment.

Na de ceremonie gingen we naar de locatie, waar we in aanwezigheid van de daggasten de taart aansneden en met hen proostten. Daarna druppelden al snel de eerste receptiegasten binnen, en ineens zag de zaal blauw van de scouts in uniform. Van elk kind (en ouders, en leiding) kregen we een cadeau, zo gaaf! Overigens bleek achteraf dat in elk van deze cadeaus een blik knakworst zat, dus nu hebben we een lifetime voorraad knakworst. ;) Aan het eind van de receptie hadden ze voor ons ook nog een lipdub (op het liedje “Jungle Drum”) en een soort praatjesmakers-interviews over onze bruiloft, die ze lieten zien met een beamer. De kids vonden ons enveloppenmonster trouwens echt geweldig, ze konden maar niet geloven dat we die zelf gemaakt hadden. :)

Daarna was het tijd voor het buffet. Superlekker allemaal, alhoewel ik echt geen hap door mijn keel kreeg. Tijdens het eten deden de moeders een levensloop met foto’s, heel erg leuk. Met die foto’s hadden ze ook een kwartetspel gemaakt, en ze overhandigden ons een “herinneringsboek” met daarin A4-tjes met herinneringen aan ons, van het grootste deel van onze gasten, echt supergaaf. Tijdens het toetjesbuffet kwamen de eerste avondgasten al binnen, dus was het nog even haasten om op tijd weer klaar te staan om de felicitaties in ontvangst te nemen. Nadat vrijwel alle gasten binnen waren, openden we de avond met ‘de meest originele openingsdans ever’, aldus sommige gasten (een Franse chanson, maar dan in metal-uitvoering). Daarna hebben we lekker gedanst de hele avond, op de meest uiteenlopende muziek. Zelfs Nederlandstalig, ondanks dat we dit de DJ eigenlijk verboden hadden, en gangnam-style, maar het paste prima in de sfeer van de avond, dus al met al was het een topfeest! Aan het eind van de avond kwamen de glowsticks tevoorschijn voor onze afsluitingsdans (op “Sleeping Sun” van Nightwish). Uiteindelijk werden we buiten door de gasten die er nog waren uitgezwaaid met de glowsticks, een prachtig eind aan een supermooie dag!

Jassou

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2012, 23:11:01 »
Gefeliciteerd! Mooi stel zijn jullie hoor! En gangnam style hoort er helemaal bij nu, misschien de marcarena van jaren '10 ;)

loez23

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2012, 23:12:05 »
De foto's pasten er allemaal niet bij, dus dan nog maar een extra post... ;)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2012, 23:32:05 »
Gefeliciteerd! Wat een leuke foto's, jullie stralen helemaal! Ook een mooie jurk trouwens :)

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #4 Gepost op: 25 november 2012, 23:32:45 »
Gefeliciteerd, jullie zagen er prachtig uit!
En ik vind jullie enveloppenmonster echt geweldig :biggrin:

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #5 Gepost op: 25 november 2012, 23:42:42 »
haha dat envelppenmonster is briljant! Jullie zagen er stralend uit! Gefeliciteerd :D

heleen27

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2012, 06:39:28 »
Gefeliciteerd!! Leuk verslag en super leuke foto's! Wat een stralend paar!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2012, 08:39:17 »
Gefeliciteerd! Leuek foto's :)

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #8 Gepost op: 26 november 2012, 08:51:24 »
Gefeliciteerd en wat een mooie foto's!!

Ik vind jullie enveloppendoos/monster echt super! Die was in het oktoberforum nog niet voorbijgekomen toch?


LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #9 Gepost op: 26 november 2012, 08:58:10 »
Van harte met jullie huwelijk! Prachtige foto's, jullie zagen er heel mooi uit!

loez23

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #10 Gepost op: 26 november 2012, 08:59:02 »
Bedankt allemaal, ik geniet er steeds weer van als ik de foto's zie! :biggrin: En dan te bedenken dat de foto's van de fotograaf nog moeten komen!

Wat betreft het enveloppenmonster; die was idd nog niet eerder langsgekomen. Had wel in doe-het-zelf laten weten dat ik er mee bezig was, maar uiteindelijk was 'ie pas een dag van tevoren af, vandaar. ;)
De bril van het enveloppenmonster moest manlief trouwens op tijdens zijn vrijgezellenfeest, en dat hoedje was van mijn 'vrijgezellenfeest' van de scouting (= een dag uit met de kids, waarbij ze me van m'n werk kwamen ontvoeren), dus extra grappig toen iedereen het monster zag en dingen herkende. ;)

Jassou: uiteraard werd de Macarena ook gedanst, dat krijg je als je allebei bent opgegroeid in de 90's. ;)

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #11 Gepost op: 26 november 2012, 09:15:07 »
Gefeliciteerd. Mooie jurk! Ik ken nog iemand die bijna dezelfde had.. die vond ik bij haar ook zooo gaaf! Had bij haar echt het gevoel.. dit is echt een (naam)-jurk. Dat zullen jouw gasten ook vast gevonden hebben ;-).

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #12 Gepost op: 26 november 2012, 10:51:42 »
Wow! Mooie foto's en leuk verslag! Jullie zien er stralend uit!
Nog een keer gefeliciteerd!
Heerlijk hè om de foto's te bekijken en terug te denken aan al die bijzondere momenten!

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #13 Gepost op: 26 november 2012, 11:11:31 »
Wat een geweldige foto's en een superverslag van jullie dag!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of er een beschrijving is van dat enveloppenmonster? Ik vind hem echt zo gaaf!  :blush:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #14 Gepost op: 26 november 2012, 15:44:36 »
Gefeliciteerd! Jullie zien er prachtig uit en stralen helemaal.
En wat is de enveloppenmonster super geworden.

wedding2013

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #15 Gepost op: 27 november 2012, 10:24:43 »
Ik vind je haar echt prachtig gedaan!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #16 Gepost op: 27 november 2012, 10:29:25 »
Gefeliciteerd en wat zagen jullie er mooi uit.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #17 Gepost op: 27 november 2012, 11:43:40 »
Leuk verhaal en super foto's!  Wat is trouwen toch fijn he!!

woeligepaulien

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 624
  • Geslacht: Vrouw
    • http://paulienenjorg.bruilofthomepage.nl/
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #18 Gepost op: 27 november 2012, 16:56:41 »
Gefeliciteerd! Wat een leuk verslag! Klinkt als een super leuke dag. Gaat natuurlijk veel te snel voorbij! En jullie zagen er geweldig en stralend uit!
Heb je het de hele dag erg koud gehad of alleen bij het foto's maken? (ben ik namelijk zelf erg bang voor).

Nogmaals van harte en geniet er nog lekker lang na!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #19 Gepost op: 27 november 2012, 19:14:48 »
Gefeliciteerd! Wat zien jullie er prachtig uit, je jurk is echt top! En de dag klinkt super, nu nog nagenieten van de foto's.

marjolein1987

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #20 Gepost op: 29 november 2012, 14:08:33 »
Van harte gefeliciteerd! Mooie fotos! Waar zijn de fotos (waar je de auto naar binnen kan rijden) gemaakt? Het lijkt me namelijk bekent voor te komen.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #21 Gepost op: 30 november 2012, 10:36:48 »
Gefeliciteerd! Leuk verslagen jullie zagen er heel mooi uit. Jullie straalden helemaal en wat een mooie jurk.
En het enveloppenmonster, geweldig!

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2012, 10:58:57 »
Gefeliciteerd..
Wat zien jullie er inderdaad allebei fantastisch mooi uit..
En ja...dat enveloppenmonstertje... ge-wel-dig!!!heeerlijk om dat soort dingen te kunnen doen../
De eerste foto op die binnenlocatie met de auto is ook cht super mooi..
Waar is dat?

loez23

  • Gast
Re: 29-10 trouwde October Bride
« Reactie #23 Gepost op: 2 december 2012, 00:55:31 »
Bedankt allemaal voor de felicitaties! We genieten er echt nog elke dag van na, en dat gaat nog wel even duren ook denk!  :biggrin:

Ctje: Het was inderdaad een echte mij-jurk, alhoewel veel mensen me in iets veel extremers hadden verwacht. Dit was een beetje een compromis ;)

Judith: Dat mag je zeker, maar die is er niet echt. ;) We hebben twee dozen op elkaar gelijmd, en daaroverheen de fluffy-stof (teddy/pluche) geplakt. De achterkant hebben we zo lang mogelijk open gelaten, zodat we van binnenuit z'n bek konden uitsnijden, gaatjes voor de bril konden maken en gaten konden maken voor zijn armen. Armen zijn gemaakt van de rol die binnenin een rol plasticfolie zit, met daaroverheen ook weer fluffy-stof. Tot slot had ik nog een stukje langharige fluffy-stof liggen in zwart, dat hebben we nog op z'n kop gemaakt, en daaroverheen die hoed. Uiteindelijk op het laatste moment de bovenste doos aan de achterkant dicht gemaakt, de onderste hebben we open gelaten zodat we eventueel dwarsliggende enveloppen even konden herschikken. De twee lastige dingen aan dat hele gevaarte waren het vinden van de stof, en het vinden van de tijd om 'm te maken! ;)

Wedding2013: Grappig, ik vond het zelf minder mooi zitten dan bij mijn proefkapsel (alhoewel daar toen de krullen veel meer uitzakten). Maar was er alsnog erg blij mee hoor!

Woeligepaulien: Ik heb het alleen koud gehad bij het foto's maken en in de auto - in beide gevallen zat er geen verwarming in, dus tsja. Was snel genoeg weer warm in het gemeentehuis, en heb het de rest van de dag niet meer koud gehad!

Maartje26/Marlie: We hebben foto's gemaakt bij de MetaalKathedraal in De Meern. Vroeger was het pand een kerk, vervolgens is het een metaalfabriek geweest, en nu zitten er ateliers in, en wordt het verhuurd voor theatervoorstellingen, concerten, fotoshoots, etc. De ruimte beneden (waar die auto staat) is echt een fabriekshal, terwijl je boven vooral de oude kerk terugziet. Ik heb een klein voorproefje gezien van de foto's van de fotograaf, echt supergaaf, vooral ook de foto's die boven gemaakt zijn! :applaus:
Zodra we de foto's officieel in ons bezit hebben, zal ik een paar fotootjes plaatsen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards