collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1073600 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3400 Gepost op: 24 juni 2013, 22:02:43 »
Sperzieboon, benieuwd hoe je oom er op reageert!
Wij hebben het niet daar beslist hoor hahaha we wisten al langer dat we niet lang wilden wachten, en in ieder geval voor ons 30ste ouders wilden zijn (als het lukt!). Maar AS deed er altijd nogal vaag over (in mijn ogen), niet echt concreter dan "ik wil voor mijn 30ste vader zijn". Maar dit was dus wat hij altijd al bedoelde hahaha (in zijn ogen was hij al heeeel duidelijk geweest hahaha mannen)
En ik zat ook met m'n baan in het hoofd.. m'n contract is net verlengd met weer een jaar, en wat als ze het daarna niet meer verlengen? Het heeft beide z'n voor en nadelen. Als je een baan hebt is het super dat je wat meer zekerheid hebt, en als je geen baan meer hebt op dat moment kan je je wel even focussen op je kindje.
Uiteindelijk moet je het ook groter zien dan dit moment; wat als je pas op je 35ste financiële zekerheid hebt en het dan niet meer lukt qua kinderen? En het is (in mijn ogen) beter om na de geboorte van je kids carriere te maken dan je carriere te moeten onderbreken voor het krijgen van kinderen (als je me snapt).

Lizzz, succes met je cursus morgen en de dagen daarna!!

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3401 Gepost op: 24 juni 2013, 22:08:54 »
Jammer dat jullie slecht weer hadden in Brugge Destino, wel heerlijk dat het samen zo gezellig was.

Wat leuk MD en Joyce dat jullie na de bruiloft gaan kijken of zwanger worden lukt. Goed dat je naar het kinderwens spreekuur gaat MD als je veel vragen hebt.
Wij hopen ook een kindje te krijgen... sterker nog... ik had vandaag een positief testje!!! Kan het bijna niet bevatten... wow wat is dat snel gegaan. Supergaaf! Qua leeftijd (ik ben al 38 jaar) en met die tumor afgelopen jaar was het niet zo vanzelfsprekend dat het zomaar zou lukken. Maar ineens dan toch...  :applaus:
MD, als je nog een afspraak met mijn nichtje hebt, we vertellen het pas bij 3 maanden dus zij weet van niks, mocht er toevallig iets ter sprake komen...

Gisteren gingen we zomaar uit eten. Om 16.00 uur bedacht ik dat dat wel leuk zou zijn en om 17.00 uur hadden we nog een tafeltje. Was heerlijk en gezellig!
Uurtje langer werken ging best goed. Ik werk nu 22 uur per week in totaal. Prima even voor nu. De waarde van mijn schildklier die niet goed is, is de TSH waarde, die zorgt oa voor je stofwisseling. Hopelijk gaat die waarde wat omhoog nu ik minder medicijnen gebruik.

Succes bij de cursus Lizzz!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #3402 Gepost op: 24 juni 2013, 22:42:07 »
Whaaaaa Vlinder!!!!!!!!! Nou ja zeg! Dat is toevallig nu we het er net over hebben!! Gefeliciteerd!! Hopelijk blijft alles goed gaan!!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #3403 Gepost op: 24 juni 2013, 22:46:36 »
En ik zat ook met m'n baan in het hoofd.. m'n contract is net verlengd met weer een jaar, en wat als ze het daarna niet meer verlengen? Het heeft beide z'n voor en nadelen. Als je een baan hebt is het super dat je wat meer zekerheid hebt, en als je geen baan meer hebt op dat moment kan je je wel even focussen op je kindje.
Uiteindelijk moet je het ook groter zien dan dit moment; wat als je pas op je 35ste financiële zekerheid hebt en het dan niet meer lukt qua kinderen? En het is (in mijn ogen) beter om na de geboorte van je kids carriere te maken dan je carriere te moeten onderbreken voor het krijgen van kinderen (als je me snapt).

Je zet me wel weer even aan het denken MD. Had zelf al wel dat eerste punt bedacht (maar werkt bij mij altijd beter als een ander het zegt ;)), maar over dat tweede punt had ik nog niet zo nagedacht. Ik sta nu juist wat aan het begin en ben bang dat het niet meer van de grond komt als ik er 'tussenuit' ga... Maja dat is misschien ook weer overdreven... En wat als ik straks zou moeten solliciteren met dikke buik, dan nemen ze je ook echt niet serieus denk ik...

@Lizz succes en tot over drie dagen!

@Vlinder Nogmaals: hartstikke leuk :D

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3404 Gepost op: 25 juni 2013, 07:07:19 »
Ooooh vlinder gefeliciteerd!!! Ik zeg niets tegen je nichtje hahaha (ze moet ook nog reageren op mijn data voor afspraken haha)

Sperzieboon, je kan het zien als er nu "tussen uit gaan" of als dadelijk er niet meer tussen uit hoeven ;)

Werkse dames!

Peetiescheetie

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3405 Gepost op: 25 juni 2013, 08:46:20 »
Vlinder, wat leuk! Gefeliciteerd zeg!!
Sperzieboon; al wat gehoord van je oom?
Dames die zwanger willen worden; ook al zo leuk hihi!! Toevallig heb ik vorige week mijn spiraaltje laten verwijderen. Ik voelde me er al niet echt lekker bij, ik had hem pas een jaar. Maar ik werd niet meer ongesteld maar ik voelde me wel  constant zo (moodswings, vreetbuien, puistjes). Nu laten we mijn lichaam gewoon wennen aan het ontbreken van die hormonen en we gebruiken tot aan de bruiloft een condoom. Daarna kijken we wel hoe snel het gaat :)
Lizz; nog succes met de cursus!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3406 Gepost op: 25 juni 2013, 10:53:18 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:08:09 door destino »

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: September 2013
« Reactie #3407 Gepost op: 25 juni 2013, 10:56:20 »
*breekt even in*

Vlinder, gefeliciteerd!!

MD...autisme is helaas wel erfelijk...

Dames geniet van alle spannende voorbereidingen, zo leuk om te lezen en terug te denken aan die leuke tijd!

*breekt weer uit

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3408 Gepost op: 25 juni 2013, 13:18:36 »
MD; Wb carierre bouwen en kindje denk ik er hetzelfde over als jij doet. Zo denk ik wel eens; Er is altijd wel iets om het uit te stellen. In principe zouden wij het kunnen redden op het salaris van AS. Dus dat is voor ons een fijne gedachte. Hopelijk is dat niet nodig, maarja je weet nooit.

Waaaaah Vlinder gefeliciteerd  :applaus: :applaus: Ik wens je een gezonde zwangerschap toe. Hopelijk mag alles goed blijven gaan. Hoe lang zou je nu zwanger zijn? Hopelijk is nu ook je TSH snel stabiel.
Heerlijk om eens zomaar uiteten te gaan. Doen wij ook geregeld :)

Peetie; Wij hebben hetzelfde idee gehad. Eerst al die hormomen uit mn lijf. Kreeg echt vort last van bijwerkingen. Toen hebben we condooms gebruikt. Mn cyclus is erg netjes. De eerste 24 dagen en erna tussen de 26-29 dagen. (en dat was meteen een antwoord op de vraag of ik al ongeveer weet wanneer mn eisprong plaatsvindt)

Destino ieder zn eigen moment (of misschien wel niet) om een kindje proberen te krijgen. Ach we (de meeste van ons hier) zijn nog allemaal jong, dus nog tijd genoeg om alsnog die beslissing te maken :).

Ik stuur een PB met de foto van mn zusje aan jullie.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3409 Gepost op: 25 juni 2013, 13:45:32 »
-
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:11:23 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3410 Gepost op: 25 juni 2013, 13:49:35 »
Inderdaad.. Tussen 24-27 is het niet alleen de fysieke leeftijd die verschil maakt, maar ook een gevoel dat je hebt bij een bepaalde leeftijd. Die is voor iedereen anders (Is ook maar goed ook).
Hihi, wie weet veranderd het nog bij je. Hoe staat je AS er tegenover?

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3411 Gepost op: 25 juni 2013, 14:13:06 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:12:56 door destino »

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3412 Gepost op: 25 juni 2013, 14:50:20 »
Dank jullie meiden voor de felicitaties! Ik ben nu ongeveer 4 weken zwanger, nog heel pril... Omdat ik op dit forum las over kinderwensen dacht ik 'ik ga het gewoon vertellen'.. anders horen jullie het pas als ik 3 maanden ben en dan is heb ik het al die tijd verzwegen, dat zou gek zijn.
Hoewel wij het aan familie en vrienden wel pas vertellen als ik 3 maanden ben. Beide ouders, mijn zus en AS zijn broer weten het wel al  :biggrin:

Nadat de radio activiteit uit mijn lichaam was in april wilden we geen tijd meer verspillen en zie nu het resultaat. Ben nog steeds erg blij maar kan het soms ook gewoon niet geloven nog. De internist belt straks om te bespreken hoe nu verder.

Ik reageer later nog wat uitgebreider, heb vannacht slecht geslapen en ga even op de bank liggen ;-)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3413 Gepost op: 25 juni 2013, 14:57:51 »
Wat snel Vlinder! Fijn. Kwam het dan toch een beetje onverwacht? Hoe reageerden je ouders en zus/zwager?

Destino. Zo te lezen hebben jullie er beide al goed over nagedacht. En inderdaad, voor een baby 'moet' je veel laten. Op een gegeven moment gaan de nadelen tegen de voordelen opwegen en zijn jullie er ook klaar voor. Ieder stel op z'n eigen tempo.
Bij ons is in ieder geval het moment aangebroken dat we meer voor- dan nadelen zien.

Leuk allemaal meiden om dit ook eens van jullie te horen! Vind het zo leuk dat we ook over andere dingen kunnen praten, dan alleen over het trouwen :)

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3414 Gepost op: 25 juni 2013, 15:11:01 »
-
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:10:05 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3415 Gepost op: 25 juni 2013, 15:16:55 »
In bovenstaande 3 voorbeelden dichtbij ons zit zo veel verschil in hoe iedereen het doet. We hebben al duidelijk gezien wat wij zelf wel én niet fijn zouden vinden..

:lol2: Ik moest wel lachen toen ik dit las. Zo herkenbaar!

Hopelijk komt het goed met je paard. Hoe kan ze zo'n blessuren in de rug krijgen? Ik heb echt geen verstand van paarden  :blush:

Nou, ik ga eens wat doen hier in huis.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3416 Gepost op: 25 juni 2013, 15:23:19 »
-
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 09:09:55 door destino »

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3417 Gepost op: 25 juni 2013, 18:48:57 »
Heel fijn nieuws vlinder! Gefeliciteerd!

Ben echt totaal niet met kinderen of zwanger worden bezig, maar begrijp de kinderwens van anderen.
ik besef me steeds meer dat we nu echt gaan trouwen en wil daar optimaal van genieten..het feit dat we voor elkaar kiezen om met elkaar gelukkig te blijven :)

Ondertrouw: iedereen al in ondertrouw gegaan?

Ringen: heeft iedereen al ringen?

destino: sterkte met je paard...

Straks weer verder met uitnodigingen ontwerpen, wordt nu steeds duidelijker wat we willen. Heel leuk!


Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3418 Gepost op: 25 juni 2013, 19:58:51 »
Destino, ik ben al sinds kerst 2011 niet meer aan de anticonceptie! Gewoon omdat 't me totaal niet beviel (conclusie na 10 jaar haha). Veel moodswings en onredelijkheid enzo. Dus we doen het al die tijd al met condooms, wat AS verder ook prima vindt. Bijkomstig is ook dat ik veel meer zin heb in sex dan toen ik nog aan de pil zat haha
Je tips voor Brugge ga ik onthouden!
En dat je er nog niet zo mee bezig bent (baby's) is niet zo heel gek hoor. Je zal inderdaad toch best wel wat moeten inleveren, en als je daar niet klaar voor bent moet je het niet doen! Hier scheelt het dat we best 'burgerlijk' zijn haha (AS gaf van het weekend nog toe dat hij dat 'huismusserige' erg prettig vindt hahaha)
Het komt vanzelf. Ik wilde eerst ook nog verre reizen maken, maar de laatste tijd kan ik niet wachten totdat we kneuterig als familie op vakantie kunnen in een bungalow park en gaan zwemmen met ons toekomstige monstertje  :wub: (ik loop heel erg vooruit hahaha)
En wat debiel dat je helemaal in houding gezet werd voor je neefje hahaha paniek ouders!
Hopelijk komt het helemaal goed met je paard vanavond!

Erfelijkheid... ik had het ook al gevonden dat het erfelijk is! Maar ik vraag me af in hoeverre het effect heeft op ons? Het zit niet eerste graads (ouders/broers/zussen) maar alleen verder (neven/nichten). Maar thnx Linnie voor de aanvulling!

Joyce, zoals ik al zei, je zus zag er prachtig uit!

Vlinder, wat is dat nog snel gegaan! En wat fijn voor jullie :D

Wedding; het trouwen is ook heerlijk om van te genieten! Kinderen is geen moeten ;)
Ondertrouw en ringen zijn hier al aanwezig!! :D
Bij jullie ook al toch?

En het is inderdaad prettig dat er hier over van alles en nog wat gepraat kan worden, zitten toch soort in dezelfde fase allemaal met het trouwen zo :D

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3419 Gepost op: 25 juni 2013, 20:10:32 »
Wedding; Hier de ringen al in de kluis. Ondertrouw hebben we in december al gedaan.
Wanneer hebben jullie de shoot ook alweer?

Destino; Ai. Is de fysio al geweest? Hopelijk knapt ze snel weer op.

MD; Ook hier zien we het al helemaal voor ons :wub:

Even spuien: De kapster appte net dat ze toch geld wil hebben voor mijn haren. Afgesproken is dat ik met haar mee zou gaan naar school (kapsteropleiding) in ruil voor mijn kapsel e.d. Nu wil ze dus ineens geld.
Ik heb gezegd dat ik dan op zoek ga naar een andere kapster. Niet dat het me om die 20 euro gaat die ze wilde vragen, want ze had van ons meer (+- 50-60 euro) gekregen voor alles wat ze gedaan had. Maar het gaat me om het principe, dat ze haar afspraken niet nakomt. Ik ben met haar mee gegaan naar school en nu zou ik toch moeten gaan betalen. Niet dus! Ik ben toch niet heel onredelijk?

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3420 Gepost op: 25 juni 2013, 20:30:34 »
Ik vind je niet onredelijk hoor Joyce! Afspraak is afspraak. Maar ken je haar goed? Of is het gewoon een vage kennis?
Als proefpersoon meegaan is ook een behoorlijk risico (ik heb het ook wel eens gedaan.... Had het geniale idee om terug te gaan naar blond. M'n moeder zag het en d'r eerste reactie was; "je lijkt wel een poolse h**r" hahahaha)

Maar zou je niet eerst een ander zoeken en dan pas switchen? Straks lukt het niet om iemand te vinden die het naar je zin doet!

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #3421 Gepost op: 25 juni 2013, 20:38:46 »
Wij hebben de ringen ook al en zijn ook al in ondertrouw gegaan. Geregeld is maar geregeld hihi!

Wat sneu van je paard Destino, hoe ging het vanavond? Knap dat dieren echt door gaan omdat wij dat van ze vragen he? Dan vergeten ze gewoon zichzelf…
Ik heb 22 juli de echo, dat doen ze vanaf 7 weken hier.

Hahahah MD je loopt inderdaad op de zaken vooruit maar met fantaseren is niks mis toch, juist heerlijk!

Nou wat gek Joyce dat de kapster ineens geld vroeg. Ik zou dat ook hebben, het is een principe kwestie dan, ik hoop dat je een kapper kan vinden waar je een klik mee hebt. Heb je al een beetje op internet zitten zoeken?
Mijn zwangerschap was wel gepland, althans, we hadden ons best gedaan om het te laten lukken maar gezien mijn leeftijd en mijn ziek zijn was het de verwachting dat het wat langer zou duren allemaal. Daarom kwam het nu toch best heel onverwacht… maar ontzettend gewenst. Wat hebben we moeten huilen gisteren… Mijn ouders en schoonouders moesten ook huilen. Voor mijn ouders is dit hun eerste kleinkind. Mijn schoonouders hebben er al 2. Mijn zus reageerde ook echt heel goed, had ik niet verwacht eerlijk gezegd (klinkt niet aardig maar vanuit haar achtergrond gezien) en mijn schoonzusje en zwager waren superblij voor ons.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3422 Gepost op: 25 juni 2013, 22:15:29 »
Wat leuk zulke reacties Vlinder!! Wel gepland, maar nog niet verwacht dus? Zo bedoelde ik het in ieder geval :) .

MD; Hihi, ik ga alleen mee met opsteken en knippen (wist zeker dat ze hier al goed in was). Verven ben ik allergisch voor en drastische veranderingen ben ik toch ook niet voor in.

Kapster/visagist/nagelstyliste; Ik heb al een ander :) Ik wist nog iemand, mn achternichtje. Zij doet nu mn haren en make-up. Zij heeft ook de make-up van mn zusje gedan op de bruiloft. En een oud basisschoolvriendinnetje die de schoonheidsbehandelingen doet, zet ook gelnagels. Dat is dus ook opgelost.
De 'oude' kapster e.d. is sinds enkele maanden de vriendin van mn neef. Die begon zich er dus ook al mee te bemoeien. Maar dat is gelukkig al goed gekomen. Ik heb gezegd dat dit iets tussen haar en mij is en dan mn neef zich er niet mee moet bemoeien.
Jeroen komt zo thuis en dan zal ik ff alles vertellen. Is nu werken en weet nog niet alles. Heb em wel gebeld wat de 'oude kapster' me geflikt heeft.

Edit: 7-8 heb ik proef kapsel en make-up.
Jeroen alles verteld en even uitgehuild (Grr, dat is wel een nadeel van natuurlijke hormomen of wordt ik bridezilla?)
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2013, 22:47:03 door JoyceS »

Peetiescheetie

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #3423 Gepost op: 26 juni 2013, 09:20:00 »
Leuk Vlinder, van die enthousiaste reacties!!

En Joyce; je hebt er goed aan gedaan denk ik. Als jij je prettiger voelt bij een andere kapster en de oude kapster komt ook nog eens haar afspraken niet na.... jammer dan. Het is jullie dag en jij moet je er prettig bij voelen!

Ik heb gisteren mijn tweede proef make-up gehad :) Ik vind dit toch wel erg mooi;

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #3424 Gepost op: 26 juni 2013, 09:33:27 »
Mooi peetie. Ziet er goed uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards