collapse

Auteur Topic: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?  (gelezen 5468 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Gepost op: 25 januari 2015, 03:00:37 »
Goedenavond dames,

Ik heb een dilemma en weet niet goed wat ik er mee aan moet.

Van mijn tante heb ik een bijzondere ring gekregen, namelijk de verlovingsring die zij heeft gekregen van haar eerste partner.
Deze man is overleden na een motorongeluk, kort voor hun trouwdatum en later heeft zij pas mijn oom leren kennen, waarmee zij nu al heel lang gelukkig getrouwd is.

Het is een gouden ring met een parel erop.

Van mijn moeder heb ik een ketting van parels (bijna dezelfde kleur) en een armband van parels gekregen met gouden sluiting, die zij van mijn vader heeft gekregen toen zij zwanger waren van mij op Mallorca.
Dit is nu dus ongeveer 29 jaar geleden en deze ketting en armband wil ik dragen op mijn trouwdag bij mijn jurk.

Nu ik ook de ring erbij gekregen heb, weet ik niet goed hoe ik die moet dragen op onze trouwdag, aangezien ik het niet mooi vind om 2 ringen om 1 hand te dragen en ik om mijn linkerhand (trouwring komt rechts) al een ring heb die ik van mijn ouders heb gekregen en die ik nooit af zal doen.
De ring van mijn tante past wel om mijn middelvinger en de andere ring heb ik om mijn ringvinger.

Ik vind het wel een mooi gebaar om de ring van mijn tante bij mij te dragen op mijn trouwdag, zij was erg emotioneel toen zij mij deze gaf, maar ik weet niet hoe ik dit het beste kan doen?

Een mogelijkheid is om de ring aan de ketting te hangen, maar ik denk dat ik dit niet mooi vind op de foto's.

Heeft er iemand ervaring met een soort hangertje die ik aan de parelketting zou kunnen laten maken en daar aan de ring laten hangen?

In het bruidsboeket heb ik ook aan gedacht, maar ik ben veel te bang dat ik de ring zal verliezen.

Hebben jullie misschien ideeën en tips voor me?
Alvast bedankt!

Janneke1988

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 323
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #1 Gepost op: 25 januari 2015, 14:19:40 »
Wat mooi dat je de ring hebt gekregen

Mijn eerste gedachte was om hem te verwerken in het bruidsboeket.
denk dat de angst om hem te verliezen niet heel groot is. Je kunt het voorleggen  aan de bloemist die je bruidsboeket maakt.

Op mijn boeket zat mijn verlovingsring, ze heeft deze er heel mooi in verwerkt.

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #2 Gepost op: 25 januari 2015, 22:21:52 »
Ik had ook een ring verwerkt in mijn bruidsboeket. Gewoon even doorgeven aan je bloemist. Hij/zij zorgt er echt wel voor dat deze er goed vast in zit.

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #3 Gepost op: 25 januari 2015, 23:04:50 »
Bedankt voor de reacties, het komt dus vaker voor dan ik dacht, qua bewerken in het bruidsboeket.

Hebben jullie er misschien een foto van?
De manier waarop het bevestigd was en hoe het verwerkt was?

Ik heb wel 2 kleine medaillon hartjes in mijn bruidsboeket met de foto's van mijn opa en oma erin en de opa en oma van mijn aanstaande, aangezien die gemist worden tijdens onze dag.


Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #4 Gepost op: 26 januari 2015, 07:35:42 »
Ik had een medaillion met foto van mijnoma erin ook aan mijn bruidsboeket hangen. Was erg mooi, heb er ook mooie foto's van, alleen niet zo op mijn mobiel,  daar heb ik alleen deze.  Hij hangt dus aan een wit lint om de stelen heen.

Edit: krijg hem niet geplaatst, sorry
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2015, 07:40:31 door Ariel »

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #5 Gepost op: 26 januari 2015, 11:36:57 »
Ik had twee kleine medaillons in mijn boeket met mijn opa's, die kreeg ik er echt niet uit door eraan te trekken, ik heb alles los moeten knippen omdat ik de medaillons wilde bewaren toen mijn boeket uitgebloeid was.

Dus een ring moet zeker lukken en idd overleggen met de bloemist.

Een andere optie zou ik zo niet kunnen bedenken.

De foto is erg klein, maar ze hangen bovenaan het handvat

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #6 Gepost op: 26 januari 2015, 14:24:38 »
Ik heb geen foto van het hangertje aan het boeket, maar dit was mij boeket en ik had een zilverenhangertje. Deze was er met een ijzerdraadje aan bevestigd. Bij de houder aan de onderkant van het boeket.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #7 Gepost op: 26 januari 2015, 17:40:42 »
hierbij mijn foto

Senty

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 190
  • Geslacht: Vrouw
  • Onze mooie trouwdag was op 29 mei 2015!
Re: Bijzonder sieraad gekregen, hoe te verwerken op de trouwdag?
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2015, 01:18:23 »
Bedankt voor de reacties en foto's, hier kan ik zeker wat mee!

Ik geef het aan m'n aanstaande mee naar de bloemist en dan vertrouw ik erop dat het goed gaat komen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards