collapse

Auteur Topic: De Vriend Van Mijn Schoonzus  (gelezen 4449 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Gepost op: 2 april 2008, 12:26:27 »
ik kan er een heel lang verhaal van maken maar zou het kort houden.
de vriend van mijn schoonzus is echt een verschrikkelijke sukkel, dat vind heel de familie!!
maar toch probeerd iedereen hem te vriend te houden want stel je voor dat ze hun dochter kwijt raken.
kan ik me iets bij voorstellen maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je alles over je kant laat gaan.
ik zal jullie de rest besparen, maar waar het nu om gaat.
wij willen hem eigenlijk gewoon niet bij ons huwelijk hebben maar snappen ook wel dat dat gewoon niet kan.
maar nu gaan we van te voren foto's maken met de 2 gezinnen en oma's.
dus een gezellig onderonsje bij ons thuis.
en daar willen we hem absoluut niet bij hebben!!!
nu hebben we er al over moeten liegen dat het niet gepast is dat hij ook op die foto komt onzin natuurlijk.
maar het scheelde ons een hoop ellende met zijn ouders.
die laten zich liever in de maling nemen dan dat ze er wat van zeggen.
maar eigenlijk willen we ook niet dat hij die dag bij ons thuis komt want anders komt hij ook niet waarom die dag wel.
maar hoe gaan we dit doen.
iedereen is het met ons eens dat dit niet heel hun leven stand houd en dat het een rara gozer is maar als het er op aan komt nemen ze het toch altijd voor mijn schoon zus op.
en dan nog iets voor in de trouw zaal staan 4 stoelen voor broers en zussen.
ik heb er 3 en alex 1 maar dan moet onze zwager alleen zitten.
dit moet toch kunnen het is toch onze dag of moeten we altijd rekeing met haar houden.

ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
liefs veronique

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2008, 12:34:13 »
Jee, wat een dilemma hebben jullie. Het zal niet makkelijk zijn om hier de juiste weg in te kiezen. Ik denk dat wanneer je zegt dat je "zwager" niet mag komen, je zus misschien ook wel niet komt. Dan heb je dat probleem er weer bij. Anderzijds, wanneer je hem wel uitnodigd, zitten jullie misschien de hele dag met een dubbel gevoel. Ik zou op dit moment even geen advies kunnen geven.

Over dat laatste denk ik gewoon dat je je gevoel moet volgen. Dan zit hij maar alleen tijdens de ceremonie. Als je dit van te voren aangeeft, zou het een keuze zijn aan hem of hij dit wel of niet leuk vind, maar je bent dan duidelijk geweest dat dit de gang van zaken is. Je kunt die dag niet de hele tijd met iedereen rekening houden en ten slotte is het jullie dag met jullie regels!

Succes hiermee!

xbruidjex

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2008, 12:46:10 »
jeetje wat moeilijk
ik zou ook geen advies kunnen geven. als je hem niet uitnodigt kan het meer ellende geven omdat je schoonzus dat niet leuk vind. het probleem is dat jullie hem er niet bij vinden horen maar je schoonzusje vind dat natuurlijk van wel :sad:
mocht je het echt niet willen en je denkt dat dat zelfs je dag kan verpesten omdat je je irriteerd aan hem moeten jullie hem gewoon niet uitnodigen natuurlijk. je wilt je op je eigen dag wel fijn voelen.
wat betreft de trouwzaal moet je echt gewoon doen wat je zelf wil. je bebaalt zelf wie waar zit. en als hij alleen moet zitten is het jammer. en trouwens, zo lang zit iemand dan ook weer niet alleen.

heel veel succes met deze beslissing

nisanlin

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #3 Gepost op: 2 april 2008, 13:25:09 »
Het is inderdaad jouw dag maar hou er wel rekening mee dat als je hem niet uitnodigt, je schoonzus ook niet komt. Als ik wel wordt uitgenodigd en mijn vriend expres niet, is de kans groot dat ik ook niet ga + dat ik ook wel even ga vragen wat de reden erachte ris.

Ik begrijp dat je niet echt op hem zit te wachten, maar in dit geval (nabije familie) zou ik hem toch wel uitnodigen.

sandr@

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #4 Gepost op: 2 april 2008, 13:34:23 »
Hoi

De vriend van mijn a.s. schoonzus nodigen wij ook niet uit.

Er is bij ons wel aardig wat gebeurd en we hebben al 3 jaar lang geen contact. Ook met mn a.s. schoonzus (zus van mn vriend) hebben we niet zoveel contact door hem, maar ze probeert nu wel weer haar best te doen en gewoon over koetjes en kalfjes praten kan nu als we elkaar toevallig zien.

Ook heeft mn "zwager" gezeur gehad mn mn schoonvader. Ze hebben wel contact maar ook dat is oppervlakkig.

Toen we in ondertrouw gingen hebben we wat dingen afgewogen. Mn schoonzusje blijft wel mijn vriend's zus en ondanks dat ze ook niet helemaal vrijuit gaat hebben we besloten om haar en de kinderen wel uit te nodigen voor de hele dag. Daarnaast willen we op die dag elke vorm van negatieve spanning voorkomen en ook voor mn schoonvader is het natuurlijk dan minder leuk.

We hebben haar gebeld om dat te zeggen eb ze snapte het wel. We hebben gezegd dat we nog twijfelen over het feest s'avonds of hij daar wel uitgenodigd wordt. Daar zijn we overigens nog steeds niet uit.

Mn schoonouders en ouders konden zich vinden in onze beslissing en dat is natuurlijk wel fijn. In jouw geval vind ik ze eerlijk gezegd wat schijnheilig. Wel zeuren maar het niet eerlijk durven zeggen.

Dus als je veel waarde hecht aan je schoonzus, praat er dan eens over voordat je definitief een beslissing neemt.

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #5 Gepost op: 2 april 2008, 14:31:12 »
ze zijn inderdaad erg schijnheilig.
mijn schoonzus hebben we ook weinig contact mee door hem.
als wij niet bellen dan horen we niks en zien we ze alleen toevallig op een verjaardag.
het is inderdaad heel moeilijk vraag je hem niet dan kan het zijn dat mijn schoon zus ook niet komt al denk ik dat dit niet het geval is.
en als hij wel komt voelen we ons alle twee er niet lekker bij.
het is echt zo iemand die perongelijk expres op je sluier gaat staan als je de zaal binnen loopt dus je bent gewoon altijd op je hoeden.
maar wel fijn dat er meerdere zijn die dit meemaken (niet voor jullie maar dan kan ik er wat meer over praten)

Maria

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2008, 14:54:13 »
Ik zou gewoon duidelijk tegen je zus zijn: Jullie willen hem er niet bij, en als zij het belangrijk vind om erbij te zijn dan komt ze alleen.

Niet eromheen gaan draaien, je zus zal zelf die spanning ook wel voelen die er is tussen de familie en hem.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2008, 17:10:29 »
Hoi,
Aangezien jullie weinig contact hebben met de vriend van je schoonzus én met je schoonzus zelf: heb je er al eens aan gedacht dat ze misschien zelf helemaal niet willen komen? Of dat zij wel wil komen en hij niet?
Ik vind dat je wel haar alleen kunt uitnodigen als je haar er wel graag bij wilt hebben. Het is jullie feestje en je doet het toch nooit goed voor wat betreft wie je uitnodigt en voor welk deel van de dag. Als je haar uitnodigt, voelt hij zich vast gepasseerd en bestaat de kans dat zij ook niet komt, maar dat is dan HAAR keus. Jullie hebben je best gedaan en aangegeven dat zij welkom is, wat zij daar verder mee doet moet zij weten.

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2008, 17:23:36 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'156625\' date=\'02 April 2008, 17:10\']Hoi,
Aangezien jullie weinig contact hebben met de vriend van je schoonzus én met je schoonzus zelf: heb je er al eens aan gedacht dat ze misschien zelf helemaal niet willen komen? Of dat zij wel wil komen en hij niet?
Ik vind dat je wel haar alleen kunt uitnodigen als je haar er wel graag bij wilt hebben. Het is jullie feestje en je doet het toch nooit goed voor wat betreft wie je uitnodigt en voor welk deel van de dag. Als je haar uitnodigt, voelt hij zich vast gepasseerd en bestaat de kans dat zij ook niet komt, maar dat is dan HAAR keus. Jullie hebben je best gedaan en aangegeven dat zij welkom is, wat zij daar verder mee doet moet zij weten.[/quote]
 o komen doen ze ze hebben zich zelf al uitgenodigd voordat ze een kaart hebben gehad.
dat hoor je dan weer via via.
ik vind dit echt zo moeilijk we hebben hier al zoveel woorden om gehad met zijn ouders.
maar ze vergeten dat wij hier echt mee in ons maag zitten en ons er eigenlijk helemaal niet prettig bij voelen als hij komt.

sandr@

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2008, 18:14:58 »
Ik weet precies wat je bedoelt!

Maar ik denk toch dat als je eerlijk bent en zegt dat je twijfels hebt om die en die reden, dat ze tenminste weten waarom en dan bij zichzelf te rade kunnen gaan hoe dat komt en misschien dat ze het snappen zo niet dan heb je er ook weinig aan dat ze komen. Hoe staat je a.s. hierin? wil hij graag dat zn zus erbij is? anders laat je hem met zn zus bellen en gewoon voorzichtig zn twijfels uiten.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2008, 18:26:51 »
Veronique, ik weet uit ervaring dat het ontzettend vervelend is om met zoiets in je maag te zitten. Wat je ook doet, probeer de knoop zo gauw mogelijk door te hakken en blijf dan bij je beslissing! Wij zitten al weken met naaste familie in onze maag zeg maar, ze werden niet uitgenodigd en opeens vanuit het niets vonden ze dat ze erbij moeten zijn.. Heel gedoe, om een kort verhaal lang te maken: het is echt niet leuk om over zulke dingen na te denken dus probeer die periode zo kort mogelijk te houden :)

Sylvia en Andre

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2008, 18:30:07 »
Tja, ik ben ook zo iemand van, het is onze dag en wij beslissen. (Ik heb ook diskussie's gehad met mijn moeder over tante's die niet eens weten dat Sylvia, Sylvia heet) Maar dit is wel echt zo'n hele moeilijke sitiatie. Ik denk dat ik ook heel eerlijk zou zijn en open kaart spelen. Gewoon zeggen, je bent niet welkom. Maar het is in dit geval wel heeeeeeel eeeeeerrrrrrrruuuuuugggggg lastig hoor.

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2008, 18:34:03 »
[quote name=\'sandr@\' post=\'156628\' date=\'02 April 2008, 18:14\']Ik weet precies wat je bedoelt!

Maar ik denk toch dat als je eerlijk bent en zegt dat je twijfels hebt om die en die reden, dat ze tenminste weten waarom en dan bij zichzelf te rade kunnen gaan hoe dat komt en misschien dat ze het snappen zo niet dan heb je er ook weinig aan dat ze komen. Hoe staat je a.s. hierin? wil hij graag dat zn zus erbij is? anders laat je hem met zn zus bellen en gewoon voorzichtig zn twijfels uiten.[/quote]
mijn vriend denkt er net zo over als ik.
alleen heeft hij het natuurlijk iets lastiger omdat zijn ouders vinden dat je het maar langs je heen moet laten gaan zodat ze hun dochter niet kwijt raken.
en hij is natuurlijk bang als hij zegt je mag niet komen dat hij dus ook zijn ouders tegen zich heeft.
want ze zeggen het is en blijft familie dus dan kan je dat niet maken

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2008, 18:47:40 »
hoi, lastig zeg maar kies vooral iets waar jullie je prettig bij voelen. ik heb geen cantact met me oudste broer ( alleen bij ouders en fam kom ik hem tegen) maar heb ook besloten het is onze dag en daar hoort hij nie bij. al vinden ouders da ik nie zo mag denken. maar ik heb me reden ervoor waarom ik hem der nie bij wil hebben en daar kunnen andere me nie vanaf halen.
su6 ermee

grs marijke

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2008, 18:56:03 »
[quote name=\'veronique\' post=\'156573\' date=\'02 April 2008, 12:26\']ik kan er een heel lang verhaal van maken maar zou het kort houden.
de vriend van mijn schoonzus is echt een verschrikkelijke sukkel, dat vind heel de familie!!
maar toch probeerd iedereen hem te vriend te houden want stel je voor dat ze hun dochter kwijt raken.
kan ik me iets bij voorstellen maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je alles over je kant laat gaan.
ik zal jullie de rest besparen, maar waar het nu om gaat.
wij willen hem eigenlijk gewoon niet bij ons huwelijk hebben maar snappen ook wel dat dat gewoon niet kan.
maar nu gaan we van te voren foto's maken met de 2 gezinnen en oma's.
dus een gezellig onderonsje bij ons thuis.
en daar willen we hem absoluut niet bij hebben!!!
nu hebben we er al over moeten liegen dat het niet gepast is dat hij ook op die foto komt onzin natuurlijk.
maar het scheelde ons een hoop ellende met zijn ouders.
die laten zich liever in de maling nemen dan dat ze er wat van zeggen.
maar eigenlijk willen we ook niet dat hij die dag bij ons thuis komt want anders komt hij ook niet waarom die dag wel.
maar hoe gaan we dit doen.
iedereen is het met ons eens dat dit niet heel hun leven stand houd en dat het een rara gozer is maar als het er op aan komt nemen ze het toch altijd voor mijn schoon zus op.
en dan nog iets voor in de trouw zaal staan 4 stoelen voor broers en zussen.
ik heb er 3 en alex 1 maar dan moet onze zwager alleen zitten.
dit moet toch kunnen het is toch onze dag of moeten we altijd rekeing met haar houden.

ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen
liefs veronique[/quote]
Eerst even over dat alleen zitten. Toen mijn zwager ging trouwen was mijn man getuige, maar ik niet. De getuigen zaten inderdaad vooraan en ik zat alleen. Vond ik wel een beetje jammer, want ik vond het heel mooi en werd een beetje emotioneel en ik zat niet naast mijn man!  :unsure: Maar hoe dan ook was het verder heel normaal hoor. Ook de vriend van haar zus zat alleen. En de vriendin van een andere getuige.

Nu even over die sukkel. Vertel eens wat meer over waarom het een sukkel is? Lekkere smeuige verhalen :biggrin:

En ook even serieus: Hoe staat je schoonzus ertegenover? Zij weet dat niemand hem moet, toch? Hoe gaat zij daarmee om? Want misschien moet je gewoon tegen haar zeggen: We willen hem er niet bij hebben.

[quote name=\'sandr@\' post=\'156589\' date=\'02 April 2008, 13:34\']We hebben haar gebeld om dat te zeggen eb ze snapte het wel.[/quote]Soms kan het gewoon zeggen inderdaad het beste zijn. Maar dat hangt erg van de persoon af en ook of zij zelf ook snapt waarom jullie hem niet mogen. Soms ziet de partner dat namelijk helemaal niet.[quote name=\'sandr@\' post=\'156589\' date=\'02 April 2008, 13:34\']We hebben gezegd dat we nog twijfelen over het feest s'avonds of hij daar wel uitgenodigd wordt. Daar zijn we overigens nog steeds niet uit.[/quote]En je schoonzus zelf? Kan namelijk ook zijn dat zij zegt: Hoeft niet. Dat scheelt al een hoop gepieker.

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2008, 19:18:41 »
@LadyXochi
waarom het een sukkel is.
hij speelt mensen tegen mekaar uit.
hij houd mijn vriends zus bij iedereen weg.
hij neemt mijn schoonouders in de maling.
vorig jaar ging mijn schoonmoeder op vakantie wij zouden op mijn schoonvader letten met z'n 4en (dan kan net nog alleen de trap op dus vandaar) hun smeerde hem na 1 dag.
hij doet lelijk tegen mijn schoonzus ze zegt zelf dat ze soms niet weet wat ze aan hem heb.
ik kan nog heel lang door gaan maar dat heeft ook geen zin.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #16 Gepost op: 2 april 2008, 19:27:09 »
Haha, dat noem ik geen sukkel, maar een eikel :) Sukkel gebruik ik meestal bij... kneusjes... Types als Adje, zeg maar :biggrin:

Maar hoe staat je zus tegenover het feit dat jullie hem niet moeten?

veronique

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #17 Gepost op: 2 april 2008, 21:51:03 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'156645\' date=\'02 April 2008, 19:27\']Haha, dat noem ik geen sukkel, maar een eikel :) Sukkel gebruik ik meestal bij... kneusjes... Types als Adje, zeg maar :biggrin:

Maar hoe staat je zus tegenover het feit dat jullie hem niet moeten?[/quote]
ik denk hou het een beetje netjes sukkel klinkt altijd beter.
ik heb eigenlijk geen idee hoe zij er over denkt we zien haar natuurlijk ook alleen maar op verjaardagen.
en dan is hij natuurlijk altijd mee.
wat lucht dat op zeg om het van je af teschrijven
ookal kunnen jullie me niet echt helpen het helpt al genoeg wat jullie er van vinden

sandr@

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #18 Gepost op: 2 april 2008, 22:01:52 »
Precies

het helpt om van je af te schrijven maar jouw situatie is misschien nog lastiger omdat je schoonouders dus eigenlijk ook een beetje de kop in het zand steken en alles maar voor lief hebben omdat ze anders hun dochter kwijt raken. Dat maakt jullie zo snel al een boeman als je dus wel doet wat je vind wat je moet doen..

Bij ons zijn wel hele erge dingen gebeurd en is hij eigenlijk het zwarte schaap van de fam en komt ook dus al jaren niet op andere gelegenheden. Ook bij ons wordt er niet veel over gepraat maar iedereen weet wel hoe het zit en is het toch wel met ons en mn schoonouders eens. Dat geeft wel rust.

p.s. hmm ja misschien heb je wel gelijk en gaat ze gewoon rond 19.00 uur naar huis. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij de kinderen ophaalt en ons dan ziet en zij dan blijft.. Ik pols eens even bij mn schoonouders.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #19 Gepost op: 4 april 2008, 08:22:03 »
Veronique, ik denk dat je eens met je zus om de tafel moet gaan zitten. Nog niet eens over de bruiloft, maar vanwege het feit dat jullie haar partner niet mogen. Kijken hoe ze reageert. Reageert ze boos, dan is er nog tijd om het af te laten koelen. Misschien gaat ze er thuis nog eens over nadenken en komt ze er op terug. Maar dan gaat het iig niet over de bruiloft.

Reageert ze begrijpend, dan kun je alnog overgaan op de bruiloft. Dat je bang bent dat hij met zijn gedrag het gaat verpesten en dat alleen door die angst al veel spanningen zijn ontstaan en dat jullie je niet op jullie gemak zouden voelen als hij erbij zou zijn.

Dan weer kijken hoe ze reageert. Misschien komt ze zelf wel met een oplossing!


Bij ons was het de vriend van een goede vriendin van me, die niet gewenst was. Mijn vriendin wéét dat veel mensen hem niet moeten, maar neemt hem toch steeds mee. Gelukkig heeft die eikel zelf maar besloten niet mee te gaan. Had ie alleen niet tegen háár verteld. Kwam ze achter toen hij tussen de middag niet thuis kwam om om te kleden en mee te gaan. Dus toen ze belde waar hij bleef, zei hij dat ie niet mee ging.
Jammer voor haar, maar ik was er blij mee.

superwoman

  • Gast
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #20 Gepost op: 4 april 2008, 09:57:56 »
[quote name=\'LadyXochi\' post=\'156857\' date=\'04 April 2008, 07:22\']Veronique, ik denk dat je eens met je zus om de tafel moet gaan zitten. Nog niet eens over de bruiloft, maar vanwege het feit dat jullie haar partner niet mogen. Kijken hoe ze reageert. Reageert ze boos, dan is er nog tijd om het af te laten koelen. Misschien gaat ze er thuis nog eens over nadenken en komt ze er op terug. Maar dan gaat het iig niet over de bruiloft.

Reageert ze begrijpend, dan kun je alnog overgaan op de bruiloft. Dat je bang bent dat hij met zijn gedrag het gaat verpesten en dat alleen door die angst al veel spanningen zijn ontstaan en dat jullie je niet op jullie gemak zouden voelen als hij erbij zou zijn.

Dan weer kijken hoe ze reageert. Misschien komt ze zelf wel met een oplossing![/quote]


Ik dacht precies hetzelfde.
Al zou ik "niet mogen" veranderen in "moeite hebben met"  :wink:

Wanneer je er niet over praat, zul je ook spanningen houden, omdat je niet weet hoe het zal gaan, of ze nu wel of niet komen. Terwijl als je het bepraat, je iig wel weet hoe zij erover denkt en hoogst waarschijnlijk hoe ze zal reageren OP je bruiloft. Dan kan jij/jullie genieten  :wink:

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
De Vriend Van Mijn Schoonzus
« Reactie #21 Gepost op: 4 april 2008, 10:29:57 »
Ik zou inderdaad ook met je schoonzus praten en daarin ook laten weten dat een van de redenen dat je 'moeite met hem hebt' is dat hij ook niet aardig voor haar is. Ik denk dat het inderdaad sowieso goed is om dat uit te spreken.

Daarnaast weet ik niet hoeveel mensen er komen op jullie bruiloft, maar ik weet dat er bij ons ook mensen tussen zaten waar we een beetje 'bang' voor waren, en daar hebben we helemaal geen last van gehad. Je bent zo druk bezig op die dag en er waren bij ons zoveel (meer dan 100)lieve mensen om ons heen dat zij echt helemaal niet opvielen. Ik had wel andere dingen om me die dag mee bezig te houden :) Dus misschien valt het bij jullie ook wel mee, mochten jullie uiteindelijk toch besluiten om hem uit te nodigen.

Ik hoop dat jullie snel tot een oplossing komen, dat je je in ieder geval hier geen zorgen meer om hoeft te maken.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards