collapse

Auteur Topic: Corsages  (gelezen 165864 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #25 Gepost op: 11 april 2005, 21:05:04 »
[quote name=\'Maryloes\' date=\'11 April 2005, 20:03\']Wat kost een gemiddelde corsage eigenlijk? Weet iemand dat?
[post=\"18907\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Corsages zijn er in verschillende prijsklassen, net zoals de boeketten.
Je hebt corsages van €2,50 maar ook van €10,- het is maar net hoe je ze wilt hebben en welke bloem(en) je kiest.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #26 Gepost op: 11 april 2005, 22:19:12 »
Vaak zijn de corsages voor de bruidegom wat uitgebreider en die kost dan ook meer (7,50-10,00) voor de gasten zijn ze wat kleiner, meestal 1 bloem, en die zijn dan ook rond de 2,50.

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #27 Gepost op: 11 april 2005, 22:23:07 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'11 April 2005, 22:19\']Vaak zijn de corsages voor de bruidegom wat uitgebreider en die kost dan ook meer (7,50-10,00) voor de gasten zijn ze wat kleiner, meestal 1 bloem, en die zijn dan ook rond de 2,50.
[post=\"18932\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Bij mij is de corsage voor mijn vriendje "gratis" die krijg ik bij het boeket.

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #28 Gepost op: 12 april 2005, 01:05:06 »
De  corsages op www.bloemistengroep.nl zijn over het algemeen wat duurder dan 2,50 geloof ik.... (kan me vergissen geen zin om het nu na te kijken), er zijn nog wel meer bloemistensites op internet die corsages verkopen, daar kun je wel naar kijken om een beetje een idee te krijgen wat zoiets kost

natascha

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #29 Gepost op: 12 april 2005, 08:14:05 »
Het hangt heel erg af wat voor bloemen je gebruikt en hoeveel je erin wilt hebben.
De meeste corsages zijn 1 bloem met 1 of 2 blaadjes groen.
Als je voor een bloem kiest die in die tijd van het jaar in overvloed te krijgen is , wordt het automatisch goedkoper dan een luxere bloem.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #30 Gepost op: 12 april 2005, 09:56:09 »
mijn schoonmoeder gaat ze maken dus dat moet geen problemen opleveren neem ik aan..... en wat het kost..... ik weet het niet waarschijnlijk krijg ik niet eens de rekening van haar,.....

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #31 Gepost op: 12 april 2005, 10:00:06 »
Nou die van ons zijn een stuk duurder hoor. Die van de bruidegom kost inderdaad 10 euro, maar die voor de andere gasten kosten ook 6,50!! Ben ik genept?? Wij hebben geen standaard bloemen en een aparte kleur die niet veel te krijgen is, maar vind het verschil eigenlijk wel erg groot.

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #32 Gepost op: 12 april 2005, 10:03:11 »
Misschien nog een leuk ideetje trouwens, wij hebben voor de aanwezige kinderen minicorsages. Zo hebben zij toch ook een bloem maar dan in een kleinere uitvoering. Mijn ervaring leert mij namelijk dat kinderen altijd dat willen hebben wat de ouders ook hebben. Dus wij hebben het zo opgelost.

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #33 Gepost op: 12 april 2005, 10:03:56 »
Nee de bruidegom corsage moesten wij gewoon betalen.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #34 Gepost op: 12 april 2005, 10:06:09 »
nou ik vind het wel erg duur hoor san.... en ook al zijn het exclusievere bloemen dan nog zal het verschil per stuk niet zoveel duurder hoeven zijn...

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #35 Gepost op: 12 april 2005, 10:07:54 »
Nee volgens mij ook niet. Het lijkt erop dat we lekker bedondert zijn. Maar helaas is er al een handtekening voor gezet dus zal ik er niets meer aan kunnen doen. Ik moet wel zeggen dat onze trouwauto bij het zelfde bedrijf is geregeld, en die krijgen we voor heel weinig geld dus dat maakt het dan weer een beetje goed.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #36 Gepost op: 12 april 2005, 10:08:50 »
ja precies....

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #37 Gepost op: 12 april 2005, 10:10:19 »
Corsages zijn altijd afhankelijk van het seizoen enzo... Volgens mij zijn de meeste goedkope corsages die met een witte of cremekleurige roos met een beetje groen eromheen. Als je 2 bloemen hebt, ben je gelijk duurder uit!! Maar 6,50 vind ik ook wel veel, maar als je op www.bloemistengroep.nl kijkt, dan zie je dat de corsages dat daar ook kosten (maar dan heb je wel grote!)

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #38 Gepost op: 12 april 2005, 10:17:57 »
Ik heb even gezocht op die site, en dan komen de prijzen wel overeen hoor. Onze corsages staan er niet op maar wel soortgelijke en die zijn ongeveer net zo duur.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #39 Gepost op: 12 april 2005, 10:20:49 »
Dus je hebt gewoon wat grotere corsages dan gemiddeld... Dan zal het wel kloppen!! Die zijn natuurlijk ook wat duurder!

kalinka

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #40 Gepost op: 12 april 2005, 12:03:07 »
we wilden eerst alle mannen een corsage laten dragen maar dat kwam wat te kostelijk uit dus draagt enkel mijn schatteke een corsage

San

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #41 Gepost op: 13 april 2005, 00:23:43 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'12 April 2005, 09:10\']Corsages zijn altijd afhankelijk van het seizoen enzo... Volgens mij zijn de meeste goedkope corsages die met een witte of cremekleurige roos met een beetje groen eromheen.
[post=\"19028\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

 :biggrin: Laat dat nou precies zijn wat ik hebben wil  :biggrin: Nou ja, het ligt er ook een beetje aan wat ik in mijn trouwboeket voo rozen doe. Heb laatst echt supergave grote 'gevulde' rozen gezien (met heel veel blaadjes zeg maar). Heel simpel; 7 rozen met skimmiatakjes ertussen en hostabladeren eromheen.
Echt *kwijl*. Als ik van die rozen corsages laat maken is het vast weer duurder  :rolleyes:

San

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #42 Gepost op: 13 april 2005, 00:25:05 »
Oh ja, en nog iets: bruiden horen geen corsage te dragen. Die hebben al een boeket namelijk. En daarbij is het ook gewoon zonde van de jurk natuurlijk!

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #43 Gepost op: 13 april 2005, 09:10:05 »
[quote name=\'San\' date=\'13 April 2005, 00:23\'][quote name=\'irenebreebaart\' date=\'12 April 2005, 09:10\']Corsages zijn altijd afhankelijk van het seizoen enzo... Volgens mij zijn de meeste goedkope corsages die met een witte of cremekleurige roos met een beetje groen eromheen.
[post=\"19028\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

 :biggrin: Laat dat nou precies zijn wat ik hebben wil  :biggrin: Nou ja, het ligt er ook een beetje aan wat ik in mijn trouwboeket voo rozen doe. Heb laatst echt supergave grote 'gevulde' rozen gezien (met heel veel blaadjes zeg maar). Heel simpel; 7 rozen met skimmiatakjes ertussen en hostabladeren eromheen.
Echt *kwijl*. Als ik van die rozen corsages laat maken is het vast weer duurder  :rolleyes:
[post=\"19237\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Ja, ik wil ook een rozenboeket, dus voor de gasten zou het heel goed passen die corsages... maar wij zijn er nog niet helemaal uit, we moeten nog eens op pad voor de bloemen!

Yvonne

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #44 Gepost op: 13 april 2005, 09:46:45 »
bij een hoop bleomenwinkels krijg je als je een bruidboeket besteld 2 corsages erbij.... een voor de gom..... en een voor de bruid!!!!!
Het id dus een gewoonte maar hij raakt een beetje uit de mode

sannetje

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #45 Gepost op: 13 april 2005, 09:49:02 »
Nou ik ben verbaasd! Ik heb er nog nooit van gehoord dat een bruid een corsage droeg! En ook de bloemist heeft hier geen woord over gezegd.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Corsages
« Reactie #46 Gepost op: 13 april 2005, 12:54:01 »
sluit ik me bij aan ik vind het ook zonde van de jurk als de bruid een corsage draagt.... bij de gom trouwens ook zonde van het pak

irenebreebaart

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #47 Gepost op: 13 april 2005, 14:39:16 »
[quote name=\'dromer\' date=\'13 April 2005, 12:54\']sluit ik me bij aan ik vind het ook zonde van de jurk als de bruid een corsage draagt.... bij de gom trouwens ook zonde van het pak
[post=\"19328\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Toch vind ik het bij de gom vaak wel heel mooi!!! Maar dat is mijn eigen mening!!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corsages
« Reactie #48 Gepost op: 13 april 2005, 15:02:56 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'13 April 2005, 14:39\'][quote name=\'dromer\' date=\'13 April 2005, 12:54\']sluit ik me bij aan ik vind het ook zonde van de jurk als de bruid een corsage draagt.... bij de gom trouwens ook zonde van het pak
[post=\"19328\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Toch vind ik het bij de gom vaak wel heel mooi!!! Maar dat is mijn eigen mening!!
[post=\"19394\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Ik vind het ook erg mooi staan...en het ligt natuurlijk ook aan de (kleur)keuze van de corsage

Vero

  • Gast
Re: Corsages
« Reactie #49 Gepost op: 13 april 2005, 15:41:15 »
Tjonge,
net op de site van bloemistenGroep gekeken....volgens mij zijn we dan wel goedkoop uit. Ik heb van de bloemist een aanbieding gehad: bruidsboeket, bruidegomcorsage, 20 gasten corsages en 1 autostuk voor 150 euro.
Het boeket mag ik dan uitzoeken uit zijn voorbeeldboek, en de overige zaken worden daar dan op afgestemd.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards