collapse

Auteur Topic: Moeders..  (gelezen 9669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Moeders..
« Reactie #25 Gepost op: 28 januari 2010, 15:08:15 »
Doe ik ook zeker niet :tongue: Ze vind het gewoon vreemd dat wij Within Temptation in onze bruiloft verwerken. Maar dat is echt ons, dus wij doen het gewoon! Wilden het eerst niet, maar dat voelde toch niet goed. Nu wel, maar zij vind het niet kloppen. Boeiend.

tijger79

  • Gast
Moeders..
« Reactie #26 Gepost op: 28 januari 2010, 16:33:16 »
als ik al jullie verhalen zo lees kan ik alleen maar bedenken dat het bij ons wel meevalt. Mijn ouders en familie heeft heel erg enthousiast gereageerd. Ze bemoeien zich nergens mee tenzij we iets vragen en mijn moeder is helemaal trots mee jurken gaan passen. Schoonouders daarentegen...wat heb ik daar gebaald... die zien het hele trouwen dus niet zitten dat kan toch over jaren ook nog en kost allemaal veel geld is het wel nodig...huilend thuisgekomen een paar keer ik begon zelfs aan de plannen te twijfelen!

Zijn moeder heeft meerdere keren (en nu nog) aangegeven dat als we geld willen sparen of andere mensen uit willen nodigen die nu nog niet op onze lijst staan dat we dan haar plaats wel weg mogen geven... ik kan er niks aan doen maar iedere keer als ik dat hoor doet het toch zeer en moet ik me zo inhouden om niet te roepen dat ik zou willen dat ze wegblijft... Ze houdt niet van aandacht, heeft een ziekte waardoor ze erg veel is aangekomen, ik snap het allemaal wel, maar om het dan zo voor je zoon zwart te maken dat vind ik gewoon jammer. Ze wil zelfs niet speciale kleren gaan kopen.. ik verwacht echt niet dat ze weet ik hoeveel kosten gaan maken, we hebben geen dress code maar van ouders verwacht je wel iets meer (ik dan he) dan een spijkerbroek... AS heeft al paar keer met ze gesproken maar het blijven van die steken onder water, we hebben het een beetje opgegeven, al probeer ik ze soms nog wel enthousiast te krijgen het lukt maar weinig.

als ik het zo opschrijf en terug lees is het helemaal zo leuk niet maar ik heb me er wel bij neergelegd het is nl maar mooi wel onze dag en daar gaan we een super mooie dag van maken!  en als ze liever niet komen... dan blijven ze toch weg, al zou ik dat wel vreselijk vinden voor mn vriend.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Moeders..
« Reactie #27 Gepost op: 28 januari 2010, 16:37:31 »
Ja kom zeg, ik vond dat mijn ouders raar hadden in de sixties... :wink:
Idd. boeiend!

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Moeders..
« Reactie #28 Gepost op: 15 februari 2010, 15:02:02 »
Ik vind het heel vervelend voor iedereen die problemen met (schoon)ouders heeft.
Bij mij gaat t tot dusverre ook niet echt leuk. We hebben het net verteld aan onze ouders en mijn ouders, met name mijn vader, zijn er niet echt blij mee. Mijn moeder vind dat het allemaal zo snel gaat en dat ik nog jaren de tijd heb. Mijn vader zegt niks uit zichzelf en alles wat ik zeg wordt sjagerijnig op gereageerd. Niks is meer goed. Hij vind mij een stommerd dat ik ga trouwen, hij vind het stom dat ik op een vrijdag in ondertrouw ga en vraagt niks.
Gelukkig reageerde mijn schoonouders wel heel leuk. Mijn schoonvader heeft mee uitgebreid staan knuffelen, kon zijn tranen nauwlijks tegen houden tijdens de mededeling dat ik dan echt zijn schoondochter werd.
Hopelijk draaid mijn eigen vader nog een beetje bij.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Moeders..
« Reactie #29 Gepost op: 15 februari 2010, 15:04:37 »
@Sylvia86, hoop ook voor je dat je pa nog bijdraait (en je mams ook iets blijer wordt), ik proef een beetje het "daar gaat ons kleine meisje, wat is het allemaal snel gegaan"-gevoel uit jouw post. Wellicht heeft het tot op heden zeer gematigde enthousiasme daar iets mee te maken. Dat zou betekenen dat ze iig. heel veel van je houden. Meestal gaat dat ook wel over, wellicht eens met ze over praten?

Anneke Babs

  • Gast
Moeders..
« Reactie #30 Gepost op: 16 februari 2010, 13:56:49 »
Hoi bruid,

Wat vervelend zeg, zulke reacties. Maar je hebt helemaal gelijk: het is jullie feest en jullie vieren het zoals jullie willen. Ik ben zelf ambtenaar van de burgerlijke stand en ik maak vaak mee dat bruidsparen veel tegemoet komen aan hun gasten. Niet doen: jullie moeten het jullie feest maken, want jullie blijven er altijd op terug kijken. Dat je gaat trouwen is juist een stap van volwassen worden en loslaten, dus je eigen dingen doen past hier heel goed in. Misschien kan jullie ambtenaar dat ook nog aangeven in zijn of haar speech. Iets als: Vandaag is het jullie dag en jullie hebben je best gedaan de dag zo persoonlijk mogelijk te maken." Je kunt de ambtenaar rustig vragen iets te zeggen tegen de gasten wat je eigenlijk zelf wilt zeggen maar niet durft...

Ik wens je sterkte, doorzettingsvermogen en een prachtige trouwdag!

Hartelijke groeten,
Anneke.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Moeders..
« Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2010, 09:10:21 »
Gister even bij mijn ouders geweest (daar eten we regelmatig). Mijn vader is iig niet zo negatief meer. Doet nu een beetje alsof het hem niet zoveel doet. Dus wie weet gaat hij t nog leuk vinden ook.
Voel me nu wel een stuk beter over mijn ouders.

melis

  • Gast
Moeders..
« Reactie #32 Gepost op: 19 februari 2010, 14:34:05 »
mijn ouders zijn er elke dag mee bezig tot irritaties aan toe
Maar hoor niks van me schoonouders er over, ene kant wel jammer maar andere kant ben ik er wel blij om.

Kan het ook wel zijn omdat hij niet bij zijn ouders uit wilt trouwen maar thuis en dat ik wel bij me ouders uit trouw en dat vinden ze niet leuk.
Maar ja wonen dit jaar al 7 jaar samen dus dit vind hij als thuis en dat niet.

Deniece

  • Gast
Moeders..
« Reactie #33 Gepost op: 20 februari 2010, 22:22:21 »
wij hebben het geluk dat we alles zelf betalen, en dat wil ik ook zo houden, mijn eigen moeder reageerde heel erg lullig toen we kwamen vertellen dat we gingen trouwen, die heeft 5 minuten lang geroepen dat ze oh zo blij was dat ik niet zwanger was...........deed me heel erg pijn........maar ze is later bijgedraaid, heeft het goed gemaakt en zij gaat samen met mijn 'stief' vader met haar band spelen op ons trouwfeest, helemaal te gek

en verder probeer ik zo min mogelijk te vertellen aan schoonouders/ouders, zodat ze zich ook nergens mee kunnen bemoeien. Mn SM gaf nog aan dat het zo leuk was om te trouwen waar hun getrouwd waren (gewoon gemeentehuis) terwijl we toen al geregeld hadden te trouwen op ons eigen gemeentehuis........dus toen had ze wel snel door dat we zelf strak de touwtjes in handen hadden, ik ben nogal een controlfreak..........maar ik heb ZEKER niet te klagen........ik zal ook nooit meer de reactie van mn schoonmoeder vergeten (geloof me we hebben onze strubbelingen) maar de zin 'we gaan trouwen' was nog niet uitgesproken of ze stond al te huilen en me te knuffelen, dat was echt zo vreselijk schattig..........heeft een hoop goed gemaakt :-)

ik wens iedereen die problemen heeft met familie groot of klein heel erg veel sterkte toe en blijf in je hoofd houden dan het gaat om jou en je aanstaande!!!!

grobegnii

  • Gast
Moeders..
« Reactie #34 Gepost op: 23 februari 2010, 06:49:01 »
ff off topic: Pff ik droom denk alleen nog maar over trouwen.Gister de hele dag druk geweest met regelen..
dat ik nu vroeg wakker ben :blink: en dan is het vakantie!

commentaar.. pff praat me er niet over.
zo belachelijk eigenlijk  dat je niet eens het begrip of respect kan krijgen.. Het is ONZE bruiloft en we doen het zoals WIJ dat willen..

wij waren ook wat te enthousiast over alles wat we regelen maar er is altijd wel iemand die het beter weet.. zoals mn moeder. gelukkig is het niet altijd, en ze bedoelt het ook allemaal goed.. Ze stelt het bijv op prijs dat de broers en zussen ook uitgenodigd worden (zo van als we het niet doen dan stellen we haar teleur) We wilden eerst op een andere dag dan onze trouwdag in het gemeentehuis trouwen..maar dat kon toch niet en veel mensen doen dat niet blabla. het nadeel was ook nog dat ze de jurk maakt. dus dan heeft ze er nog wat over te zeggen, denkt ze: Ik vond  bepaalde dingen niet mooi bij de jurk, en zij wel.. ik wilde een torselet eronder, zij vond dat niet nodig..  hoepel> ook niet nodig.
haha maar die komen er WEL  :laugh:

gelukkig gaat het nu wel wat beter,  wij vertellen nu gewoon niet teveel meer. Mijn SO daarentegen denken op een heel andere manier mee, respecteren onze keuze maar geven wel adviezen die niet opgelegd worden.. gewoon een echte open relatie van volwassene tot volwassene. Ik  heb  eerder het gevoel dat ik behandeld word als een kind..  :mad:

succes meiden, en vier je feest waar jullie je prettig bij voelen!!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Moeders..
« Reactie #35 Gepost op: 23 februari 2010, 12:07:45 »
Ook een leuke; ruzie zoeken met de bruidegom  :dry:

Vorige week weer een discussie gehad over de bruiloft.. Gezegd dat wij er blij mee zijn.  Vooral de kerkdienst is een leuk iets om over te zeuren. (onze kerk is wat strenger in de regels dan zij gewend is; wij vinden het normaal en prettig, zij vind het dwingend)
Ook loopt ze elke keer te spotten met ons "thema"
Maar het ergste nog; geld. Laat ons lekker  :frustrated:

Gelukkig nu iemand op de mail die 9 dagen na ons trouwt, ook hier zit en die wij kennen :biggrin: Die vind ons "thema" tenminste leuk :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 23 februari 2010, 12:08:35 door Within »

pamela

  • Gast
Moeders..
« Reactie #36 Gepost op: 23 februari 2010, 22:19:46 »
van mijn ouders heb ik geen last, sterker nog ze vragen er bijna niet naar...
net als mijn schoonouders, die hoor je ook amper.. en als we het met ze erover hebben, dan vinden ze het alleen maar geldverspilling. hoewel ze wel blij zijn voor ons.
dus ja, het kan ook anders...  :biggrin:

Seolram

  • Gast
Moeders..
« Reactie #37 Gepost op: 24 februari 2010, 09:04:30 »
Zondag de kaarten op de bus gedaan...niemand er over gehoord... zijn ouders niet, mijn ouders niet....
Had gisteren wel mijn zusje aan de lijn, dus toen vroeg ik zelf maar of ze de kaart had gekregen. Ja dat had ze wel hoor... en heb je dan ook de knappe postzegel gezien? Ow, neuh, niet op gelet.
Ik nog vragen was ie vandaag pas aangekomen... ze dacht misschien de dag ervoor wat moeders had het gisteren wel tegen haar gezegd dat ie al binnen was....

Zo jammer vind ik dat! Het zou gewoon wel eens leuk zijn om iets positiefs uit de beide ouderkampen te horen over de bruiloft en de voorbereidingen!

Het enige wat ze wel direct kunnen vertellen is als ze een 'fout'  op onze website hebben ontdekt... die ene keer dat ze er wel op kijken!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Moeders..
« Reactie #38 Gepost op: 24 februari 2010, 09:31:20 »
Hoi Seolram,

Erg vervelend inderdaad dat ze niet even bellen dat ze de uitnodiging hebben ontvangen en zeggen wat ze ervan vinden!
Kan me erg goed voorstellen dat het niet leuk is om niets te horen :mad:

Maar laat je pret er niet door ontnemen. Het belangrijkste is dat jullie samen gelukkig zijn! :tongue:

Sterkte ermee!

eve-liene

  • Gast
Moeders..
« Reactie #39 Gepost op: 24 februari 2010, 10:51:07 »
Ik heb niet zo een goede band met mijn moeder maar die vond dat ik maar haar broer en zussen uit moet nodigen omdat ze anders niemand op de bruiloft heeft!! Ja dag zei ik ik heb ze al ruim 6 jaar niet gezien en dan moet ik ze uitnodigen nou echt niet wij betalen de bruiloft en wij bepalen wie er komt en wat we doen.. maar mijn moeder is helemaal niet geïnteresseerd in de bruiloft jammer genoeg!!

Daar in tegen heb ik een super lieve so en die doen vragen alles etc.. mijn sm is mijn getuigen en mijn sv is onze cm..haha nou ik heb nog niet verteld tegen mijn moeder dat mijn sm mijn getuigen is...maar ja ik zie mijn moeder ook maar 2 keer in het jaar of zo..
Jammer maar is niet anders!!

groetjes eveline

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards