collapse

Auteur Topic: Als Ik Dat Eerder Geweten Had!  (gelezen 318900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

annakrylova.nl

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #125 Gepost op: 30 september 2008, 18:21:03 »
ik heb tip om voorkomen dat iedereen  felicitaties en kado's geef door het dag.
Maak een boekje met programma van het dag die bij ontvangst wordt uitgedeelt. Daar schrijf op dan  felicitaties en kado's en kusjes vinden  plaats alleen tijdens receptie.
 helpt wel:)

mods

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #126 Gepost op: 1 oktober 2008, 23:22:35 »
als je gelegenheid tot feliciteren hebt/wilt op het gemeentehuis,
zorg dan dat er iemand is, die erop let, dat de belangrijke mensen, zoals ouders en zussen, als eerste in de rij staan.
deze tip gaf onze babs ons, en eerlijk is eerlijk, ik vond het heeeeeeel fijn dat ik als eerst met mijn zussen en moeder kon kroelen.

zorg dat je noodtasje met labello in de buurt is, ik had door de zenuwen zulke droge lippen tijdens de ceremonie, dat ik bleef likken,
heel oncharmant op foto's en film  :)
(uiteindelijk heb ik me gewoon omgedraait en gevraagt of mijn zusj er 1 had, die m vervolgens weer ergens anders vandaan heeft geplukt, wat de babs errug grapig vond)

knijn80

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #127 Gepost op: 10 oktober 2008, 10:17:50 »
Ik heb een hele goeie tip (vind ik zelf): Blijf relaxed!!! (vooral ook in de maanden voor de bruiloft). Het komt allemaal goed! En raak niet meteen in paniek als er een klein dingetje anders gaat dan gepland. Dat maakt het juist allemaal wat ontspannender.

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #128 Gepost op: 11 oktober 2008, 14:23:12 »
Heb niet echt tips ofzo, kan me alleen maar aansluiten bij Iris(ensander). Bij ons zijn er
ook kleine dingetjes fout gegaan. En het boeide mij totaal niet. Het bruidsboeket was
niet met de bloemen die ik wilde maar ik vond hem toch heel mooi.
De bloemen voor in mijn haar waren er niet dus die hebben we uit het boeket gehaald.
Op de taart lagen de bloemen die in het boeket gemoeten hadden  :tongue:  De taart
wilden we eigenlijk op het strand maar we kregen hem 's avonds na het eten. Achteraf
maar beter ook. Anders was hij waarschijnlijk gesmolten en nu hebben er meer mensen
van kunnen genieten.

Misschien toch nog een kleine tip. Wij hadden ons fototoestel aan een kennis gegeven en
die heeft ook nog ruim 150 foto's gemaakt. Sommige foto's zijn mooier dan die van de
fotograaf  :biggrin:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #129 Gepost op: 11 oktober 2008, 14:29:52 »
Mijn tip: als je voordat je gaat trouwen je hele outfit nog eens past, zorg er dan voor dat je ook de kousen/panty aan hebt die je gaat dragen. Zo ontdekte ik twee dagen voor de bruiloft dat ik kousen in mijn schoenen veel te glad vond zitten; het bandje van mijn schoenen gleed heel de tijd weg.
Verder vond ik het 'pechtasje' erg handig. Daar is een topic over. Je zou maar verlegen zitten om je deodorant, make-up, vlekkendoekjes, nagelvijl, paracetamol o.i.d., toch handig als je dat in een tasje hebt zitten dat in de auto ligt of op de locatie. Als je bang bent dat je jurk vies wordt tijdens het eten: je kunt je bedekken met servetten, maar je kunt ook een schort meenemen. Niemand zal het je kwalijk nemen dat je je jurk schoon wilt houden :wink:

Marijke v. D

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #130 Gepost op: 11 oktober 2008, 18:00:49 »
Ik heb hem al eens min of meer voorbij zien komen, maar inderdaad: iemand die mee gaat tijdens de fotosessie om je jurk recht te leggen en dat soort dingen. En dan direct dezelfde persoon jouw eigen digitale camera meegeven. Jij zelf gebruikt hem die dag toch niet en dan kan diegene er tenminste mooie foto's mee maken... de hele dag door, maar zeker ook van de fotosessie... wij hebben nu hele leuke foto's waarop te zien is hoe e fotograaf ons staat te fotograferen... erg leuk! En groot voordeel van je eigen camera meegeven: je krijgt hem 's avonds direct weer terug en hebt dus de volgende dag al leuke foto's op je computer staan! :)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #131 Gepost op: 17 november 2008, 09:26:43 »
Tip van mij:
Als je de fotograaf niet heel de dag bij je hebt, en je zeker wilt weten dat je leuke foto's hebt van je feest, vraag dan nadrukkelijk aan iemand of hij/zij tijdens het feest foto's wil maken!
Wij hebben gelukkig heeeeeeele leuke foto's van de wegwerpcamera's, maar komen nu tot de ontdekking dat er verder bijna geen foto's zijn gemaakt op het feest... Van het stadhuis hebben we alle foto's ongeveer 37 keer, maar op het feest was iedereen te druk met andere dingen :wink:

Achteraf gezien zou ik denk ik een nichtje gevraagd hebben met onze eigen camera het feest vast te leggen, want we hebben nu helaas geen foto's van de slotdans, en dat vind ik wel een klein beetje jammer...
« Laatst bewerkt op: 17 november 2008, 10:43:08 door _mirjam_ »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #132 Gepost op: 19 november 2008, 08:58:57 »
HERSTEL: Mijn schoonvader blijkt van de hele avond wél foto's te hebben gemaakt, dus mij hoor je niet meer klagen :biggrin:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #133 Gepost op: 19 november 2008, 12:00:54 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'190157\' date=\'19 November 2008, 08:58\']HERSTEL: Mijn schoonvader blijkt van de hele avond wél foto's te hebben gemaakt, dus mij hoor je niet meer klagen :biggrin:[/quote]

gaaf!!! leuk dat je dan onverwacht toch nog iets moois op de foto hebt.

Veer

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #134 Gepost op: 19 november 2008, 13:32:29 »
Dit is een heel handig zal ik zeker nog eens lezen voor onze trouw.

popje

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #135 Gepost op: 24 december 2008, 14:53:43 »
super handig al die tips ik ga ze zeker gebruiken

ourloveJoaquin

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #136 Gepost op: 6 januari 2009, 21:21:23 »
Wat wij doen mbt de foto's in de avonduren.. wij leggen op alle tafels wegwerp cameras neer en dan kan iedereen zelf leuke spontane foto's gaan maken..net zo gemakkelijk...en wij krijgen aan het einde van de avond de camera's weer terug :wink:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #137 Gepost op: 7 januari 2009, 06:31:53 »
[quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'196355\' date=\'06 January 2009, 21:21\']Wat wij doen mbt de foto's in de avonduren.. wij leggen op alle tafels wegwerp cameras neer en dan kan iedereen zelf leuke spontane foto's gaan maken..net zo gemakkelijk...en wij krijgen aan het einde van de avond de camera's weer terug :wink:[/quote]
Voor de duidelijkheid: dit hadden wij ook gedaan :blush:
Alleen heb je dan dus heel veel foto's die niet erg goed gelukt zijn, en foto's waar 1 persoon van heeeeeeeel dichtbij op staat e.d. Zitten maar weinig écht goede (= inplakbare!) foto's tussen, terwijl dus echt wel goede camera's hadden, dus daar lag het niet aan. Wegwerpcamera's zijn heel leuk voor 'erbij', maar iemand die 'serieuze' foto's maakt is ook wel heel fijn als je een leuk album wilt :biggrin:

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #138 Gepost op: 7 januari 2009, 11:45:42 »
[quote name=\'_mirjam_\' post=\'196430\' date=\'07 January 2009, 06:31\'][quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'196355\' date=\'06 January 2009, 21:21\']Wat wij doen mbt de foto's in de avonduren.. wij leggen op alle tafels wegwerp cameras neer en dan kan iedereen zelf leuke spontane foto's gaan maken..net zo gemakkelijk...en wij krijgen aan het einde van de avond de camera's weer terug :wink:[/quote]
Voor de duidelijkheid: dit hadden wij ook gedaan :blush:
Alleen heb je dan dus heel veel foto's die niet erg goed gelukt zijn, en foto's waar 1 persoon van heeeeeeeel dichtbij op staat e.d. Zitten maar weinig écht goede (= inplakbare!) foto's tussen, terwijl dus echt wel goede camera's hadden, dus daar lag het niet aan. Wegwerpcamera's zijn heel leuk voor 'erbij', maar iemand die 'serieuze' foto's maakt is ook wel heel fijn als je een leuk album wilt :biggrin:
[/quote]
Wij doen allebei, lijkt me wel super, van die foto's van dronken mensen enzo, heb je wat te lachen haha :tongue:!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #139 Gepost op: 7 januari 2009, 15:00:31 »
er schiet me ineens nog iets te binnen...

Ik weet dat ik had aangegeven (we hadden btw geen cm) dat ik het leuk vond als er bellenblaas was als we het gemeentehuis uit zouden komen. Nu mocht ik dat niet kopen van mijn schoonmoeder want dat moesten hun regelen bla bla bla. Aan het eind van het verhaal bleek ze dus niets gekocht te hebben waardoor we naar buiten kwamen met alleen aplaus. natuurlijk is dit geen ramp, maar had het wel graag anders gezien ook voor de fotos!

dus mochten er dingen zijn die je wel graag wilt, zorg dan dat je zeker bent dat het geregeld is of regel het zelf en laat het niet aan anderen over. Het kan soms maar om een detail gaan, maar ook die kunnen belangrijk zijn op zon dag.

ourloveJoaquin

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #140 Gepost op: 7 januari 2009, 22:58:30 »
OOOOW sorry hahaha, had ik niet goed gelezen... maar mijn schoonzus zal waarschijnlijk ook met een mooie goede camera want die volgt zon cursus ook foto's gaan maken als extra erbij.. ik heb een fotograaf voor overdags en dat vindt ik voldoende.. maar die bellenblaasjes zijn ook leuk inderdaad!

Top idee...kan er wel vast wat bestellen heb ik die alvast in huis hahaha

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #141 Gepost op: 8 januari 2009, 15:17:04 »
Kan je ze misschien beter bij de blokker kopen.. heb je er 6 voor volgens mij 3 euro? (pin me er niet op vast) in de vorm van bruidstaartjes :)

dolfinlove

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #142 Gepost op: 13 januari 2009, 16:05:08 »
En zorg dat je ook de speciale belleblaas hebt want de normale kan vlekken op je kleding achterlaten (ook maar van horen zeggen dus of het waar is????).....

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #143 Gepost op: 13 januari 2009, 21:55:51 »
Die bij de blokker kosten trouwens €1,49 per 6..

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #144 Gepost op: 14 januari 2009, 10:19:19 »
[quote name=\'dolfinlove\' post=\'197918\' date=\'13 January 2009, 16:05\']En zorg dat je ook de speciale belleblaas hebt want de normale kan vlekken op je kleding achterlaten (ook maar van horen zeggen dus of het waar is????).....[/quote]

volgens mij maakte dat niet uit (is misschien nog wel ergens terug te vinden op het forum). Omdat het allemaal om zeepsop gaat,.. weet ook dat iemand het eens had getest en dat het niet te zien was. Heb trouwens ook nooit van een bruidje van het forum gehoord dat het vlekken heeft gegeven bij de bruiloft.

Maar goed als je zoekt op "bellenblaas" ofzo moet er vast meer over te vinden zijn.

Erwin

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #145 Gepost op: 14 januari 2009, 10:44:23 »
Even terugkomen op de foto's. Wij hebben iets van 2 maanden moeten wachten voordat we de foto's van de fotograaf te zien kregen. Dit was erg jammer.

Er waren wel een paar mensen die bij ons op de bruiloft foto's maakten, maar voor hun is het toch minder leuk omdat ze veel minder meekrijgen van het hele feest, en er waren van de avond veel foto's maar weinig geslaagde.

Had er zelf nog wel een hobbyist erbij gehad willen hebben die voor een zacht prijsje de hele dag, of alleen s'avonds foto's had gemaakt. Zodat je en al snel je foto's te zien krijgt. De binnen een paar dagen al een paar leuke foto's en binnen korte tijd ook de rest. (Voor op hyves etc).

Short01

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #146 Gepost op: 25 januari 2009, 10:55:34 »
Volgens mij kun je het beste onderhandelen over de negatieven...tenminste dat hebben wij gedaan. Binnen 2dgn hadden we de negatieven op een dvd'tje in ons handen. We gaan ons eigen fotoboek maken, omdat we wel een beetje handig zijn met computers en anders haal ik een collega erbij die heel goed is in Photoshop. Maar zo bepaal ik wel welke foto's ik wil en hoe ik die wil bewerken in welke vorm.

Bouncy

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #147 Gepost op: 14 maart 2009, 09:43:57 »
Zijn er nog dingen waaraan je moet denken om van te voren te regelen die je snel vergeet?

Ik heb wel zo'n checklist van internet geplukt, maar ik blijf steeds denken dat er dingen zijn die ik vergeet of waar ik niet aan heb gedacht.

m-a-n-d-y

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #148 Gepost op: 28 april 2010, 22:22:46 »
Het topic is al heel oud, maar in de tussentijd zijn er weer veel bruidjes getrouwd.
Hebben jullie nog meer tips voor de grote dag?

mods

  • Gast
Als Ik Dat Eerder Geweten Had!
« Reactie #149 Gepost op: 28 april 2010, 23:51:57 »
het is de meest gehoorde tip, maar het is zo waar
Geniet!
De dag gaat zo snel en je zit in zo'n roes

probeer af en toe echt stil te staan op de dag en heel bewust alles in je op te nemen,
ik kan me achteraf die bewuste momenten het helderst voor de geest halen


het vliegt voorbij.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards