collapse

Auteur Topic: Oktober 2011!  (gelezen 233348 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #550 Gepost op: 2 mei 2011, 12:23:37 »
Ik hoop dat ik op mijn buik in de scan mag, maar zal wel niet. Zie wel op tegen het lange liggen op mijn rug namelijk.
Ben inderdaad dag naar de kerst van de trap gevallen en sindsdien al thuis. Echt ni grappig meer.

@jof, van stress kom ik normaal aan doordat ik veel ga eten (koekjes, snoepjes, chips etc). maar als ik eenmaal de knop om heb en weer aan de Sonja ben dan gaat het aardig goed.
Heb een goede stok achter de deur, mijn ma word eind mei 50 jaar en over 2 weken gaan we voor haar op de foto. De vorige foto is van 6 jaar geleden en daar was ik nog ruim 10 kilo zwaarder, dat wil ik nu ni meer. Dus blijven volhouden he haha.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #551 Gepost op: 2 mei 2011, 15:06:19 »
Hele goed stok inderdaad :wink: Hou vol he :)

Wat betreft scan. Ik vond de houding waarin je lag heel prettig. Heb hem gehad met mijn heup 4 of 6 weken geleden. En kan slecht liggen gewoon strak op mijn rug normaal. Ik lag ook nog maar net of mijn heup was op slot, maar binnen 2 minuten was hij weer los door de houding, heb juist heel ontspannen gelegen. Komt vast helemaal goed. Probeer vooral aan het nut te denken ervan! Succes alvast!

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #552 Gepost op: 2 mei 2011, 18:26:12 »
Goed zo kaatje!! Je loopt voor op mij hoor!! Ik was nog steeds gelijk gebleven! Hou ons op de hoogte van de scan!

Vandaag wel voor het eerst sinds 2 maanden weer gesport en man, wat was het heerlijk. Beetje jammer dat ik nu troostvoer (shoarma met veel knoflooksaus) op heb. Vriendlief moet tot laat werken in Utrecht en morgen vroeg weer beginnen daar. Heeft een hotelovernachting en ik haat dat! Hou niet van alleen naar bed gaan en alleen op staan... en al helemaal dat ik geen knuffel krijg... pfff (soms ben ik echt heel erg..)

Wat goed dat je een kapper hebt gevonden!! Ik bedenk me nu ook in eens hoe ik dat moet doen, mijn jurk moet over mn kop aangetrokken worden... Eerst jurk aan en daarna de haren laten doen??

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #553 Gepost op: 2 mei 2011, 18:57:02 »
De ct-scan was zo gemaakt. Duurde een stuk minder lang dan de mri die ik ooit al eens gehad heb.
Ik mocht op mijn buik liggen, dus dat scheelde al weer gelukkig.
Nu wachten tot 10 mei en dan krijg ik de uitslag. Ben erg benieuwd.@kastanjaa, Op gewicht blijven is een stuk beter dan aankomen  :biggrin:  :biggrin: . En dat sporten is wel heel goed zeg. wou dat ik dat weer kon gaan doen.

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #554 Gepost op: 2 mei 2011, 19:07:14 »
gelukkig kaaatje dat het zo snel ging! krijg je op mijn verjaardag de uitslag :wink:
kastanjaa, nou iedereen doet altijd eerst make-up en haar en dan de jurk aan (dit om te voorkomen dat je opgemaakt wordt en de mascara bijvoorbeeld op je jurk valt :tongue: ), gelukkig heeft mijn jurk een vetersluiting dus dan lukt het wel aardig denk ik... maar dat hangt van de jurk af natuurlijk!

wij zijn vandaag aan de trouwkaart tekst gaan zitten, en we vonden allebei dezelfde stijl leuk, dus dat was weer echt een meevaller :) en we zijn 's middags meteen naar de drukker gegaan, en hebben toch een "standaard" kaart uitgezocht, maar hij is echt heel erg mooi! ben nu bezig hoe we onze tekst mooi kunnen verdelen over de kaart (kan de drukker ook wel doen, maar geef liever zelf al eerst een opzetje)
wanneer gaan jullie eigenlijk de uitnodigingen versturen? wij willen het namelijk al begin juli doen ivm de vakantieperiode en aangezien we begin september wel echt willen weten wie wel en niet komen... al vinden sommigen het toch wel erg vroeg! maar beter te vroeg toch?!

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #555 Gepost op: 2 mei 2011, 19:20:16 »
Wij versturen ze ong. 6 weken van te voren. In onze kaart staat dat als er gasten niet kunnen komen ze dat voor 1 oktober moeten laten weten. Onze locatie hoeft pas een week van te voren te weten hoeveel mensen er precies komen ivm dingen bestellen.

Waarom willen jullie zo vroeg al weten wie er precies komen?

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #556 Gepost op: 2 mei 2011, 19:23:54 »
ja weet ik eigenlijk ook niet haha :tongue: maar ik vind het zelf wel fijn om ver van tevoren te weten, ook ivm het bestellen van de bedankjes bijvoorbeeld die je aan het einde van de avond meegeeft.
maar onze locatie is daar ook niet zo moeilijk in hoor! is geloof ik ook tot een week of zelfs paar dagen van tevoren te wijzigen... beetje controlfreakerig van mij :tongue:

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #557 Gepost op: 2 mei 2011, 20:33:35 »
Wij sturen ze eind augustus pas op. Wij weten al van onze weekendgasten dat ze komen!! En de feestgasten maakt niet zoveel uit, we regelen zelf de catering. En aangezien we de donderdag ervoor pas de boodschappen gaan doen...

Wij moeten alleen nog voor de tekst gaan zitten, maar die wordt heel simpel. hebben weinig ruimte op de kaart en alle informatie komt in de begeleidende brief van de CM. Kunnen moeilijk op de kaart zetten dat ze geen beddengoed mee hoeven te nemen, maar wel handdoeken haha.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #558 Gepost op: 3 mei 2011, 07:28:48 »
Fijn dat je op je buik mocht liggen Kaatje. CT duurt inderdaad korter dan mri, komt door de manier waarop de 'foto's' gemaakt worden.

Qua uitnodigingen versturen. Weten we nog niet zo goed wanneer we hem versturen. Ik wil hem zelf niet al te laat versturen. Iedereen die het zou moeten weten, weet het al sinds de eerste week van januari (save the date mail). Denk dus dat wij hem ook iets van 6 weken van te voren sturen eind augustus ofzo denk ik.

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #559 Gepost op: 3 mei 2011, 09:14:24 »
Ik bedenk me net dat wij hem misschien nog wel iets later sturen. De locatie is nog geheim en willen we zo lang mogelijk geheim houden. Mijn schoonvader is niet welkom, maar probeert er achter te komen wanneer en waar we trouwen. Wij proberen dat dus geheim te houden... Heel lang verhaal, maar hoe later we het versturen, hoe kleiner de kans dat hij er achter komt!

ansjedansje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #560 Gepost op: 3 mei 2011, 17:15:36 »
@Kaatje, fijn dat het goedging in de scan. Nu duimen voor een positieve uitslag...beterscap voor nu iig...
@Kastanjaa, wat vervelend dat je zo moeilijk moet doen vanwege je schoonvader...

Goh, ik heb nog niet nagedacht over het versturen van de kaarten...6 weken van te voren leek me wel goed, dus dan wordt het begin/half september. Net na de zomervakantie voor de meesten, dus lijkt me een goede timing. Onze daggasten zijn inderdaad ook al op de hoogte en hebben het (als het goed is...) in hun agenda staan. Ik maak zelf onze kaarten (ten minste het ontwerp), dus ik heb ook nog wel even tijd nodig...

We hebben zojuist onze datum voor ondertrouw vastgelegd :-) Dat wordt 22 juni, de trouwdag van mijn schoonouders. Mijn schoonvader is overleden toen mijn vriend 3 was, dus heb ik nooit gekend (en hij eigenlijk ook niet), dus vonden we wel een speciale dag.

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #561 Gepost op: 3 mei 2011, 18:43:07 »
@Ansjedansje, we zijn niet anders gewend met mn moeder en schoonvader. Is eigenlijk al automatisme geworden haha.
Wat bijzonder trouwens om op de trouwdag van je schoonouders in ondertrouw te gaan!! Mooi moment lijkt mij!

Wij hebben er niet eens bij stil gestaan, dachten we gaan mooi voor pasen, zijn we lang weekend vrij haha.

Een van mijn beste 2 vriendinnetjes is vandaag 41 weken zwanger... ik vind het zo spannend.. Het is haar 1e, hopelijk komt hij/zij snel!

Hebben jullie een kinderwens?

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #562 Gepost op: 3 mei 2011, 19:47:36 »
1 van mijn 2 beste vriendinnen is ook zwanger. Zij moet nog anderhalve week. Ook erg spannend dus.
Ben zo benieuwd wat het gaat worden hoe ze zich door de bevalling zal slaan.

Ik heb een kinderwens. Ik heb dat al heel lang. Als het aan mij had gelegen was ik 2 jaar geleden al getrouwd en hadden we toen de pil al aan de kant gegooid. Maar je moet er wel beide achter staan. Mijn as vind kinderen geweldig maar hij vind de vrijheid ook wel heerlijk.
We hebben nu afgesproken om in januari met de pil te stoppen en dan zien we wel. We gaan er dan niet extra ons best voor doen maar wat komt, komt zeg maar.

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #563 Gepost op: 3 mei 2011, 22:39:57 »
Leuk zeg, ik weet ook niet wat het bij mijn vriendin wordt. Zelf weet ze het al wel, maar heeft het -heel knap- al die tijd al voor zich gehouden! Overigens weet ik vanaf dag 1 dag ze zwanger is, dat ze zwanger is! Heel bijzonder dus!

Zelf hebben wij absoluut geen kinderwens. Wij zijn beiden niet opgegroeid in een heel liefdevol gezin, hebben de scheiding van onze ouders mee gemaakt en nog een aantal vervelende gebeurtenissen. Wij genieten van onze vrijheid en onze hond. Kinderen, leuk zolang ze maar van een ander zijn.

We hebbe absoluut geen hekel aan kinderen en passen af en toe op kinderen van vrienden. Ons trouwweekend wordt overigens geheel kinderloos. Wij willen een ontspannen weekend en daar passen geen kinderen bij. Alleen onze CM zouden kinderen mee mogen nemen, omdat wij hen er perse bij willen hebben. Maar ze zeiden meteen: Nee hoor, heerlijk een weekendje zonder kinderen! Wel heel lief, want hun dochtertje wordt 2 jaar op de dag dat we weg gaan (7okt).

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #564 Gepost op: 3 mei 2011, 23:32:40 »
oei kinderwens, dat is bij ons een beetje een gevoelig onderwerp aan het worden.... wij zijn eigenlijk al sinds december 2009 hiermee bezig, en inmiddels begonnen aan de onderzoeken in het ziekenhuis. bij mij lijkt alles goed te zijn maar m'n AS is verminderd vruchtbaar en waarschijnlijk moeten we aan behandelingen beginnen, dit horen we eind mei.
ik heb het hier nooit echt genoemd, wil ook echt dat dit een leuk forum is waar het alleen over trouwen gaat, anders ben ik er alleen maar zoveel mee bezig. de hele bruiloft regelen is juist een perfecte afleiding :)
maar onze planning was dus oorspronkelijk eigenlijk eerst een kindje en dan trouwen, maar omdat het kindje niet snel genoeg kwam hebben we besloten om te gaan trouwen. sinds onze trouwplannen zijn wij wel doorgegaan met proberen, inmiddels hebben we het er echt voor over om de hele bruiloft ervoor te verzetten, maar ach, al zou het nu ineens toch lukken dan ben ik alleen maar heel erg blij en wil ik vol trots met een dikke buik trouwen, maar dat gaat ben ik bang helaas niet gebeuren...

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #565 Gepost op: 4 mei 2011, 08:01:11 »
@ Elsbeth: Heel veel sterkte. Lijkt me echt heel moeilijk als je zo graag kinderen wil en het gaat niet allemaal zoals het zou moeten/willen.

Kinderwens, bij ons ook een beetje moeilijk. Op dit moment zeggen we beiden nee van ons hoeft het niet. Verder niet echt een reden voor.
Wel grappig want toen we elkaar net leerden kennen hebben we het er ook over gehad en toen wilden we beiden wel kinderen. We hebben het gewoon heel goed met ons drieën, al zou ik het graag uitbreiden naar ons vijfen :wink: (Wij hebben 1 hond en zou er eigenlijk wel 2 of 3 willen hebben :tongue:)

kaaatje

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #566 Gepost op: 4 mei 2011, 09:50:00 »
@elsbeth, wat erg zeg dat het niet wil lukken. ik hoop voor jullie dat jullie snel horen wat er allemaal gaat gebeuren.
Wat spannend allemaal zeg. Wel fijn dat er tegenwoordig zoveel mogelijk is, maar makkelijk is het allemaal niet. ik ken een aantal mensen die niet zwanger kunnen raken, en een paar alleen via ivf. Dus ik ga er zeker niet vanzelfsprekend van uit dat het bij ons wel zomaar zou lukken. Maar de wens is er zeer zeker.

Honden zou ik ook wel graag willen, maar dat wil as niet. Ik vind eigenlijk dat ie ni moet zeuren, hij is er de hele week niet en ik zit alleen. Dan is het toch gezellig om zo'n viervoeter om je heen te hebben. Maar as wil nog niet gebonden zijn op dit moment. Misschien veranderd het als we kinderen mogen krijgen. Dan ben je toch al gebonden. We zullen zien.@kastanjaa, ik zag in de topic over taarten dat je leuke taarttoppers zoekt. Als je googled op taarttoppers kun je op verschillende sites hele leuke taarttoppers bestellen. De mogelijkheden zijn enorm!!

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #567 Gepost op: 4 mei 2011, 10:11:51 »
@Elsbeth86 sorry dat ik dit onderwerp heb aangesneden! Vervelend dat het nog niet is gelukt bij jullie hopelijk zijn er mogelijkheden voor jullie!!

Wij zouden ook graag een 2e hond erbij willen, maar dit is niet verstandig. Nu kunnen we de hond af en toe nog een nachtje naar mn vader brengen of mn schoonmoeder de hond een dagje laten uitlaten. Met 2 honden (we hebben een vrij grote Duitse Herder) wordt dit een stuk lastiger. En ook met vakantie gaan wordt je nog meer beperkt. Vaak mag je 1 hond meenemen in een huisje. En daarnaast zit de achterbak van de auto dan echt vol en moeten al onze spullen op de achterbank. Onze hond weet ook niet beter dan dat hij overdag alleen thuis is (wordt wel uitgelaten hoor) en geen speel vriendje heeft. Die schade halen we 's middags of 's avonds wel in!

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #568 Gepost op: 4 mei 2011, 11:55:18 »
maakt niet uit hoor dat dit onderwerp is aangesneden :wink: als we eenmaal getrouwd zijn zullen wel meer mensen om ons heen er over beginnen, "en, wanneer komen er kinderen?" maar dank jullie wel voor jullie berichtjes :)
maar dat er hier zoveel honden fans zijn! wij hebben zelf een poes, een konijn en 2 goudvissen :tongue: dus al genoeg dieren drukte in huis haha... alleen als deze poes overleden is nemen we daarna misschien wel 2 poezen, maar bij deze poes kan dat niet, houdt niet zo van andere katten :tongue:

Kastanjaa

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #569 Gepost op: 5 mei 2011, 05:15:40 »
Had ik al verteld dat onze trouwdatum/weekend best grappig is??

7/8/9-10-'11

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #570 Gepost op: 5 mei 2011, 10:21:24 »
haha idd! bewust gedaan of komen jullie daar nu bij toeval achter? wel makkelijk te onthouden voor iedereen :)

wij hebben trouwens de uitnodigingen besteld! ben heel benieuwd naar de proefdruk :) en ook meteen een receptieboek besteld. bij het merk kaarten kun je namelijk van precies dezelfde voorkant als je kaart een receptieboek nemen waar de voorkant er ook zo uit ziet, vonden we wel erg leuk! evt hebben ze ook nog kleine doosjes om bedankjes in te doen, maar dat moeten we nog even bekijken, we weten namelijk nog totaal niet wat onze bedankjes worden! maar helemaal leuk :) weer iets dat doorgestreept kan worden! en oja, ook bijpassende sluitzegels genomen met van die trouwringen er op. ook gaan we bij de tnt van die persoonlijke postzegels laten maken, dat is wel echt super leuk :) en bij een grote hoeveelheid kosten ze bijna hetzelfde als normale postzegels!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #571 Gepost op: 5 mei 2011, 10:51:46 »
Hij is inderdaad grappig kastanja!

@ Elsbeth: Zo he nu al proefdruk van de uitnodigingen, goed bezig! Wij willen ook voor die eigen ontworpen postzegels gaan, zijn inderdaad niet zo heel erg duur.

Wij hebben over 2 weken weer een drukke week gepland staan, verder met ontwerp uitnodigingen en versiering van de locatie en bruidboeket en dergelijk.
Weten jullie al wat jullie willen qua bruidsboeket? Ik wil denk ik helemaal geen bloemen hebben. Ben er nog niet uit wat ik dan wil, zat al te denken aan een pols corsage ofzo. Ben ook geen fan van 'gewone' corsages voor de daggasten, dus wil daar ook nog iets leuks voor verzinnen, gaan we dus ook over 2 weken doen.
We zouden deze week voor ringen gaan kijken, maar ging niet door. Die afspraak hebben we nu volgende week. Komen weer dingen voor de bruiloft aan dus :)

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #572 Gepost op: 5 mei 2011, 11:59:04 »
tja bruidsboeket, mijn moeder loopt de hele tijd te zeuren dat de bruid dat niet zelf mag uitzoeken :tongue: dat m'n AS dat gewoon moet doen! en ach, vind ik ergens ook wel prima hoor. geef ik hem alleen wat instructies :wink: maar ik wil wel echt een bruidsboeket!
decoratie ben ik ook nog steeds mee bezig, we wilden eerst zwart/wit/paars maar 1 zaal wordt de tafel waar we dineren niet gedekt met lakens (is van zichzelf een hele mooie ovalen tafel) maar die is hout achtig van kleur. en ik zat laatst weer te denken, en vind het wel super leuk om er een herfstthema van te maken. dus ben nu allemaal herfst dingetjes aan het zoeken! maar dan is het ook wel leuk om het bruidsboeket in herfsttinten te doen! zo'n saai wit boeket wil ik zoiezo niet :tongue: (hoop niet dat ik hiermee iemand beledig :wink:) en je hebt in herfstthema ook een onwijs mooie lekkere bruidstaart, zie foto!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2011!
« Reactie #573 Gepost op: 5 mei 2011, 12:04:38 »
Hahaha, je gaat hetzelfde als wij doen dus :) Wij hebben ook (helemaal) herfstthema. Ben ook geen fan van witte of rode rozen als bruidsboeket, gelukkig mag iedereen dat voor zichzelf weten. Mijn AS gaat niet mijn bruidsboeket uitzoeken, omdat hij dat niet wil, wel handig kan ik gewoon ook echt dat doen wat ik graag wil. (Hij heeft er geen mening over vertelde hij, hij had wel heel fijn wat ideeën voor de versiering en de taart, dus ben benieuwd :))

Die taart was al eerder voorbijgekomen heb hem ook opgeslagen als idee voor als we naar de banket bakker gaan!
« Laatst bewerkt op: 5 mei 2011, 12:05:15 door Jof »

elsbeth86

  • Gast
Oktober 2011!
« Reactie #574 Gepost op: 5 mei 2011, 12:06:54 »
oh had ik die taart al eerder hier gepost?! dan word ik ook een beetje dement geloof ik :tongue:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards