collapse

Auteur Topic: liturgie kerkdienst  (gelezen 90012 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Evelien

  • Gast
liturgie kerkdienst
« Gepost op: 2 augustus 2006, 20:43:45 »
Ik ben maar eens begonnen met het in elkaar draaien van de kerkdienst. De dominee is vorige week voor het 1e gesprek geweest. We mochten gewoon (nou ja, ik, mijn vriend is niet gelovig) liederen en teksten uitkiezen die we mooi vonden. Nu ben ik al de hele avond op zoek naar een mooie plaatje voorop de liturgie.
Je hebt bijv. een beeldje van 2 handen (beetje moeilijk uit te leggen achter de pc), maar ik zoek plaatjes die ook nog een beetje met de kerk te maken hebben.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2006, 17:36:57 »
Misschien gewoon wat christelijke sites bezoeken, daar staan vast plaatjes die je kan kopieren en plakken.

Degene die de liturgien maakt voor onze kerk plukt ze ook zo van internet af volgens mij

Amy

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #2 Gepost op: 4 augustus 2006, 20:29:23 »
Mijn nicht had een duif aan de voorkant..vond ik persoonlijk ook erg mooi.
Ik heb nog drie plaatjes voor de voorkant onder een ander topic staan. Moet je anders
even zoeken onder Kerkboekje' .
« Laatst bewerkt op: 4 augustus 2006, 20:32:51 door Amy »

Chiara

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2006, 11:07:24 »
Als je bij Google op afbeeldingen klikt en dan handen intikt krijg je naar mijn idee geschikte plaatjes van handen.

e_vlyne

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2006, 20:59:53 »
Als zoekterm hands of praying hands levert nog meer op!

Of www.hetzoutvat.nl
« Laatst bewerkt op: 5 augustus 2006, 21:02:47 door e_vlyne »

Evelien

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #5 Gepost op: 6 augustus 2006, 14:18:14 »
Hé ontzettend bedankt voor de tips meiden! Heb inmiddels al een paar leuke plaatjes gevonden!

Dwebbel

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2007, 20:22:57 »
Hallo Meiden,

07 juli '07 gaan wij trouwen, super!! Helemaal speciaal aangezien onze 2 kindjes (2.5 en 1 jaar) erbij zijn! Nu ben ik bezig om alvast wat ideeen op te doen voor het kerkboekje, maar ik kom nauwelijks teksten tegen die op ons van toepassing zijn.. .(eerst kids, dan trouwen...) heeft iemand tips/ideeen of teksten...?


Liefs Dwebbel

Eike

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2007, 19:06:39 »
[quote name=\'Dwebbel\' post=\'112664\' date=\'18 February 2007, 21:22\']
Hallo Meiden,

07 juli '07 gaan wij trouwen, super!! Helemaal speciaal aangezien onze 2 kindjes (2.5 en 1 jaar) erbij zijn! Nu ben ik bezig om alvast wat ideeen op te doen voor het kerkboekje, maar ik kom nauwelijks teksten tegen die op ons van toepassing zijn.. .(eerst kids, dan trouwen...) heeft iemand tips/ideeen of teksten...?


Liefs Dwebbel
[/quote]

Hoi Dwebbel!

Inmiddels al leuke teksten gevonden voor het kerkboekje? Zit hier met hetzelfde 'probleem'... Wij trouwen op 20/07/2007 en hebben ook 1 zoontje. Had hem ook graag bij de kerkviering betrokken, dus ben ook volop op zoek nr leuke teksten! Moest ik wat leuks vinden, zal ik het je zeker laten weten. Jouw ideetjes zijn zeer zeker ook welkom! evi.bringmans@telenet.be
Maak er een fijn feest van!

Lieve groetjes!

Sorry!
Foutje!!!

Groetjes!

[quote name='Eike' date='21 April 2007, 19:01' post='116501']
[quote name='Dwebbel' post='112664' date='18 February 2007, 21:22']
Hallo Meiden,

07 juli '07 gaan wij trouwen, super!! Helemaal speciaal aangezien onze 2 kindjes (2.5 en 1 jaar) erbij zijn! Nu ben ik bezig om alvast wat ideeen op te doen voor het kerkboekje, maar ik kom nauwelijks teksten tegen die op ons van toepassing zijn.. .(eerst kids, dan trouwen...) heeft iemand tips/ideeen of teksten...?


Liefs Dwebbel
[/quote]

Hoi Dwebbel!

Inmiddels al leuke teksten gevonden voor het kerkboekje? Zit hier met hetzelfde 'probleem'... Wij trouwen op 20/07/2007 en hebben ook 1 zoontje. Had hem ook graag bij de kerkviering betrokken, dus ben ook volop op zoek nr leuke teksten! Moest ik wat leuks vinden, zal ik het je zeker laten weten. Jouw ideetjes zijn zeer zeker ook welkom! evi.bringmans@telenet.be
Maak er een fijn feest van!

Lieve groetjes!

Dwebbel

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2007, 09:46:28 »
[quote name='Eike' date='21 April 2007, 19:06' post='116501']
[quote name='Dwebbel' post='112664' date='18 February 2007, 21:22']
Hallo Meiden,

07 juli '07 gaan wij trouwen, super!! Helemaal speciaal aangezien onze 2 kindjes (2.5 en 1 jaar) erbij zijn! Nu ben ik bezig om alvast wat ideeen op te doen voor het kerkboekje, maar ik kom nauwelijks teksten tegen die op ons van toepassing zijn.. .(eerst kids, dan trouwen...) heeft iemand tips/ideeen of teksten...?


Liefs Dwebbel
[/quote]

Hoi Dwebbel!

Inmiddels al leuke teksten gevonden voor het kerkboekje? Zit hier met hetzelfde 'probleem'... Wij trouwen op 20/07/2007 en hebben ook 1 zoontje. Had hem ook graag bij de kerkviering betrokken, dus ben ook volop op zoek nr leuke teksten! Moest ik wat leuks vinden, zal ik het je zeker laten weten. Jouw ideetjes zijn zeer zeker ook welkom! evi.bringmans@telenet.be
Maak er een fijn feest van!

Lieve groetjes!

Sorry!
Foutje!!!

Groetjes!

[quote name='Eike' date='21 April 2007, 19:01' post='116501']
[quote name='Dwebbel' post='112664' date='18 February 2007, 21:22']
Hallo Meiden,

07 juli '07 gaan wij trouwen, super!! Helemaal speciaal aangezien onze 2 kindjes (2.5 en 1 jaar) erbij zijn! Nu ben ik bezig om alvast wat ideeen op te doen voor het kerkboekje, maar ik kom nauwelijks teksten tegen die op ons van toepassing zijn.. .(eerst kids, dan trouwen...) heeft iemand tips/ideeen of teksten...?


Liefs Dwebbel
[/quote]

Hoi Dwebbel!

Inmiddels al leuke teksten gevonden voor het kerkboekje? Zit hier met hetzelfde 'probleem'... Wij trouwen op 20/07/2007 en hebben ook 1 zoontje. Had hem ook graag bij de kerkviering betrokken, dus ben ook volop op zoek nr leuke teksten! Moest ik wat leuks vinden, zal ik het je zeker laten weten. Jouw ideetjes zijn zeer zeker ook welkom! evi.bringmans@telenet.be
Maak er een fijn feest van!

Lieve groetjes!
[/quote]


Hoi Eike,

Het valt niet mee hoor om passende teksten te vinden maar het is me in ieder geval gelukt om het kerkboekje zo persoonlijk mogelijk te maken met persoonlijke teksten die ook voor iedereen begrijpbaar zijn... Ik weet niet of jullie ook voor de kerk trouwen, anders kan ik je ons boekje wel mailen hoor!
Nog succes met de voorbereidingen!

Liefs
Dwebbel

annabasta

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2008, 11:09:49 »
Ik ben bezig om de liturgie voor de kerkdienst te maken.
Inhoudelijk is alles klaar, maar nu wil ik het mooi maken!
Ik houd niet van cartoon-achtige plaatjes, maar wil wel een plaatje toevoegen.
Of een mooi kader/paginarand.
Wie heeft ideen?

eline2

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #10 Gepost op: 14 juli 2008, 14:32:52 »
[quote name=\'annabasta\' post=\'170689\' date=\'14 July 2008, 11:09\']Ik ben bezig om de liturgie voor de kerkdienst te maken.
Inhoudelijk is alles klaar, maar nu wil ik het mooi maken!
Ik houd niet van cartoon-achtige plaatjes, maar wil wel een plaatje toevoegen.
Of een mooi kader/paginarand.
Wie heeft ideen?[/quote]

wij gaan de voorkant onze trouwkaart gebruiken.
We hebben de kaart ingescand en toen uitvergroot (wel zonder het lintje en aanhangkaartje). Dus de voorkant van de liturgie is helemaal in stijl van de kaart. Het lettertype van de liturgie hebben we vervolgens ook in hetzelfde lettertype als onze kaart gemaakt. Het was even knutselen maar het is wel erg leuk om een rode draad in het geheel te maken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2008, 08:29:53 door eline2 »

Rixt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9350
  • Geslacht: Vrouw
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #11 Gepost op: 14 juli 2008, 14:39:32 »
[quote name=\'annabasta\' post=\'170689\' date=\'14 July 2008, 11:09\']Ik ben bezig om de liturgie voor de kerkdienst te maken.
Inhoudelijk is alles klaar, maar nu wil ik het mooi maken!
Ik houd niet van cartoon-achtige plaatjes, maar wil wel een plaatje toevoegen.
Of een mooi kader/paginarand.
Wie heeft ideen?[/quote]


Detail van de trouwkaart gebruiken? Zelfde lettertype gebruiken als op de trouwkaart (mits wel duidelijk).
Leuke foto van jullie beiden...

annabasta

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #12 Gepost op: 14 juli 2008, 14:52:23 »
Ja daar had ik zelf ook al even aan gedacht.
Heb een klein detail uit de kaart gehaald, maar kan dat niet echt mooi plaatsen op de voorkant van de liturgie. Maar om het lettertype door te voeren vind ik wel een goed idee, thanx!

RainbowR1

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #13 Gepost op: 15 juli 2008, 06:55:40 »
Een foto van julliezelf op de achtergrond? Ik gebruik de foto die bij mijn weddingticker staat.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2008, 10:21:27 door RainbowR1 »

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #14 Gepost op: 15 juli 2008, 07:57:58 »
Wij hadden ook de voorkant van onze kaart als soort waterdruk in de liturgie staan. De omslag van de liturgie was bij ons geel, dit omdat we graag een vrolijk kleurtje wilden en de corsages ook geel waren.

louise24

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #15 Gepost op: 25 juli 2008, 13:29:31 »
Wij zijn daar op dit moment ook mee bezig. Voor de omslag van de liturgie hebben we extra trouwkaarten laten drukken. Op onze trouwkaart staat namelijk onze foto afgedrukt. De binnenkant is onbedrukt gelaten. Met de drukker hebben we afgesproken dat daar later eventueel nog iets op gedrukt kan worden. Zo zijn onze liturgieën/misboekjes precies evengroot als onze trouwkaart. Voor de binnenkant van de liturgie kun je inderdaad misschien waterdrukken gebruiken. Van jullie, of van je ringen, of een stukje strand.

Succes ermee.

stapsje

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2008, 16:14:56 »
Ik ben bezig met het maken van liturgie en wil graag op de laatste pagina een dankwoord neerzetten of een mooi gedicht. Ik heb al gezocht, maar kan nergens een mooi gedicht of dankwoord vinden. Heeft iemand een idee waar ik mooie gedichten kan vinden?
Voor degenen die ook voo de kerk trouwen, als jullie een dankwoord hebben, hoe hebben jullie dat dan verwoord (ben even inspiratieloos)

Bedankt!

refro

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2008, 20:46:26 »
Bij de bundels in de kast bij mijn moeder. Maar daar heb je natuurlijk niets aan wel zou je in boekhandels(zoals de Slegte) kunnen kijken voor bundels met gelegenheidsgedichten wellicht dat ze dit in de bibliotheek ook hebben.

Suusje1982

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #18 Gepost op: 1 augustus 2008, 22:34:18 »
@refro: welk gedicht heb je dan gebruikt? dan kan ze (en misschien ook ik) dat zoeken en bekijken.

@stapsje zoek eens via www.google.nl naar gedichten je krijgt heel veer verschillende hits

annabasta

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2008, 11:24:53 »
Op www.gedichtensite.nl staan hele mooie christelijke gedichten.

Ook kan je even googelen op 'bijbelse gedichten huwelijk' of 'christelijke gedichten huwelijk'.

Ben zelf ook bezig om de liturgie inelkaar te zetten, maar dat valt nog niet mee!
Kan op internet ook niet veel tips vinden, zelfs niet op dit forum.

Succes in ieder geval!

eline2

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #20 Gepost op: 4 augustus 2008, 13:34:47 »
Wij hebben op de achterzijde van de liturgie het volgende gedichtje geplaatst (dus het komt niet in de dienst maar dit is meer een overdenking):
(tekst: H. Lam)   

Liefde is blij zijn ...

Liefde is blij zijn, een arm om je heen.
Liefde is lachen, is nooit meer alleen.
Liefde is luist’ren, de woorden gaan door.
Liefde is fluist’ren, heel zacht in je oor.
 
Liefde is lopen, mijn hand in jouw hand.
Liefde is hopen, is gaan langs het strand.
Liefde is amen, is wolken, is wind.
Liefde is samen, is spelen als kind.
 
Liefde is zingen, is wit en is groen.
Liefde is zacht, is een kus in ’t plantsoen.
Liefde is leven, je ademt weer op.
Liefde is geven, is leven met God.

Marije en Niels

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #21 Gepost op: 4 augustus 2008, 14:11:30 »
Wij hebben de tekst van onze trouwkaart gebruikt:


Er zijn banden
die geen mens meer kan verbreken.
En ondanks dat
voel ik me steeds volkomen vrij.
Een band van liefde,
van vriendschap en vertrouwen.
Een band voor eeuwig:
tussen jou en mij!


Gedicht van Marianne Busser en Ron Schroder.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #22 Gepost op: 4 augustus 2008, 16:43:13 »
Wij hebben het volgende gedicht gebruikt

Jouw hand in mijn hand met Zijn hand verbonden
Jouw hart en mijn hart met  Zijn liefde omringd
Jouw leven en mijn leven tot Zijn eer samengebracht

svdh

  • Gast
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #23 Gepost op: 4 augustus 2008, 16:48:06 »
Wij hadden als dankwoord op de laatse pagina:

Wij willen pastor xx , muzikale begeleiding van Saskia
en Patrick, de koster, onze ouders, onze getuigen, en alle familieleden, vrienden en belangstellenden bedanken die aan deze viering hebben bijgedragen.

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: liturgie kerkdienst
« Reactie #24 Gepost op: 4 augustus 2008, 17:08:47 »
Dit stond achterop onze liturgie. Geen idee meer waar ik het vandaan heb.

Wonder van het samen leven:
samen krijgen, samen geven.
Samen één na deze dag,
samen delen wat God gaf.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards