collapse

Auteur Topic: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen  (gelezen 51419 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pandora

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #50 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:15:28 »
waar kan ik losse kaartjes bestellen voor bij de uitnodiging te stoppen
op de losse kaartjes wordt tekst voor de daggasten gezet

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #51 Gepost op: 13 augustus 2012, 21:22:43 »
Wij hebben de kaarten voor de daggasten zelf geprint. De kaartjes voor de bedankjes komen van v.istaprint

pandora

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #52 Gepost op: 13 augustus 2012, 22:09:52 »
op wat.voor papier heb je dat geprint?

ikkuh

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #53 Gepost op: 13 augustus 2012, 22:58:02 »
Ik heb zelf de kaarten en bijlage voor de daggasten gedrukt. De bijlage heb ik op normaal printpapier gedaan omdat ik bang was dat het anders allemaal te dik werd.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #54 Gepost op: 14 augustus 2012, 07:45:02 »
Wij hadden 120 grams papier. Dat is net iets steviger dan gewoon papier.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #55 Gepost op: 14 augustus 2012, 08:33:04 »
Hier ook visitekaartjes van vistaprint gebruikt!

Penny

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #56 Gepost op: 27 augustus 2012, 12:35:45 »
Mijn as en ik hebben elkaar leren kennen in een internationale online omgeving. Door de jaren heen zijn er mensen gekomen en gegaan, maar er is wel een soort 'harde kern'. Veel van deze mensen beschouwen we als vrienden, ook al hebben we sommigen nog nooit ontmoet.
Inmiddels weet iedereen daar dat we gaan trouwen, maar alleen de genodigden weten de datum en locatie al. (We trouwen pas in juni, dus uitnodigingen zijn niet aan de orde).
We kunnen en willen niet iedereen uitnodigen. Vanwege de kosten, maar ook omdat mensen in het echt soms heel anders kunnen zijn dan achter hun toetsenbord, en dan zul je maar net zo iemand op je bruiloft hebben!

Nu krijg ik echter prive berichtjes van mensen die informeren naar de datum, in verband met vliegtickets. Deze mensen wil ik echter helemaal niet uitnodigen! Tot nu toe praat ik er een beetje omheen, maar dat kan ik niet blijven doen. Ik vind het heel lastig omdat ik graag iedereen te vriend wil houden, en natuurlijk zijn er mensen die wél uitgenodigd zijn die dan weer wel heel dik bevriend zijn met deze mensen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #57 Gepost op: 27 augustus 2012, 12:42:48 »
Gewoon aangeven dat je het klein wilt houden en daarom moet kiezen tussen je gasten. Zeggen dat je het waardeert dat ze belangstelling tonen maar dat de keuze helaas is gevallen om ze niet uit te nodigen? En als je de behoefte voelt ook aangeven dat je ze nog nooit ontmoet hebt dus dat je ze daarom niet uitnodigt?
Lastig hoor zulke situaties!

2juli2013

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #58 Gepost op: 27 augustus 2012, 14:07:57 »
Zo, lekker brutaal zeg...
Eens met Lies, je zal toch keuzes moeten maken en helaas, zij zaten er net niet bij :wink:

~M*M~

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #59 Gepost op: 27 augustus 2012, 16:02:35 »
vind je het niet een eer dat mensen van ver weg moeite voor je willen doen om naar je bruiloft te komen?
ik vind zeker dat je zelf moeten kiezen wie je er bij wil hebben, maar om het nu brutaal te noemen...

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #60 Gepost op: 27 augustus 2012, 16:21:44 »
Ik vind het een bijzondere situatie om uberhaupt mensen op je bruiloft uit te nodigen die je nog niet eerder in real life ontmoet hebt.

Maar wat betreft je vraag: gewoon duidelijk zijn. Zoals Lies al zegt, gewoon zeggen dat jullie het klein houden en daarom selectief uitnodigen. En ze vriendelijk bedanken voor hun belangstelling.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #61 Gepost op: 27 augustus 2012, 20:53:59 »
Gewoon eerlijk aangeven dat het een intieme bruiloft is, met mensen die jullie goed kennen!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #62 Gepost op: 27 augustus 2012, 21:42:57 »
Ik zou het ook zo snel mogelijk kenbaar maken, niet meer er omheen draaien. Dan blijven ze namelijk langer in de veronderstelling dat ze mogen komen en dat is ook wat lullig.
Je moet er toch doorheen ben ik bang.

Jassou

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #63 Gepost op: 27 augustus 2012, 21:58:34 »
Eens met allen hierboven. Bedruip je in hoe erg je het allemaal vindt ("Oh zo jammer, het was echt geweldig geweest als je erbij had kunnen zijn"), maar dat je helaas hen niet uit kunt nodigen (letterlijk: "maar helaas kan ik je niet uitnodigen"). De reden hoef je niet eens te melden, straks gaan ze nog een 'oplossing' voor dat probleem zoeken ('alleen mensen die je ook irl gezien hebt? Maar dan kom ik toch gewoon een paar dagen eerder?').

judith_75

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #64 Gepost op: 15 oktober 2012, 00:30:00 »
Hoi allemaal,

Mijn as en ik hebben elkaar via internet leren kennen. Nu leek het ons leuk om de uitnodigingen via een persoonlijke website te laten verlopen. Bijvoorbeeld dat mensen een linkje krijgen naar de website.

Hebben jullie hier ervaring mee en welke basissite hebben jullie gebruikt. Het zijn er zoveel dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Liefs
Judith

loez23

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #65 Gepost op: 15 oktober 2012, 09:13:32 »
Leuk idee (AS en ik kennen elkaar ook zo'n beetje via internet), maar heb er helaas geen ervaring mee. Ik zou het zelf ook niet zo snel volledig digitaal doen, omdat er toch een aantal gasten zijn die nog nooit een computer aangezet hebben, laat staan dat ze een mailadres hebben ;-)
We hebben wel op het kaartje bij de bedankjes een URL en een QR-code staan die verwijzen naar een website waar meer uitleg staat over het bedankje, dus op die manier hebben we wel getracht er wat meer 'online elementen' in te brengen. We hebben ook even gedacht aan het aanmaken van een Facebook-event en de wall dan de hele avond via een beamer in beeld te hebben zodat je real-time updates kunt zien, maar hier hebben we toch vanaf gezien (met de recente project X'en in ons achterhoofd ;)).

Succes in ieder geval, en sorry voor de lange post zonder concreet antwoord op je vraag. ;)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #66 Gepost op: 15 oktober 2012, 15:59:54 »
Hoi allemaal,

Mijn as en ik hebben elkaar via internet leren kennen. Nu leek het ons leuk om de uitnodigingen via een persoonlijke website te laten verlopen. Bijvoorbeeld dat mensen een linkje krijgen naar de website.

Hebben jullie hier ervaring mee en welke basissite hebben jullie gebruikt. Het zijn er zoveel dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Liefs
Judith

Dan hebben jullie dus helemaal geen tastbare uitnodiging? Vriend en ik hebben elkaar ook via internet leren kennen en hebben ook een trouwsite maar uitnodigingen gaan echt per post, Juist omdat we het zo jammer vinden dat alles tegenwoordig digitaal moet, Maar goed ik ben gewoon een muts, en hou nog van de echte post :@

judith_75

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #67 Gepost op: 15 oktober 2012, 21:55:29 »
Helemaal geen muts hoor dees87, heb je wel gelijk in. Niet zo bij stil gestaan. Zullen we toch iets leuks maken. Heb wel een website gevonden, waar mensen( daggasten) kunnen laten weten of ze komen of niet. Dus die gaan we nu inrichten.
Deze week druk aan het werk duszal nog wel even duren.
Volgende week gesprek met cm  om zaken concreter te maken

Groetjes judith

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #68 Gepost op: 5 december 2012, 19:38:29 »
Ik ben benieuwd waar jullie je trouwkaart vandaan hebben.
De zoektocht naar de trouwkaart is hier in volle gang en om heel eerlijk te zijn vind ik de meeste kaartje lelijk. Ik houd niet van die overromantische kaartje vol bloemetje en tierelantijntjes. Ook humorkaartjes vind ik niets, net als van die standaard kaarten met ringen. Wij houden meer van stoere kaarten. Maar die zijn heel moeilijk te vinden. Iemand leuke tips?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #69 Gepost op: 5 december 2012, 19:56:06 »
Zelf maken/ontwerpen :)

cynthia888

  • Gast
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #70 Gepost op: 5 december 2012, 20:19:46 »
Wij zijn naar een drukkerij in onze woonplaats geweest. Daar kon je lekker bladeren door diverse boeken.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #71 Gepost op: 5 december 2012, 20:24:00 »
Normaal gesproken ben ik best creatief maar met dit niet  :blush:
Met de standaardsites waar je kaarten kunt maken heb je niet echt veel mogelijkheden. En ik heb geen photoshop op mijn computer. Een zoek gewoon een site waar je trouwkaarten vind die anders zijn dan anders.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #72 Gepost op: 5 december 2012, 21:35:44 »
Wat bedoel je precies met 'stoere kaarten'?
Op kaartje2go hebben ze naar mijn idee wel allerlei stijlen, maar ik heb geen idee of daar bij zit wat je zoekt.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #73 Gepost op: 5 december 2012, 21:38:18 »
misschien eens een drukker/copyshop binnen lopen en door de boeken gaan struinen. Ze hebben daar vaak wel verschillende stijlen.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Topic voor vragen&tips over trouwkaarten en uitnodigingen
« Reactie #74 Gepost op: 5 december 2012, 22:22:16 »
even hier kijken: http://www.arnhemsmeisje.nl/category/trouwkaarten-en-uitnodigingen/ staan hele leuke en "anders dan andere" dingen op!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards