collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis Naar Mexico  (gelezen 57502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #100 Gepost op: 20 mei 2013, 16:52:43 »
Maar goed ik ben er nog nooit geweest en als het inderdaad gewoon een bui is, is het niet zo erg. Zolang het maar niet de hele dag regent  :biggrin: Ik had het iets duidelijker moeten verwoorden.

Kim Righarts

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #101 Gepost op: 20 mei 2013, 16:55:55 »
@kimmtt ooh haha ik had hem verkeerd begrepen! Ik dacht al hoe kan dat nou hahahaa! Misschien dat je die temperatuur daar ergens hebt boven op een hoge berg ofzo ;)

Maar maak je maar geen zorgen over het weer in mexico hoor! de regenbuien kunnen soms heel hevig zijn en kan soms ff flink stormen maar dat is meestal zo voorbij.... en mijn ervaring is dat zo'n bui vaak heel verfrissend is en het daarna buiten veel lekkerder is! (kijk in het geval van storm wel uit voor vliegende voorwerpen haha, ik kreeg destijds een stuk boom tegen mijn hoofd waardoor ik een flinke wond had)

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #102 Gepost op: 20 mei 2013, 17:34:43 »
@Kimmt ik zag t inderdaad ook ja.. Haha dan ga ik echt gillen hoor! Maar voor zover ik weet zijn t gewoon korte buien en is t daarna klaar..
Maar ja, we will see..
Het is inderdaad echt ongelofelijk dat het gewoon komende vrijdag zo koud is en met zoveel kans op regen!

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #103 Gepost op: 20 mei 2013, 18:43:15 »
Ik hoop het heel erg ja.. het wordt hoe dan ook leuk maar wil graag genieten van de zon regen is hier genoeg.


Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #104 Gepost op: 31 mei 2013, 09:02:27 »
Hmmmm gisteren was mijn moeder bij ons op bezoek en zij kwam met een krantenknipsel (een column) uit Trouw waar iemand een heel eng, negatief beeld schetst van Mexico...als ik die column moet geloven zijn verkrachtingen en ontvoeringen van en moord op toeristen er aan de orde van de dag! (ook in toeristische badplaatsen)

Ik reageerde gisteren in eerste instantie heel laconiek naar m'n moeder toe, zo van: "Overal gebeurt wel iets, en we zitten in een all-inclusive resort van waaruit we hooguit een (georganiseerd) uitstapje naar een tempel gaan maken, wat kan ons nou gebeuren?"

Maar nu begin ik toch te malen...ik ben bijna boos dat m'n moeder me die column heeft laten lezen, want nu begin ik ineens te twijfelen of het wel zo'n goed idee was om een reis naar Mexico te boeken!
En ook weet ik dat zo'n column vaak heel overdreven is, ik kan het idee 'Mexico is eng' nu niet meer uit m'n hoofd krijgen... :angry: En als klap op de vuurpijl hoorde ik vanochtend in het nieuws dat een hele groep tieners gisteren in Mexico-stad op klaarlichte dag is verdwenen...

Is er iemand die me kan geruststellen??

Kim Righarts

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #105 Gepost op: 31 mei 2013, 09:26:59 »
@trotseaugustusbruid  wat vervelend dat je zo'n column hebt gelezen..... Denk er aan dat dat een mening is van een persoon en misschien moet je jezelf afvragen hoeveel verstand de schrijver heeft van reizen in Mexico? De moorden waar je vaak over hoort zijn over het algemeen drugs gerelateerde zaken.... Er zijn daar een aantal groepen die daar concurrent zijn van elkaar en daarom elkaar afslachten.... Denk er aan dat dit zich vooral in de buitenwijken van bv een mexicostad is en in de grensgebieden....
Wat betreft die verkrachtingen vind ik het ren beetje een onzin verhaal.... Ik ben zelf in Mexico op stage geweest, reisde daar als meisje van net 18 met blond haar in mijn eentje rond net als heel veel andere vrijwilligers daar! Natuurlijk word je daar wel eens aangesproken of gedaan maar ben nooit met 1 vinger aangeraakt en de andere meiden ook niet! Ik denk dat de kans daar net zo klein is als hier dat het jou of mij over komt?
Wij gaan vanaf 17 juni 4 weken met de auto rondreizen door Mexico dat zouden wij nooit doen als ik ook maar enig idee had dat het niet veilig zou zijn....... Laat staan dat je in een all inclusive hotel zit en alleen een georganiseerde uitstap zou maken .......

wedding2013

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #106 Gepost op: 31 mei 2013, 09:31:19 »
Mexico staat er al jaren om bekend dat het een onveilig land is door de vele afrekeningen in het drugscircuit. Zolang je de grote steden zoveel mogelijk mijdt en vooral Acapulco, is er niet veel aan de hand.
Ik denk altijd maar, zolang er nog geen negatief reisadvies wordt uitgegeven zal het voor de toeristen wel meevallen.

Wij zijn in Oost Europa beroofd omdat we door onze onwetendheid net op een verkeerde plaats op het verkeerde moment waren, het kan dus iedereen overkomen als je je niet goed informeert wat de gevaren kunnen zijn...

Dano

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #107 Gepost op: 31 mei 2013, 09:51:26 »
Je zit in een all inclusive hotel en je maakt een georganisseerd uitstapje ik denk dat het wel mee zal vallen.
Waar zitten jullie precies?
Ik heb er bijna 2 jaar gewoond en maar 1 x iets vervelends meegemaakt.
Ik denk dat het als toerist in een all inclusive hotel allemaal wel los loopt hoor ;)
Maak je niet te druk en ga lekker genieten van je huwelijksreis, Mexico is een prachtig land met over het
algemeen ontzettend lieve en aardige mensen. Ik weet zeker dat je een te gekke tijd gaat hebben :)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #108 Gepost op: 31 mei 2013, 09:55:50 »
Dames bedankt voor jullie reacties!!

Inmiddels heb ik zelf wat zitten googlen en ben inderdaad al veel meer geruststellende berichten en fora tegengekomen.
De algemene tendens van de berichten die ik heb gelezen is: natuurlijk moet je geen al te gekke dingen doen, niet de hele dag met veel cash geld gaan zwaaien en gewoon je gezond verstand gebruiken, maar verder is het -zeker in plaatsen als Playa- volkomen veilig.

Ik voel me behoorlijk opgelucht, en tegelijkertijd een beetje mutsig omdat ik me zo heb laten opnaaien door die columnist en door de mening van m'n moeder! :dry:
En sorry als ik andere mensen onterecht bang heb gemaakt... :blush:
« Laatst bewerkt op: 4 februari 2014, 19:51:02 door Mupke80 »

Dano

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #109 Gepost op: 31 mei 2013, 10:03:39 »
Gelukkig dat je wat meer gerustgesteld bent.

Ik snap je moeder ook wel hoor, die van mij was helemaal in paniek toen ik ging en ik nam
ook nog dr kleinzoon mee! Ze bleef er bijna in hahaha

En weet je in de krant staat over het algemeen alleen maar narigheid.
Als buitenlanders alleen op basis van een hollandse krant hun mening moesten vormen over NL
dan zouden ze hier ook hard wegblijven!!! Ik bedoel maar... alsof er hier van die lekkere dingen gebeuren!


Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #110 Gepost op: 10 juni 2013, 00:24:46 »
Wij zijn donderdag terug gekomen van onze huwelijksreis in Mexico, was echt TOP!!!

Het weer viel wel tegen, maar weinig echt zonnige dagen en veel bewolking en regen!!! Heel veel regen en niet even, nee dag en nacht, mensen stonden tot hun knieën in het water... Waren ze niet gewend in Mexico... Normaal zou het als het regent 2 uur duren maximaal. Maar buiten dat hebben wij het TOP gehad!!!

Voor iedereen die nog gaat: De excursies naar Sian Kaan en Coba zijn echt helemaal te gek! Zeker een aanrader om naartoe te gaan  :biggrin:

Ingetjuh

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #111 Gepost op: 30 juli 2013, 14:33:15 »
wij zijn naar Sandos Caracol geweest bij Riviera Maya (naast Play del carmen)
wat een fantastisch resort echt zoooo leuk!
we zijn naar thulum en xhalha geweest echt super leuk
mn man heeft met de walvishaaien gezwommen en  ik met de dolfijnen. echt een aanrader!!
al zijn de zeeschildpadden echt mijn favoriete, wat een fantastische beesten  :applaus: :applaus: :applaus:

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #112 Gepost op: 30 juli 2013, 19:09:41 »
Sandos Playacar was ons resort, echt top.. Fijne ligging ook!
Verder Sian Khaan, cenotes, coba, xel-ha, chitzen itza enzovoort.. echt aanraders!

Kim Righarts

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #113 Gepost op: 30 juli 2013, 19:23:25 »
Mahekal beach resort in playa del carmen is een aanrader als je van rust en knusheid houd! Niet te groot! Leuke huisjes als hotelkamer rietendakjes echt heel sfeervol! THe Royal in playa del carmen is een erg luxe all inclusive hotel! Ook erg goed en leuk! Maar erg groot en druk....

Tulum is een aanrader en ek'balam vond ik zelf het mooiste!! In combinatie met bezoeken van een meer met flamingo's  en krokodillen!

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #114 Gepost op: 30 juli 2013, 19:25:57 »
oh ja tulum is ook gaaf!
en cozumel, isla contoy.. pfff we hebben zoveel gezien en gedaan!

Moet gewoon nog eens terug ;)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #115 Gepost op: 30 juli 2013, 21:35:59 »
Oehhhh nog een klein maandje en dan zitten wij er!!!! :clap:

Steffie_G

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #116 Gepost op: 25 augustus 2013, 19:28:28 »
Wat leuk om dit hier allemaal te lezen!
Wij zouden ook heel erg graag op huwelijksreis gaan en ik dacht gelijk aan Mexico, ik zou echt heel graag alle tempels eens willen zien.
Maar m'n as reageerde gelijk 'wat?! En dan ontvoerd en verkracht en doorverkocht of vermoord worden zeker?'
Dus dat wordt niets denk ik :(
Maar ik wil in m'n leven toch eens naar Mexico geweest zijn, jammer dat we er wrs 2 jaar voor zullen moeten sparen om te kunnen gaan.
Wat goedkoop is het niet natuurlijk :)


TAB, ik wens je alvast een super huwelijksreis en kijk al uit naar het verslag!

Ingetjuh

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #117 Gepost op: 29 augustus 2013, 16:52:46 »
Wat leuk om dit hier allemaal te lezen!
Wij zouden ook heel erg graag op huwelijksreis gaan en ik dacht gelijk aan Mexico, ik zou echt heel graag alle tempels eens willen zien.
Maar m'n as reageerde gelijk 'wat?! En dan ontvoerd en verkracht en doorverkocht of vermoord worden zeker?'
Dus dat wordt niets denk ik :(
Maar ik wil in m'n leven toch eens naar Mexico geweest zijn, jammer dat we er wrs 2 jaar voor zullen moeten sparen om te kunnen gaan.
Wat goedkoop is het niet natuurlijk :)


TAB, ik wens je alvast een super huwelijksreis en kijk al uit naar het verslag!


Welk roman is jou aanstaande aan het lezen??? :dry: het valt allemaal reuze mee hoor.
Ik vind het een fantastisch land!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #118 Gepost op: 30 augustus 2013, 22:53:40 »
Ik vind het altijd jammer dat er zo'n negatieve sfeer hangt rondom Mexico. Het is gewoon een geweldig land, met vooral heel veel aardige mensen. Prachtige natuur en cultuur. Zou er graag weer eens naartoe gaan!

Steffie_G

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #119 Gepost op: 1 september 2013, 11:12:19 »
Wat leuk om dit hier allemaal te lezen!
Wij zouden ook heel erg graag op huwelijksreis gaan en ik dacht gelijk aan Mexico, ik zou echt heel graag alle tempels eens willen zien.
Maar m'n as reageerde gelijk 'wat?! En dan ontvoerd en verkracht en doorverkocht of vermoord worden zeker?'
Dus dat wordt niets denk ik :(
Maar ik wil in m'n leven toch eens naar Mexico geweest zijn, jammer dat we er wrs 2 jaar voor zullen moeten sparen om te kunnen gaan.
Wat goedkoop is het niet natuurlijk :)


TAB, ik wens je alvast een super huwelijksreis en kijk al uit naar het verslag!


Welk roman is jou aanstaande aan het lezen??? :dry: het valt allemaal reuze mee hoor.
Ik vind het een fantastisch land!

Hahaha!
Ik denk omdat, als je iets van Mexico hoort, het meestal altijd negatief is.
Zo was het eerste dat hij zich herinnerde een voorval waarbij een 20 tal mensen onder een brug waren opgehangen als afrekening van een drugskartel ofzo.
Heel spijtig dat het altijd zulke negatieve commentaren zijn.
Ik zou er ooit eens naartoe willen gaan om de tempels te gaan bekijken, de kleurrijke stadjes en natuurlijk ook de Chicxulubkrater *kwijl kwijl*
Enige serieuze minpunt is dat het ongelofelijk duur is.
Had een begeleide reis gezien van allemaal Nederlanders en Belgen door Mexico, een vakantie van 21 dagen denk ik. Maar voor ons beiden kostte dat iets meer als 7000€
Maar al je uitstappen, vervoer, hotels, (eten weten ik nu niet) zit er wel al bij in. Volgens mij zou dat echt dé reis van je leven worden.
« Laatst bewerkt op: 1 september 2013, 11:14:19 door Steffie_G »

misseagle

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #120 Gepost op: 1 september 2013, 11:39:06 »
Je kunt op verschillende manieren naar Mexico en naar verschillende delen.
Sommige delen van het land zijn inderdaad best crimineel..

Maar dat is in elk land!

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #121 Gepost op: 7 september 2013, 15:43:21 »
Rond de badplaatsen etc. heb ik me echt niet onveiliger gevoeld dan in andere landen hoor! Ik vind het een geweldig land, echt genoten van onze honeymoon daar.
En Mexico is zooo groot! Mijn schoonouders hadden ook zo'n soort opmerking over de veiligheid, maar het voorval waar zij het over hadden was meer dan 1000 km verderop. Is hetzelfde als dat er in Zuid Frankrijk iets gebeurd, dat wil niet zeggen dat het dan in NL niet veilig is :)

Ingetjuh

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #122 Gepost op: 11 september 2013, 10:41:31 »
Je kunt op verschillende manieren naar Mexico en naar verschillende delen.
Sommige delen van het land zijn inderdaad best crimineel..

Maar dat is in elk land!


Precies in elk land heb je criminele zitten. en vlak ons land ook niet uit!!
in Rotterdam hoef je ook niet in alle wijken te komen denk ik dan maar.
Daar kan er ook zomaar 1 tje onder de brug opehangen zijn  :dry:

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #123 Gepost op: 14 september 2013, 14:28:16 »
Wij zijn vorige week donderdag terug gekomen uit Mexico en ook ik vond het van tevoren toch wel een beetje spannend omdat je altijd van die rare verhalen over Mexico hoort.
Maar eerlijk waar, ik heb helemaal NIETS gemerkt van enige onveiligheid. Zelfs op de luchthaven van Cancun (waar je rare verhalen over hoort van drugs die in je koffer worden gestopt) was -naast een heeele lange rij, dat wel- de sfeer bijna relaxt te noemen.
Wat sommigen voor mij ook al zeiden: in elk land is wel iets, en Mexico is inderdaad enorm groot (vanaf Playa del Carmen doe je er met de bus bijv. 24 uur over naar Mexico-Stad!!!)

Ook wij hebben ervaren wat een ontzettend aardige, gastvrije, humoristische mensen de Mexicanen zijn (iedere ochtend bij het ontbijt in het hotel kwam er een ober naar onze tafel die vroeg of we koffie wilden. Als we dan nee zeiden grijnsde hij breed en vroeg hij: "Tequila?")
We hebben volop genoten van zon, zee, luieren, Corona's drinken, zwemmen met walvishaaien (echt fantastisch, als je de kans krijgt moet je dat echt gaan doen!!) en tempels bezoeken (en beklimmen, bij de 42 meter hoge tempel van Cobá mag dat gewoon!)

Een andere aanrader, zeker voor honeymooners, is een bezoekje aan het eilandje Holbox. Ze noemen dit 6 km. lange eilandje niet voor niets het 'honeymoon island': palmbomen, pelikanen en flamingo's, en geen auto's maar alleen golfkarretjes waarmee je het eiland kunt verkennen. En vooral: RUST en slechts heel kleinschalig toerisme. Zelf vond ik de excursie naar Isla Holbox één van de hoogtepunten van onze vakantie. Echt een paradijselijk plekje!

Dus Steffie: heroverweeg het nog eens, kijk je a.s. lief aan en spaar vooral door! Het is zeker de moeite waard! :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2014, 13:07:57 door Mupke80 »

Steffie_G

  • Gast
Re: Huwelijksreis Naar Mexico
« Reactie #124 Gepost op: 14 september 2013, 20:23:35 »
Ja met zulke verhalen gaat mijn bloed toch wat sneller pompen hoor!!
Al vrees ik dat het niet voor volgend jaar zal zijn, maar misschien het jaar erna.
We zien wel, want het is toch heel erg duur.
Maar ik wil in m'n leven sowieso gaan!
In 2009 (toen we ons verloofden) zeiden we dat we op huwelijksreis naar Egypte zouden gaan, omdat ik ook zot sta van die geschiedenis en piramides. Maar met de huidige politieke toestand daar nu is het niet echt aan te raden.
Dus dat staat sowieso ook mee op het lijstje!
Maar Mexico, ... mijn hemel wat wil ik daar graag naartoe!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards