collapse

Auteur Topic: Trouwen In Augustus 2012  (gelezen 139502 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #125 Gepost op: 4 juli 2012, 22:06:28 »
Vandaag de eerste reacties binnen gehad over de kaarten van de avondgasten. Tot nu toe er positief!! en wat straal ik elke keer als iemand zegt dat het een mooie kaart is!! Heb al wel gehoord dat 1 kaart verkeerd bezorgd is. Gelukkig komt die kaart deze kant weer op en kunnen we hem zelf goed bezorgen... Zijn jullie daar niet een beetje bang voor?? Verkeerd of niet geleverde kaarten?? Je hoort en ziet zo vaak dat de post verkeerd bezorg word momenteel. Hebben we hier erg veel last van... (kan zelf wel postbode worden onder tussen. minimaal 1 x in de week verkeerde post in de bus liggen...)

JoyceTG

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #126 Gepost op: 5 juli 2012, 21:55:46 »
Hier zijn ook de kaarten inmiddels de deur uit!
Erg leuke reacties tot nu toe!

Ben eigenlijk niet zo bang dat het verkeerd bezorgd wordt eigenlijk...
Heb nog niet gehoord dat er 1 verkeerd bezorgd is.

Wel wordt er erg geheimzinnig gedaan over onze kaart! Bij onze kaart zit namelijk nog een kaartje...maar die mogen wij niet lezen en absoluut niet weten wat er op staat. Een hoop gegniffel en gelach horen wij om ons heen! Dus het is iets grappigs en het schijnt origineel te zijn! Dus is wel erg leuk die verrassing voor ons, maar ben zoooooooooo nieuwsgierig!

Morgen gaat AS om zijn pak, ik om trouwschoenen en morgenavond de ringen ophalen!
Gisteren hebben wij de bloemen uitgezocht. Is bij een particulier vrouwtje...erg leuk en erg aardig en hebben er dan ook het volste vertrouwen in!

Ook het grote gegok is bij ons begonnen over het VGF. Ik maak me er niet te druk om, heb duidelijk aangegeven wat ik absoluut niet wil en heb ook aangegeven dat ze het niet TE gek moeten maken met de kosten ervan. Wij hebben namelijk zelf 2 jaar geleden van 3 stellen in 1 maand tijd vrijgezellenfeesten gehad in juni. Wij woonden toen net samen dus dat was behoorlijk KA-CHING!

Het wordt nu wel opeens erg echt...het gaat zo snel!
Morgen over 8 weken is t al zo ver! Kan t me haast niet voorstellen!!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #127 Gepost op: 9 juli 2012, 15:15:16 »
Nou afgelopen week zijn de kaarten de deur uit gegaan. Helaas al van 2 gehoord dat de kaart verkeerd bezorgd is/was of (nog) niet is aangekomen! Jammer...

Verder afgelopen zaterdag mn vrijgezellenfeest gehad!!! Dag begon jammer, weer gezeur met schoonzus en nu ook schoonmoeder n.a.v. het verhaal wat ik al eerder neer gezet had.
Vriendlief wilde perse dat het uitgepraat werd want ik kreeg in 1 keer overal de schuld van en hij was bang dat het net zo zou gaan als bij zijn familie (is veel ruzie ivm erfenis). Na veel gezeur is het nu uitgepraat (naja uitgepraat) Uiteindelijk is mijn schoonfamilie niet meegegaan. Heel erg dubbel. Erg jammer natuurlijk, maar aan de andere kant misschien ook wel beter. Denk het het een hoop spanning had gescheelt.
Uiteindelijk zijn we Amersfoort in gegaan!! (pfffff wat is de trein duur zeg!!! van lunteren - amersfoort met de trein. 6 personen al bijna 60 euro!!).... Ik verkleed in een piratenpakje (met ernstig kort rokje!! haha) en zo'n sjaal waarop stond :ik ga trouwen! kus me!! In amersfoort kroegentocht gehouden. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik opdrachten ging doen, maar dat is door alles een beetje mis gelopen. Erg lekker gegeten bij Lorenza. Kreeg ik van de eigenaar nog een toetje toe omdat ik ga trouwen!! Erg leuk!! Daarna weer terug naar Lunteren waar we de rest van de kroegen in zijn gegaan!! Geweldig en erg gezellig.. En in de laatste kroeg kwam vriendlief me ophalen.. zooo lief (en best wel nodig hihihih)... Echt een dag om nooit meer te vergeten!

Helaas is door het gezeur vooraf en het afzeggen van mijn schoonfamilie mijn vriend nu nog erg boos en teleurgesteld. Als het aan hem ligt hoeven ze niet meer te komen....

Heeft iemand van jullie al zn VGF gehad??
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 15:15:56 door ikke89 »

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #128 Gepost op: 9 juli 2012, 15:30:24 »
Japs, Vorige week de 28e. Zijn uit eten geweest en naar de musical.

En vandaag op mijn werk een bridal shower gehad. Met een paar collega's en alle bewoners erbij. Was echt enorm leuk :biggrin:Trouwens echt jammer van die ruzie met de schoonfamilie. Daar zit je uiteraard niet op te wachten zo vlak voor de trouwerij. Ik hoop dat het geen invloed gaat hebben op jullie dag...

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #129 Gepost op: 9 juli 2012, 15:32:15 »
Wat ontzettend jammer dat er trouwkaarten verkeerd bezorgd zijn. Wij zijn de kaarten nu aan het bezorgen bij de naaste familie. Een schoonzus gaat ze vrijdag of zaterdag krijgen omdat ze nu op vakantie is. De anderen hebben ze al. Verder zijn we al bij een aantal ooms en tantes geweest en daar de kaarten voor hun kinderen achter gelaten. We hopen nu heel snel bij alle ooms en tantes langs te gaan. Daarna nog de kaarten van de kameraden die in de buurt wonen versturen. Deze week de kaarten op de bus doen die we niet zelf gaan brengen.

@Wat ontzettend jammer dat je schoonfamilie zo reageert. Begrijp niet dat mensen zich zo druk moeten maken. In plaats gewoon blij te zijn dat er een huwelijk aan komt. Gelukkig heb je wel een gezellig VGF gehad.

Ik ga er van uit dat ik geen VGF ga hebben en As misschien. We hebben geen CM. En degene van wie ik zo iets zou kunnen verwachten zou mijn CM worden maar dat gaat niet door omdat ze een nieuwe heup gaat krijgen. Als het inderdaad zo is dat het herstel heel spoedig gaat zijn omdat ze jong is. Kan het zijn dat ze toch nog op onze trouw zou kunnen komen. Daar duim ik voor!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #130 Gepost op: 12 juli 2012, 12:19:38 »
@veer.. vind je het niet jammer dan als je geen VGF krijgt??

Ik probeer het nu naast me neer te leggen.. Zijn de puntjes op de i aan het zetten.. En ik ben druk op mijn nieuwe werk. Blijf het alleen wel jammer vinden dat sommige mensen (en zeker familie) zo ontzettend raar/egoistisch kan doen...

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #131 Gepost op: 12 juli 2012, 12:46:04 »
@ikke: wat klinkt dat als een leuk vgf! Jammer van je schoonfamilie, maar misschien maar beter. Hoop dat het richting het huwelijk nog weer beter wordt. Gaan jullie nog een gesprek aan?

Hier krijgen we eindelijk vandaag de trouwkaarten binnen, dus die gaan dit weekend de deur uit, leuk leuk! Morgen m'n jurk passen voor het op maat maken, ook leuk leuk! En had ik al gezegd dat m'n AS een pak heeft?! Hij is zooo mooi! :wub:

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #132 Gepost op: 12 juli 2012, 14:39:04 »
@blondbruidje... Was ook super gezellig!!! Het het nu bij mijn as neergelegd.. Hoop dat het de komende anderhalve maand wel goed komt.. zit er wel heel erg mee!!
Weet jij hoe het pak van je as eruit ziet!!??!?! Krijg het hier niet voor elkaar.. Ben zooo benieuwd. Spannend om je jurk weer te passen. Hoop dat ik 1 van deze weken een telefoontje krijg!! Kan eigenlijk niet wachten!!...

Hmmm.. hier weer een berichtje dat er een kaart niet is aangekomen... Hoop dat het bij deze 3 blijft....

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #133 Gepost op: 12 juli 2012, 14:50:47 »
@veer.. vind je het niet jammer dan als je geen VGF krijgt??

Ik probeer het nu naast me neer te leggen.. Zijn de puntjes op de i aan het zetten.. En ik ben druk op mijn nieuwe werk. Blijf het alleen wel jammer vinden dat sommige mensen (en zeker familie) zo ontzettend raar/egoistisch kan doen...

Op zich zou ik het super leuk vinden. Het is leuk als iets leuks voor je zouden willen regelen omdat je gaat trouwen. Maar geen idee wie dat zou willen regelen. Maar goed je weet maar nooit. Ik wil er niet teveel bij stil staan anders is de teleurstelling zo groot.

Een nieuwe baan vergt veel energie. Mijn schoonzus heeft ook een nieuwe baan. Hopelijk hebben jullie een heerlijk trouwdag. Het is heel naar dat mensen zo moeilijk doen in plaats van te genieten van een mooie dag.

@Blondbruidje Fijn dat de uitnodigingen de deur uit kunnen. Wij gaan zaterdag proberen een flink aantal tantes te gaan bezoeken. Fijn dat je as zo mooi vind. Ik ben alvast benieuwd naar jullie trouwfoto's.

@Ikke Zo jammer dat er weer een kaart niet is aangekomen. Hadden jullie extra kaarten besteld? Ik hoop dat je snel telefoon krijgt.

Ik ben ook benieuwd wanneer ik telefoon van mijn schoonzus krijg. Ik houd er maar rekening mee dat het niet deze week zal zijn. Het maakt niet zoveel uit wanneer. Het komt vast wel goed. De onderjurk is klaar. Nu de bovenjurk nog.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #134 Gepost op: 16 juli 2012, 14:52:12 »
Ik ga hier ook maar even meeschrijven, AS en ik trouwen 31 augustus :)
Ik moet nog een paar dingen regelen:
- Make-up (visagiste die ik had heeft afgezegd)
- Bruidsboeket en corsage
- Taart en cupcakes kiezen (nicht van AS maakt die voor ons)
- Laatste afspraak met de locatie om alles door te spreken
- Gesprek met de ambtenaar over de ceremonie
- Polaroid-camera voor het gastenboek
- Wat decoratie-dingetjes
- We zijn nog niet helemaal uit de muziek voor de ceremonie
- Cadeaus voor de getuigen

Eigenlijk toch nog een hele lijst als het hier zo staat..
Gelukkig zijn het allemaal dingen die snel geregeld kunnen worden :)

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #135 Gepost op: 16 juli 2012, 15:19:16 »
@Nadine Van harte gefeliciteerd!! Mooie datum, dan trouwen as en ik ook!!
Zoals je zelf zegt een hele lijst, maar geen hele grote dingen gelukkig!!

Wij zijn ook met de laatste dingentjes bezig:
-Taart uitzoeken bij de bakker (krijgen we van de feestlocatie)
-Laatste gesprek met Fotograaf
-Jurk doorpassen
-Pak as doorpassen
-Bedankjes afmaken.
-Gastenboek kopen (naja meer een soort album waar de bierviltjes in stoppen)
-Proefkapsel (volgende week dinsdag!!!)
-Make-up nog een keer doen (doet mn moeder)
-Muziekopeningsdans.. Zijn we wel bijna over uit.
-Gesprek met bloemiste. Gelukkig staat die afspraak ook al!
-En een gesprek met de ambtenaar. Maar die neemt 2 a 3 weken van te voren contact met ons op!

Pff als ik het zo lees nog een hele waslijst. HElaas liggen sommige dingen buiten ons bereik. Zoals de datum voor de doorpas van de jurk.

Vinden jullie het ook in eens zo snel gaan?? Voor mij nog anderhalve maand, maar voor sommige nog maar een halve maand!!

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #136 Gepost op: 16 juli 2012, 15:33:46 »
Ik vind het inderdaad ook ontzettend snel gaan nu!
Nu ik jouw lijstje zie, ben ik nog een paar dingetjes vergeten  :ph34r:
AS moet nog voor zijn pak gaan, hihi. Helemaal niet aan gedacht, maar ik heb er dan ook weinig mee te maken. Ik mag niks weten  :rolleyes:
Proefkapsel en proefmake-up krijg ik inderdaad ook nog, maar de afspraken staan al dus daar hoef ik niks meer voor te regelen.
Ja, proefmake-up dus ook. Ik heb net even rondgebeld naar wat visagistes die ik nog gevonden had, en eentje was nog vrij  :biggrin:

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #137 Gepost op: 17 juli 2012, 08:14:18 »
Nog een 31 augustus-bruidje! Het zijn er echt veel zeg!

Hier gaat alles ok. De uitnodigingen zijn de deur uit en we hebben veel positieve reacties gehad, erg leuk en het wordt ook echt wel echt nu. Gisteren de sluier van een kam voorzien, want vanavond heb ik m'n proefkapsel. Donderdag gesprek met de fotograaf en zo hebben we allerlei '2e afspraken' momenteel. Best druk moet ik zeggen, maar ik vind het nog steeds erg leuk! De bedankjes ga ik deze week ook (weer) bestellen, hopelijk gaat het nu wel goed. We zijn verder druk aan het denken over de aankleding bij ons thuis, in de kerk en op de feestlocatie. En, detail: we moeten nu toch eens besluiten waar we ons klaar gaan maken! (thuis, ouderlijk huis en AS kan z'n pak ook aandoen in de winkel waar hij het pak gekocht heeft). Lastig hoor! Gaan we voor traditioneel, of maken we het onszelf makkelijk en doen we het gewoon thuis.

Succes met de laatste voorbereidingen!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #138 Gepost op: 17 juli 2012, 10:20:41 »
@blondbruidje.. leuk!! wat heb je ongeveer in gedachten voor je bruidskapsel... Vind het namelijk zooooo moeilijk!
Helaas mag ik me niet bemoeien met de versieringen en dat soort dingen. trouwen vanuit mijn moedershuis en daar word van alles geregeld.
Donderdag hebben wij ook het 2e gesprek met de fotograaf...
En nu zit ik te denken terwijl ik naar buiten kijk: Kijken jullie ook al naar een binnenlocatie??? Of gaan we met z'n alle heel hard duimen dat het zonnetje schijnt??

Bij ons het grootste probleem is: Wat gaan we doen met de familie van a.s. Hij krijgt het pak van zijn ouders en zou alles daar ook aantrekken... Maar aangezien er zoooo ontzettend veel gezeur is ontstaan heeft hij zo iets van barst maar... Kunnen we/hij het maken om nadat het pak op maat is en nadat gezegd is dat hij z'n pak daar aantrekt en toch nog thuis te doen??

Probeer nu van de laatste 45 dagen te genieten, en niet al te veel te denken aan die egoistische mensen...

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #139 Gepost op: 17 juli 2012, 10:49:33 »
hier gaat alles opzich naar wens. Vannacht echt een enorm nachtmerrie gehad waarin alles wat fout kon gaan fout ging, maar dat schijnen alle bruiden wel eens te hebben...

Ik heb alleen constant het gevoel dat ik dingen vergeet; ik heb bijna niks meer te doen, behalve bedankjes maken... en juist daar heb ik geen zin in momenteel  :tongue:

owja, en ik ben als een mafkees aan het hardlopen, om net iets strakker te zijn in mijn bruidsjurk  :tongue:

Anneli

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #140 Gepost op: 17 juli 2012, 11:21:52 »
Haha, kwarkje, hoe herkenbaar! Ik heb er ook al raar van gedroomd, zij het niet zo vreselijk als jij en ik ben fanatiek aan het zwemmen momenteel...  :laugh:

Vandaag over een maand. Hoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! :imslow:

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #141 Gepost op: 17 juli 2012, 11:27:07 »
Haha, ja goed he?  :laugh:

Wel leuk om zo af te kunnen tellen samen  :)

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #142 Gepost op: 17 juli 2012, 12:14:22 »
@Blondbruidje: wat leuk, al die positieve reacties! Bij ons valt dat helaas erg tegen.. Er zijn zelfs een heleboel mensen die nog helemaal niets over de bruiloft gezegd hebben en eigenlijk net doen alsof we niet gaan trouwen. Voel me best een beetje gekwetst daardoor, vooral omdat het ook mensen zijn die dicht bij ons staan (zoals oom en tante van AS).
Over het besluiten waar jullie je gaan klaarmaken: wij hadden eerst besloten om het gewoon beide bij ons thuis te doen, maar dat vond AS bij nader inzien toch niet zo leuk, omdat hij me dan niet kon ophalen. Daarom maak ik me gewoon thuis klaar en gaat hij naar iemand anders (2e vriendin van zijn vader, dat verhaal moet ik hier eigenlijk ook eens uitleggen zodat het niet meer zo lastig praat). Voordeel: zij weet wél hoe je een stropdas moet strikken :tongue:

@Ikke89: lastig dat de schoonfamilie zo moeilijk doet.. Ik kan alleen maar zeggen: doe waar jullie je goed bij voelen. Als zij zodanig moeilijk doen dat je AS het niet meer fijn vindt om daarheen te gaan om zijn pak aan te trekken, zou ik daar eerlijk over zijn en het thuis doen. Het is jullie dag en je zou niet bang moeten zijn voor gezeur!

@Kwarkje: zo'n nachtmerrie heb ik vorige week ook gehad.. Echt vreselijk. AS haalde me te laat op, de helft van de gasten kwam pas bij het gemeentehuis aan toen we halverwege waren, de CD met de liedjes was kwijt zodat we geen muziek hadden, de lunchlocatie was dicht waardoor we bij de AH broodjes en beleg hebben gehaald om toch iets te eten te hebben ( :tongue: ), en toen we de bruidstaart gingen snijden sneed AS zijn vinger eraf (ja echt, wat een droom hè) en toen zei zijn tante: je mag niet naar het ziekenhuis, het is je trouwdag hoor, doe er maar gewoon een pleister op  :blink:  Geen idee waar dat vinger-eraf gedeelte vandaan kwam..
De droom leek in ieder geval zo echt dat ik toen ik wakker werd nog 10 minuten heb liggen huilen met de gedachte dat de bruiloft helemaal verpest was en dat we dit nooit meer over konden doen.. Totdat ik eindelijk besefte dat de bruiloft nog niet geweest was  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2012, 12:33:38 door nadine »

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #143 Gepost op: 17 juli 2012, 14:24:42 »
@nadine ik heb hartelijk gelachen om je nachtmerrie!!
Zelf ook last van gehad.. Ik droomde dat mijn hold-ups er niet waren en NIEMAND wilde een paar gaan halen!! Toen kwam ook nog eens de kapster 5 minuten voor de ceremonie (en daar waren we ook allemaal al), was mijn make-up niet gedaan. Kwam as in een of andere rare korte broek aanzetten... Waren we de ringen kwijt en toen werd ik gelukkig wakker!!!

Ook jammer dat je van mensen die dicht bij je staan nog niks gehoord hebt. Wij hebben al wel reacties gehad. Maar aantal reacties valt ook vies tegen.. Blijkbaar vinden mensen het op een of andere manier niet belangrijk, of hebben ze niet in de gaten hoe belangrijk het voor ons is. Erg jammer weer...

ik geniet er echt van om alles te lezen... Heb dan niet het idee dat ik heel vreemd in elkaar zitten met alle stress en rare dromen!!

wedding2013

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #144 Gepost op: 17 juli 2012, 14:46:47 »
Ik lees jullie verhalen mee en geniet ervan! Ik ga pas in 2013 trouwen en nog geen datum (geen locatie) bekend.
Bedankt voor de grappige en eerlijke verhalen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie trouwdag gaat worden!

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #145 Gepost op: 18 juli 2012, 12:48:51 »
yes, de BABS heeft contact met ons opgenomen! We hebben op 1 augustus een afspraak gemaakt. dan neemt AS ook een dagje vrij en gaan we ook gelijk langs bij het stadshuis om daar alles te regelen. Ben helemaal happy nu.  :laugh:

Verder heeft mijn AS dit weekend zijn VGF... Echt heel erg leuk en spannend allemaal  :)

En vanmorgen eens lekker lang geslapen, tot rond half 12. Was wel ff nodig na drie avonddiensten. Ik lig dan pas rond 1 uur in bed, maar sta wel altijd tegelijkertijd met mijn AS op (rond 8 uur), waardoor ik dus echt een slaaptekort opbouw. Ik ga nu echt vaker dit soort ochtendjes inplannen, voel me gelijk een stuk beter. Op de spierpijn van het hardlopen na  :tongue:

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #146 Gepost op: 18 juli 2012, 16:56:59 »
Leuk, jullie gesprek met de BABS! In onze gemeente werkt dat allemaal een beetje raar, we krijgen er een toegewezen en moeten zelf contact opnemen als we een afspraak willen (anders zie je de BABS dus voor het eerst vlak voor de ceremonie). Vind het een beetje een rare gang van zaken.. Sowieso hoop ik dat we een leuke krijgen toegewezen, als we de vrouw krijgen die we voor de ondertrouw hadden ben ik niet blij. Wat een misselijk mens was dat..

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #147 Gepost op: 18 juli 2012, 18:14:29 »
Wij mochten 3 voorkeuren aangeven, maar omdat alledrie met vakantie zijn op onze datum hebben we nu ook een andere toegewezen gekregen. Ik heb toen echt even een knopje om moeten zetten, want we wilden heel graag een jongere BABS, maar die hebben we nu dus niet. Maarja, het belangrijkste is dat wij elkaar het ja woord geven, zij is bijzaak.

Deeltje90

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #148 Gepost op: 18 juli 2012, 18:55:31 »
Leuk die gesprekken met de BABS, wel een teken dat het nu allemaal wel heel dichtbij begint te komen!

@kwarkje, wel balen dat ze net alle drie op vakantie zijn! ben je wel tevreden met de babs die je nu hebt?

Ook onze babs heeft gisteren gebeld voor een afspraak. Aanstaande vrijdag gaan we daar op gesprek, zou ongeveer 1,5 duren. Al lijkt me dat best lang?! Pff, begint nu wel op te schieten, morgen nog precies twee weken! Bij jullie alles al geregeld? Bij ons de grootste dingen wel, blijf alleen duimen voor mooi (in elk geval droog) weer, want dat kunnen we nog steeds niet regelen helaas!

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #149 Gepost op: 18 juli 2012, 18:57:30 »
Ik weet nog niet of ik blij ben met haar :wink: Ik heb tot nu toe alleen maar kunnen kiezen vanaf een foto en een stukje omschrijving. Dan lijkt ze me een beetje stijfjes. Maar wie weet valt dat helemaal mee.

Waar gaat het gesprek met jullie BABSen plaats vinden? Wij zijn bij haar thuis uitgenodigd...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards