collapse

Auteur Topic: Trouwen In Augustus 2012  (gelezen 139491 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #225 Gepost op: 27 juli 2012, 19:05:55 »
@Nadine Het is moeilijk om de mensen te herdenken die ons dierbaar zijn. Ik denk dat ik paar kaarsjes in de kerk ga laten branden in de kerk alleen waneer? Voor dat je weggaat is moeilijk denk. Mijn eerste gedachte is misschien twee ballonnen buiten op laten na de kerkdiest? Ik weet niet of er een nummer erg geliefd was bij de overleden ouders dat zou je kunnen dragen.

 Wij hebben ook geen receptie. Ik wil ook niet teveel onderscheid maken tussen de gasten.

 @Kwarkje Wat wilde jezelf maken? Ik heb de geboortegeschenkjes van alle drie de kinderen zelf gemaakt. De viltenbruid maakt mooie bedankjes.  Ik wil een kaarsje in een glaasje kopen voor de gasten als geschenkje.

 Daar had ik helemaal zo niet bij stil gestaan. We zijn er af en toe wel me bezig dat we gaan trouwen. Hopelijk gaat julie dag toch anders worden als je beschrijft. Klinkt niet fijn.

 Voor mij gevoel is de trouwdag het einde van een hectische periode van heel veel geregel en proberen de dag niet extreem duur te maken maar wel zo als we dat graag willen. Pffffffff

 ’s ochtends wil ik op mijn gemak een bad nemen hoop ik en wat eten. Dan gaat verloofde naar zijn ouders en komt zijn zus met mijn trouwjurk naar mij samen met ons nichtje dat mijn haar en make-up gaat doen en mijn getuige meter van Zoë gaat met de kindjes wat eten. Wanneer mijn haar en make-up gedaan is gaat nichtje naar verloofde met Jonas en dan worden hun haren gedaan. Wanneer die klaar zijn hale ze mij op en gaan we foto’s maken op de Bovey en daarna nog even naar het ouderlijk huis voor wat te eten dan worden onder tussen de foto’s gemaakt voor de deur. Daarna naar het gemeentehuis voor het wettelijk huwelijk . De neven en nichten krijgen dan een bellenblazer en zo komen we als koppel naar buiten onder de bellen door. Dan naar de kerk. Waar degene  die geen daggasten zijn ons mogen feliciteteren en we onder de bomen van het gemeentehuis een mooie groepsfoto gaan maken. En misschien nog wat foto’s afhankelijk van het weer. Daarna naar de feestzaal waar we gaan toasten en proosten. Als er nog foto’s gemaakt worden dan. En daarna is het buffet. En om 20:00 komen de avondgasten. We snijden samen de taart aan en openen het desserbuffet en broodjesbuffet en soep. Wat later de openingsdans. En we zien wel hoe laat het feest eindigt.

 Overdag zie ik niet zo op tegen het handjes schudden want dat zijn alleen de nauwe familie en de ooms en tantes van verloofde die ik allemaal weer heb gezien omdat we de uitnodigingen persoonlijk zijn gaan bezorgen.

 ’s Avonds zal het iets anders zijn. De neven en nichten ken ik wel en ook de vrienden van de voetbal , en de buren. Maar de collega’s van verloofde ken ik dus niet. En dan is het net of je gekeurd word. Haha. Pff

 Je zit samen in het gemeentehuis en dat is ook een moment dat je echt samen daar zit. Ook al zitten er een heleboel anderen. Het gaat over jullie twee. Je kan elkaars hand vasthouden en samen luisteren naar wat er over jullie verteld gaat worden het is jullie moment. De keren dat ik naar een ceremonie ben geweest met degene van wie ik hield vond ik heel speciaal want dan hoopte ik op een dag zit ik daar ook. Niet wetende dat degene met wie ik zou gaan trouwen iemand anders zou zijn mijn tweede liefde dus.

 En ik denk dat tijdens het foto maken je ook even met zijn twee gaat zijn en in de auto ook denk ik.
Maar goed ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat we niet veel met zijn twee zullen zijn. Komt ook veel dat we nu al bijna niet met zijn twee zijn maar heel veel met zijn vijf.

 Als je niet goed voelt met het schema aanpassen zodat je er wel goed bij voelt het is jullie dag.

 @Ikke hoe ziet jouw schema van jullie dag eruit. Het is toch fijn om toch een beetje een schema te hebben. Ik hoop van de dag heel erg te kunnen genieten. Ze zal zeker om vliegen een gewone dag vliegt al voorbij dus de trouwdag helemaal.



ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #226 Gepost op: 27 juli 2012, 20:09:06 »
@veer. Mijn wekker gaat om half 7/kwart voor 7. Kwart voor 7 moet ik eruit en douchen. De kapster is er om kwart over 7. Daar hebben we 2 uur de tijd voor genomen. Moet krullen in en alles. Als de krullen erin zitten word mn make-up gedaan. Kwart voor 10 wil ik klaar zijn want om kwart over 10 komt as mij ophalen. Dit heb ik ruim genomen. Ik wil 's morgens niet gaan stressen en alles relaxed kunnen doen.
Om half 11 vertrekken we vanuit Lunteren naar Amersfoort voor de foto's (eerste gedeelte). 2e gedeelte doen we in Barneveld bij kasteel de Schaffelaar.
Als alles goed gaat zijn we tussen kwart over 1 en half 2 weer bij het huis van mn moeder waar alle daggasten zijn. Voor de foto's hebben we 2 uur + een uur reistijd.
Bij het huis eten we een broodje en drinken wat. Rond 2 uur gaan we de familiefoto's maken. En half 3/kwart voor 3 vertrekken we naar het gemeentehuis in Barneveld.
Om 3 uur trouwen wij en gaan er van uit dat we om kwart voor 4 klaar zijn. Daar maken we nog een groepsfoto en dan gaan we naar de feestlocatie (hier eten wij ook).
Tussen 4 uur en kwart over 4 zijn we op de feestlocatie en daar snijden we ook de taart.
Half 6 eten.
8 uur begint het feest.
Tijd openingsdans is onbekend. Wij geven het aan als we dat willen gaan. Advies van de DJ omdat je nooit precies weet hoelaat je klaar bent handjes schudden. (voor het zelfde geld wil iedereen kletsen ofzo).
Het feest duurt tot 1 uur..

Ik ben blij dat we het zo ruim gepland hebben (met name 's morgens) omdat ik niet zo'n ochtend mens ben en heel snel gestressd raak. Daarom wil ik overal ook ruim de tijd voor nemen. Ik zie het al weer gebeuren dat we auto pech hebben of onderweg naar het gemeentehuis een trekker voor je hebt zitten!!

Wij hebben ook heel bewust gekozen om niemand bij het fotomoment mee te nemen. We hebben geen chauffeur ook heel bewust voor gekozen. Dan kun je toch even met z'n 2en rustig praten en stilstaan bij de dag!

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #227 Gepost op: 28 juli 2012, 11:31:45 »
Groot gelijk dat je niet wil stressen. Wij hebben het geluk dat alles dicht bij elkaar ligt. Bewust voor gekozen. Wij zijn ook geen ochtendmensen maar die dag zal het wel anders zijn. Ik ben benieuwd naar hoe je dag gaat zijn. Wens je alvast een super fijne dag.
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2012, 11:32:37 door Veer »

~M*M~

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #228 Gepost op: 28 juli 2012, 11:44:32 »
Kwarkje, even over je programma in de ochtend.

Laat je je makeup doen of die je het zelf?

Als jet het laat doen, zal er veel en vaak aan je haar worden gezeten.
Wat ik nog meer zie is dat je nu geen foto's hebt van het jurk aantrekken en dat is juist zo leuk!

Ik zou voorstellen eerst je make-up te doen, dan je haar, dan je jurk (gewoon een sjaaltje op je hoofd en je jurk wordt niet vies. En je haar gaat niet in de war en dan als de fotograaf er is dan je jurk aandoen.
Dat is de volgorde die de meeste bruiden aanhouden.
Make-up een uur is erg veel als je het laat doen, mijn visagiste was in 20 min klaar.

Als je gasten vanaf 8 uur uitnodigd dan kan je verwachten dat men halverwege het taartsnij moment aankomen. Misschien iets om rekening mee te houden.

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #229 Gepost op: 28 juli 2012, 12:02:17 »
Bij ons nodigen we avondgasten ook uit vanaf 20:00 en gaan ook rond 20:30/20:45 de taart aansnijden. Misschien inderdaad iets om rekening mee te houden. Iemand vragen bij de deur te staan dat ze ons na het taartaansnij moment kunnen feliciteren. We willen de avondgasten niet vroeger uit nodigen. Maar ook niet veel later de taart aansnijden omdat we ook niet te laat de openingsdans willen gaan doen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #230 Gepost op: 28 juli 2012, 12:18:58 »
@Kwarkje: Wat jammer dat je tegen je bruiloft opziet en de planning niet zo is als je zelf wilt. Bedenk: jullie trouwen, dus jullie bepalen ook de planning! En dat daar wat tijd voor jullie samen inzit lijkt me dusdanig belangrijk, dat je dat er mijns inziens gewoon tussen moet plannen. tIs toch al te erg als je er zelf niet van kunt genieten??
De tip die Ikke89 al noemde vind ik een goeie: zorgen dat je samen in de auto zit, zodat je dan rustmomenten samen hebt.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #231 Gepost op: 28 juli 2012, 15:02:37 »
AS heeft net een pak gekocht. En ik ben zoooo zenuwachtig, ben echt bang dat het me tegenvalt  :unsure:  Zoals hij het beschrijft klinkt het als een heel simpel, zwart pak, totaal niet trouwpak-achtig maar meer zakenlunch-achtig of zo.. Ik wou dat ik het al mocht zien, maar dat wil hij echt niet  :sad:

Hij is zojuist ook naar de bloemist geweest om het bruidsboeket en de corsages uit te zoeken. Ben benieuwd wat het geworden is (mag ik ook niet weten, heb hem wel wat kleine instructies gegeven). Ik wilde liever geen corsages voor de getuigen, hij wilde die per se wel dus ik heb hem maar zijn zin gegeven. Vraag me alleen af of de getuigen er blij mee zijn dat ze straks een gat in hun jurk/pak hebben van die corsage..
Ik merk dat ik het eigenlijk niet trek om iemand anders dingen te laten regelen, zelfs als AS het doet. Best wel erg, maar ik ben zo'n enorme control-freak dat ik altijd het idee heb dat anderen iets vergeten of iets verkeerd doen :sad:
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2012, 15:56:38 door nadine »

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #232 Gepost op: 28 juli 2012, 17:48:56 »
@kwarkje: het is jullie dag, dus zorg ervoor dat het een dag wordt waar je naar uitkijkt en die JULLIE dag wordt! Als je nog dingen anders wilt indelen, doen! Het kan nu nog. Ik kijk juist heel erg uit naar de dag en ken eigenlijk geen stress. Dat gun ik Jou ook! Ik hoop dat je een manier vindt er toch van te genieten, anders zou her toch zonde zijn.

@nadine: ik zou willen zeggen laat het los. Je kunt er toch niets aan veranderen, dus het heeft heen zin je druk te maken. Ik vrees alleen dat je er niets aan hebt, want zo zit je in elkaar waarschijnlijk. Hopelijk lukt het Jou ook de rust te vinden.

Hier leuke dingen: gisteren prachtige proefmake-up en vandaag een zilveren beugeltje bij een naaister gebracht, zodat ze er een tasje van kan maken, leuk leuk! M'n oma en moeder hadden het ook op hun huwelijk, erg bijzonder.

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #233 Gepost op: 28 juli 2012, 18:02:34 »
@nadine wie zijn er mee geweest met het pak uitzoeken?? En misschien zit er wel ergens een bijzonder detail...
en over de corsages, je kunt ook corsages met ene magneet doen, is wel duurder. Wij doe het wel omdat mijn lieve schoonmoeder er over begon te zeuren en anders geen corsage op wilde... Weet niet of je as een beetje een goede smaak heeft, maar dan zou ik mij geen zorgen maken..

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #234 Gepost op: 28 juli 2012, 18:37:33 »
Blondbruidje: ik weet dat ik het moet loslaten, het lukt alleen niet zo goed  :wink:  Ik probeer er maar gewoon niet te veel aan te denken, er zijn gelukkig genoeg andere dingen waarmee ik me kan bezighouden dus ik moet maar afleiding zoeken :)
Wat bijzonder dat je iets van je moeder en oma gebruikt voor je huwelijk!

Ikke89: Zijn zusje en 'soort van moeder' waren mee, maar wat zij mooi vinden is meestal niet echt mijn smaak. Ik heb net wel gehoord hoe duur het pak was (duurder dan mijn jurk, maar die was gelukkig niet zo duur  :tongue:  ) dus ik denk dat het toch niet heel simpel zal zijn. Over de smaak van mijn AS zullen we het maar niet hebben, haha. Die komt niet heel erg overeen met de mijne.. Misschien ben IK juist wel degene zonder smaak  :laugh:
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2012, 18:38:02 door nadine »

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #235 Gepost op: 28 juli 2012, 18:50:04 »
@Nadine... hmmm das wel lastig... Ben je niet bang dat het niet bij je jurk past?? Daar ben/was ik nog best een beetje bang voor!
Ik denk dat het belangrijk is dat jullie qua kleren bij elkaar passen en dat het je as goed staat!

Ik heb gelukkig mijn eigen boeket uitgezocht, daar wilde hij zijn vingers niet aan branden! haha... Maar daar had mijn moeder nog een tip voor als hij het wel zelf deed.. zo heeft zij het gedaan: Mijn vader is het boeket gaan uitzoeken samen met mijn tante (zus van moeder). Nadat ze weg zijn gegaan is mijn tante terug gegaan met een stukje stof en uitgelegd hoe de jurk eruit kwam te zien (vrij belangrijk). Zo heeft ze wel een leuk boeket gehad die er goed bijpaste, want mijn vader kennende..... :biggrin:

Maar goed.. Ik snap heel goed hoe je je voelt, vind het zelf tamelijk irritant als ik iets niet mag weten of me er mee mag bemoeien... Maar blijkbaar hoort het erbij...  Wat ik mezelf voor houd over het pak van as is dat hij ook niet weet hoe ik eruit zie...
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2012, 18:57:27 door ikke89 »

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #236 Gepost op: 28 juli 2012, 19:10:40 »
AS heeft me nog meer verklapt over het pak omdat ik er zo nerveus van werd: het is niet echt zwart, maar meer heel donkergrijs. Er zit een ivoorkleurig gilet onder en hij heeft een ivoorkleurige stropdas (mijn jurk is ivoor dus daarvan werd ik wel blij) maar volgens hem is het hemd wit. En nu lijkt me wit en ivoor niet echt een topcombinatie  :unsure: Eigenlijk kan ik me dat dus niet zo goed voorstellen. Nou ja, ik weet nu in ieder geval zeker dat het wél bij mijn jurk past met dat ivoor  :)

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #237 Gepost op: 28 juli 2012, 19:18:18 »
@nadine... het zal toch ongetwijfeld wel bij elkaar passen? Ik neem aan dat iemand uit de winkel hem geholpen heeft. En miss probeert hij niet alles te verklappen?? Wel een opluchting of niet nu je weet dat het bij je jurk past??

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #238 Gepost op: 28 juli 2012, 19:31:26 »
Wij hebben eigenlijk vrij weinig geheimen en dingen die we apart van elkaar hebben uitgekozen. Mijn AS weet bijvoorbeeld de kleur van mijn jurk al. Het boeket en corsages hebben we samen uitgekozen.

Het enige dat ik niet weet is hoe zijn pak eruit ziet. Maar hij is met mijn moeder gaan winkelen dus het zal vast mooi zijn. En sowieso, ik weet niet hoe het met jullie mannen zit, maar de mijne draagt haast nooit een pak, dus voor mij is ie sowieso al een heel heertje in een pak; zelfs al zou het er eentje van 100 euro van de C en A zijn :wink:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #239 Gepost op: 28 juli 2012, 19:37:24 »
AS heeft me nog meer verklapt over het pak omdat ik er zo nerveus van werd: het is niet echt zwart, maar meer heel donkergrijs. Er zit een ivoorkleurig gilet onder en hij heeft een ivoorkleurige stropdas (mijn jurk is ivoor dus daarvan werd ik wel blij) maar volgens hem is het hemd wit. En nu lijkt me wit en ivoor niet echt een topcombinatie :unsure: Eigenlijk kan ik me dat dus niet zo goed voorstellen. Nou ja, ik weet nu in ieder geval zeker dat het wél bij mijn jurk past met dat ivoor :)


Vergeet niet dat veel mannen kleurenblind zijn en hier totaal geen gevoel voor hebben.
Maak je niet druk, de mensen uit de winkel laten hem echt niet voor gek lopen! Hebben ze volgens zeggen bij mijn AS ook voor gezorgd :wink:

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #240 Gepost op: 28 juli 2012, 19:54:57 »
@kwarkje.. die van mij loopt ook nooooiit in een pak... Dus wat je zegt voor mij ziet hij er al echt geweldig uit! Het is misschien wel anders als je as elke dag in een pak loopt..

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #241 Gepost op: 28 juli 2012, 20:20:33 »
Haha, mijn AS heeft in zijn hele leven nog nooit een pak aangehad, dus dat is inderdaad al heel bijzonder! En hij heeft inderdaad niet zo'n goed gevoel voor kleuren, ik denk eigenlijk dat hij het wit vond, maar dat het toch niet echt wit was  :laugh:
Hij is inderdaad aangekleed door iemand van de winkel, dus ik ga er maar vanuit dat het mooi is  :)

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #242 Gepost op: 28 juli 2012, 20:35:43 »
pffht, men and colors... tell me about it!  :tongue:

Ik was aan het zoeken voor een nagellakje voor op mijn tenen, maar AS was na 2 tellen er al uit... Blauw is blauw, dus de eerste de beste nagellak was volgens hem wel ok  :tongue:

Ben toch wel blij dat ik me even door de mevrouw bij douglas heb laten adviseren.  :huh:

Nog 2 weken en 6 dagen... dan is alle spanning achter de rug  :laugh:

BroomZilla

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #243 Gepost op: 28 juli 2012, 20:44:53 »
@Nadine; je AS heeft waarschijnlijk een hardstikke mooi pak. Ik ben zelf ook superblij met het mijne!
Corsages vinden we allebei niks, dus we hebben geregeld dat alle mannelijke daggasten een paarse (themakleur) stopdas hebben. dedames moeten in die kleur zelf iets regelen :wink:

Met nog een week te gaan hebben we nu bijna alles rond. Vandaag onze ringen opgehaald en die zijn heel erg mooi. Echt heel blij mee. Je moet ze toch je hele leven bij je dragen.

Het enige waar we nog mee zitten is dat we onze BABS nog steeds niet hebben gesproken... met nog een week te gaan (had ik al gezegd dat het nog maar een week is? :tongue:)

Succes dames

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #244 Gepost op: 28 juli 2012, 21:29:36 »
@broomzilla hmmm hebben ze er niks over verteld toen jullie in ondertrouw gingen?? Ik zou toch wel een beetje zenuwachtig worden!!
Zenuwachtig aan het worden?? hihi... Hebben jullie alles rond of moeten er nog een paar dingentjes regeld worden.

@kwarkje... hihi, toch wel prettig dat er mensen zijn die je daar bij kunnen helpen als je niks aan je as hebt... Maar het zal wel mannen eigen zijn (oke oke niet alle mannen) maar de meeste maak zich er ook niet zo heel erg druk over..

A.s. maandag gaan we de laatste dingen regelen.. Naar de bakker voor de taart (en ik heb nog steeds echt geen idee wat ik wil). En nog een paar kleine dingetjes regelen...

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #245 Gepost op: 28 juli 2012, 21:32:04 »
Ik snap niet dat jullie allemaal pas zo laat voor een taart gaan kijken.  :huh:  Voor mij was dat een van dé grootste hoogtepunten  :laugh: Hebben we uitgebreid samen allerlei smaakjes geproefd. Ik vond het helemaal geweldig  :wub:

Maar wij zijn dan weer heel laat met de bedankjes, die zijn pas vandaag geregeld  :wacko:

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #246 Gepost op: 28 juli 2012, 21:58:17 »
ja naja dat komt omdat wij hem van de feestlocatie krijgen. En daar zijn we 2 weken terug pas geweest. Datum hadden we daar al vast staan dat wel....  En ik heb heel lang getwijfeld of ik hem niet zelf ging maken. Uiteindelijk toch maar niet. Ben te perfectionistisch en te stresserig...
Verder hebben we wel alles geregeld.. geloof ik  :huh:
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2012, 21:58:31 door ikke89 »

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #247 Gepost op: 28 juli 2012, 22:19:24 »
Ahh, vandaar  :laugh:

De onze komt bij Planet Cake vandaag, echt een geweldige winkel en wát een geweldige trouwtaarten  :laugh:

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #248 Gepost op: 28 juli 2012, 22:59:49 »
Wij krijgen ons gesprek met de BABS ook pas laat hoor Broomzilla. Ik vind dat niet zo fijn, maar het komt vast goed. Ik zou wel maar eens gaan bellen voor een afspraak als het nog maar een week is!
De taart maakt de nicht van AS voor ons (klein taartje met cupcakes). We weten alleen nog niet goed wat we precies willen qua smaakjes. Gelukkig hebben we nog een maand :)

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #249 Gepost op: 29 juli 2012, 18:48:35 »
Biiiijjjna augustus :laugh:

Nog 3 nachtjes slapen en dan hebben wij het gesprek bij de BABS, kan haast niet wachten.

Oeps, dat betekent ook dat ik de taart nog moet betalen!! Niet vergeten! :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards