collapse

Auteur Topic: Trouwen In Augustus 2012  (gelezen 139502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #250 Gepost op: 29 juli 2012, 22:40:45 »
Verdomme, ik typ een heel verhaal, druk op post, internetverbinding en dus post weg  :dry:
Opnieuw dan maar..

Kwarkje: spannend, jullie gesprek met de BABS! Laat je achteraf even weten hoe het was?

Ik verheug me ook erg op het gesprek, daar wordt toch het wat mij betreft belangrijkste onderdeel van onze trouwdag vormgegeven :)
Vooraf moet ik alleen wel even goed met AS bespreken wat we wel en niet in de ceremonie verwerkt willen hebben. AS vindt bepaalde dingen heel persoonlijk en wil dan ook niet dat anderen (zelfs naaste familie) dit weten. Zo zou hij het bijv. erg vervelend vinden als ik enthousiast tegen de BABS zou gaan praten over onze kinderwens voor over 2 of 3 jaar, omdat hij vindt dat niemand hier iets mee te maken heeft (ik weet dat die vraag in ieder geval gaat komen). En zo zullen er vast nog wel meer dingen zijn die hij liever niet wil delen. Daar moeten we het dus even goed over hebben, om irritaties tijdens het gesprek te voorkomen. Dan zal die BABS ook wel denken.. Haha  :laugh:

Vanavond werd ik gebeld dat ik vrijdag om half 2 word opgehaald voor mijn vrijgezellenfeestje!  :biggrin:  Ben heel benieuwd hoe het gaat worden, ik weet dat ik in ieder geval een high tea krijg, maar door het geheimzinnige gedrag van sommigen denk ik niet dat het daarbij blijft  :tongue:

BroomZilla

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #251 Gepost op: 30 juli 2012, 13:36:46 »
@Nadine: wat vindt je AS ervan dat je kinderwens met ons deelt? :tongue:
Ik heb net met onze BABS gemailt. Ze is nu nog op vakantie en maakt donderdag 2 augustus een afspraak met ons voor onze bruiloft (op 4 augustus......) Maar goed, hier in Rotterdam zijn ze ervaren, dus ga er even vanuit dat het goed komt.
Wij hebben trouwens ook een kleine taart (voor ons) en cupcakes (voor de gasten) Bijkomend voordeel is dat onze locatie er nu geen schotelgeld wordt gerekend. :biggrin:

We hebben zaterdag de ringen gehaald en ze zijn super geworden. Ben niet zo van sierraden, draag ook geen horloge, maar deze ring ga ik met plezier dragen.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #252 Gepost op: 30 juli 2012, 14:00:55 »
Haha, aangezien jullie ons niet kennen moet hij daar niet moeilijk over doen  :tongue:

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #253 Gepost op: 30 juli 2012, 14:02:55 »
@Nadine kan heel goed begrijpen dat je zenuwachtig bent voor je as zijn pak. Ik heb ook heel veel zenuwen over het pak. Al denk ik dat het wel mooi gaat zijn. Pff het aangehoudene gepraat over roze en gisteren geheimzinnigheid over een rozen stropdas ofzo en zo van oeps dat had ik niet mogen zeggen. Argh hoop zo dat er echt geen roze gaat bij zijn bij as en Jonas niet. Want ik wil zo graag rode en witte rozen en dat is toch geen combi met roze. En daarbij dat is toch niet stoer voor as en Jonas? Dat stomme roze ik heb het echt het idee dat het is om mij te plagen maar zou dat toch zeker willen weten.

 Misschien een tip om je verhaal eerst in Word te typen dat doe ik altijd. Bevalt heel goed een tip van anderen op het forum.

 Het is goed dat je eerst overleg met je as. Zullen hopelijk genoeg dingen zijn die hij wel wil delen en anders zal de Babs snel klaar zijn :wink: Klinkt heel leuk een High Tea

 @Ikke ik ben benieuwd naar je bloemen.

 @Kwarkje de enige keer dat ik as in een pak zag was met de gouden bruiloft van zijn ouders.

  @Broomzilla spannend nog maar een week succes met aftellen. Leuk een taart en cupcakes.

 @Ikke succes met jullie taart te regelen. Misschien iets met jullie kleur of jullie trouwkaart?

 Zometeen mag ik mijn jurk gaan passen. Spannend! Ik ben benieuwd hoe ver ze in elkaar gaat zitten.



ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #254 Gepost op: 30 juli 2012, 15:46:06 »
En we hebben de taart uitgezocht. Hij word wit/ivoor met rode lintjes en rode roosjes.. Net als dat we op de kaart hebben!!! :biggrin:  Ben blij dat we geslaagd zijn..
Boeket word ook met rode en witte rozen. Heldere rode rozen...
Net ook de ringen weer weggebracht.. Heb op het moment dikke vingers dus kreeg mn ring niet om  :dry: . Nu word hij iets groter gemaakt en van as iets kleiner..
Meteen ook maar even laatste spullen voor de bedankjes gehaalt, die ga ik straks maar even afmaken...

Voor ons nog een maand en 1 dag!!!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #255 Gepost op: 30 juli 2012, 16:37:01 »
Sorry or, ff inbreken, 'hoor' hier eigenlijk niet omdat ik in september trouw maar toch :wink:

V. Zo zou hij het bijv. erg vervelend vinden als ik enthousiast tegen de BABS zou gaan praten over onze kinderwens voor over 2 of 3 jaar, omdat hij vindt dat niemand hier iets mee te maken heeft (ik weet dat die vraag in ieder geval gaat komen). En zo zullen er vast nog wel meer dingen zijn die hij liever niet wil delen. Daar moeten we het dus even goed over hebben, om irritaties tijdens het gesprek te voorkomen. Dan zal die BABS ook wel denken.. Haha :laugh:

Slechte BABS als ze dat zouden vragen en melden! Heeft niks met je bruiloft te maken en is inderdaad super persoonlijk!
Hier werd dat dan ook echt niet gevraagd, en zijn we er zelf uiteraard ook echt niet over begonnen.
Bij ons ging het gewoon van waar ken je elkaar van, hoe ging de eerste ontmoeting, hoe was de eerste date, wat trekt je aan in de ander, leuke passages en de rol van andere voor jullie.

@Nadine kan heel goed begrijpen dat je zenuwachtig bent voor je as zijn pak. Ik heb ook heel veel zenuwen over het pak. Al denk ik dat het wel mooi gaat zijn. Pff het aangehoudene gepraat over roze en gisteren geheimzinnigheid over een rozen stropdas ofzo en zo van oeps dat had ik niet mogen zeggen. Argh hoop zo dat er echt geen roze gaat bij zijn bij as en Jonas niet. Want ik wil zo graag rode en witte rozen en dat is toch geen combi met roze. En daarbij dat is toch niet stoer voor as en Jonas? Dat stomme roze ik heb het echt het idee dat het is om mij te plagen maar zou dat toch zeker willen weten.

Ik vind roze juist super stoer!!! En je hebt zoveel verschillende kleuren roze :wink: Komt goed Veer echt!
« Laatst bewerkt op: 30 juli 2012, 16:37:26 door Lies86 »

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #256 Gepost op: 30 juli 2012, 16:58:17 »
Lies, we hebben een lijstje gekregen met vragen die gesteld gingen worden. Hier stond ook bij of we al kinderen hebben en zo niet, of er wel een kinderwens is. Nu ik er beter over nadenk vind ik dit inderdaad een beetje een rare vraag  :unsure: Ik vond de vragen sowieso niet heel veel met de bruiloft te maken hebben, veel over werk, hobby's en dergelijke en eigenlijk maar heel weinig over onze relatie. Ik denk dat we zelf maar allerlei dingen op papier gaan zetten waar we het graag over willen hebben  :wink:

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #257 Gepost op: 30 juli 2012, 17:47:48 »
@nadine.. als ik dat zo lees vind ik het inderdaad weinig over 'jullie' gaan. Misschien dat je die vragen wel kan beatwoorden en zoals je zelf al zegt op papier zetten wat jullie belangrijk vinden.. Ontstaan van de relatie, leuke anekdotes ed.. Als de babs eris kun je vragen wat de bedoeling is met die vragenlijst.. Misschien maakt hij/zij wel adh van dat lijstje er een leuk verhaaltje bij,.

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #258 Gepost op: 31 juli 2012, 10:41:16 »
Jullie plaatsen toch wel allemaal een foto hier he, van hoe jullie eruit zagen?? Hoop ik  :biggrin:

Veer

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #259 Gepost op: 31 juli 2012, 10:43:43 »
@Ikke mooie taart krijgen jullie met welke smaken? Rode en witte rozen die wil ik ook heel graag. As wilde al zonder mij bloemen gaan kiezen maar ik liever niet. We kunnen samen gaan. Desnoods kan hij zijn kleur nog stiekem laten zien maar ik wil echt mee.

Sorry or, ff inbreken, 'hoor' hier eigenlijk niet omdat ik in september trouw maar toch :wink:
Ik vind roze juist super stoer!!! En je hebt zoveel verschillende kleuren roze :wink: Komt goed Veer echt!
Ik trouw ook in september en babbel gezellig in alle topics mee :wink:

Het komt dat ik net als Ikke graag een boeket wil met witte rozen en heldere diep rode rozen dat beeld heb ik al zo lang in gedachten. Nu zal het dan niet zo mooi zijn denk ik met rode rozen en dan roze kiezen beter zijn.

Gisteren met ons vijf naar schoonzus. Mijn jurk word prachtig en ook die van de meisjes echt super. Ook Jonas toch in zijn kostuum gezien. Het is jammer dat ze dus niet een dezelfde kleur gaan hebben. Maar goed Jonas staat super knap met zijn glanzende donker grijze kostuum :wub: met een prachtig dasje erbij. Het is ietsjes te groot dus hij mag nog wat groeien.

Ik zal moeten afwachten maar ik ben blij dat ik weet dat ze niet dezelfde kleur hebben want dan is dat geen teleurstelling meer. Amber heeft verklapt dat papa een licht grijs kostuum heeft. Ik ben heel benieuwd as gaat vast ook heel mooi zijn. :wub:

@Nadine wat een vreemde vragenlijst. Je zou toch denken dat het om vragen gaat over de eerste ontmoeting, hoe lang je samen bent, leuke herinneringen, hoe je elkaar ziet en voor elkaar betekend. Kinderen kan je het over hebben als je al hebt en als je over de kinderwens wilt hebben. Goed dat jullie zelf iets op papier zetten.
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2012, 10:43:59 door Veer »

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #260 Gepost op: 31 juli 2012, 10:46:38 »
Die vraag over kinderen vind ik niet eens zo raar.

Een vriend van mij heeft op jonge leeftijd kanker gehad, waardoor hij geen kinderen kan krijgen. Tijdens de kerkdienst begon de dominee over 'word vruchtbaar en talrijk' en 'God zegent met kinderen'. Vond dat zo genant en triest....

Dus misschien beter als de BABS er vanaf weet (in sommige gevallen), zodat ze daardoor geen genante foute dingen zegt die mensen pijn kunnen doen, omdat ze 1. geen kinderen willen 2. geen kinderen kunnen krijgen

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #261 Gepost op: 31 juli 2012, 12:16:55 »
@veer en @lies.. gezellig toch.. Hoe meer mensen hoe meer tips je hebt/krijgt en kunt op doen!!
@veer geloof niet echt bijzondere smaken.. Vullig is slagroom en omdat ik zelf ook taarten maak weet ik uit ervaring dat dat best lekker is...  Hebben jullie een kleur thema?? Wij wel. Rood accent.. En vind rode rozen gewoon echt super mooi..
Heb ooit een bruidje gezien met een witte jurk en een wit boeket met hier en daar wat groen.. Eerste wat ik zei was: Ik had rood in mijn boeket gedaan.. En heb op internet een super gave gevonden!!
Mooi dat je erg tevreden bent over je jurk!! Hoop dat ik deze week gebeld word voor het passen anders ga in dinsdag zelf even bellen!!

@kwarkje.. daar had ik nooit bij nagedacht.. Wat ontzettend lullig ook... De babs zal ondertussen wel genoeg ervaring hebben en reden hebben om de vragen te stellen..

 Ik denk zelf dat je het beste gewoon open en eerlijk kunt zijn tegenover de babs en eventueel dominee.. Zo krijg je geen genante/pijnlijke of totaal verkeerde dingen tijdens de ceremonie... En is de kans (denk ik) groter dat je een verhaal krijgt wat bij jullie past!

BroomZilla

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #262 Gepost op: 31 juli 2012, 12:44:20 »
Update: donderdag zitten we met de BABS en volgens haar komt het helemaal goed.
De weersverwachting is ook goed. 21 graden en droog (dat is het belangrijkst). Gister nog even langs geweest bij de feestlocatie om te controleren of het gebrande cd-tje met muziek tijdens het eten ook werkt op hun installatie 9en dat deed tie)

Wij vonden het nog wel lastig om muziek voor bij de ceremonie te kiezen omdat wij niet echt een nummer hebben. Maar is wel goed gekomen.

@kwarkje: zal zeker een foto plaasten.

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #263 Gepost op: 31 juli 2012, 12:48:46 »
@broomzilla.. nou das dan wel lekker dat je een afspraak hebt met de BABS.. veel plezier donderdag..
Wat voor muziek heb je nu tijdens de ceremonie??

Wij hebben ook niet echt een nummer... Uiteindelijk 3 liedjes gekozen die wel echt bij ons passen!!

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #264 Gepost op: 31 juli 2012, 13:45:28 »
Ohhh, ik vind het zooo spannend worden nu. Als ik vanavond terugkom uit mijn avonddienst dan is het 1 augustus en dan is het dus AUGUSTUS! De maand dat de meeste van ons gaan trouwen  :laugh:

Wij hebben echt een gave taart. Namelijk een Delfts blauwe. Ongeveer zoals deze. Alleen dan met pootjes ertussen. En dan hebben we de onderste twee lagen met muffindeeg vanille en de bovenste chocolade (die bewaren we een jaar). En dan met botercreme met aardbeiensmaak  :laugh:

Liedjes bij de ceremonie:

* Ons moment van Gerald Troost
* In nije dei van de Kast (ik vond de kast vroeger zó stom, tot ik Fries leerde en nu vind ik het echt geweldig  :laugh: )

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #265 Gepost op: 31 juli 2012, 14:15:23 »
@kwarkje wat een gave taart!! En wat een lekkere smaken!!! Wanneer trouwen jullie precies??

Dat van het bovenste stukje bewaren heb ik gisteren tegen mn vriend verteld dat dat eigenlijk 'hoort'.. Hij keek alsof hij water zag branden.. hihi!!

Leuke liedjes trouwens!!

Wij hebben bij binnenkomst: Send me an angel - Scorpions
Tekenen: When you came in to my life - Scorpions
Weggaan: My best friend  - Queen..
Ik wilde zelf heel graag een liedje van Marco Borsato.. Maar as vind dat niks  :sad:

Waarschijnlijk nu een liedje van MArco als openingsdans.. Weet alleen nog niet welke...

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #266 Gepost op: 31 juli 2012, 15:38:08 »
Kwarkje, wat verschrikkelijk lijkt me dat als de dominee zo begint terwijl je geen kinderen kunt krijgen  :sad:

Wat een mooie (en lekkere) taarten hier allemaal. Wij willen ons kleine taartje waarschijnlijk met chocolade en frambozen vulling (daar is mijn AS echt gek op en mij lijkt het ook niet verkeerd  :wink: ), en de cupcakes voor de helft ook met chocolade en frambozen en de andere helft met vanille en frambozen. En misschien nog een paar met alleen vanille, voor het geval dat er mensen zijn die echt niet van frambozen houden.

Qua liedjes is het voor ons nog niet 100% zeker, maar waarschijnlijk wordt het dit:
Binnenkomst: Louis Armstrong - What a wonderful world
Tekenen: Bryan Adams - I'll always be right there
Einde (3 liedjes, ook voor feliciteren en weggaan): Clouseau - Altijd heb ik je lief, Jason Mraz - I won't give up, Bruce Springsteen - If I should fall behind
Openingsdans feest: Joe Cocker - You are so beautiful

Eigenlijk wilden we voor de laatste dans Eric Clapton - Wonderful tonight, maar AS ziet al zo op tegen de openingsdans. We hebben dus besloten dat we geen laatste dans doen, maar gewoon een speechmomentje nemen, de getuigen hun cadeautjes geven, nog een liedje draaien (ik vind Happy Together van de Turtles heel leuk, AS weet het nog niet) en dan gewoon vertrekken.

AS is nog op zoek naar een heel mooi liedje voor tijdens de ceremonie, maar hij weet niet eens meer van wie het is. Dat is dus lastig zoeken. Als hij het nog vindt komt dat in de plaats van een van de liedjes bij het einde (in de plaats van welke is afhankelijk van of ik het mooi vind of niet zo  :wink: )

Vind het wel ontzettend leuk om te lezen welke liedjes jullie gebruiken! Voor ons was het best moeilijk omdat we normaal gesproken van heel andere muziek houden (hardrock/metal) maar dat vinden we niets voor onze huwelijksdag.

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #267 Gepost op: 31 juli 2012, 16:53:30 »
@Nadine: ik hou ook meer van rock. Geef mij maar within temptation als openingsnummer... :laugh:

Mij loopt het water in de mond bij al die taarten. Ik wou ook perse een ECHTE bruidstaart voor ALLE gasten. Ik ben bij een aantal bruiloften geweest waar gebak of taart voor de avondgasten was en dan 's middags was er bruidstaart gegeten. Dat vind ik altijd zo teleurstellend :tongue:

Ik begin echt nerveus te worden. Elke keer als ik dit topic open dan voel ik vlinders in mijn buik.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #268 Gepost op: 31 juli 2012, 17:07:43 »
Kwarkje, wat ons betreft mag het normaal gesproken nog wel wat harder dan Within Temptation  :wink:  Maar we vinden dat eigenlijk echt niet passen bij een huwelijk, dus we gaan toch maar voor zoetsappig. Op één dag van ons leven mag dat wel en stiekem vind ik het toch ook wel leuk  :laugh:

Zojuist werden we gebeld door de bloemiste, nou die vraagt me toch een bedrag voor de bloemen!! AS had al afgesproken dat zij het zou worden, daar ben ik het nu dus eigenlijk niet meer mee eens.. Maar hij vindt dat ik me aanstel, dus ik trek aan het kortste eind. Voor een bescheiden bruidsboeket met orchideeën, een corsage voor AS en eentje voor allebei de getuigen vraagt ze 150 tot 175 euro. Ben ik de enige die dit belachelijk veel geld vindt?  :blink:

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #269 Gepost op: 31 juli 2012, 17:28:25 »
Het is wel veel geld, maar als het goed is, is er ook heel veel tijd en moeite aan besteed...

Ik snap je AS wel, die heeft waarschijnlijk geen zin om (nóg?) meer bloemistes af te lopen. (Ik moet stiekem denken aan die reclame van die man die rubber laarzen past bij 10 winkels, om wraak op zijn vrouw te nemen :tongue:)

Waarschijnlijk heeft ie goed afgewogen of de besparing van het geld hem meer oplevert dan de hoeveelheid stress die van bloemist wisselen gaat kosten...

Ik zou hierin op hem vertrouwen :)

BroomZilla

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #270 Gepost op: 31 juli 2012, 17:55:31 »
@nadine; ben het met kwarkje eens. Een stuk gemoedsrust is mij ook wat extra geld waard.

Wij hebben geen tekennummer, maar wel bij binnenkomst (Train - Marry me) en bij het verlaten van de zaal (Chris Brown - Forever)
Ik moest alleen beloven dat ik niet te raar zou dansen bij het naar buiten lopen :)

We hebben geen openingsdans; hadden we allebei geen zin in, dus we kijken wel hoe het feest begint.

We zijn juist wel weer van de taart, daarom hebben we en een taart bij de receptie/borrel en taart met cupcakes bij het feest. De daggasten krijgen dus 2 keer! (en wij ook :tongue:)

Volgende week rond deze tijd ben ik getrouwd en waarschijnlijk al op huwelijksreis (waarheen weet ik nog steeds niet). Raar idee maar wel erg leuk.

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #271 Gepost op: 31 juli 2012, 18:03:52 »
@nadine dat betalen wij ook ongeveer voor het boeket plus corsage... Heb niet echt naar het budget gekeken maar ken iemand en wilde heel graag dat zij het doet. Er zit aardig wat werk in + dat de bloemen een dag goed moeten blijven.. Dus denk dat je ook voor de kwaliteit betaald..
Wat doen jullie ook met de corsages?? met speld of magneet?? Ik twijfel nog want een magneet is 1,60 extra...

@Broomzilla spannend!!! hebben jullie de reis al wel geboekt??

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #272 Gepost op: 31 juli 2012, 18:30:22 »
We zijn juist wel weer van de taart, daarom hebben we en een taart bij de receptie/borrel en taart met cupcakes bij het feest. De daggasten krijgen dus 2 keer! (en wij ook :tongue:)


Lekker joh!!  :laugh:

Wij doen speldjes, maar bij ons was het ook geen optie met magneetjes.  :)

kwarkje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #273 Gepost op: 31 juli 2012, 20:03:52 »
Heb trouwens een foto van ons bruidsboeket in het bloemen topic gezet...

Kan echt niet wachten tot ik hem uit het cellofaan mag halen die dag  :laugh:

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #274 Gepost op: 31 juli 2012, 20:16:10 »
@kwarkje gaaf man!! en wat een leuke kleuren!!

Misschien een stomme vraag.. Maar hoe plaats je een foto???
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2012, 20:17:23 door ikke89 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards