collapse

Auteur Topic: Dansles?  (gelezen 22277 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ineke111

  • Gast
Dansles?
« Reactie #50 Gepost op: 20 juni 2005, 11:58:03 »
Wij moeten natuurlijk een hele mooie openingsdans hebben.. Wij zitten nu al 4 jaar op dansen en zitten nu in Topklasse 3  :blink:

Er word dan natuurlijk ook veel van verwacht, maar ben bang dat ik door de zenuwen alleen nog maar kan schuifelen  :huh:

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #51 Gepost op: 27 juli 2005, 09:48:28 »
Mijn vriend is ook mijn danspartner en we zijn heel fanatiek in het wedstrijddansen. We dansen ook best hoog. Onze eerste eis aan de feestzaal is dan ook dat er een dansvloer (of geschikte houten vloer) is die groot genoeg is. We willen graag openen met een Slowfox, maar we hebben nog geen goed nummer gevonden dus misschien toch een Engelse wals (Norah Jones - Come Away With Me). Ook al is een flitsende quickstep ook wel erg leuk  :laugh: . Mocht iemand een mooie slowfox weten a la Norah Jones of zo... ik houd me aanbevolen  :wink:

Twee foto's van ons tijdens twee wedstrijden. Wel grappig.
Klik voor foto
En nog een foto

Voor diegenen die ook wedstrijden dansen / gedanst hebben en de wereld een beetje kennen: wij dansen bij de NADB in de Nieuwelingen klasse. Soms dansen we bij de NVAD voor de gezelligheid mee in de Open klasse.

Yvonne

  • Gast
Dansles?
« Reactie #52 Gepost op: 27 juli 2005, 09:56:56 »
Gaaf hoor!!! Zal eens voor je meedenken voor een mooie slowfox.......
Mijn vriendin heeft ook wedstrijden gedanst. Ik ben nooit verder dan topklasse gegaan...

Ik heb Marco een spoedcursusje gegeven en ach.. Dat ging eigenlijk BEST goed!!!

natascha

  • Gast
Dansles?
« Reactie #53 Gepost op: 27 juli 2005, 12:23:51 »
OOK IK BEN FANATIEK AAN HET DANSEN GEWEEST.
MIJN TOEMALIGE PARTNER EN IK ZIJN OOK BENADERD VOOR HET WEDSTRIJD DANSEN, MAAR HIJ HAD DAT ALS EENS MEEGEMAAKT EN WAS ER KLAAR MEE.
HET HAD MIJ TOCH WEL HEEL ERG LEUK GELEKEN.....
WAAR DANSEN JULLIE????

Vampie

  • Gast
Dansles?
« Reactie #54 Gepost op: 27 juli 2005, 13:53:46 »
[quote name=\'Carine\' date=\'27 July 2005, 08:48\']Twee foto's van ons tijdens twee wedstrijden. Wel grappig.
Klik voor foto
En nog een foto
[post=\"44827\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

WOW, dat ziet er goed uit! Mooi hoor, dan hoef je je eigenlijk alleen maar zorgen te maken over het liedje. Het dansen gaat zo te zien wel goed  :biggrin:

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #55 Gepost op: 27 juli 2005, 14:23:53 »
[quote name=\'natascha\' date=\'27 July 2005, 12:23\']OOK IK BEN FANATIEK AAN HET DANSEN GEWEEST.
MIJN TOEMALIGE PARTNER EN IK ZIJN OOK BENADERD VOOR HET WEDSTRIJD DANSEN, MAAR HIJ HAD DAT ALS EENS MEEGEMAAKT EN WAS ER KLAAR MEE.
HET HAD MIJ TOCH WEL HEEL ERG LEUK GELEKEN.....
WAAR DANSEN JULLIE????
[post=\"44884\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Wij dansen bij Danscentrum Alberto(heet tegenwoordig Dansstudio Dokman) in Hilversum. Heerlijk grote zaal, je kan elke doordeweekse avond trainen, maar de buitenkant is superlelijk (alsof je in een loods bent; binnenkant is wel gezellig), dus daar willen we eigenlijk niet ons feest houden. :rolleyes:

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #56 Gepost op: 27 juli 2005, 14:26:43 »
even tussen haakjes: in mijn avater zie je ons ook een wedstrijd dansen, alleen danste ik toen nog in m'n vorige jurk. Zo eentje met een paar onderrokken en zo'n boa aan de rand.  :rolleyes:

prinsesje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1295
    • http://
Dansles?
« Reactie #57 Gepost op: 27 juli 2005, 18:35:59 »
Wauw Carine, leuk lijkt me dat!

natascha

  • Gast
Dansles?
« Reactie #58 Gepost op: 28 juli 2005, 10:52:15 »
Wij danstten bij Tuininga in Groningen.
De eigenaren waren zelf fanatiek wedstrijd dansers.
Hij of zij was Engels.
Later is het dansstudio de Haan geworden, staat volgens mij ook goed aangeschreven.
Als het aan mij ligt begin ik vandaag weer!!!

Ineke111

  • Gast
Dansles?
« Reactie #59 Gepost op: 2 augustus 2005, 15:24:20 »
Hey wij dansen ook bij dansstudio de Haan  :biggrin: In welke groep zitten jullie?? wij dansen op maandagavond!

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Dansles?
« Reactie #60 Gepost op: 15 maart 2006, 20:08:02 »
Sinds 2 weken hebben wij toch de stap gezet om op dansles te gaan. Hebben inmiddels 2x een les van een uur gehad (priveles) en de Quickstep zit er al redelijk in. Moeten alleen nog wat meer oefenen om het goed en soepel te laten verlopen. Oefening baart kunst namelijk. Nu zijn we bezig met de Chachacha, nou en dan vind ik het wel goed.

Ben heel benieuwd hoe de gasten erop reageren dat wij ons feest met een dans openen. Niemand verwacht dit namelijk dus de verassing is des te groter!

en wat me meevalt, ik vind het nog leuk ook! Vriendlief wilde dit eigenlijk al wel eerder maar ik zag er eigenlijk toch tegenop omdat ik niet echt ritmevast bent... haha

Wordt vast nog vervolgd :wink:

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #61 Gepost op: 15 maart 2006, 21:05:31 »
Wat hartstikke leuk zeg, Candijtje!  :biggrin: Pas maar op... straks raak je ook verslaafd aan stijldansen, net als mijn vriend en ik  :tongue:  :laugh:

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Dansles?
« Reactie #62 Gepost op: 15 maart 2006, 23:35:45 »
Wat leuk joh! Paul kan ook dansen maar ik niet. Ergens lijkt het me ook wel leuk om les te nemen samen want Paul wil wel heel graag een openingsdans doen en die heb ik hem ook beloofd.

K en P

  • Gast
Dansles?
« Reactie #63 Gepost op: 16 maart 2006, 08:58:28 »
Wij hebben voor ons verloven dansles bij een school naar keuze gekregen.
We weten al waar we willen gaan dansen, nu alleen nog beslissen wanneer.

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Dansles?
« Reactie #64 Gepost op: 16 maart 2006, 10:05:07 »
Wim en ik hebben ook nog nooit samen gedanst (stijldansen zeg maar) Ik vond het dus best spannend ook. Maar ik moet zeggen dat het best snel te leren valt. De dansleraar zei tegen ons dat je zo`n 3 a 4 lessen nodig hebt voor het goed onder de knie te krijgen. we hebben nu 2 lessen gehad en de quickstep gaat redelijk en de basispassen van de chachacha zit er ook al wel in.

Dus Jorieke jou valt het ook wel te leren :wink:

Het lijkt me gewoon  gaaf om zo`n feest met een dans te openen en dan de gezichten van de gasten te zien van zo heej haha :)

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #65 Gepost op: 16 maart 2006, 16:18:55 »
[quote name=\'Candijtje\' post=\'78885\' date=\'16 March 2006, 10:05\']Het lijkt me gewoon  gaaf om zo`n feest met een dans te openen en dan de gezichten van de gasten te zien van zo heej haha :)[/quote]Dat lijkt mij dus ook hartstikke gaaf... en vervolgens kom je tot de ontdekking dat er nog best wel wat mensen zijn die ook een beetje kunnen stijldansen! Dat merkte ik tenminste op de gala's van de studentenvereniging waar ik lid van ben geweest. Was wel erg leuk. :laugh:
Hartstikke leuk! Iedereen op dansles!  :tongue:  :biggrin:  :rolleyes:

Shaylee

  • Gast
Dansles?
« Reactie #66 Gepost op: 16 maart 2006, 19:31:19 »
Wij zijn voor ons trouwen ook op priveles geweest. Mijn man had nog nooit gedanst en ik heb ooit in een ver verleden nog een keer brons gehaald.
We zouden zowel de quickstep als de chacha-cha leren. Ik moet zeggen het zag er aardig uit op de laatste priveles en we hadden ons voorgenomen om te openen met de chacha-cha.

Vlak voor de openingsdans fluisterde mijn man in mijn oor. "zullen we toch maar gewoon dansen want ik weet het niet meer" :rolleyes:  Heb toen terug gefluisterd. "Nou vooruit dan, dan doen we de quickstep"  :wink:

Inmiddels zitten we weer op dansles en we vinden het alletwee hartstikke leuk. Nu maar hopen dat hij het vol blijft houden want aan mij zal het niet liggen  :tongue:  :wink:

paula777

  • Gast
Dansles?
« Reactie #67 Gepost op: 19 maart 2006, 17:50:32 »
hoi

wij zijn niet op dansles gegaan
wij doen gewoon schuivelen

ik heb wel ooit dansles gehad maar geef er niet veel om
paula

silvana

  • Gast
Dansles?
« Reactie #68 Gepost op: 19 maart 2006, 18:40:34 »
wij kunnen niet dansen en gaan zeker geen danslessen nemen, we schuifelen wel wat hahaha.
ga niet voor één dans op dansles, dat vindt ik nou zonde van het geld

Marialice

  • Gast
Dansles?
« Reactie #69 Gepost op: 20 maart 2006, 13:08:27 »
Wij zitten al wat langer samen op dansles, dansen nu zilver ster. Een mooie openingsdans zou geen probleem moeten zijn :)

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Dansles?
« Reactie #70 Gepost op: 20 maart 2006, 15:41:23 »
Wij nemen geen dansles...

ALS we al een nummer samen op de dansvloer staan, zal er met de haren worden geschud  :headbang:

joyce

  • Gast
Dansles?
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2006, 19:18:49 »
[quote name=\'Marialice\' post=\'79304\' date=\'20 March 2006, 13:08\']Wij zitten al wat langer samen op dansles, dansen nu zilver ster. Een mooie openingsdans zou geen probleem moeten zijn :)[/quote]

Hoi Marialice

Lees net dat jullie veel dansen en nu hoop ik dat je me kunt helpen. Wij hebben namenlijk de Engelse wals geleerd voor de openingsdans en nu ben ik opzoek naar een leuk nummer hierbij. We hadden een nummer om op te oefenen maarja na 2 maanden hangt dat liedje je ook wel de keel uit dus als je kunt helpen hoor ik het graag (natuurlijk iedereen die een idee heeft is welkom :tongue: )

Carine

  • Gast
Dansles?
« Reactie #72 Gepost op: 20 maart 2006, 22:33:44 »
[quote name=\'joyce\' post=\'79384\' date=\'20 March 2006, 19:18\'][quote name=\'Marialice\' post=\'79304\' date=\'20 March 2006, 13:08\'] Wij zitten al wat langer samen op dansles, dansen nu zilver ster. Een mooie openingsdans zou geen probleem moeten zijn :)[/quote]

Hoi Marialice

Lees net dat jullie veel dansen en nu hoop ik dat je me kunt helpen. Wij hebben namenlijk de Engelse wals geleerd voor de openingsdans en nu ben ik opzoek naar een leuk nummer hierbij. We hadden een nummer om op te oefenen maarja na 2 maanden hangt dat liedje je ook wel de keel uit dus als je kunt helpen hoor ik het graag (natuurlijk iedereen die een idee heeft is welkom :tongue: )
[/quote]Een mooie Engelse wals is Come away with me van Norah Jones. Iets langzamer dan een standaard Engelse wals, maar wel een hele mooie. Wij gebruiken deze ook voor onze openingsdans... maar ja dat wordt meer een demo dan een openingsdans, omdat we deze dan laten overgaan in de SlowFoxtrot en de quickstep...
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2006, 22:35:00 door Carine »

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Dansles?
« Reactie #73 Gepost op: 21 maart 2006, 09:22:52 »
Ah dit is wel een slimme vraag van Joyce....

Ik vraag me namelijk waar je de quickstep en de chachacha op kan dansen. Zit voornamelijk op Latin muziek te zoeken nu maar das niet helemaal onze smaak eigenlijk....

Wie kan me helpen? :biggrin:

Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen

  • Gast
Dansles?
« Reactie #74 Gepost op: 21 maart 2006, 09:57:00 »
[quote name=\'Mayke_Gaat_06-06-06_Trouwen\' post=\'79335\' date=\'20 March 2006, 15:41\']Wij nemen geen dansles...

ALS we al een nummer samen op de dansvloer staan, zal er met de haren worden geschud  :headbang:[/quote]

Trouwens, we doen ook helemaal geen openingsdans....

Ik ga zingen...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards