collapse

Auteur Topic: Ondertrouw  (gelezen 240950 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

heidebloempje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #650 Gepost op: 10 maart 2010, 22:18:45 »
Kom toch allemaal naar België :biggrin:  In onze gemeente kost de burgerlijke trouw exact 10 euro. Je betaalt enkel het trouwboekje en verder helemaal niks.
Daarenboven krijg je bij het huwelijk een huwelijkspremie van 50 euro, dus dat is 40 euro in de pocket :wink:

LeanneK

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #651 Gepost op: 10 maart 2010, 22:56:20 »
Het is geen voorschot, want ze vroeg of we ook het trouwen zelf al wilden betalen. We hebben een document gehad van de ondertrouw, daar staat niet op dat het voor het trouwen is, echt voor de ondertrouw.
Als ik jullie reacties zo eens zie, is het nog wel iets om achteraan te gaan. Ik zal van de week nog eens alles nakijken en misschien wel even bellen.
Over de trouwlocatie; Trouwen is bij ons in de gemeente 350 euro in het gemeentehuis, op een andere "standaard" trouwlocatie is het 700 euro. En we hebben geen speciale babs of andere extra kosten.

Trouwring

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #652 Gepost op: 11 maart 2010, 13:08:40 »
[quote name=\'Marry24\' post=\'314999\' date=\'10 March 2010, 08:45\']Wij moeten als we in ondertrouw gaan meteen betalen voor het trouwen zelf, het trouwboekje, muziek enz enz. Bij ons komt het er op neer dat we 400 euro moeten betalen. Het in ondertrouw gaan op zich kost niks maar wel dus gelijk het trouwen betalen.[/quote]
Bij ons was dat ook ja :)

Lionness

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #653 Gepost op: 11 maart 2010, 16:11:48 »
Heeft jullie gemeente website geen speciaal trouwen onderdeel of is er geen gemeente folder met daarin precies alle prijzen?

Wij moesten ook wel wat aan administratiekosten betalen, maar dit lijkt mij buitenproportioneel veel.

MissBride

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #654 Gepost op: 11 maart 2010, 18:29:24 »
Wij kregen vandaag de papieren voor de ondertrouw. Hierin staat netjes vermeld dat de 'leges voor de huwelijksvoltrekking' bij de ondertrouw voldaan moet worden. Dus wij moeten ook direct wat betalen.
We hoeven voor de ondertrouw geen uittreksels te halen, alleen een ID meenemen.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #655 Gepost op: 11 maart 2010, 23:05:15 »
voor de ondertrouw hebben wij 80 euro betaald maar dit waren gemaakte administratie kosten
daarbij komt het misschien wel door dat we in een andere gemeente in ondertrouw gingen dan waar we zouden gaan trouwen
en ik ook niet in beide gemeentes ben geboren..

maar 250 euro voor alleen de ondertrouw vind ik belachelijk duur !

melis

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #656 Gepost op: 12 maart 2010, 15:58:42 »
wij hoefte niks te betalen 4 weken voor ons huwelijk 256 aanbetalen en dan is het goed

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #657 Gepost op: 26 maart 2010, 12:01:13 »
Wij hebben ook niks betaald voor de ondertrouw, alleen leges en trouwboekje, totaal 500 euro.
Dat sommige gemeentes wat administratiekosten vragen is niet zo gek, alleen 250 euro is wel heel veel.

very happy

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #658 Gepost op: 28 maart 2010, 18:13:13 »
wij hoefden ook niks te betalen voor onze ondertrouw

Theetje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1510
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.bruidskapselenvisagie.nl
Re: Ondertrouw
« Reactie #659 Gepost op: 23 april 2010, 23:16:56 »
wij hoefden alleen de ondertrouwakte(als het zo heet?) te betalen van € 11,30 ofzoiets, en dat is in onze woonplaats.Dus ook geen administratiekosten! We trouwen ergens anders en dat is al betaald á € 375,- inclusief trouwboekje.
€250,- echt veel geld voor iets waar je na 10 minuten weer buiten staat, das makkelijk verdienen :dry:
ben benieuwd als je het hebt nagevraagd waarvoor het wel is, aangezien het geen aanbetaling betreft :blink:
groetjes

lydia

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #660 Gepost op: 26 april 2010, 20:51:14 »
wij hebben bij de ondertrouw het trouwen zelf betaald. maar daar waren ze duidelijk in en in de papieren stond ook duidelijk dat we dan moesten betalen.

karen123

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #661 Gepost op: 27 april 2010, 08:25:16 »
Bij ons kostte de ondertrouw 20 euro!  :)

Ratatosk

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #662 Gepost op: 27 april 2010, 09:03:40 »
Onze ondertrouw was gratis. Het trouwen zelf doen we in een andere gemeente en dat kost daar 295 euro, inclusief trouwboekje.
Daarnaast betalen we nog wel de kosten voor de trouwlocatie (dierentuin).

chaf10

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #663 Gepost op: 22 juni 2010, 16:15:44 »
Wie kan mij helpen. Mijn zoon wil in ondertrouw in onze gemeente en hij is in Haarlem geboren, maar woont in Ierland. Zijn a.s. vrouw is Iers. Vanwege zijn oudere oma wil hij nu hier trouwen. Moet ik nu zijn geboorteuitreksel in zijn geboorteplaats halen of in Den Haag?
En moet ik daarvoor als moeder ook zijn paspoort copie hebben en een machtiging als ik dat wil aanvragen?

En is er een tijdsbestek dat je moet aangeven dat je in ondertrouw wil gaan?
Bedankt allemaal!

Kippie

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #664 Gepost op: 22 juni 2010, 16:33:11 »
Misschien een idee om eens te bellen met de gemeente waar hij in ondertrouw wil gaan, of eerst eens op de website van de gemeente te kijken. Waarschijnlijk kan je daar zo alle informatie krijgen die je nodig hebt. Succes!

Marry24

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #665 Gepost op: 22 juni 2010, 17:41:29 »
Tegenwoordig heb je in veel woonplaatsen geen kopie van het geboorteregister meer nodig. Zou indd gewoon eens informeren bij de gemeente waar hij in ondertrouw wil gaan.

vitani

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #666 Gepost op: 22 juni 2010, 18:06:05 »
Wij gaan in de gemeente groningen in ondertrouw en daar hebben we inderdaad geen geboorteakte nodig.

Misschien is het in het geval van jou zoon anders omdat zijn AS iers is.

Paula

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #667 Gepost op: 22 juni 2010, 18:58:22 »
@chaf10: Het geboorte uitreksel moet je in zijn geboorteplaats halen en daarvoor moet jij een machtiging hebben als jij dat voor hem wil doen. Maar inderdaad, de gemeente waar ik ingeschreven sta en waar wij gaan trouwen, hoeft mijn geboorteakte niet te hebben, omdat ze die al hebben. Je moet voor de ondertrouw wel op tijd een afspraak maken... succes!
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2010, 18:59:25 door Paula »

jassou

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #668 Gepost op: 22 juni 2010, 20:53:09 »
Ik zou ook de gemeente even bellen. Voorwaarden per gemeenten verschillen enorm in welke documenten ze nodig hebben (zeker vanwege zijn aanstaande), en welke tijdsduur daaraan vast zit. Ik had bijvoorbeeld voor mijn aanstaande een affidavit nodig en geboortecertificaat met apostille stempel, terwijl mijn collega met aanstaande uit hetzelfde land in haar gemeente dat helemaal niet nodig was (kopie paspoort was voldoende).

Ook kon ik in mijn oude gemeente wel telefonisch een kopie van het geboorteregister krijgen, een ander moest personlijk langs, en weer een ander kon dat niet (want woont niet meer in hetzelfde land), en zijn moeder kreeg het ook niet mee. Na veel gedoe mocht het uiteindelijk wel via zijn moeder.

Dus even telefoontje plegen, dan krijg je een lijstje met wat je nodig hebt (voor hem en voor haar), en kunnen ze ook helpen met hoe je aan de documenten komt.
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2010, 20:53:28 door jassou »

Bloemetje82

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #669 Gepost op: 30 juni 2010, 10:57:01 »
Goedemorgen dames!

Nou, nog 2 weekjes te gaan en dan gaan we in ondertrouw! Ik vind het eigenlijk best wel spannend allemaal!  :biggrin:
Nu heb ik een financieel meevallertje gehad ( welliswaar een kleintje, maar toch....) en nu wilde ik eigenlijk mijn vriendje een beetje verrassen. Mijn moeder past namelijk die dag op onze kids, en ze mogen er ook blijven slapen, dus in principe hebben we 2 dagen onze handen vrij. Ik wilde dus iets leuks gaan doen met vriendjelief. ( in eerste instantie zouden we alleen ergens gaan eten. ) Heeft er iemand een leuk, origineel idee of weet iemand een leuke site waar je goedkoop dingetjes kunt boeken?? Kan vanalles zijn, concert, musical, sauna, weet ik het wat er nog meer bestaat...

Mijn eisen: Ik heb een budget van 200 euro ( max 250 ), we gaan op 15 juli om 11 uur in ondertrouw, dus we kunnen meteen daarna vertrekken. Afstand maakt niet zo heel veel uit, mits we niet een halve dag kwijt zijn met reizen. ( we wonen in midden-Limburg ) We vinden eigenlijk alles wel leuk, het enige wat IK echt niet zou gaan doen is naar een indoor skydive-gebeuren of iets dergelijks. ( Beetje last van hoogtevrees...)

Ben benieuwd...

Marry24

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #670 Gepost op: 30 juni 2010, 11:18:33 »
Ben je bekend met vakantieveilingen.nl? Daar kun je namelijk bieden op weekendjes weg enzo :biggrin:

Amanda13052011

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 585
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.paltol.nl
Re: Ondertrouw
« Reactie #671 Gepost op: 30 juni 2010, 12:13:56 »
Wij gaan 16 juli in ondertrouw en daarna slapen we in een van der valk hotel (kamer met jacuzzi :rolleyes: ) in de buurt.

Bloemetje82

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #672 Gepost op: 30 juni 2010, 12:20:44 »
Ben inderdaad al aan het snuffelen op vakantieveilingen! Hele leuke en interessante site!!  :biggrin:

Sil78

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #673 Gepost op: 30 juni 2010, 16:43:31 »
Wij gaan as vrijdag in ondertrouw. Dat is 's morgens vroeg en direct daarna hebben we een afspraak bij de goudsmid voor onze ringen. Daarna dan heeft mijn manlief de middag vrij (komt goed uit met de voetbal) en dan krijg ik m'n proef make-up en kapsel. Als het goed is ben ik ook klaar voordat de voetbal begint maar dat is even afwachten. Dan gaan we 's avonds bij onze trouwlocatie proefdineren. Kunnen we vast voorproeven of onze keuze wel lekker smaakt!  :biggrin:
Heb er zo'n zin in!!!

MacNouk

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #674 Gepost op: 30 juni 2010, 16:57:41 »
kijk ook eens op de site van flair, viva e.d. die hebben ook altijd leuk en niet al te duren dagjes en nachtjes weg!

Wij zijn toen we in ondertrouw zijn gegaan daarna gaan strandzeilen (blowkarten)

Alvast veel plezier en succes met zoeken

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards