collapse

Auteur Topic: Ondertrouw  (gelezen 240821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #675 Gepost op: 30 juni 2010, 18:09:30 »
Lekker naar het Sanadome in Nijmegen of bijv. Thermen 2000 inValkenburg.
Kun je heerlijk relaxen.

Jolanda

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #676 Gepost op: 30 juni 2010, 19:24:13 »
Op www.kadopagina.nl zijn ook altijd erg leuke, orginele en romantische ideetjes.
Heb hier meerdere keren een kado voor vriendlief vandaan.
Is er ook in alle prijscategorie.

Samantha22

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 291
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #677 Gepost op: 1 juli 2010, 09:30:45 »
De site van TRavelbird staan ook vaak leuke dingen op!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #678 Gepost op: 1 juli 2010, 10:07:55 »
Ik ben altijd wel voor een dagje dierenpark/pretpark met z'n tweetjes! Is toch anders dan met kids, daarna lekker eten en dan een leuk hotel -> Efteling?

Verder zijn op deze site altijd leuke overnachtingsideetjes (en inspiratie!)te vinden:
http://www.supertrips.nl/

Of 's avonds weer lekker naar je eigen huis en dan denkt hij dat de verrassing over is en dan komt er zo maar een ontbijtje aan huis: http://www.ontbijtserviceaandewaal.nl/champagne-ontbijt.html

Wij gaan trouwens het weekend voor onze ondertrouw (op een maandag) weg -> Den Bosch!
« Laatst bewerkt op: 1 juli 2010, 10:08:30 door stimpy »

Maidenofmay

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #679 Gepost op: 1 juli 2010, 11:24:37 »
Je zou een heerlijke sauna verwendag kunnen doen; Thermen Tilburg heeft bijvoorbeeld altijd erg goede aanbiedingen. Maar wat ik zelf altijd het leukste vind is uitgebreid uit eten met bijpassend wijnarrangement, en dan lekker je hotelkamer inrollen :-)

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #680 Gepost op: 21 januari 2011, 11:25:27 »
Ik verbaas me echt over de prijzen :ohmy: Meer dan 1000 euro, wow :ohmy: Maar als ik gewoon in ondertrouw ga en nog niet mijn huwelijk betaal hoeft het dus niet zoveel te kosten?

Maewyn

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #681 Gepost op: 21 januari 2011, 11:38:40 »
Volgens mij is odnertrouw zelf zo goed als gratis, je betaalt alleen tijdens de ondertrouw vaak al (een deel van) de kosten voor het huwelijk! Verder kost het je geld voor het aanvragen van documenten als dat nodig is, maar dat is het volgens mij wel hoor... 11 februari weet ik meer! :biggrin:

Cynthiag

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 41
Re: Ondertrouw
« Reactie #682 Gepost op: 21 januari 2011, 11:42:45 »
Hier in de gemeente betaal je bij het in ondertrouw gaan de huwelijksleges. Belangrijkste actie van de ondertrouw is 1. beiden een handtekening zetten op een formuliertje, en 2. pinnen. al met al binnen 10 minuten geregeld... De nota? EUR 688,65 (tarief 2010) voor een vrijdagmiddag in een apart te betalen officiele gemeentelijke trouwlocatie met een zelf benoemde BABS. Maar goed, het kan goedkoper natuurlijk... je kunt ook gewoon in het gemeentehuis trouwen en een BABS van de gemeente uitkiezen. Met de kosten van de locatie er bij zit je op zo'n EUR 1100,00.

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #683 Gepost op: 21 januari 2011, 11:43:26 »
Je betaald voor het ondertekenen van het document en voor het trouwboekje. Ik dacht dat het zo'n 40 of 50 euro was bij ons. De uittreksels enze gaan tegenwoordig digitaal (nog niet bij elke gemeente), dat kost dus niets.

Wij moesten het bedrag voor het trouwen zelf al eerder overmaken, om de datum en tijd vast te leggen.
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 11:44:14 door Jnine89 »

anna23

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #684 Gepost op: 21 januari 2011, 12:27:11 »
Wij moesten 11.30 euro betalen. We trouwen in een andere gemeente dan waar we wonen, mss ligt t daaraan. Nota vd gemeente waar we wel trouwen volgt nog, kost € 550 (we trouwen op een zaterdag). Al met al vind ik het wel meevallen...

Bride-77

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #685 Gepost op: 21 januari 2011, 12:41:56 »
Wij trouwen ook in een andere gemeente en toen we in ondertrouw gingen afgelopen december in onze eigen gemeente hoefden we helemaal niets te betalen.

Wij dienen alleen nog de gemeentelijke leges (€ 495)te betalen uiterlijk 4 weken voor de huwelijksdatum en de kst. voor het trouwboekje (€ 14,50)

Daydreamy

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #686 Gepost op: 21 januari 2011, 14:13:34 »
volgens mij waren die 10,50 die wij betaald hebben voor het papier dat we moesten tekenen voor de ondertrouw... (dus het kost wel iets)


Ook wij hebben idd alleen een papier getekend voor de ondertrouw en moesten 11,30 betalen, verder geen uittreksels hoeven betalen,
identificeren ging per Paspoort

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #687 Gepost op: 21 januari 2011, 14:19:43 »
Wat ik begrepen had is dat ondertrouw zelf gratis is. Wij hoeven alleen te betalen voor de benodigde documenten GBA-uittreksel (9.50) en evt geboorteakte. Dus neem aan dat als ik 14 feb in ondertrouw ga ik niets meer hoef te betalen. Maar je weet maar nooit met wat voor verrassing ze komen :)
Volgens mij werkt het zo dat je altijd in ondertrouw moet gaan in de gemeente waar je woont (of in de gemeente waar je partner woont als je niet samenwoont) en dat je mag trouwen waar je wilt. Wij trouwen namelijk niet in de gemeente waar we wonen.

Marretje

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #688 Gepost op: 21 januari 2011, 14:30:12 »
We moesten 226 euro voor de huwelijksvoltrekking en 24,95 voor het trouwboekje betalen.
Ondertrouw is volgens mij ook gratis..en in een baliebehandeling van 10 minuten gebeurd hahaha.

Het geld voor de huwelijksvoltrekking 6 weken voor de trouwdag overmaken via acceptgiro.

We trouwen op vrijdag, als je bijvoorbeeld op zaterdag wil trouwen kost het het dubbele   .

Idd je mag overal trouwen , maar je bent verplicht om in ondertrouw te gaan in de gemeente waar je woont( of waar lief woont)
Maar als je echt gratis wil trouwen, dan is dat bijna overal mogelijk op maandagmorgen
« Laatst bewerkt op: 21 januari 2011, 14:33:43 door Marretje »

Marry24

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #689 Gepost op: 21 januari 2011, 14:32:46 »
wij moesten tijden de ondertrouw gelijk alles betalen. We konden er niet voor kiezen om later te betalen, dat kan natuurlijk ook per gemeente verschillen. Hier was het ook niet nodig om een geboorteakte enzo op te vragen.

Marliese

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 969
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #690 Gepost op: 21 januari 2011, 14:39:34 »
Tja..woon in Amsterdam haha..dan vragen ze wel naar een geboorteakte hahaha. Zelf ben ik daar geboren dus is het niet nodig maar mijn vriend niet en moest wel een akte aanvragen van de gemeente waar hij is geboren.
Verder heb ik niets gehoord van de gemeente waar we trouwen (niet Amsterdam dus) wanneer we moeten betalen. Wel een dure grap voor ons omdat we voor de zaterdag hebben gekozen..haha :)

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #691 Gepost op: 24 januari 2011, 16:41:26 »
Bij mij koste de ondertrouw niks, moest alleen de leges voor het huwelijk betalen (ongeveer 500 euro) en het trouwboekje (10 euro).
Uittreksels waren niet nodig.

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #692 Gepost op: 24 januari 2011, 16:53:51 »
Bij ons waren er geen aparte kosten voor de ondertrouw. Waarschijnlijk zat dit al verwerkt in het totaalpakket.
Ik durf niet meer te zeggen wat we exact moesten betalen.
Wij zijn op 31 december in ondertrouw gegaan en ons werd geadviseerd om direct te betalen want per 1 januari zouden de kosten omhoog gaan.
Dus mocht je nog twijfelen over de datum van ondertrouw, doe het dan gewoon op 31 december dan kun je er 's avonds op toasten en je bent goedkoper uit!  :tongue:

suzel

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #693 Gepost op: 24 januari 2011, 20:04:50 »
Wij gaan in ondertrouw in Utrecht en trouwen in de gemeente Neder-Betuwe en wij krijgen na de ondertrouw een rekening thuisgestuurd voor de trouwleges (553), trouwboekje (rond 20eur) etc. Wij hoeven geen uittreksels uit GBA te betalen, dat halen zij uit het systeem. Voor de ondertrouw zelf hoeven we niets te betalen.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2011, 20:05:28 door suzel »

syrae

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #694 Gepost op: 24 januari 2011, 21:03:15 »
wij betalen voor huur trouwlokatie etc en ondertrouw incusief leren trouwboekje ongeveer 450 euro. We trouwen dan ook in de kleine zaal, daar kan maar 75 man in inclusief onszelf dus dat wordt erg krap, ik hoop dat een deel van de familie uit oost nederland het te ver vindt om en naar het trouwen en naar het feest te komen en dat ze besluiten alleen naar het feest te gaan.

Bride-77

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #695 Gepost op: 24 januari 2011, 22:44:59 »
wij betalen voor huur trouwlokatie etc en ondertrouw incusief leren trouwboekje ongeveer 450 euro. We trouwen dan ook in de kleine zaal, daar kan maar 75 man in inclusief onszelf dus dat wordt erg krap, ik hoop dat een deel van de familie uit oost nederland het te ver vindt om en naar het trouwen en naar het feest te komen en dat ze besluiten alleen naar het feest te gaan.
[/quote
75 man, zijn dat allemaal zitplaatsen? Dan vind ik het nog best meevallen qua ruimte..

syrae

  • Gast
Re: Ondertrouw
« Reactie #696 Gepost op: 25 januari 2011, 10:02:29 »
jup allemaal zitplaatsen... in de grote zaal passen dan weer 150 man maar die is dan ook ruim 100 euro duurder

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #697 Gepost op: 25 januari 2011, 10:17:08 »
Gelukkig, jullie verhalen stellen me gerust :wink: Mijn vriend kwam met het verhaal dat ondertrouw op zichzelf 800 euro kost. Dat geloofde ik gewoon echt niet, maar iedereen vond me daar dom omdat ik beweerde van niet :blink:  Maar ik heb dus wel gelijk :mad:  :laugh:

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #698 Gepost op: 25 januari 2011, 11:59:55 »
Dat is ook echt onzin. Vraag me af hoe hij daar bij komt. Zou wel een beetje vreemd zijn als je gratis kan trouwen op maandag ochtend en dan 800 euro voor de ondertrouw moet betalen.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ondertrouw
« Reactie #699 Gepost op: 25 januari 2011, 12:16:01 »
Gelukkig, jullie verhalen stellen me gerust :wink: Mijn vriend kwam met het verhaal dat ondertrouw op zichzelf 800 euro kost. Dat geloofde ik gewoon echt niet, maar iedereen vond me daar dom omdat ik beweerde van niet :blink:  Maar ik heb dus wel gelijk :mad:  :laugh:

Hmm zelfs voor het trouwen zelf zou dat ontzettend duur zijn (als je niet op zaterdag trouwt dan he :wink:, maar er zijn idd gemeentes waar je zoiets moet betalen )  
Ondertrouw zelf is meestal alleen de kosten voor kopietjes (als je in andere gemeente gaat trouwen als waar je woont (althans 1 van beiden) en dus in ondertrouw gaat). Trouw je in dezelfde gemeente als waar je in ondertrouw gaat dan zit het meestal volledig bij de kosten van het trouwen in en zijn er immers ook geen kopietjes nodig :tongue: Wij moesten iets van 12 euro betalen, omdat we dus in een andere gemeente trouwen als waar we wonen, ik denk dat onze kosten dus uittreksels zijn. De andere kosten moeten we minimaal 4 weken voor de bruiloft hebben overgemaakt naar de gemeente waar we gaan trouwen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards