collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 678602 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ilse13

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #125 Gepost op: 18 september 2013, 16:42:12 »
Hey allemaal,
Leuk zo'n mei 2014 topic! Zelf gaan wij 8 en 9 mei trouwen. 2 dagen vanwege gezondsheidsredenen helaas... We hebben 3 hele goede vriendinnen (waardoor we elkaar ook hebben leren kennen) waarvan 1 de uitnodiging gaat ontwerpen, 1 de taart gaat bakken en de ander onze ceremoniemeester is. De locaties (dag 1 burg huwelijk in boerderijtje in natuurgebied, dag 2 kerk en feest) zijn geregeld, mn jurk is al uitgekozen, ringen in bestelling, fotograaf is rond. Omdat we niet echt zoetsappig zijn gaan we veel leuke felle kleuren gebruiken gecombineerd met jute en vragen alle gasten om een kleurrijke touch in hun kleding. Gewoon lekker vrolijk en feestelijk!

Super leuk al die voorbereidingen!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #126 Gepost op: 18 september 2013, 18:34:58 »
Hoi Ilse, ondanks dat het vanwege gezondheids redenen is is het wel leuk op 2 dagen trouwen. Dan kan je er dubbel van genieten en mag je 2x je mooie jurk aan. Succes nog met de volgende voorbereidingen!

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #127 Gepost op: 18 september 2013, 19:14:23 »
Ilse, ik sluit me aan bij Mardai. 2 dagen bruiloft is ook leuk!!

Ik ben vandaag naar Rosmalen geweest voor een trouwjurk. En ik heb mijn jurk gevonden!!! Ik ga er nog wel een nachtje over slapen, maar ze hebben hem voor mij apart gehangen. Dit was de eerste winkel waar ik heen ben gegaan, maar toch heb ik er een goed gevoel over en ga ik dus niet verder shoppen. Ze hebben me echt super geholpen daar!! En een leuke bijkomstigheid is dat dit een jurk is uit de oude collectie en er dus 800 euro af is. Oh ja, ook schoenen in de uitverkoop voor €25,00. Die kan ik dus ook niet laten liggen.

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #128 Gepost op: 18 september 2013, 19:17:52 »
Ilse, leuk dat je al zover bent! En de betrokkenheid van de drie vriendinnen is dan wel speciaal

FvT, gefeliciteerd! Wie had je meegenomen? En hoe heb je het ervaren?
Haha, vast fantastisch nu je m gevonden hebt ;-) is het wat je voor ogen had?

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #129 Gepost op: 18 september 2013, 19:29:32 »
(Off topic: er wordt bij forummeetings een kledingruil voorgesteld in Utrecht, misschien is dat iets? Stiekem ben ik ook wel nieuwsgierig uiteraard haha  ;-))

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #130 Gepost op: 18 september 2013, 19:46:28 »
FvT wat leuk dat je een jurk hebt! Voelt heel speciaal he?! Nu nog 8 maanden wachten tot de grote dag.

Ik heb net gebeld voor de bloemen. We gaan eens kijken wat de kosten zijn als we de corsages via het prinsentuin college in Oudenbosch laten maken. Het boeket wortd dan gemaakt door de leraar die zelf een bloemist is. Ben benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 18 september 2013, 19:51:32 door Mardai »

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #131 Gepost op: 18 september 2013, 20:01:34 »
Ik had een hele delegatie meegenomen: moeder, schoonmoeder, 2 zussen en beste vriendin! Het was echt een leuke ervaring en ik ben ook super geholpen in deze winkel. Het viel alleen een beetje tegen toen ik mijn spijkerbroek weer moest aandoen, hahaha (voelde zo gewoontjes). De jurk is geworden wat ik ook voor ogen had. Beetje tussen mermiad en a-line in, een rustige rok en wat bling bling aan de top. Het is een jurk van Blue geworden. Ik kan hem alleen op internet niet meer terugvinden :confused:.

Hahaha en inderdaad nu nog 8 maanden wachten. Maar ik mocht gewoon tussendoor langs komen om hem aan te doen als ik daar zin in had.  Bijvoorbeeld als ik mijn proef bruidskapsel heb.     

FvT

  • Junior
  • **
  • Berichten: 131
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #132 Gepost op: 18 september 2013, 20:02:51 »
FvT wat leuk dat je een jurk hebt! Voelt heel speciaal he?! Nu nog 8 maanden wachten tot de grote dag.

Ik heb net gebeld voor de bloemen. We gaan eens kijken wat de kosten zijn als we de corsages via het prinsentuin college in Oudenbosch laten maken. Het boeket wortd dan gemaakt door de leraar die zelf een bloemist is. Ben benieuwd!

Dat zou wel een mooie oplossing zijn. Ik ben benieuwd of dit scheelt in de kosten!

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #133 Gepost op: 18 september 2013, 20:25:18 »
Ik ook! Heb nu ook een mail gestuurd naar een bloemist hier in het dorp. Kan ik het mooi vergelijken. Iemand anders al bloemen geregeld en zo ja wat zijn jullie kwijt?

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #134 Gepost op: 18 september 2013, 20:48:47 »
Wij nog niet, maar ben heel benieuwd naar jullie ervaringen

Zelf ook nog gekregen naar een school oid maar konden nog niets vinden. Staat iig nog op ons to do lijstje

Woola

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #135 Gepost op: 19 september 2013, 09:03:43 »
Hoihoi, wij hebben een collega die bloemiste is en heeft aangeboden de bloemen te verzorgen. Dus we enkel de prijs voor de materialen kwijt. Verder heeft jaren geleden iemand aangeboden mijn ceremoniemeester te worden, omdat ik ceremoniemeester ben geweest voor haar bruiloft. Dus die belofte kan ze nu na 10 jaar inlossen. Zij is aanspreekpunt op de dag zelf en ik breng haar van alles op de hoogte, zodat ik alleen vooraf alles regel.

Verder hebben wij inderdaad twee fotografen. Dat komt omdat er een mooie foto's kan maken (een vriendin), maar zij om gezondheidsredenen niet de hele dag aanwezig kan zijn. Dus met haar doen we de fotoshoot.

En de muziek voor de dienst hebben we nu helemaal uitgezocht. Wat een tijd zat daarin. Nu zijn gewoon nog wat nummers aan het verzamelen die we leuk of toepasselijk vinden voor op een mp3 speler voor tijdens de receptie en het diner als achtergrond muziek.

Verder komt het jurken passen nu wel heel dichtbij. Ik ga naar het bruidspaleis met de moeders en twee vriendinnen, dus ik ben erg benieuwd. En tot die tijd hoop ik dat ik kan gaan beginnen met diy, want een deel van de spullen komt vandaag binnen.

Woola

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #136 Gepost op: 19 september 2013, 09:07:17 »
Oh, wij hebben trouwens geen thema voor de bruiloft, maar wel twee kleuren die we laten terug komen. Paars en mint groen. Daardoor valt er hopelijk van alles samen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #137 Gepost op: 19 september 2013, 09:55:05 »
Wat leuk Ilse, een bruiloft over twee dagen verspreid! Als jij er zo ook meer van kunt genieten is het helemaal goed!

Bloemen, ik wilde eerst zelf mijn boeket maken van foamrozen, maar dat wil ik niet meer. We hebben bij de beste bloemenzaak in het dorp gevraagd wat het zou gaan kosten. Dit kwam voor een boeket en de bruidegomscorsage tussen de 50 en 75 euro uit. Vinden wij een mooi bedrag en zoeken dus niet meer verder :)

Gaaf FvT dat je de jurk hebt gevonden! Fijn dat je zoveel korting hebt gekregen, is altijd fijn!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #138 Gepost op: 19 september 2013, 09:56:59 »
Ilse13, ik heb je op het lijstje gezet:

1 mei Woola & AS
8 & 9 mei Ilse13 & AS
9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
9 mei Lesje & AS
9 mei Rose1980 & AS
15 mei Daphne89 & AS
16 mei Bolien & AS
16 mei Pinky13 & AS
16 mei FvT & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #139 Gepost op: 20 september 2013, 14:57:12 »
Hoi hoi medebruidjes,

Wat leuk als ik zie dat er veel van jullie al volop bezig zijn met dingen te regelen! Hier ga ik vanavond wat kerkboekjes ophalen zodat we daar een beetje in kunnen zien hoe alles moet passen en meten en wat er dus zoal een beetje in moet. Verder heb ik bruidsjurken maakster Anastasi een berichtje gestuurd vorige week en ik kan in Januari komen. Dit ivm de maagoperatie die ik in nov/dec ga krijgen. Zo kan ze tot 2 weken voor de bruiloft aan mijn jurk werken en hem zo goed passend mogelijk maken.

Zijn er hier meiden die binnenkort naar de bruidsbeurzen gaan? Hier gaan we uiteraard wel een paar keer. Er willen een keer vriendinnen mee en vriendlief en ook mijn moeder en schoonmoeder willen een keer mee.

Gister even wat minder leuks. Mijn moeder is gister voor de kerk getrouwd. Ze is 5.5 jaar geleden al voor de wet getrouwd en nu wilde ze dus ineens ook voor de kerk trouwen. Dit wisten we nu zo een maand of anderhalf. Toen hadden wij onze datum dus allang bekend gemaakt. Ik vond het dus niet zo gepast om dan als mijn moeder zijnde ineens nog even gauw een eigen huwelijk te plannen. Maargoed daar hadden we ons dan maar bij neergelegd. Ik ben dus ook gewoon verder gegaan met het plannen van het huwelijk van mij en mijn AS. Heb zoveel mogelijk mijn moeder erin mee betrokken omdat ik ook gewoon haar erbij wilde hebben met veel dingen. Dus ze wist alles van voor tot achter.

Kwamen we gister bij de kapel voor de bruiloft van mama. Ik was getuige dus mocht een corsage aan. daar begon het dus al mee. De corsage was paars. De kleur die wij voor ons huwelijk hadden gekozen en die dus overal terugkomt. Incl in mijn jurk. Die heb ik weliswaar nog niet gekocht maar staat al wel helemaal op papier en noem maar op. Ook accesoires, versieringen en de bloemen zijn al doorbesproken. Toen we eenmaal de kapel binnenkwamen was ik echt zo in shock! Het was veelal gebaseerd op de kleur paars. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik was echt werkelijk waar in shock. Ik heb toen aan mama gevraagd waarom. Waarom paars?? Hierop werd geantwoord dat dat in haar blouse zat die ze aan had en dat onze bruiloft nog zo ver weg is dat het toch allemaal niet uit maakt. Ik heb toen we eenmaal gister weer thuis waren gejankt als een klein kind. Ik voelde me zo vernederd!

Ik ben vandaag nog steeds niet de oude en ben nog heel erg bezig met waarom. Wij zijn van plan alles gewoon door te zetten zoals gepland maar het heeft voor mij nu al wel een soort nasmaak zeg maar.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #140 Gepost op: 20 september 2013, 15:06:25 »
MvLens, ik begrijp je heel goed. Echt vervelend dat je moeder er zo tegenover staat. Het lijkt wel of ze niet ziet hoeveel het voor jou betekend.
Als ik jou was zou ik wel alles in het paars laten, laat je niet uit het veld slaan. Dit was jullie idee en dat kun je beter aanhouden.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #141 Gepost op: 20 september 2013, 15:21:56 »
@Dapne: Wij gaan het inderdaad ook gewoon houden zoals gepland. We hebben tenslotte al genoeg dingen in huis en het zou zonde zijn als dat ineens door zoiets blijft liggen.

Kreeg gister toen ze dan getrouwd waren nog wel even sarcastisch te horen van: zo en nu zijn jullie aan de beurt.

Pppfff soms..... :angry: :angry: :angry:

Meiden wie trouwt hier ook voor de kerk en is al met een boekje begonnen?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #142 Gepost op: 20 september 2013, 17:50:05 »
Zo wat een rare actie van je moeder...
Zou ook zeker voor paars gaan maar wel zuur dat zij het ook doen. Had ze op zen minst toch wel even eerder kunnen zeggen.

Wij trouwen niet voor de kerk

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #143 Gepost op: 20 september 2013, 18:58:39 »
Wat vervelend zeg dat je moeder dat heeft gedaan. Ik zou daar inderdaad ook niet vrolijk van worden. Maar ach als je het positief wilt zien, ze vindt jullie plannen wel heel erg mooi! Maar ik zou inderdaad ook gewoon blijven bij wat jullie nu hebben. Het zal toch heel erg anders zijn op jullie dag hoor en daarbij als dat jullie keuze was dan is het prima toch!

Wij trouwen niet in de kerk en we gaan ook niet naar bruidsbeurzen, dus daar kan ik jullie niet mee helpen.

Wij hebben inmiddels ook weer een dilemma erbij. Mijn zusje zit op het moment in 4havo en ze gaat toevallig net op excursie in de week dat wij gaan trouwen. Moet ik nou alles gaan omzetten naar een week later als dat mogelijk is? Of wat.... Ik vind het lastig, het is wel DE excursie, dat missen is ook echt niet leuk.... Dilemma's....

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #144 Gepost op: 20 september 2013, 19:08:18 »
Oeh ja dat is wel lastig LuSi! Mijn eerste ingeving zegt: je verzet een bruiloft toch niet voor een excursie maarja het voortgezet onderwijs blijfte en groep apart. Je wilt ook niet dat ze als enige niet mee kan gaan.
Wat vindt ze er zelf van?

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #145 Gepost op: 20 september 2013, 19:26:09 »
Gister even wat minder leuks. Mijn moeder is gister voor de kerk getrouwd. Ze is 5.5 jaar geleden al voor de wet getrouwd en nu wilde ze dus ineens ook voor de kerk trouwen. Dit wisten we nu zo een maand of anderhalf. Toen hadden wij onze datum dus allang bekend gemaakt. Ik vond het dus niet zo gepast om dan als mijn moeder zijnde ineens nog even gauw een eigen huwelijk te plannen. Maargoed daar hadden we ons dan maar bij neergelegd. Ik ben dus ook gewoon verder gegaan met het plannen van het huwelijk van mij en mijn AS. Heb zoveel mogelijk mijn moeder erin mee betrokken omdat ik ook gewoon haar erbij wilde hebben met veel dingen. Dus ze wist alles van voor tot achter.

Kwamen we gister bij de kapel voor de bruiloft van mama. Ik was getuige dus mocht een corsage aan. daar begon het dus al mee. De corsage was paars. De kleur die wij voor ons huwelijk hadden gekozen en die dus overal terugkomt. Incl in mijn jurk. Die heb ik weliswaar nog niet gekocht maar staat al wel helemaal op papier en noem maar op. Ook accesoires, versieringen en de bloemen zijn al doorbesproken. Toen we eenmaal de kapel binnenkwamen was ik echt zo in shock! Het was veelal gebaseerd op de kleur paars. Ik kon mijn ogen niet geloven. Ik was echt werkelijk waar in shock. Ik heb toen aan mama gevraagd waarom. Waarom paars?? Hierop werd geantwoord dat dat in haar blouse zat die ze aan had en dat onze bruiloft nog zo ver weg is dat het toch allemaal niet uit maakt. Ik heb toen we eenmaal gister weer thuis waren gejankt als een klein kind. Ik voelde me zo vernederd!

Ik ben vandaag nog steeds niet de oude en ben nog heel erg bezig met waarom. Wij zijn van plan alles gewoon door te zetten zoals gepland maar het heeft voor mij nu al wel een soort nasmaak zeg maar.
Meid toch... wat een vreselijke actie van je moeder... Ik snap heel goed dat je gehuild hebt, zou ik ook doen. Alles lijkt een beetje alsof ze jaloers is, of zo. Ongelooflijk. En dan ben je ook nog getuigen, dus je kon niets anders dan die confrontatie aangaan.
Ik vind het heel knap van je dat je bij je verhaal/idee blijft.

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #146 Gepost op: 20 september 2013, 19:27:41 »
Ja ze wil natuurlijk sowieso op de bruiloft zijn. Maar aan de andere kant is ze ook echt een heel sociaal iemand en zou ze het echt verschrikkelijk vinden om de excursie te moeten missen. Ik had het niet zo erg gevonden om niet mee te gaan op excursie, maar zij steekt toch anders in elkaar. Ik ga het er binnenkort maar eens goed over hebben met het thuisfront...

Ahjoh zo komt er altijd weer iets wat tegenzit he :)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #147 Gepost op: 20 september 2013, 21:33:28 »
@LuSi, idd lastig, persoonlijk zou ik zeggen dat een bruiloft belangrijker is dan een excursie, ze zou er vrij voor moeten krijgen. Al snap ik ook dat ze het niet wil missen. Vooral goed met haar bespreken en kijken wat zij als beste optie ziet.

Wij trouwen ook niet voor de kerk en we bezoeken ook geen bruidsbeurzen, we hebben al teveel geregeld ;)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #148 Gepost op: 20 september 2013, 21:40:35 »
Morgen gaat mijn schoonzus kijken voor haar trouwjurk..
Ik zit zo te hopen dat ze een hele andere jurk kiest  :blush:

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #149 Gepost op: 20 september 2013, 21:49:27 »
Dat kan ik begrijpen Mardai, mijn nicht gaat twee maanden later trouwen ook ik hoop dat ze een totaal andere jurk kiest dan ik ;)
Wel veel plezier morgen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards