collapse

Auteur Topic: Het grote budget-topic, info en tips  (gelezen 234310 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruidpatty

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #125 Gepost op: 20 maart 2008, 17:10:45 »
Wij komen inclusief huwelijkreis uit op 9000 euro
Het pak wordt betaald
We krijgen nog een bedrag wat we zelf mogen besteden
Trouwauto wordt betaald

Uiteindelijk houden we zelf ongeveer 5800 euro over wat we zelf betalen.

Best netjes dus.

lente82

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #126 Gepost op: 31 maart 2008, 13:24:37 »
Wij hadden ongeveer 8000 begroot, zonder mijn jurk en zonder huwelijksreis. Ik ben alleen bang dat we het niet gaan redden.. We zijn druk aan het sparen, want maak me toch wel zorgen dat we dalijk tekort komen.. Echt erg.

Hoe krijgen jullie die enorme bedragen bij elkaar gespaard?!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #127 Gepost op: 31 maart 2008, 17:51:17 »
[color=\"#6600CC\"]Ik schrik hier echt een beetje van........ wij komen uit op 9000 euro (ook incl. huwelijksreis).
Ik ben erg benieuwd naar locatie's die 7000 euro kosten  :dry:  die van ons kost 350 euro  :blink: en die ligt prachtig in de bossen...[/color]

Bobby-Joe

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #128 Gepost op: 31 maart 2008, 21:54:05 »
[quote name=\'Female\' post=\'111421\' date=\'02 February 2007, 23:05\']Hallo mensen.

Mijn allereerste berichtje op het forum. Even in 1 regel: Naam Femke, 22 jaar oud, ruim 5 mnd zwanger en woon samen met Jurgen. en...

We gaan trouwen! We willen nog voor de komst van ons eerste kindje trouwen... Wel simpel, low-budget en zonder fratsen...  :wink:

We zitten nog in dubio... Of trouwen met alleen onze ouders en broertjes erbij, en dan lekker thuis uitgebreid koken (in totaal 13 man)

Of thuis een soort borrel voor iedereen in de familie die maar wil... (Minimum gastenlijst 75 man, grote familie!) Dan zullen we (aangezien onze familie een paar honderd km verderop woont ook voor eten moeten zorgen. weliswaar simpel en makkelijk (en goedkoop) eten, maar het zijn toch een boel mensen.

Ook nog een optie is om nu alleen te trouwen met ouders enz erbij en nadat het kindje is geboren die 'borrel' doen, als een soort trouw- en kraamfeest ineen....

In ieder geval, ik ben opzoek naar veel (goedkope) tips en ideen!! Wat betreft daginvulling, wat zouden jullie doen? Hebben jullie leuke tips, ik ben wel creatief en vind het leuk om veel dingen zelf te doen en maken....

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

(ps we wonen net over de belgische grens en gaan dus hier trouwen. Dit kost, ongeacht dag en tijd maar € 25.00.... Dus we hoeven er niet op te letten om bijv. smorgens gratis te kunnen trouwen)

Nogmaals, ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast Dank!

Groetjes Femke[/quote]

Hai ik weet niet of je nog op dit forum zit, maar ik kwam ergens anders op het forum (ik ben nieuw hier dus kon even zo snel niet bij het betreffende berichtje komen) dat je een bericht had geplaatst waarin je vertelde dat je heel goedkoop kaarten hebt gemaakt. Ik probeer zo'n site te vinden maar dat wil nog niet echt lukken, zou je me misschien verder kunnen helpen?
Hebben jullie verder een mooie dag gehad?
Alvast bedankt!
Groetjes Bobby-Joe

eline2

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #129 Gepost op: 1 april 2008, 08:58:54 »
[quote name=\'iris&sander\' post=\'156349\' date=\'31 March 2008, 16:51\'][color=\"#6600CC\"]Ik schrik hier echt een beetje van........ wij komen uit op 9000 euro (ook incl. huwelijksreis).
Ik ben erg benieuwd naar locatie's die 7000 euro kosten  :dry:  die van ons kost 350 euro  :blink: en die ligt prachtig in de bossen...[/color][/quote]


Hi,
onze locatie gaat ook totaal circa EUR 7500 kosten. Wij trouwen op de locatie het Oude Slot in Heemstede en aansluitend geven we daar ook het diner etc, dat vonden wij een hele mooie plek, maar het is ook best wel duur.  We houden een receptie voor 100-120 mensen en aansluitend een uitgebreid diner voor circa 50 mensen. Aan personeelskosten zijn wij circa EUR 800 kwijt (ja, die moeten we apart betalen!). Gelukkig trouwen wij niet in het weekend, anders zou er nog locatiehuur van EUR 1000 bij komen.
Tja, deze locatie geeft alleen prijzen op basis van een persoonlijke offerte. De locatie vonden we zo mooi toen we zijn gaan kijken, terwijl het toen nog midden in de winter was. Mmm, als ik er  nu aan terugdenk hadden we eigenlijk al besloten om daar te gaan trouwen nadat we een rondleiding kregen. Toen hadden we nog geen idee van de prijzen. Die pfferte lag pas 2 weken later in de bus.  :dry:

Noukie

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #130 Gepost op: 1 april 2008, 09:00:42 »
[quote name=\'eline2\' post=\'156411\' date=\'01 April 2008, 08:58\'][quote name=\'iris&sander\' post=\'156349\' date=\'31 March 2008, 16:51\']
[color=\"#6600CC\"]Ik schrik hier echt een beetje van........ wij komen uit op 9000 euro (ook incl. huwelijksreis).
Ik ben erg benieuwd naar locatie's die 7000 euro kosten  :dry:  die van ons kost 350 euro  :blink: en die ligt prachtig in de bossen...[/color][/quote]


Hi,
onze locatie gaat ook totaal circa EUR 7500 kosten. Wij trouwen op de locatie het Oude Slot in Heemstede en aansluitend geven we daar ook het diner etc, dat vonden wij een hele mooie plek, maar het is ook best wel duur.  We houden een receptie voor 100-120 mensen en aansluitend een uitgebreid diner voor circa 50 mensen. Aan personeelskosten zijn wij circa EUR 800 kwijt (ja, die moeten we apart betalen!). Gelukkig trouwen wij niet in het weekend, anders zou er nog locatiehuur van EUR 1000 bij komen.
Tja, deze locatie geeft alleen prijzen op basis van een persoonlijke offerte. De locatie vonden we zo mooi toen we zijn gaan kijken, terwijl het toen nog midden in de winter was. Mmm, als ik er  nu aan terugdenk hadden we eigenlijk al besloten om daar te gaan trouwen nadat we een rondleiding kregen. Toen hadden we nog geen idee van de prijzen. Die pfferte lag pas 2 weken later in de bus.  :dry:
[/quote]
Wij zitten voor ons feest ook boven de 7000 euro. Is een feest voor 200 personen.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #131 Gepost op: 1 april 2008, 09:04:01 »
[color=\"#6600CC\"]Hahaha nu snap ik het helemaal!! Kastelen zijn inderdaad erg mooi (kasteel de Haar leek ons ook wel iets :wink:) Maar wij hebben in totaal maar 45 gasten, en we doen geen receptie ofzo, dus een grote locatie zou zonde zijn.
Dank jullie wel voor het uitleggen en heel veel plezier natuurlijk  :biggrin: [/color]

sandr@

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #132 Gepost op: 1 april 2008, 10:37:45 »
Hoi!!

Ik maak er ook een sport van om de dingen goedkoper te krijgen! en tot nu toe zit ik 750 euro onder het budget va n7500 euro (excl vakantie)

op zich hebben we nu virtueel gezien zo'n 5000 euro uitgegeven maar in werkelijkheid nog maar 1000. De rest komt dus na de trouwerij.

Echt zorgen maak ik me niet over het geld. Het klinkt misschien wat gierig maar je krijgt natuurlijk ook best wel wat geld. Ik weet al wat voor bedrag ik van mn ouders krijg (mn broer is al eens getrouwd)

lune

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #133 Gepost op: 2 april 2008, 10:14:32 »
Ik ben nu wel erg benieuwd naar die (goedkope!) locatie in het bos :)
Zoiets zoeken wij ook, maar tis lastig te vinden!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #134 Gepost op: 2 april 2008, 11:23:32 »
[quote name=\'lune\' post=\'156548\' date=\'02 April 2008, 10:14\']Ik ben nu wel erg benieuwd naar die (goedkope!) locatie in het bos :)
Zoiets zoeken wij ook, maar tis lastig te vinden![/quote]

[color=\"#6600CC\"]Hahaha :) het is bij Dutch Ballooning aan de genestetlaan in Amersfoort.
Maar dit is niet een hele grote locatie, maar met 40 man gaat het prima! Plus zij vinden het helemaal niet erg om een cateraar (naar onze keuze) op haar terrein te hebben.

Als je meer wil weten, pb me even :biggrin: [/color]

lune

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #135 Gepost op: 2 april 2008, 11:25:22 »
Bedankt, maar is vooral voor onze gasten te ver weg :)
Wij willen graag zelf de catering regelen, maar het is echt lastig om een (leuke) locatie te vinden die dat toestaat!

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #136 Gepost op: 2 april 2008, 15:18:52 »
[quote name=\'lune\' post=\'156563\' date=\'02 April 2008, 11:25\']Bedankt, maar is vooral voor onze gasten te ver weg :)
Wij willen graag zelf de catering regelen, maar het is echt lastig om een (leuke) locatie te vinden die dat toestaat![/quote]

[color=\"#6600CC\"]Jaaaaa daar hadden wij dus ook onwijs last van!!
Misschien een tip, kijk naar Theehuizen bij jullie in de buurt! Die liggen vaak ook mooi, en ze hebben meestal geen eigen keuken, waardoor een cateraar welkom is.
Succes in iedergeval :biggrin:[/color]

lune

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #137 Gepost op: 2 april 2008, 16:31:06 »
Bedankt! Goeie tip, ga ik zeker doen :)

Sylvia en Andre

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #138 Gepost op: 2 april 2008, 18:24:14 »
[quote name=\'iris&sander\' post=\'156561\' date=\'02 April 2008, 11:23\'][quote name=\'lune\' post=\'156548\' date=\'02 April 2008, 10:14\']
Ik ben nu wel erg benieuwd naar die (goedkope!) locatie in het bos :)
Zoiets zoeken wij ook, maar tis lastig te vinden![/quote]

[color=\"#6600CC\"]Hahaha :) het is bij Dutch Ballooning aan de genestetlaan in Amersfoort.
Maar dit is niet een hele grote locatie, maar met 40 man gaat het prima! Plus zij vinden het helemaal niet erg om een cateraar (naar onze keuze) op haar terrein te hebben.

Als je meer wil weten, pb me even :biggrin: [/color]
[/quote]


He, vraagje, is dat ook een beetje een geschikte plek voor foto's ? wij zoeken nog steeds een mooie fotolokatie rondom amersfoort en de tijd begint te dringen. Ook een binnenlokatie voor foto's hebben we nog steeds niet gevonden. grrrrrrrr, tijd begint toch wel te dringen nu. (We hebben ook een valkenier met uilen en roofvogels, de lokatie moet dus ook geschikt zijn om iets moois met deze beesten te gaan doen)

avdiesen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #139 Gepost op: 29 april 2008, 20:31:55 »
Hallo iedereen,

Wij hebben besloten dat we willen gaan trouwen op 15 december 2008!

Dit mede omdat ons kindje 2 weken later geboren wordt.

Waarschijnlijk wordt het een budget trouwerij, omdat we toch het liefste geld in de kinderkamer en de rest van de spulletjes voor het kindje steken.

Heeft iemand van jullie een budget huwlijk gehad en hoe hebben jullie de dag ingedeelt en er toch iets speciaals van te maken.

Wij denken aan het volgende (maar tips zijn zeer zeker welkom):

ceremonie smorgens om 9 uur (dan is het gratis dus dat is al budget)

Hierna bij ons thuis bruidstaart met champagne (voor mij appelsap met bubbeltjes), koste bruidstaart volgens mij is dit erg duur, zelf bakken of een pariculier mischien?

Daarna foto's maken.
Kosten fotograaf of zijn hier ander oplossingen voor?

en dan vanaf een uur of 19.00 een buffetje en klein feestje.

Dit alles voor ca. 20 personen (alleen de directe familie).

Verder heb je natuurlijk nog de trouwringen en bruidskleding ik hoeft niet echt een trouwjurk maar wil wel graag een mooie positiejurk of zo.

Wie heeft er tips om er een mooi bijzonder feest van te maken zonder al te veel kosten?

Alvast bedankt!

Anita

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #140 Gepost op: 29 april 2008, 20:38:31 »
Even iets heel anders (ik ben niet zo van de budgetbruiloften ... ik kan je helaas niet zo goed helpen daar) maar is twee weken voor je bent uitgerekend handig? Voor hetzelfde geld ben je twee weken te vroeg en ben je aan het bevallen?

mods

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #141 Gepost op: 29 april 2008, 21:08:02 »
mijn schonzusje trouwde ook zwanger en op budget
(trouwjurk kon ze lenen, en ik heb haar haar en make-up gedaan)

sochtends om 09:30 trouwde ze (gratis) met oude trouwringen van overgroot oma
hierna zijn ze fotos gaan maken met een bevriende amatuer fotograaf
rond half 12 waren ze weer thuis en hebben ze de taart aangesneden
(gewoon een mooie rode hart taart voor 15 personen met een zelf gekocht paartje erop. totaal 30 euro)

toen champagne en jip en janneke wijn gedronken :wink:  kadoos uitgepakt en gekletst,
smiddags rond 14:30 hebben we gelunched bij een restaurantje
en daar meerde een boot van vrienden van hun aan (verassing)
we hebben zo'n 2 uur rond gevaren met lekkere hapjes en drankjes en waren rond etenstijd weer thuis

zij vonden de dag zo echt perfect! ze was savonds voldaan en moe en was blij dat de dag niet langer duurde
6 maanden zwanger, ik zou de dag zeker niet te lang laten duren voor jezelf.

deze dag kostte hun totaal 300 euro met lunch en trouwboekje erbij.

Carolina

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #142 Gepost op: 29 april 2008, 21:57:41 »
als eerste gefeliciteerd met het voorgenomen huwelijk en de zwangerschap.

Wat betreft het budget:

taarten voor een klein gezelschap hoeven neit duur te zijn. Kijk gewoon bij een bakkerij in de buurt, daar hebben ze plaatjes van feesttaarten voor 10, 15, 20 of 30 personen en die zijn prima te betalen.

Er zijn mensen die ringen van zilver hebben of gewoon staal, dit is aanzienlijk goedkoper dan goud. Willen jullie toch goud dan zijn er altijd juwiliers die aanbiedingen hebben zoals twee voor de prijs van 1.
Op marktplaats zijn mooie 2e hands jurken te vinden, misschien ook eentje waar je buikje in past  :wink:  

Verder zou ik als ik jullie was er niet een al te lange dag van maken. Je bent hoogzwanger als je trouwt en al vroeg uit bed en dat is behoorlijk vermoeiend. Geniet dus van een lunch met je naaste familie en naaste vrienden. Ik zou het zelf daarbij laten en me terug trekken om 's avonds klein te dineren, bespaard niet alleen geld maar is ook veel minder vermoeiend.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 20:17:32 door Carolina »

avdiesen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #143 Gepost op: 29 april 2008, 22:31:41 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'160418\' date=\'29 April 2008, 20:38\']Even iets heel anders (ik ben niet zo van de budgetbruiloften ... ik kan je helaas niet zo goed helpen daar) maar is twee weken voor je bent uitgerekend handig? Voor hetzelfde geld ben je twee weken te vroeg en ben je aan het bevallen?[/quote]

Hoi Lyanna,

Ja we hebben hier over nagedacht.
Maar op die datum zijn we 10 jaar bij elkaar, en is (als alles goed gaat) mijn moeder in nederland zij woont namemijk in canada.
Bovendien hebben we het met de gemeente overlegt en zij zeggen dat het geen probleem is en we het dan zouden kunnen uitstellen!


Groetjes
Anita

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #144 Gepost op: 29 april 2008, 22:36:26 »
Haha goed geregeld!

avdiesen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #145 Gepost op: 29 april 2008, 22:55:28 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'160439\' date=\'29 April 2008, 22:36\']Haha goed geregeld![/quote]

Gelukkig wel als ik me daar ook nog zorgen over moet maken!.
Genoeg andere dingen aan mijn hoofd zullen we maar zeggen!

Liefs
Anita

nisanlin

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #146 Gepost op: 30 april 2008, 22:08:29 »
Er zijn meerdere topics over dit onderwerp!

Een fotograaf hoeft bv niet veel te kosten, als je maar goed zoekt. De onze kost 200 euro voor de hele dag.

En de belangrijkste tip is toch wel: zoek in je vrienden en kennissenkring, daar is vaak heel veel te regelen voor een vriendenprijsje

Mara

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #147 Gepost op: 1 mei 2008, 20:05:08 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'160418\' date=\'29 April 2008, 20:38\']Even iets heel anders (ik ben niet zo van de budgetbruiloften ... ik kan je helaas niet zo goed helpen daar) maar is twee weken voor je bent uitgerekend handig? Voor hetzelfde geld ben je twee weken te vroeg en ben je aan het bevallen?[/quote]
Dat was dus ook mijn 1ste gedachte.
2 weken voor je bevalling is echt een groot risico.Bevallen gebeurt (meestal) juist 3 weken van te voren en 2 weken erna.Ik zou dan zeggen als je het dan wilt doen doe het dan min 4 weken van te voren lijkt me ook beter voor jou.Zo kort voor je moet bevallen heb je echt geen zin in al dat geregel voor je bruiloft.Ook al zou je het eventueel kunnen uitstellen,dat is dan ook weer een geregel denk aan;
*Fotograaf moet dan ook weer kunnen
*Bruidstaart voor niks gemaakt, want stel je voor je bevalt de nacht voor je trouwen.
*Uitnodigingen gedrukt of gemaakt zijn dus niet meer te gebruiken

Budgettips:
Trouwringen -kunnen al heel goedkoop denk aan zilver/platinum/2 voor de prijs van 1 aanbiedingen.
Bruidstaart -op www.deleukstetaarten.nl zijn mensen die bakken voor hun hobby/werk.En dit ook doen voor anderen.
Fotograaf- Marktplaats!! of een kennis/vriend.
Trouwjurk- Aanbiedingen uhh marktplaats/speurders.nl/Ebay
Pak- C&A/aanbiedingen bij een modezaak dus geen speciale trouwpakken.
Eten- wederom marktplaats of budgetcateraar/Hobbyisten

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #148 Gepost op: 1 mei 2008, 20:08:01 »
Nja, als je bevalt de nacht voor je trouwen dan doe je die bruidstaart toch gewoon in plaats van beschuit met muisjes? :wink:
Heb verder niks aan de discussie toe te voegen :)

avdiesen

  • Gast
Re: Het grote budget-topic, info en tips
« Reactie #149 Gepost op: 1 mei 2008, 20:33:02 »
[quote name=\'Mara\' post=\'160592\' date=\'01 May 2008, 20:05\'][quote name=\'Lyanna\' post=\'160418\' date=\'29 April 2008, 20:38\']
Even iets heel anders (ik ben niet zo van de budgetbruiloften ... ik kan je helaas niet zo goed helpen daar) maar is twee weken voor je bent uitgerekend handig? Voor hetzelfde geld ben je twee weken te vroeg en ben je aan het bevallen?[/quote]
Dat was dus ook mijn 1ste gedachte.
2 weken voor je bevalling is echt een groot risico.Bevallen gebeurt (meestal) juist 3 weken van te voren en 2 weken erna.Ik zou dan zeggen als je het dan wilt doen doe het dan min 4 weken van te voren lijkt me ook beter voor jou.Zo kort voor je moet bevallen heb je echt geen zin in al dat geregel voor je bruiloft.Ook al zou je het eventueel kunnen uitstellen,dat is dan ook weer een geregel denk aan;
*Fotograaf moet dan ook weer kunnen
*Bruidstaart voor niks gemaakt, want stel je voor je bevalt de nacht voor je trouwen.
*Uitnodigingen gedrukt of gemaakt zijn dus niet meer te gebruiken

Budgettips:
Trouwringen -kunnen al heel goedkoop denk aan zilver/platinum/2 voor de prijs van 1 aanbiedingen.
Bruidstaart -op www.deleukstetaarten.nl zijn mensen die bakken voor hun hobby/werk.En dit ook doen voor anderen.
Fotograaf- Marktplaats!! of een kennis/vriend.
Trouwjurk- Aanbiedingen uhh marktplaats/speurders.nl/Ebay
Pak- C&A/aanbiedingen bij een modezaak dus geen speciale trouwpakken.
Eten- wederom marktplaats of budgetcateraar/Hobbyisten
[/quote]

Hoi Mara,

Die datum is voor ons heel speciaal.
Dus we houden toch die datum aan.
Ik heb via de leukstetaarten iemand gevonden en bruidstaart is prima in te vriezen.
De uitnodigingen maken we zelf op de computer (nodigen alleen de ouders, opa en broers en zussen uit) dus dat is ook geen punt.
De fotograaf dat wordt mischien een bekende of anders moet dat in goed overleg ook niet zo'n probleem zijn.
verder willen we de dag niet te lang maken dus zoals hier boven geschreven werdt een soort van lunch in plaats van diner zodat ik lekker vroeg mijn bedje in kan!
bedankt voor de tips! :)

groetjes
Anita

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards