collapse

Auteur Topic: "weet Je Wel Waar Je Aan Begint"  (gelezen 35121 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #75 Gepost op: 17 september 2009, 13:26:07 »
Aan mij word er ook wel eens gevraagd of ik zwanger ben omdat we zo jong trouwen.. Nou was het nog niet van plan! Maar de opmerking "wacht nog maar lekker tot je 30e voor je aan kinderen begint, geniet van het leven en kinderen komen wel" vind ik ook zo flauw.. Ik heb altijd gezegd dat ik jong moeder wilde worden, en Jelle staat daarin achter mij.
Mijn schoonvader is wel lief daarin; Die roept dat zodra ik zwanger ben hij een hobbelpaard gaat maken.

Sh@ron

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #76 Gepost op: 17 september 2009, 13:35:57 »
In onze omgeving heeft niemand zo gereageerd toen we vertelden dat we gingen trouwen. Scheelt misschien dat ik 25 en mn man 32 is.

Met mn vrijgezellenfeestje in utrecht stonden we ffies in een studentenkroeg en daar was ik het onderwerp van gesprek omdat ik PAS 25 was. Nu interesseerd het me niet zo wat onbekenden er van vinden. Kan me van hun ook wel voorstellen als je 25 bent en volop studeerd en stapt enzo dat het jong lijkt.

Nu we getrouwd zijn krijgen we regelmatig de vraag of we al aan kinderen denken. We zijn al 3 maanden bezig, maar dat gaat behalve mn beste vriendinnetjes niemand iets aan. Ik reageer soms wel eens dat we al 4 jaar bezig zijn... wel grapje erachter aan gezegd, maar ze zijn gelijk stil! Misschien erge opmerking, maar op een gegeven moment ben je die vraag gewoon zat!!

marlenuhhh

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #77 Gepost op: 17 september 2009, 14:44:53 »
Ja hoor, ik heb ook wel eens zo een reactie gehad....
Mijn reactie "nee gelukkig weet ik niet waar ik aan begin, maar ja dat houd het leven weer spannend he? Is weer eens wat anders als elke week doelloos in de kroeg/cafe/discotheek hangen"

hahaha Gewoon de vraag met een vraag beantwoorden hahaha

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #78 Gepost op: 17 september 2009, 14:52:58 »
Wij waren 39 en 32 toen we trouwden dus we wisten/weten ook wel wat we willen en waar we aan begonnen zijn.

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #79 Gepost op: 17 september 2009, 14:58:39 »
@ marlenuhh: hele goede! haha. Dan zijn mensen inderdaad vaak meteen stil.  :rolleyes:
Natuurlijk weet je nooit hoe iets zal uitpakken, maar ik denk wel dat mensen eerder vragen 'waar je aan begint' als je 25 bent dan als je misschien 35 bent.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2009, 15:00:24 door Lot »

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #80 Gepost op: 17 september 2009, 15:18:27 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Grappig genoeg hebben wij de vraag nooit gekregen over het trouwen, terwijl ik dat wel had verwacht. Lief heeft mij namelijk na 10 maanden "verkering" al gevraagd, en nog voor we elkaar 2 jaar kenden zijn we getrouwd. Maar ik denk dat het er ook aan ligt of mensen je kennen en hoe volwassen je bent, even heel cru gezegd.
Mijn man (toen 32) heeft behoorlijk wat meegemaakt, en ik (toen 26) ook, en we zijn allebei best serieus en volwassen (lang niet altijd, hoor, we hebben heus een leuk leven, hahaha). Ik denk dat daarom niemand er bij ons aan twijfelde dat we wisten/weten waar we mee bezig waren/zijn. Zelfs mijn ouders, die toch best altijd wel hun mening hebben over mijn leven, stonden er meteen helemaal achter!
Mensen die ons niet kennen zullen misschien wel vinden dat we te snel zijn gegaan, maar ach, dat zijn duidelijk geen belangrijke mensen voor ons :biggrin:
[/color][/font]

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #81 Gepost op: 17 september 2009, 16:12:53 »
Ow maar begrijp me niet verkeerd; mijn omgeving heeft NOOIT tegen mij gezegd dat ze het snel vonden gaan, dat ik te jong was, etc. Iedereen vind het juist kloppen staat er 100% achter. Het gaat me er juist meer om de mensen die je vaag kent, of helemaal niet, en horen dat je gaat trouwen dan meteen een oordeel hebben zonder dat ze je eigenlijk kennen. Mensen oordelen gewoon te snel :wink:

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #82 Gepost op: 17 september 2009, 16:36:14 »
[quote name=\'Lot\' post=\'265474\' date=\'17 September 2009, 16:12\']Mensen oordelen gewoon te snel :wink:[/quote]
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#8b0000\"]Dat is een ding dat zeker is... :)[/color][/font]

pleakley

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #83 Gepost op: 18 september 2009, 13:18:57 »
Bij mij hebben ook heel wat mensen bot gereageerd.
Bij ons was het tijdens "het vertellen" het geval dat mijn schoonzusje ook bijna ging trouwen.
De standaard reacties:
* gaan jullie tegelijk trouwen?
* wat dachten jullie, 2 halen 1 betalen?
* werden jullie een beetje jaloers?
* op ideeën gebracht?
Sommige mensen vergaten ons gewoon te feliciteren
Maar gelukkig ook wel leuke reacties hoor. Ik heb het maar gewoon over me heen laten komen.
Achteraf bleek dat mijn vriend al met een heel plan om mij te vragen rond liep en dat mijn zwager toen mijn schoonzusje net had gevraagd. Toen durfde hij het een hele tijd niet meer te vragen omdat hij bang was dat wij allemaal domme reacties kregen. Uiteindelijk voor niets wat ze deden het toch wel  :dry:

Maar.. de aller domste opmerking is niet bij ons gemaakt.
Toen mijn schoonzusje ging trouwen zei haar moeder.. (heel hard door het hele restaurant heen) Jij ging toch nooit trouwen? En dat is ze die avond nog heel veel keer gaan herhalen. Geen felictatie gehoord  :blink:

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #84 Gepost op: 18 september 2009, 14:17:05 »
SPRAKELOOS  :ohmy:

CCBloom

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #85 Gepost op: 18 september 2009, 16:24:21 »
zielig voor je schoonzusje, pleakley! Ik ben ook wel veel verbaasde reacties tegengekomen en ook wel van mijn ma maar een felicitatie hebben we toch wel van iedereen als eerste gehad... en die moeder zei dat ook op de trouwdag zelf? had je schoonzus niet zoiets van: "nou kennelijk wel! dat zie je toch!?" en daarmee klaar??

Trouwring

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #86 Gepost op: 18 september 2009, 19:15:47 »
Herkenbaar probleem. Ik ben getrouwd toen ik 22 was (ben ik nu nog) en mijn vriend 21. Er werd vaak gezegd: Waarom zou je in vredesnaam willen trouwen? Dus dan legde ik het uit, en dan hielden ze zich wel koest.. al verklaarden sommige me echt voor gek, maar ja, jammer dan..

Maar, ik moet wel erbij zeggen, dat dit gezegd werd door mensen die ons niet of nauwelijks kenden.. Van iedereen die ons kende heb ik geen vreemde dingen gehoord.. :)
« Laatst bewerkt op: 18 september 2009, 19:17:16 door Trouwring »

Nynke Jellie

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #87 Gepost op: 20 september 2009, 12:46:09 »
Ik heb een paar keer zo'n soort reactie gehad van een aantal mannelijke klasgenoten. Maar dat was ook meer omdat die zich helemaal te pletter verveelden en een beetje flauw van zichzelf waren volgens mij... haha!
Ohja en een oud klasgenoot verklaarde me series voor gek, nou die heb ik ook nooit weer gezien of gesproken en daar hoeft ze ook niet op te rekenen.

Verder nooit gekke reacties gehad, iedereen vind het gewoon leuk voor ons.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #88 Gepost op: 24 september 2009, 11:30:29 »
[quote name=\'Nynke Jellie\' post=\'266324\' date=\'20 September 2009, 12:46\']Ik heb een paar keer zo'n soort reactie gehad van een aantal mannelijke klasgenoten. Maar dat was ook meer omdat die zich helemaal te pletter verveelden en een beetje flauw van zichzelf waren volgens mij... haha![/quote]
Of die zagen hun kans nu verkeken haha.

Hier nooit rare reactie's behalve 1 die misschien wel goed bedoeld is maar beetje lullig over kwam.
Wij staan achter jullie omdat jullie dit willen,het is jullie keus en daar doen we ook ons best voor Uh tja :rolleyes:

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #89 Gepost op: 24 september 2009, 12:35:26 »
Goh, dat is ook een hele bijzondere reactie Happy Bride  :blink:

daantje84

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #90 Gepost op: 24 september 2009, 12:40:34 »
Hier ook geen 'rare' reacties over onze geplande bruiloft!

Denk dat iedereen het wel een x verwachtte na 6 jaar samenwonen en al 8 jaar bijelkaar te zijn! Haha

Ik ben 25 jaar en mijn vriend is 31 jaar! Hij wil erg kindjes, hij wil niet te oud zijn! hhaha
Ik wil ook niet te oud moeder worden, heb je niet voor het kiezen ik weet het! Mijn ouders waren 22 toen ze mij kregen en het is mij altijd goed bevallen jonge ouders.

Schoonouders zijn wel ouder door het niet willen lukken van kinderen krijgen! Ze zouden mijn opa en oma kunnen zijn, dus een gigantische generatiekloof en dat botst nog al eens!

Schoonloeder zei ook toen we naar de 1e bruidsshow waren geweest: Ik wil niet elke keer mee met jurken kijken, als je een gevonden heb dan wil ik hem wel zien! Na ja zeg! Had echt zoiets van wees blij dat je mee mocht! Heb haar leiver niet mee, maar vond het zo sneu, omdat ze zelf geen dochter heeft. Laat ik me een keer van mijn goede kant, wil ze niet mee!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #91 Gepost op: 24 september 2009, 12:52:49 »
Ha mijn schoonmoeder wilde de jurk pas zien toen we die toevallig bij ons hadden omdat we net terug kwamen om dat de jurk iets verander moest worden.
Het enige wat er uit kwam was: Och hier zit een draadje niet goed(aan de binnenkant he), had ze er wel even uit mogen knippen :buggered:

Kylie

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #92 Gepost op: 24 september 2009, 13:30:45 »
Ach ja, toen ik 11 jaar geleden mijn toenmalige vriend ten huwelijk had gevraagd maakte zijn zus de opmerking: maar jullie hebben helemaal geen geld! We woonden toen bijna een jaar samen, hadden beide een baan en een auto, veel extra hielden we inderdaad niet over, maar hier viel mijn mond echt van open zeg. Acht maanden later was het uit, maar ja, dat is weer een ander verhaal.

Toen ik zwanger was van aanstaande: maar jullie zijn nog niet eens getrouwd. Ik: goh, nou en toch gelukt, wat een wonder. Of: weet jij dan niet hoe kindertjes worden gemaakt.

Nu: trouwen? maar jullie hebben al kindjes en een huis gekocht. Ik; je hebt gelijk, kan dan niet meer he, weet je wat, we doen het gewoon niet.

Mensen moeten gewoon altijd wat te zeggen hebben, ene oor in, andere uit :wink:

daantje84

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #93 Gepost op: 24 september 2009, 14:07:58 »
@happy bride

Grrrr! Sommige mensen(lees schoonloeders) kunnen ook nooit iets positiefs zeggen!

Ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n schoonmoeder! Wel zielig voor jou hoor! Begrijp me niet verkeerd......

Dat zou ook een opmerking van haar kunnen zijn: Er zit een draadje los (jaaahhh hallo zeg eerst hij is prachtig)

Soms.........

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #94 Gepost op: 24 september 2009, 14:23:59 »
[quote name=\'daantje84\' post=\'267517\' date=\'24 September 2009, 12:40\']Schoonloeder zei ...[/quote]
Hahahaha, prachtig!! :laugh:  :laugh:  :laugh:

Mensen hebben geen idee wat voor gevoelens los kunnen maken als ze zonder te denken wat er uit floepen. Ik was 22 toen wij gingen trouwen, en ik word nu mama terwijl ik 23 ben. Ik heb geen opmerkingen gehoord, en als mensen wat te zeggen hebben... Moeten ze vooral doen. Wij leiden ons leven zoals wij willen,en niet zoals een ander het vind horen.

gekkiej01

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1972
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #95 Gepost op: 24 september 2009, 20:49:02 »
Ik ben 21 jaar en mijn vriend 23 maar we zijn nu december 2009 5jaar samen
hebben een huisgekocht vorig jaar januari dus was 20
En nu ik sommige mensen vertel dat we gaan trouwen krijgen wij idd die opmeringen "weet je wel waar je aan begint ? " heel irritant
en nog vervelender zijn de reacties ja iedereen trouwt zomaar tegenwoordig en als het ff tegen zit gaan ze scheiden .
Om je echt boos over te maken , Ik en patrick zijn echt gek op elkaar en hij vroeg al vaak of ik met hem wilde trouwen
En zeker toen we bezig met een huis waren heb ik gezegt dan vraag je me waar iedereen bij is , En dat heeft ie gedaan

ik vind het af en toe wel gemeen om zo over een schoonmoeder te zeiken. een groot deel is idd niet zo aardig
en vinden je vaak een foute keuze maar er zijn ook schoonmoeders die echt alles voor je over hebben
Zo heb ik echt een super lieve schoonmoeder en die vond het super dat we ons gingen verloven
Mijn eigen moeder is ook super lief voor patrick dus ja wij hebben hier niet zo last van de schoonmoeders issue ( of schoonloeders zoals iemand die noemde  :mad:  )

CCBloom

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #96 Gepost op: 24 september 2009, 23:07:02 »
hier ook totaal geen last van de (schoon)moeders, mijn ma was alleen verbaasd, ik ben niet echt the marrying kind zeg maar... en helemaal dat ik zijn naam heb aangenomen verbaast haar, maar meer in: goh, wist niet dat je dat in je had (ik heb nl ook altijd een grote belk over vanalles en nog wat haha)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #97 Gepost op: 25 september 2009, 10:37:35 »
Wij hebben ook geen rare reacties gehad, maarja, ik ben 28 en as is 32 en we zijn 8,5 jaar samen.
Schoonouders zijn ook heel blij, maar werd wel gek van hen dat ze zo vaak lieten vallen dat het allemaal zo zonde is van het geld, waarom allemaal zo duur, je kan het geld beter in je zak houden etc. HALLO, HOUDEN WE ONZE HAND OP? NEE? NOU, BEMOEI JE ER DUS NIET MEE! Grr... mijn schoonmoeder stelde zelfs voor dat mijn as de trouwring van mijn schoonvader kon dragen, want die draagt hem toch niet.... Sommige mensen... Idee dat ik mij continue moest verantwoorden.
Lieve mensen verder, maar ooh zo bemoeizuchtig! Nu zeggen ze het gelukkig niet meer, mijn as heeft een hartig woordje met ze gewisselt wat hun opmerkingen met ons deden.
« Laatst bewerkt op: 25 september 2009, 10:38:16 door lalalalala »

Lot

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #98 Gepost op: 25 september 2009, 12:52:57 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'267725\' date=\'25 September 2009, 10:37\']Wij hebben ook geen rare reacties gehad, maarja, ik ben 28 en as is 32 en we zijn 8,5 jaar samen.
Schoonouders zijn ook heel blij, maar werd wel gek van hen dat ze zo vaak lieten vallen dat het allemaal zo zonde is van het geld, waarom allemaal zo duur, je kan het geld beter in je zak houden etc. HALLO, HOUDEN WE ONZE HAND OP? NEE? NOU, BEMOEI JE ER DUS NIET MEE! Grr... mijn schoonmoeder stelde zelfs voor dat mijn as de trouwring van mijn schoonvader kon dragen, want die draagt hem toch niet.... Sommige mensen... Idee dat ik mij continue moest verantwoorden.
Lieve mensen verder, maar ooh zo bemoeizuchtig! Nu zeggen ze het gelukkig niet meer, mijn as heeft een hartig woordje met ze gewisselt wat hun opmerkingen met ons deden.[/quote]

Ja dat gedoe ook altijd over geld! Ik ben het helemaal met je eens hoor. Waarom bemoeien mensen zich ermee? Het is toch niet dat je vraagt of iedereen wil meebetalen aan de bruiloft? Maar goed, als ze maar blij zijn voor jullie, dat is ook prettig :)

joline

  • Gast
"weet Je Wel Waar Je Aan Begint"
« Reactie #99 Gepost op: 26 september 2009, 21:25:42 »
bij ons..

we kenden elkaar een half jaar, ik was net 21, begon mn schoonvader dat het wel tijd werd voor een feestje..  :biggrin: .. dat ging ongeveer 2 jaar door..
daarna begon hij of we niet wat voor kids voelden.. hij had wel zin in opa-dagen.. net als zn collega's  :biggrin: .. kan er best om lachen!!!!
intussen mn zwager ook verkering.. ook bij zijn meisje dat verhaal over trouwen en kinderen.. zij trouwen een maandje na ons  :biggrin:  :biggrin: heeft ie dubbel feest..
alleen de kids zal ie toch nog even op moeten wachten, zoals al eerder gezegd, is maar de vraag of je ze krijgt, en nee, ze zijn ook niet gratis..
schoonma gelukkig een lief exemplaar!! vond het geweldig dat ze bij mij en as schoonzusje meemocht op jurkenjacht..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards