collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 736223 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #850 Gepost op: 17 april 2013, 10:32:25 »
Vlinders, leuk dat je ze ook zelf kunt kweken, nog nooit aan gedacht. :)

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #851 Gepost op: 17 april 2013, 19:58:20 »
Hallo!
Wij zijn wel naar ridderkerk gewees maar er was iets aan. Stonden 4 auto's! Beetje zonde van de tijd en benzine.
27 april is er een beurs in oud-beijerland. Ziet er erg leuk uit! Daar gaan we zeker kijken.

Onze cm vond het erg leuk, maar moet er nog overnadenken, omdat hij niet zo goed weet hoe hij t met school moet doen en vind het een grote verantwoordelijkheid. Dus we moeten nog even wachten.

Gister op het gemeentehuis alle documenten ingeleverd en vanmiddag werd ik gebeld dat het akkoord is! Jaaaa 21 maart 2014 om 16.00 uur gaan we trouwen!!!!! whiiii haha
Nu nog de ondertrouw datum kiezen. Doen jullie dan nog iets speciaals? Taart eten met ouders bijvoorbeeld?

@vlinders/duiven. Helemaal niet overnagedacht en hoeft ook niet zo van mij. Zal as eens vragen wat hij wil!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #852 Gepost op: 18 april 2013, 11:10:48 »
*breekt even in*

@Toinette, als jij al een omlijnd idee hebt over je jurk en ook een schappelijke prijs, dan raad ik je echt af om te gaan passen puur voor de ervaring!
Ik heb dat ook gedaan want ik wilde dat meemaken, deze "ervaring" heeft mij uiteindelijk 1300 euro meer gekost dan de planning! Ik vond mihn droomjurk! En er was/is niets wat daar overheen komt!
Ik ga er niet om liegen, het passen is echt heel leuk maar de verleiding ook heel groot



margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #853 Gepost op: 18 april 2013, 19:46:08 »
Yes!!! Onze trouwlocatie is geboekt!

@ondertrouw: wij kunnen dit ipc via digiD regelen, maar ik denk dat we gewoon ouderwets naar het gemeentehuis gaan. En daarna lekker uit eten ofzo.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #854 Gepost op: 18 april 2013, 20:38:12 »
Trouwlocatie Wij hebben een afspraak staan voor 4 juni, heb het maar vooruit gepland. Aangezien ik nog steeds op de vraag wacht.

We gaan dit weekend lekker samen overnachten in Brugge. Ik heb er zo´n zin in! Ons 10 jarig jubileum vieren. Heb zo´n boekje met 101 redenen waarom ik van je hou gemaakt voor hem. Nu moet ik alleen nog verzinnen hoe ik het stiekem meeneem in de auto. Het boekje ligt tot nu toe nog bij mijn ouders.

Bedankjes Daar heb ik al een idee van. Boeddha gelukszakjes en dan er een kaartje aan met de tekst: Je trouwt niet om geluk te vinden, maar om geluk te delen. Heel erg bedankt dat jullie op onze bruiloft waren.

Trouwjurken Zucht vind ze wel echt duur voor een dag. Had er net eentje gevonden op de site van HMS, kort jurkje. Prijs indicatie 250 -500. Dat valt nog te overzien vind ik.. ben eigenlijk te bang om te gaan passen, voordat ik inderdaad zo´n WOW droomjurk vind en het me veel geld gaat kosten.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #855 Gepost op: 18 april 2013, 21:10:17 »
light in the box, maar dan moet je echt zekr zijn van je maat.

trouwjurken zijn super duur, en dan moeten alle accesoires er nog bij!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #856 Gepost op: 18 april 2013, 21:24:16 »
light in the box, maar dan moet je echt zekr zijn van je maat.


Je kunt daar ook op maat laten maken.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #857 Gepost op: 19 april 2013, 07:28:26 »
light in the box, maar dan moet je echt zekr zijn van je maat.

trouwjurken zijn super duur, en dan moeten alle accesoires er nog bij!

Kijk alsjeblieft uit met light in the box. Ik heb daar labels besteld met onze namen en trouwdatum erop, deze willen aan de bedankjes maken.
Maar we hebben ze in het lichtblauw besteld, de eerste keer kregen we bruine. Contact gehad, zou worden opgelost, gratis nieuwe labels, weer bruin.. Nu weer contact gehad foto's meegestuurd en hopelijk komen nu de blauwe.
Zelf zou ik mijn trouwjurk niet daar kopen.

Ik heb een site waar ze in België jurken verkopen voor 290 euro (je kunt deze gewoon passen in de winkel). Mocht je die willen stuur me een pb :)

En trouwjurken zijn idd duur, ik was 1200 kwijt voor jurk, vermaakkosten, hoepel, schoenen, torselet en slip. Dit viel mij erg mee.  :sleep:

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #858 Gepost op: 20 april 2013, 21:46:17 »
Dank, ik heb het wachtwoord van de mail ontvangen, weet alleen niet zo goed hoe t werkt, ik zit opeen tablet en dan is t niet zo overzochtelijk. Moet dus even op een pc ernaar kijken, maar die doet t even niet :-( Wel heel leuk om jullie ook te zien!

Trouwjurken zijn duur en zeker voor 1 dag, maar we willen er allemaal mooi uitzien! Ik ga bij een outlet in Rotterdam kijken 10mei. Kan je lekke rondneuzen wat ik fijn vind want het is de 1e keer passen en ik weet niet zo goed wat ik mooi vind.
Heb op de mail al mooie jurken voorbij zien komen! :-)

Pk88, wat een leuke bedankjes! Ik vind van die kleine boedha's ook erg leuk. Maar die tekst is vooral erg mooi!

Wij zijn vandaag bij onze 1e keus lokatie geweest. Zag er erg leuk uit, netjes en een heerlijk relaxte sfeer. Alle mogelijkheden zijn er, alleen het roken viel tegen. Dan moet men de zaal uit, gang en garderobe door om buiten te staan. Ben dan bang dat meer dan de helft daar een feestje bouwt. Even laten bezinken en de zndere lokatie bekijken. We zijn er vroeg bij dus alle tijd!

Onze trouwdatum staat nu echt vast. 21 maart 2014 om 16.00 uur gven we het jawoord. Super blij dat t goed gekeurd is, die dag zijn we 10jaar samen!

Hebben jullie nog iets leuks gedaan?

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #859 Gepost op: 20 april 2013, 22:49:18 »
light in the box, maar dan moet je echt zekr zijn van je maat.

trouwjurken zijn super duur, en dan moeten alle accesoires er nog bij!

Kijk alsjeblieft uit met light in the box. Ik heb daar labels besteld met onze namen en trouwdatum erop, deze willen aan de bedankjes maken.
Maar we hebben ze in het lichtblauw besteld, de eerste keer kregen we bruine. Contact gehad, zou worden opgelost, gratis nieuwe labels, weer bruin.. Nu weer contact gehad foto's meegestuurd en hopelijk komen nu de blauwe.
Zelf zou ik mijn trouwjurk niet daar kopen.

Ik heb een site waar ze in België jurken verkopen voor 290 euro (je kunt deze gewoon passen in de winkel). Mocht je die willen stuur me een pb :)

En trouwjurken zijn idd duur, ik was 1200 kwijt voor jurk, vermaakkosten, hoepel, schoenen, torselet en slip. Dit viel mij erg mee.  :sleep:

Mijn sluier kwam er ook vandaan en dat ging.snel en.goed..

Ik was 1700 euro kwijt voor jurk en onderrok en torselet...

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #860 Gepost op: 20 april 2013, 23:56:45 »
Trouwjurken zijn idd duur, maar toch wil ik er niet op bezuinigen. Ik ga 1x trouwen en dan moet alles perfect zijn tot in de puntjes.

vwb de rokers: tja dat zal veelal een lastig verhaal worden. Je kan bijna nergens meer roken. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat wij hier geen rekening mee gehouden hebben. Maar voor de mensen die roken dan kunnen ze bij onze locatie op het terras roken wat grenst aan onze zaal.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #861 Gepost op: 21 april 2013, 09:31:50 »
Daar moet je je ook niet druk om maken hoor, een roker vind altijd wel een plekje om te roken ( ervaring)

Ik hoor hier helemaal niet maar ik vind het meelezen zo leuk :blush:

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #862 Gepost op: 21 april 2013, 09:43:08 »
Wij hebben gisteravond gegeten bij ons favoriete restaurant, waar we ook ons diner wilden gaan houden. Met zijn tweetjes eten we er altijd heerlijk namelijk! Maar gisteravond was het erg druk en liepen er een aantal dingen in de soep.. Koud eten, te laat eten, mijn schoonzusje kreeg haar eten pas toen wij klaar waren omdat haar eten dus koud was.
Dit restaurant is klein maar het aantal gasten moet er wel inpassen, toch denk ik dat ik afhaak voor het diner daar, het zal je gebeuren op je bruiloft!

Ik denk dat we toch voor één locatie gaan voor de hele bruiloft. Ik ben bijna klaar met mijn aanvullende opleiding naast mijn werk en dan ga ik me helemaal storten op het plannen van onze bruiloft!  :biggrin:

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #863 Gepost op: 21 april 2013, 15:54:11 »
Groot gelijk Stephanie. Je moet er toch niet aan denken dat zoiets op je trouwdag gebeurt.
En alles op 1 locatie is ook erg prettig hoor. Geen gereis voor jezelf en de gasten. Heerlijk!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #864 Gepost op: 22 april 2013, 15:32:39 »
Dit weekend zijn we onze ringen gaan kopen, nuja bestellen en op maat en wens laten maken.
1 september zouden ze klaar zijn en dan kunnen ze nog eventjes de kast in tegen dat het D day is.
10 mei ga ik samen met m'n moeder kijken voor trouwjurken. M'n ouders stellen het budget op voor m'n jurk  :applaus:
Dus dat is weer een kost/zorg minder. Alleen weet ik niet goed in welke prijsklasse het zal liggen.
Dus ik hoop dat m'n moeder er duidelijk over is, want meestal is ze nogal vaag bij financiële dingen.

We zijn nu vollop op zoek naar een zaal maar dat blijkt toch moeilijker dan gedacht!
We hadden een zaaltje op het oog, heel lekker eten en gezellig, makkelijk bereikbaar voor iedereen.
Enig minpunt, het is echt midden in het centrum. En dan bedoel ik: recht tegenover het marktplein en de kerk en omgeven door cafe's.
En ik heb schrik dat er die dag (zaterdag) veel studenten gaan zitten en/of uitgaansvolk dat de sfeer wat gaat verpesten
Heb dus een aantal mails rondgestuurd voor prijs indicatie's, maar valt dat eventjes lelijk tegen seg!
We zijn met 29 man, dus niet bijster veel en toch rekenen ze allemaal goed door hoor!
Receptie voor 43 man en dan avondfeest voor 29 man.
Goedkoopste waarvan ik al een mailtje heb terug gehad is 5600€  :jawdrop:

Hopelijk vinden we snel een leuke en bij prijs locatie. We trouwen in februari, dus ik we zullen niet te lang meer moeten wachten met het vast leggen van de zaal

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #865 Gepost op: 22 april 2013, 15:40:19 »
@Stephanie, groot gelijk dat je het daar niet viert. Elk klein minpuntje hebben wij ook meegenomen in onze beslissing over de locatie. Bijvoorbeeld het te laat opsturen van de offerte. En één locatie werkt heerlijk ontspannend lijkt me :).

@Steffie_G Super leuk dat jullie ringen hebben besteld en dat je de jurk van je ouders krijgt!
En die prijzen zijn belachelijk hoog. Wij hebben bij drie vrij luxe locaties gekeken: 30 man receptie, 20 man 4 gangen diner en 60 man feest voor 3000 euro. En dit was ongeveer gelijk bij alle drie de locaties.

rokers Wij hebben weinig rokers, hier ook geen rekening mee gehouden. Als ze willen roken kunnen ze naar buiten toe, wij hebben een aansluitend terras bij de zaal. En bij mooi weer maken we sowieso gebruik van het terras. Dus moet goed komen bij jou :).

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #866 Gepost op: 22 april 2013, 15:47:23 »

@Steffie_G Super leuk dat jullie ringen hebben besteld en dat je de jurk van je ouders krijgt!
En die prijzen zijn belachelijk hoog. Wij hebben bij drie vrij luxe locaties gekeken: 30 man receptie, 20 man 4 gangen diner en 60 man feest voor 3000 euro. En dit was ongeveer gelijk bij alle drie de locaties.

Amai, wereld van verschil in prijs.
Ik hoop dat er bij 1 van de overige zaken een schappelijkere prijs zit.
En het is nu niet zo dat de zalen die ik tot nu toe al gecontacteerd hebt echt het van het zijn.
Was 1 locatie die eigenlijk meer een aangeklede kantine was en daar hebben ze me de mooie prijs van bijna 7000€ voorgeschoteld....
Echt schandalig dus!

De zoektocht duurt voort!

Ondanks dat we zelf beiden roken denk ik niet dat wij er extra naar gaan kijken om de rokers in ons gezelschap tevreden te stellen.
Al is het maar dat we een bloempot gevuld met zand aan de deur zetten

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #867 Gepost op: 22 april 2013, 15:52:31 »
Wow Steffie wat een bedragen :jawdrop: Wij zijn voor onze locatie iets meer dan 3000 euro kwijt en dan zijn we daar van 15:00 tot 23:30 uur. We hebben dan de plechtigheid, toost met prosecco en aansnijden bruidstaart, receptie van 1,5 uur met 4 maal luxe hapjes (koud en warm) en daarna een avondvullend diner met 3 amuses en 5 gangen. Als afsluiter koffie/thee met een bonbon. Onze locatie is verre van een aangeklede kantine. Wij hebben zaal 1 en 2 van de Schaapskooi in Delft http://www.schaapskooi.nl/?id=79 . De foto's tonen veel minder als hoe het daadwerkelijk is. Echt onwijs warm en gezellig qua inrichting. En dat is precies wat wij willen.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #868 Gepost op: 22 april 2013, 16:02:23 »
Enfin, eigenlijk toch niet te doen he!

Dit is de locatie die 7000€ vroeg (plattegrond)
Is midden in het centrum, ergens waar de mensen het niet vinden en eerst door de achterbuurten moeten zien te geraken.
En de tafeltjes die je ziet staan zijn tafeltjes waar je aan kan gaan staan, dus zo van die piepkleine dingen.

Oke, voor een locatie in het centrum kan je al wel wat meer verwachten, maar zoveel voor iets waar je nog geen kleinschalig optreden kan houden ...
Dit is echt te gek voor woorden!!

Misschien dat ik beter eens ga kijken naar een locatie die meer naar de kanten van m'n ouders ligt, daar is het een beetje goedkoper.
Moeten de gasten wel een beetje verder rijden, maar goed....



margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #869 Gepost op: 22 april 2013, 16:12:32 »
Ik zou idd gewoon verder gaan kijken Steffie! Wij houden zelf onze trouwdag ook niet bij ons in de buurt. Is zo'n 35 minuten bij ons vandaan. Wij vinden dat geen probleem. Onze wensen konden niet ingewilligd worden bij ons in de buurt of het was 2x zo duur als wat we ervoor uit willen geven. En dat gaan we dus niet doen. Vandaar dat wij verder zijn gaan zoeken in de omgeving. Onze familie woont toch verspreid over NL dus maakt het voor hun niet veel uit waar ze naar toe moeten rijden.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #870 Gepost op: 22 april 2013, 16:19:27 »
Dat gaan we inderdaad doen!
Ik had al wel wat prijs indicaties gekregen van locaties rondom, maar ik denk dat we toch wat verder moeten gaan kijken

Toinette

  • Gast
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #871 Gepost op: 22 april 2013, 18:54:39 »
@Mariska: Aw, jammer dat die auto-gebeuren niet zoveel aan was.
En leuk dat je alles ingeleverd hebt! :D Wat goed zeg! Voelt als een mijlpaal, he? :)

@Dees87: ik heb je argumenten meegenomen en er even goed over nagedacht. Ik heb besloten om het toch te gaan doen. Mijn bruidsmeisjes weten van mijn droomjurk en zij zeggen dat ik toch moet gaan. Mocht ik toch een waanzinnige jurk vinden, dan kan ik er nog even over nadenken (ik trouw immers nog lang niet). Wil ik hem toch, dan is er nog geen man overboord, want ik heb een goed budget daarvoor. Mocht ik het laten maken, dan bespaar ik geld. Maar ik ben niet meer kwijt dan gebudgetteerd is. Wel bedankt voor je bericht hoor!

@pk88: Heb je een leuk weekend gehad? En heb je het boekje mee kunnen smokkelen?
Wat heb je trouwens een goed idee voor bedankjes! Mooie tekst en vol waarheid.

@Daphne87: Wow! Bedankt voor je waarschuwing. Wij willen ook een paar dingen daar bestellen, maar ik schrik toch wel van jouw reactie....

@Mariska: Goh, wij hebben niet eens gevraagd over het roken. We roken beide niet, dus we houden daar ook niet zo mee bezig. Misschien moeten wij daar ook even naar gaan vragen. Helemaal niet aan gedacht.

@Stephanie.B: Aw, wat een domper, zeg. Ik snap je reactie, ik zou hetzelfde reageren. Maar aan de andere kant... dit is je favo restaurant en dit is de eerste keer dat het gebeurd?

@Steffie_G: Leuk dat jullie de ringen hebben gekocht/besteld.
Ik vind trouwens 7000,- voor zo'n zaal best veel. Okay, onze locatie is duurder, maar we maken gebruik van 4 verschillende zalen, trouwen daar ter plaatsen, hebben daar een receptie, een diner en het feest... En onze feestzaal is vele malen groter.... Dus met andere woorden: ik vind 7000,- ook errrrrrug veel voor alleen dat zaaltje.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #872 Gepost op: 22 april 2013, 22:04:47 »
@toinette en mariska1987 bedankt voor de complimenten!

We hebben een heerlijk weekend gehad! Super lekker weer en een heel mooi hotel (van der Valk Oostkamp-Brugge). Vriend had proberen te regelen dat de kamer vol lag met rozenblaadjes. Helaas niet gelukt, ze deden er niet aan mee. Moest met creditcard betalen en die hebben we niet. Ik ben stiekem blij dat het niet was gelukt anders misschien wel verwacht dat hij me ten huwelijk ging vragen.
Hij vond het boekje prachtig, heeft er veel om gelachen en baalde dat hij niks had gehaald. (Maar na 10 jaar moet ik dat ook al wel weten dat hij niks had, haha)

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #873 Gepost op: 23 april 2013, 11:55:26 »
@pk88 Leuk dat het weekend leuk was. En idd na 10 jaar hoef je niet perse meer iets te geven. Gewoon aandacht aan elkaar is al genoeg! Jouw idee voor bedankje was precies hetzelfde waar ik over nadacht en ook die tekst had ik ergens gezien en wou ik gaan doen. Hihi zo zie je maar weer dat er toch veel mensen met dezelfde ideeen zijn.

@Steffie_G wow das wel een flink bedrag zeg....ik zelf zou het nooit doen maar dat is ook omdat we er het geld niet voor hebben. En leuk dat jullie je ringen hebben besteld! Weer een stapje dichterbij de dag....

@Stephanie toch jammer lijkt het me. Je favoriete restaurant en nu valt het tegen. Toch zou ik ook dezelfde reactie hebben. Wat nou als het net die dag ook mis gaat, zou toch een domper op een mooie dag zijn.

Over rokers....tja heel veel bekenden roken. Schoonouders, vrienden, familie. Ze gaan maar lekker buiten staan als ze willen roken. Ik rook niet en ik ga ook niet rekening houden met het feit dat het winter is en mensen willen roken. Dan roken ze maar een peukie minder.

Ik hoop eind mei, begin juni jurken te gaan passen. We willen pas in september/november ringen gaan passen aangezien as nog steeds flink aan het afvallen is.
Mijn afvalrace gaat ook lekker. Inmiddels ruim 15 kilo kwijt!!

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014.
« Reactie #874 Gepost op: 23 april 2013, 13:00:23 »
Heb het hier nog niet met zoveel woorden benoemd, maar het lijkt erop dat de datum 28 mei 2014 voor ons toch wel dé datum wordt :)
Een paar weken geleden voorzichtig voor onszelf vastgelegd, maar nu we locaties gaan kijken en telkens de datum moeten benoemen, is het toch wel steeds zekerder.
Dus bij deze het bericht dat onze datum is gekozen!!

Zijn wij de enige die er zoveel moeite mee hebben om het écht definitief te kiezen...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards