collapse

Auteur Topic: Gezocht: Cadeau Voor Ouders  (gelezen 27871 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annemieke

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Gepost op: 18 april 2007, 20:04:41 »
Hallo meiden,

ondertussen ben ik een beetje wanhopig aan het worden. :unsure:
Ik zoek een mooi cadeau om aan m'n ouders te geven op onze bruiloft (inmiddels al over 3 weken...  :blink: ). Ik ben me gek aan het surfen, maar ik heb nog niet iets gevonden waarvan ik denk: dat is 't!
Ik heb nu een mooie vaas in gedachten, maar daar wil ik graag een eigen afbeelding op laten zetten. Daar heb ik wel een website voor gevonden, maar 85 euro vind ik eigenlijk een beetje veel geld voor een vaas. Hebben jullie nog tips? Mag ook voor andere cadeau-ideeën, alles is welkom!

Alvast bedankt!

K en P

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2007, 22:04:15 »
Poeh, iets voor mn eigen ouders bedenken vind ik al moeilijk, laat staan voor mensen die ik niet ken.
Maar zal eens even denken  :tongue:

Hebben ze een tuin?
Zitten ze daar graag in?
Zo ja, dan is misschien een waterornament wel leuk? (veel verschillende prijsklassen, je kan er dan 1 kiezen waarin je iets kan laten graveren) Leuk bruikbaar idee wat nog jaren aan iedereen getoont zal worden!

Een digitaal fotolijstje (weet niet of je daar iets in kan laten graferen, al gok ik van wel)
Kunnen ze meteen trots aan iedereen jullie trouwfoto's laten zien.

Een trouwfoto van jullie laten laseren in glas (kan dan alleen niet op dé dag zelf gegeven worden natuurlijk, maar eventueel een tegoedbon? Dan kunnen ze zelf de foto uitkiezen)

Een mooi beeld voor binnen (mooi plaatje met grafering erop laten aanbrengen)

Zo dat was even wat me zo 123 te binnen schoot.
Succes met je keuze!
(en ja 85 euro voor een vaas graferen is duur!)

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2007, 22:06:52 »
Pffff..... dat is moeilijk.
Een weekendje weg?
Een uitgebreid etentje?
Een mooie foto van jullie uitvergroot en ingelijst?

Eh.... ik ga even verder nadenken voor je.

Hebben je ouders niet ooit iets laten vallen van wat ze ooit nog heel graag wilden hebben???

marjolein

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #3 Gepost op: 19 april 2007, 08:57:43 »
Bij onze fotograaf hadden ze een mini album van het uiteindelijke foto album. Ons album wordt volledig digitaal en mijn ouders krijgen dan een album formaat 10:15 die hetzelfde is als ons boek.
Ik denk dat mijn moeder het erg leuk zal vinden dat straks te showen aan al haar zussen en vriendinnen  :tongue:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #4 Gepost op: 19 april 2007, 10:43:36 »
wij geven onze ouders denk ik gewoon 1 foto. Vind het een beetje onzin om een duur cadeau te kopen voor ze en ze zitten hier echt niet om te springen. Alleen de ceremoniemeesters krijgen een cadeau. We laten door een cartonist een leuke tekening van hen maken en geven dit op de avond zelf

Sonnig

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2007, 12:42:26 »
[quote name=\'Fammie\' post=\'116349\' date=\'19 April 2007, 10:43\']wij geven onze ouders denk ik gewoon 1 foto. Vind het een beetje onzin om een duur cadeau te kopen voor ze en ze zitten hier echt niet om te springen. Alleen de ceremoniemeesters krijgen een cadeau. We laten door een cartonist een leuke tekening van hen maken en geven dit op de avond zelf[/quote]

Leuk idee zeg! waar laat je dat doen?

esther-disney

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2007, 16:42:20 »
hai,

ik heb iets gekocht voor diegene die het hoogste scoort bij de quiz over ons.
we hebben een grote rieten mand gekocht met allerlei leuke dingen zoals: 2 mooie kandelaars, kaarsen erbij, zeeppompje, badschuim+ badzout(verschillende kleuren) en een mooi fotolijstje.
Bij ons wordt er bij binnenkomst van iedereen een foto gemaakt en die krijgen ze dan later van ons.

Je kan er dan bijvoorbeeld ook handdoeken in doen, of iets lekkers, je kan het zo gek niet verzinnen.
Misschien hebje er wat aan. Het is echt een verrassingsmand...

Es

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2007, 17:40:42 »
Je kan ook zelf een mooie, wat goedkopere vaas kopen en dan beschilderen met glas/porseleinverf.

Annemieke

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #8 Gepost op: 19 april 2007, 18:01:28 »
Ik wil graag iets tastbaars geven wat mooi in de huiskamer kan staan. Het hoeft niet per se naar onze bruiloft te verwijzen, maar gewoon omdat ik ze wil bedanken voor alles wat ze 25 jaar lang voor me hebben gedaan (en hopelijk nog lang blijven doen). Jouw tip vind ik super, Natas, daar ga ik eens naar kijken! Ik heb niet zo heel veel tijd, maar het hoeft van mij ook niet heel ingewikkeld te worden.

Allemaal bedankt meiden, met jullie suggesties kan ik zeker iets!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #9 Gepost op: 19 april 2007, 19:54:06 »
Heel veel plezier en suc6 met het zoeken naar een geschikt cadeau!
Laat je even weten wat je hebt gevonden?

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #10 Gepost op: 19 april 2007, 21:16:24 »
Ik ben benieuwd wat het gaat wordem.
Je kan van alles zelf versieren met glas/porseleinverf.

Toen mijn moeder jarig was, had ik bij de blokker zo'n glazen fles met zo'n lont gehaald waar je olie in moet doen. Het was een vierkante fles en we hebben ieder één kant beschilderd. Eventueel kan je er ook nog glaskralen o.i.d. opplakken. Als je het zelf doet, dan geeft het dat persoonlijke tintje aan het cadeau en dat vinden ouders natuurlijk helemaal super. En zo heel veel tijd gaat er niet in zitten...het duurt langer voordat het goed droog is dan dat je aan het schilderen bent.

Annemieke

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #11 Gepost op: 19 april 2007, 22:06:54 »
Ik heb nu het volgende bedacht: een ivoorkleurige vaas of bloempot, van dat ruwere materiaal, met daarop het chinese teken voor liefde in het zwart. Dat heb ik op internet gevonden en daarvan kan ik vast wel een sjabloon maken, zodat ik het erop kan tekenen. Eventueel nog een groot rood hart als achtergrond.

Nog even voorleggen aan m'n aanstaande en dan uitvoeren! Ik ben niet zo creabea, maar dit leek me niet moeilijk, dus ik denk dat het wel moet lukken!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2007, 22:59:32 »
Klinkt goed!!!
Hou er wel rekening mee dat als je iets van aardewerk gaat beschilderen met porseleinverf, dat het afgebakken moet worden in de oven...opletten dus dat de vaas of bloempot niet te groot is voor de oven.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #13 Gepost op: 20 april 2007, 07:56:15 »
Oh dat klinkt wel mooi!
En dan dat warme chinese rood voor het hart??

Gwen

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #14 Gepost op: 20 april 2007, 09:39:04 »
Klinkt zeker goed. Maak je er een foto van als het klaar is?

Dennis

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2007, 20:19:12 »
[font=\"Comic Sans Ms\"][color=\"#993399\"]
Hoi hoi,

waarom laat je niet het nummer draaien van 'bedankt lieve ouders' van vader Abraham ofhet nummer 'Pap en Mam' van Ben Verdellen (venloos liedje/venlose zanger). Geef je (de) moeder(s) een mooie bos bloemen en (de) vader(s) een lekker flesje drank. De broer van mijn schoonzus heeft dit ook gedaan in de kerk. Het was erg emotioneel. Toen het liedje begon te spelen kwam iemand de bloemen en drank brengen. Op deze manier zet je ze wel even echt in het zonnetje.

Groetjes Dennis

[/font][/color]

emmetje

  • Gast
Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2007, 20:24:43 »
Wij hebben na het diner wat mensen in een speech bedankt, waaronder ook onze ouders. Wij hebben voor hen een kaart gemaakt met daarop een persoonlijk bedankje en de toezegging dat zij na onze huwelijksreis een foto uit onze bruidsreportage mochten uitzoeken (vergroting) en een lijst erbij. Met de ceremoniemeesters zijn we na de huwelijksreis uit eten geweest.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2007, 20:25:39 door emmetje »

misseagle

  • Gast
Re: Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #17 Gepost op: 29 oktober 2012, 08:12:12 »
Dit topic is al erg oud, maar omdat ik al aan het nadenken ben over wat voor iets ik mn ouders cadeau wil doen heb ik gezocht en vond ik dit topic dus!

Ik wil mijn ouders (en mn AS zijn ouders) iets cadeau doen maar dan wel apart. Dus een cadeau voor mn moeder en een cadeau voor mn vader.. Op de bruiloft zelf! Na de bruiloft krijgen ze sowieso een canvas van ons met 1 van onze trouwfoto's maar ik wil ook iets geven op de bruiloft zelf.

Hoeft niet super duur te zijn, wel bijzonder..

Maar wat??

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #18 Gepost op: 29 oktober 2012, 08:17:50 »
Voor vaders weet ik het nooit zo goed. Voor de moeders een zelf samengestelde ketting of armband? Van bijv stenen of een bedel ofzo?

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #19 Gepost op: 29 oktober 2012, 09:08:29 »
Wij gaven de ouders een pluim, (www.pluimen.nl) kunnen ze zelf uitzoeken wat ze willen hebben en wat ze willen gaan doen. Ze zijn helemaal persoonlijk te maken en in verschillende bedragen

April2013

  • Gast
Re: Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2012, 18:36:35 »
Ik heb voor de ouders en oma's een glazen fotolijst laten graveren met onze namen en trouwdatum.
Dan mogen ze na de bruiloft een foto uiTzoeken van de fotograag

misseagle

  • Gast
Re: Gezocht: Cadeau Voor Ouders
« Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2012, 20:32:40 »
Ik heb voor de ouders en oma's een glazen fotolijst laten graveren met onze namen en trouwdatum.
Dan mogen ze na de bruiloft een foto uiTzoeken van de fotograag

Ja super leuk! Wij doen dus ook een canvas van foto naar keuze na de bruiloft.
Maar wil ze speciaal nog iets geven iets bijzonders, iets puur voor henzelf, persoonlijk.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards