collapse

Auteur Topic: Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen  (gelezen 30570 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #50 Gepost op: 4 februari 2009, 16:52:51 »
Die word door mijn moeder betaald (grote verassing voor mij alsnog!), dus valt buiten de begroting

Hypnotic

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #51 Gepost op: 4 februari 2009, 18:10:18 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'144512\' date=\'13 January 2008, 20:26\']nou, zoveel geld geef ik dus echt nooit...

Als ik daggast ben zou ik zelf een leuk kado bedenken en geen geld geven, want ik neem aan dat je dan dicht bij het bruidspaar staat.[/quote]

Wij hebben 100 daggasten (en ja, de meeste staan redelijk dicht bij ons), en ik zou met alle respect niet echt blij zijn, als iedereen ineens goedbedoelde kadootjes gaat kopen, dan mogen we een bus gaan huren om alle zooi thuis te krijgen
de inhoud van een flop kan me niet schelen, (al geef je een knaak, ga lekker mee feesten!),


[quote name=\'Sue\' post=\'144556\' date=\'14 January 2008, 10:34\'][quote name=\'minime\' post=\'144343\' date=\'12 January 2008, 18:55\']Mij viel de 600 euro voor het gemeentehuis op, mag hopen dat dat voor een bijzondere locatie is?[/quote]

Meerderen hadden deze reactie....is het overal zoveel goedkoper dan? Wij betalen ook 620 voor het stadhuis, op donderdag, dus ik vond de 600 van hun heel normaal eigenlijk.
Enne, bij ons maakt de locatie qua prijs niet een suit, alleen het tijdstip bepaalt de prijs. De zaterdag kost je nl al 920 euro

[/quote]

Blijkbaar wonen ook wij in een dure gemeente,
de leges zijn 1140 euro, en kan komen de kosten voor de locatie er nog bij: 800 euro!

mark2009

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #52 Gepost op: 4 februari 2009, 18:11:26 »
Goed om met een post voor onvoorziene kosten te werken, dan valt het niet snel tegen!

Wat is er mis met Gordon, geen leuke nicht op je trouwerij :-)...?

[quote name=\'Dinyb\' post=\'204136\' date=\'04 February 2009, 15:59\']Onze (grove) planning is nu:

Diner + feest 4500
Trouwen + Papieren 700
Kerk 100
Pak Jelle 500 (meer wil hij niet :tongue:)
Muziek 600
Bloemen 600 (echt nog geen idee wat dat gaat kosten)
Ringen 500
Bedankjes 100
Drukwerk 150
Taart + Champagne(?) 150
Subtotaal 7900
Extra begroot 1100
Totaal 9000

Waren alleen de fotograaf en de auto vergeten, dus op de 10.000 komen we waarschijnlijk wel :tongue: Auto mag Jelle waarschijnlijk van 1 van zijn klanten lenen (als het maar niet gordon word.. *duimt*) die begonnen er al over :tongue: Begroting is wel aangepast aan prijzen die we al weten op sommige punten, en sommige vallen nu al goedkoper uit[/quote]

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #53 Gepost op: 4 februari 2009, 18:22:07 »
[quote name=\'mark2009\' post=\'204206\' date=\'04 February 2009, 18:11\']Goed om met een post voor onvoorziene kosten te werken, dan valt het niet snel tegen!

Wat is er mis met Gordon, geen leuke nicht op je trouwerij :-)...?[/quote]

Hahaha niks hoor :tongue: Alleen niet de grootste fan van Gordon  :rolleyes:

safian78

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #54 Gepost op: 4 februari 2009, 21:34:25 »
in het stadhuis kost het bij ons op vrijdag 640 euro, wij hebben een andere lokatie en daar kwam nog 240 euro overheen... Had toch in Belgie moeten wonen dus...

Alex17

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #55 Gepost op: 5 februari 2009, 12:50:10 »
wij betalen op dinsdag voor het trouwen zelf 310 euro...
geluk is dat het een heel mooi gemeentehuis is maar de gemeente zelf is ook niet zo duur geloof ik..
sommige gemeentes zijn wel erg duur zo te horen!

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #56 Gepost op: 5 februari 2009, 12:54:12 »
wow wat een kostten allemaal!
Wij hebben het begroot op 4000 euro, exclusief huwelijksreis (betalen we van het vakantiegeld) en trouwjurk (krijg ik van mijn moeder) en dit moet aardig gaan lukken!

dinerbuffet voor 25 man, en feest voor 60 man, all in: +- 2400 (hebben we al besproken)
pak mel + schoenen etv 250 (hoeft van hem niet duur)
jurk- krijg ik
huwelijksreis- vakantiegeld
trouwen zelf 500
dj 100
fotograaf- gratis, maar we geven heb wel wat twv ongeveer 200 (hij maakt ook het album gratis)
taart 75
uitnodigingen 120
ringen 200 (zilver)

ringen, uitnodigingen etc kopen we eerder, van ons "gewone"geld, zodat dat eigenlijk niet van het trouwbudget af gaat. verder doen we geen bedankjes (worden toch weg gegooid) en zullen er heus nog wel kosten bij komen, maar ik denk dat het toch aardig moet gaan lukken.
« Laatst bewerkt op: 7 februari 2009, 15:49:03 door Violet »

annabasta

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #57 Gepost op: 5 februari 2009, 14:45:30 »
Wow, wat een bedragen allemaal!
Onze trouwdag heeft zo'n € 8.500 gekost.
We hebben bezuinig op:
- geen huwelijksreis maar weekendje weg in Nederland
- accesoires goedkoop via internet/marktplaats
- trouwschoenen in de aanbieding
- kennis met oldtimer, zelf rijden, kosten €50,--
- geen corsages voor daggasten, alleen voor bruidegom, boeket bruid en autostuk
- zelf zaaltje gehuurd voor daggasten, warm buffet laten brengen door plaatselijke slager.
  zelf drinken e.d. gekocht en dag van tevoren alles klaargezet/versierd.

Mijn man heeft een 'gewoon' pak gekocht, en kostte zo'n € 450
Schoenen en riem zijn bij de WE gekocht voor € 85 en € 17

Voordat ik jurken ging passen, heb ik voor mezelf een budget vastgesteld van € 1.000.
Ik heb me daar goed aan kunnen houden, en heb een jurk van € 990 gekocht!

Maar goed, het is maar net wat je ervoor over hebt.
Je wilt het natuurlijk ook goed doen, je trouwt (als het goed is) maar 1x in je leven!
Het zijn denk ik toch persoonlijke afwegingen die je moet maken.

mods

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #58 Gepost op: 5 februari 2009, 15:56:19 »
Documenten + kosten huwelijk 275

geleende citoen snoek met bevriende chaffeur gratis (buurman)
30 daggast kaarten 100 feest uitnodigingen  gratis (vriendin werkt bij drukkerij)
Videograaf gratis (buurvrouw)

10 uur bevriende fotograaf  350 euro
bruidsboeket en 2 corsages 60
Versieringen 75

Band (kado gekregen)

feest + zaalhuur+ drank etc 1175
Dinercatering voor 30 personen 275,- euro

bruidstaart + champagne kado gekregen

kapper bruid 60 euro
bruidsjurk 400 euro
schoenen 20 euro
Sieradensetje 200 euro
make up 30 euro

pak bruidegom 200,- euro
schoenen 50- euro
Pak zoontje 80 euro
Schoenen 30 euro

Ringen 200 euro
Bedankjes 70,euro

bruidssuite kado gekregen

totaal 3550,- euro

Precies onze belasting terug gave  :biggrin:

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #59 Gepost op: 5 februari 2009, 16:10:31 »
Als je alles kunt betalen, zou ik er gewoon voor gaan. Bezuinigen omdat je denkt dat het goedkoper kan/moet, zou ik niet snel doen, want je wilt natuurlijk geen spijt van iets krijgen. Wij hebben geen totaalbudget, maar kijken per onderdeel of wij het het waard vinden. Fotografie is onze grote hobby, dus daar hebben wij ook veel geld voor over. Een kasteel doet ons niet veel, dus het wordt een andersoort lokatie die daarnaast goedkoper is. Ringen hadden wij duurder ingeschat, maar dat betekent ook weer niet dat we iets anders duurder gaan maken. Zo zijn we over elk onderdeel tevreden. Dus ik zou zeggen: heb je het geld en sta je achter je keuzes: doen.

CCBloom

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #60 Gepost op: 5 februari 2009, 19:49:13 »
Ik ben juist all for bezuinigen! Wij hebben echt best wel een groot budget (zijn ouders betalen alles, behalve de fotograaf, die betaalt mijn ma) dus we zouden echt bijna 'alles' kunnen doen, maar dat vind ik niet aardig naar zijn ouders toe, zeg maar...
Dus ik heb nu zelf betaald: 1 jurk voor overdag en 1 voor de avond. Schoenen dok ik ook zelf, maar dan wel leuke pumps gewoon uit een 'normale' winkel (gaan wel duur worden ben ik bang, maar ik sta mezelf toe om te kopen wat ik WIL...op de eigen kosten ga ik niet bezuinigen ;-))
Het budget stelt ons wel in staat om bijvoorbeeld alle 200+ gasten er de hele dag bij te hebben en met een touringcar naar de locatie te laten brengen. 's nachts gaan er dan busjes rijden die de mensen naar hun hotel terugbrengen. Het stelt ons in staat om een big band te laten komen en daarna een dj...en om iedereen te eten en meer dan voldoende te drinken te geven... Ik ben zijn ouders echt heel dankbaar voor dit gebaar, dus dan is het aan ons om voor een duppie op de eerste rij te gaan zitten met alles :-)

Melissie

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #61 Gepost op: 10 februari 2009, 19:15:39 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'204501\' date=\'05 February 2009, 19:49\']Ik ben juist all for bezuinigen! Wij hebben echt best wel een groot budget (zijn ouders betalen alles, behalve de fotograaf, die betaalt mijn ma) dus we zouden echt bijna 'alles' kunnen doen, maar dat vind ik niet aardig naar zijn ouders toe, zeg maar...
Dus ik heb nu zelf betaald: 1 jurk voor overdag en 1 voor de avond. Schoenen dok ik ook zelf, maar dan wel leuke pumps gewoon uit een 'normale' winkel (gaan wel duur worden ben ik bang, maar ik sta mezelf toe om te kopen wat ik WIL...op de eigen kosten ga ik niet bezuinigen ;-))
Het budget stelt ons wel in staat om bijvoorbeeld alle 200+ gasten er de hele dag bij te hebben en met een touringcar naar de locatie te laten brengen. 's nachts gaan er dan busjes rijden die de mensen naar hun hotel terugbrengen. Het stelt ons in staat om een big band te laten komen en daarna een dj...en om iedereen te eten en meer dan voldoende te drinken te geven... Ik ben zijn ouders echt heel dankbaar voor dit gebaar, dus dan is het aan ons om voor een duppie op de eerste rij te gaan zitten met alles :-)[/quote]

Wow CCBloom....jullie boffen maar met zulke (schoon)ouders. Maar kan me voorstellen dat je wilt bezuinigen. Ik zal me ook lullig voelen als ik alles maar deed. Je wilt toch een beetje rekening houden met je schoonouders en moeder.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #62 Gepost op: 10 februari 2009, 20:24:31 »
Je vertelde het al met de meeting.
Mazzelkont, dus kan me voorstellen dat je ze niet de hoofdprijs wil laten betalen.
En of ik het kan betalen of niet, het is bijna een sport om te kijken of het ergens nog goedkoper kan.
Altijd leuk meegenomen toch?

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #63 Gepost op: 11 februari 2009, 12:38:26 »
wowie....kweet niet of ik dat wel zou willen....maar geniet er lekker van!

CCBloom

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #64 Gepost op: 11 februari 2009, 17:08:44 »
[quote name=\'Anke\' post=\'205619\' date=\'10 February 2009, 20:24\']Je vertelde het al met de meeting.
Mazzelkont, dus kan me voorstellen dat je ze niet de hoofdprijs wil laten betalen.
En of ik het kan betalen of niet, het is bijna een sport om te kijken of het ergens nog goedkoper kan.
Altijd leuk meegenomen toch?[/quote]
 Ja hahahaha zo'n kneus ben ik dus ook....altijd voor een duppie op de eerste rij lol! Of het nou mijn eigen geld is of niet!
Ik ben trouwens afgelopen zaterdag bij je fotograaf geweest Anke! Offerte is on its way!

@Stippie: Ik vond het in het begin ook raar en wist niet of ik het wel wilde, maar ik weet dat zijn ouders er niet krom voor hoeven liggen en ook geen extra hypotheek op hun huis hoeven te nemen....en ze willen het echt heel graag betalen! (raar maar waar) Ze zijn echt megablij voor Frans en mij. Ik kreeg uit mijn omgeving juist een paar reacties van 'lekker van genieten', dus dat doe ik dan ook maar :-) Daarom praat ik er ook gewoon over op dit forum...het is niet genant, het is iets waar ik eigenlijk heel  blij mee ben! Iedereen zou zo zorgeloos moeten kunnen trouwen :-) (en dan alleen maar cheap ass voor de sport haha)

Hypnotic

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #65 Gepost op: 11 februari 2009, 21:07:16 »
Wij hebben ook een sponsor (mijn pa en ma), en hoewel we zelf beheurlijk hebben gespaard, vinden we het heerlijk om daar gebruik van te mogen maken,
het maakt de feestvreugde nog niet iets uitbundiger, we kunnen het nog net wat meer vieren, zoals we het echt willen
kan me jouw gevoel dus helemaal voorstellen CC,
geniet ervan!!!

CCBloom

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #66 Gepost op: 11 februari 2009, 22:03:21 »
Thanks Hypnotic! het enige wat ik niet wil is het hele budget erdoorheen janken haha gewoon omdat het een walgelijke hoeveelheid pecunia is voor 1 dag....het is een middenklasse auto zeg maar....

Carolina

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #67 Gepost op: 11 februari 2009, 22:15:50 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'206083\' date=\'11 February 2009, 22:03\']Thanks Hypnotic! het enige wat ik niet wil is het hele budget erdoorheen janken haha gewoon omdat het een walgelijke hoeveelheid pecunia is voor 1 dag....het is een middenklasse auto zeg maar....[/quote]

jeminee dat is veel! haha. Wij hadden in eerste instantie gedacht om alles zelf te betalen maar gaandeweg de voorbereidingen kregen we toch wel veel aanbiedingen. dat was wel mooi en ik was heel blij dat mijn moeder onderandere mijn jurk wilde betalen, dat vond ik echt zo lief. Ik had 'm toen al uitgekozen, als ik eerder had geweten dat zij mijn jurk zou betalen had ik denk ik wel een goedkopere proberen uit te zoeken. haha.

lionleonien

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #68 Gepost op: 12 februari 2009, 09:51:02 »
Jeetje wat een prijzen voor het trouwen alleen al.Wij vonden dat we met 290 euro al veel geld kwijt waren, omdat trouwen in het gemeente huis een stuk goedkoper is maar dat niet mooi is.Maar als ik dan hoor dat jullie allemaal veel meer moeten betalen.Komt dat omdat jullie allemaal in het westen wonen.Zelf woon ik in drenthe. En zover ik kan kijken hebben wij niet van zulke prijzen voor het trouwen.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #69 Gepost op: 12 februari 2009, 10:06:30 »
Tuurlijk moet je er lekker van genieten...maar het idee is beetje apart....en onbewust houd je er toch rekening mee.  Als het maar echt jullie feestje is.

Ik heb trouwens ook een bijdrage gekregen voor mn jurk, das wel relaxt!

CCBloom

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #70 Gepost op: 18 februari 2009, 10:52:51 »
[quote name=\'lionleonien\' post=\'206139\' date=\'12 February 2009, 09:51\']Jeetje wat een prijzen voor het trouwen alleen al.Wij vonden dat we met 290 euro al veel geld kwijt waren, omdat trouwen in het gemeente huis een stuk goedkoper is maar dat niet mooi is.Maar als ik dan hoor dat jullie allemaal veel meer moeten betalen.Komt dat omdat jullie allemaal in het westen wonen.Zelf woon ik in drenthe. En zover ik kan kijken hebben wij niet van zulke prijzen voor het trouwen.[/quote]


Wij betalen voor het trouwen zelf 220 in Winterswijk! Er komen nu ook andere locaties dan het stadhuis bij, maar als we voor 5 uur trouwen dan blijft het 220, ongeacht welke locatie we kiezen. Het duurste trouwen is op zondag daar, voor 1200 eurie's.... We wonen wel in het westen, maar trouwen er niet  :)

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #71 Gepost op: 18 februari 2009, 13:29:47 »
wij betalen ongeveer 265 dus dat valt ook hard mee! Mooie locatie, wel op een donderdag.

sammie

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #72 Gepost op: 21 februari 2009, 23:27:46 »
Hoi,

Heb niet het hele topic doorgelezen maar je kan tegenwoordig ook trouwen op de Marienwaard, zag dat je uit beesd komt, dus misschien wel leuk?

Pak van manlief zou ik persoonlijk echt geen 750 voor betalen. Kijk eens bij Only for men in Geldermalsen, veel keuze en ze helpen je graag, alle tijd nemen ze. En is bovendien niet zo duur.

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #73 Gepost op: 22 februari 2009, 10:37:31 »
@ Sammie; marienwaerdt is leuk, maar te prijzig voor ons budget. Met alle kosten van de locatie, gemeente e.d. kwamen we op € 1200.- voor alleen al de wettelijke voltrekking. Dit was voor ons veel te veel geld voor een uurtje....

Only for man is leuk, maar niet voor een trouwpak. Mijn a.s. loopt in het dagelijkse leven ook redelijk veel in pak, dus wilde hij een mooi pak erbij kopen. Uiteindelijk is hij geslaagd bij Roka. Wel een pak van € 1400.- excl. accesoires, maar het schijnt hem heel mooi te staan. Hij wilde ook drie-delig.


Maar voor ons maakt het niet zo heel veel meer uit, want over 3 weken zijn wij al op huwelijksreis.

dolfinlove

  • Gast
Begroting Is Aan De Hoge Kant Uitgevallen
« Reactie #74 Gepost op: 9 maart 2009, 00:48:00 »
Wij hebben voor onze trouwlocatie ook 500 euro betaald excl. trouwpapieren en dergelijke....... Bij ons in de gemeente is het ook overal net zo duur behalve in het nieuwe stadhuis, mocht je op een zaterdag willen trouwen betaal je 1000 euro...... Ik vond het dus eigenlijk wel meevallen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards