collapse

Auteur Topic: Wij Houden Het Klein  (gelezen 8638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lisa1986

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Gepost op: 3 september 2008, 14:28:38 »
Ik denk dat wij het klein houden. We hebben niet zo'n groot budget tegen die tijd om uit te geven, en ik weet van mezelf als we het groots doen dan moet ook echt alles erop en er aan. Maar eigenlijk vidt ik zo'n hele dag ook veel te veel gedoe, e wordt zo geleefd dus ik dacht:

10 uur trouwen
10.30 met groepje (21) ergens koffie met gebak te nuttigen. Op t terras of zoiets.
13:00 Lunchen met ze 21e.
15:00 Ochtend gasten naar huis. wij misschien ook wel ff of ergens iets drinken.
18:00 met 10 personen ( ouders,grootouders)  uit eten.
23:00 naar huis of hotel toe.

Dit alles uitgerekend met allebei nieuwe kleding ( ik wil geen jurk voor zo'n kleine gelegenheid)
En ringen ( zilver, stond er van te kijken dat ze zo goedkoop waren  :laugh: )
komt ruim gerekend op zo'n 2000,-

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Wij Houden Het Klein
« Reactie #1 Gepost op: 3 september 2008, 14:55:54 »
Heerlijk toch.
Ik zelf houd ook niet van die mege bruiloften met 200 man waarvan je de helft dan niet spreek omdat het zo druk is.

Ik zou het persoonlijk ook wel zoiets doen.

tammie

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #2 Gepost op: 3 september 2008, 17:09:20 »
Jou planning lijkt heel veel op die van ons.
Wij gaan aanstaande maandag trouwen.

10.00 uur: Trouwen
10.30 uur: Foto's maken met 25 gasten(dit zijn ook alle gasten die er de hele dag bij zijn)
12.45 uur: Aankomst in zaal voor een brunch.
15.30 uur: Einde brunch en gaan wij foto's maken met z'n tweeen.
18.30 uur: Etentje met ouders(6 personen)

Wij wilden ook alleen de dicht bij zijnde familie en goede vrienden.
Ik heb wel een mooie jurk, maar wel low budget en die vind ik net zo mooi.
Verder veel dingen zelf gedaan, scheelt allemaal weer geld.
« Laatst bewerkt op: 3 september 2008, 17:10:01 door tammie »

lisa1986

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #3 Gepost op: 4 september 2008, 11:14:25 »
[quote name=\'tammie\' post=\'177436\' date=\'03 September 2008, 17:09\']Jou planning lijkt heel veel op die van ons.
Wij gaan aanstaande maandag trouwen.

10.00 uur: Trouwen
10.30 uur: Foto's maken met 25 gasten(dit zijn ook alle gasten die er de hele dag bij zijn)
12.45 uur: Aankomst in zaal voor een brunch.
15.30 uur: Einde brunch en gaan wij foto's maken met z'n tweeen.
18.30 uur: Etentje met ouders(6 personen)

Wij wilden ook alleen de dicht bij zijnde familie en goede vrienden.
Ik heb wel een mooie jurk, maar wel low budget en die vind ik net zo mooi.
Verder veel dingen zelf gedaan, scheelt allemaal weer geld.[/quote]

Tammie,
hebben jullie savonds ook geen feest dan?
Ik wil liever gewoon lekker in t restaurant lekker rustig aan doen en wat extra drankjes achteraf nemen.

tammie

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #4 Gepost op: 4 september 2008, 11:36:07 »
[quote name=\'lisa1986\' post=\'177505\' date=\'04 September 2008, 11:14\'][quote name=\'tammie\' post=\'177436\' date=\'03 September 2008, 17:09\']Jou planning lijkt heel veel op die van ons.
Wij gaan aanstaande maandag trouwen.

10.00 uur: Trouwen
10.30 uur: Foto's maken met 25 gasten(dit zijn ook alle gasten die er de hele dag bij zijn)
12.45 uur: Aankomst in zaal voor een brunch.
15.30 uur: Einde brunch en gaan wij foto's maken met z'n tweeen.
18.30 uur: Etentje met ouders(6 personen)

Wij wilden ook alleen de dicht bij zijnde familie en goede vrienden.
Ik heb wel een mooie jurk, maar wel low budget en die vind ik net zo mooi.
Verder veel dingen zelf gedaan, scheelt allemaal weer geld.[/quote]

Tammie,
hebben jullie savonds ook geen feest dan?
Ik wil liever gewoon lekker in t restaurant lekker rustig aan doen en wat extra drankjes achteraf nemen.
[/quote]
Nee wij hebben 's avonds geen feest.
Hebben we bewust voor gekozen, vooral voor het geld.
Dit vinden we net zo gezellig :biggrin:

Eefvoorintimi

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #5 Gepost op: 4 september 2008, 11:42:27 »
Wij houden het ook bescheiden, alleen 10 uur trouwen gaat ons niet lukken. De dag gaat er als volgt uitzien:

10:30 uur verzamelen met koffie
11:15 naar het stadhuis
12:00 trouwen
14:00 naar feestlocatie voor koffie / thee en gebak
17:00 op dezelfde locatie diner
22:00 lekker naar huis (kan ook iets later worden)

Wij doen geen feest, maar uitgebreid dineren en daarna lekker natafelen. We zijn de hele dag met 21 man en 3 kinderen. Iedereen van mijn kant moet minimaal een uur rijden (en max 2,5), dus verwacht dat ze het wel waarderen dat het niet laat wordt en niet vroeg begint.

Verder wel jurk en pak, maar alles goedkoop gehouden (behalve de ringen...).

.Lily.

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #6 Gepost op: 4 september 2008, 14:55:20 »
wij hebben 600 gasten ....en ik vind het geweldig...kan me niet voorstellen geen feest te geven of het met maar 10 menen moeten doen. en alle 600 mensen ken ik :)

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Wij Houden Het Klein
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2008, 14:58:34 »
Hoe kom je in hemelsnaam aan 600 gasten?? Al nodig ik iedereen uit die ik ken dan kom ik daar nog lang niet aan, hahaha! Grote familie of zo..??

.Lily.

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2008, 15:04:18 »
jah van beide kanten :sleep:  

en die hebben ook weer veel kinderen en dan ook nog kenissen, vrienden plus aanhang...moet je je voorstellen hoeveel bruiloften wij hebben per jaar.

je weet toch , katholieken :laugh:
« Laatst bewerkt op: 4 september 2008, 15:04:30 door .Lily. »

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Wij Houden Het Klein
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2008, 15:06:22 »
hahaha, ik kom ook uit zo'n goede katholieke familie. Wij hadden 180 mensen uitgenodigd, waarvan er 124 uit mijn familie kwamen. Helaas heeft mijn man niet zo'n grote familie, die waren met z'n twaalven...

.Lily.

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2008, 15:07:50 »
aaah ik vind dat zo ongesellug met zo weinig mensen...heb het een keer van een goede collega mee mogen maken...zooo droog vind ik dat..
Ik hou wel van dat grote, geselluge gekke sfeer....

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Wij Houden Het Klein
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2008, 16:20:41 »
een ex van mij had het nog gekker: zijn ouders waren allebei enigskind. Hij had dus helemaal geen oms en tantes of neven en nichten. Dat is voor mij echt onvoorstelbaar. Maarja, je moet het doen met wat je hebt, en ik moet zeggen: ze hadden zo'n leuke gezellige vriendengroep opgebouwd dat het daar wel altijd gezellig was.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Wij Houden Het Klein
« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2008, 16:30:14 »
Mijn vader (her)trouwde op een donderdag, had 30 man uitgenodigd voor de wettelijke ceremonie op het stadhuis van Goes. Aten in een cafe aan hetzelfde plein een stuk gebak (niet eens een bruidstaart) met koffie, toen gingen ze een paar foto's maken in het park en s'avonds stond zn vrouw gewoon stampot te koken. Over klein gesproken :tongue:

mvdylan

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2008, 16:34:21 »
vind dat gezelligheid niks met het aantal mensen te maken heeft. Je maakt het toch echt zelf gezellig of je nou met 200 of 50 man bent. Voor de mensen die het klein houden vinden het juist wel gezellig om met minder mensen een intieme bruiloft te vieren

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Wij Houden Het Klein
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2008, 17:14:03 »
Ik ben het helemaal met je eens.
We hebben voor onze bruiloft lang getwijfeld of we het nou juist klein of groot wilden doen. Uiteindelijk denk ik dat het alletwee heel leuk kan zijn, het is alleen wel heel verschillend. Ik had het het liefst 1 keer klein en intiem gedaan (met een kort leuk wit jurkje :wink:) en 1 keer lekker groot. Maarja, uiteindelijk hebben we toch moeten kiezen en is het bij ons een grote bruiloft geworden.

Bas&Deesje

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #15 Gepost op: 4 september 2008, 19:50:24 »
wij houden het ook "klein"
wij hebben alleen naaste familie en een paar super goede vrienden en komen dan op 40 man.

14:00 trouwen
16:00 foto's ( maakt oom)
18:00 thuis met z'n alle eten
20:00 tuinfeest
00:00 lekker thuis slapen!

mensen kijken vaak met een scheef oog van hm..thuis?
Jaaaa heeeeerlijk! heb er nu al zin in! lekker in onze vertrouwde omgeving met al mijn huisdieren erbij!

wij konden niet gratis trouwen in de ochtend omdat we in een andere gemeente trouwen en daar is het alleen voor mensen die daar wonen..en ach ik ben ook niet echt een gezellig ochtendmens :tongue:

bibi1983

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #16 Gepost op: 5 september 2008, 21:58:56 »
Ook wij houden het "klein"
's middags om half 4 trouwen we met 15 personen om ons heen + onze twee honden die de ringen komen brengen.
Daarna door naar een restaurant voor koffie en gebak.
Om 18 uur komen de rest van de gasten en hebben we een uitgebreide bbq met nagerechten buffet. (in totaal 45 personen incl. een aantal kinderen)
En daarna naar huis of het hotel.

Pindakaas

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #17 Gepost op: 17 september 2008, 12:40:40 »
Wij trouwen ook niet groot en proberen de dag zo simpel mogelijk te houden
 
10:30 fotoshoot
13:00 stadhuis
14:00 kerk
15:30 champagne + taart voor iedereen (hooguit 65 mensen) en daarna lekker borrelen (geen receptie)
18:00 lekker lang en luxe etentje met klein gezelschap (20 personen)

Wij moeten alles nog regelen (oeps) en trouwen 22 december 2008 al !!hihi ,gaat wel lukken hoor!

Sylvia en Andre

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #18 Gepost op: 17 september 2008, 13:43:56 »
Wij hadden 38 daggasten en 100 receptiegasten en waren ruim 6.500 kwijt en dan nog zonder avondfeest (wel een zeer luxe diner met de daggasten) Wat moet dan in hemelsnaam een bruiloft met 600 (!) gasten dan wel niet gaan kosten. Maar iedereen moet doen en eraan besteden wat hij/zij zelf wil hoor. Maar voor ons waren die 100 gasten al meeeeeeeeeeeeeeer dan voldoende. Het diner met 38 man die elkaar ook allemaal goed kennen was echt fantastisch.

_mirjam_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1823
Wij Houden Het Klein
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2008, 13:53:11 »
Ik heb niet het idee dat wij het erg groots aanpakken... 18 daggasten (+ 2 kindjes), en voor het feest 's avonds zullen daar misschien nog zo'n 60 mensen bij komen (kan ook iets meer of minder zijn; weet het eigenlijk niet precies, hahaha).
We hebben wel écht geselecteerd bij de uitnodigingen; alleen mensen uitgenodigd waar we iets mee hebben, en niet elke vage kennis, of 'buren van vroeger' klakkeloos uitgenodigd omdat dat zou horen of zo.
Ik heb een aantal oud-collega's uitgenodigd waar ik nog contact mee heb gehouden nadat ik van baan veranderde, en Vin heeft wat buren uit zijn oude straat uitgenodigd. :) Dat zijn dan wel weer mensen die we gewoon erg graag erbij wilden.
Verder hebben we ook zonder schroom wat familieleden geschrapt :biggrin: Ik vind toch dat we nog op een aardige gastenlijst zijn uitgekomen :biggrin:

lente82

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #20 Gepost op: 18 september 2008, 08:00:16 »
[quote name=\'.Lily.\' post=\'177561\' date=\'04 September 2008, 15:04\']jah van beide kanten :sleep:  

en die hebben ook weer veel kinderen en dan ook nog kenissen, vrienden plus aanhang...moet je je voorstellen hoeveel bruiloften wij hebben per jaar.

je weet toch , katholieken :laugh:[/quote]


Vind je dat echt leuk ja? Ik ben ben blij dat bij ons kinderen "verboden" zijn, moet er niet aan denken dat die rondrennen op onze bruiloft.. Ik ben lerares en een half uurtje voor we gaan trouwen komen ze kijken maar verder komt er gelukkig geen kind. En ook op een paar 100 ooms en tantes zit ik niet te wachten.. Ik vind mijn vrienden leuker.. Dus een groep vrienden en een paar familie leden..
maar smaken verschillen he.. :)

lune

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2008, 15:03:27 »
Wij hadden een ruime gastenlijst opgesteld en zijn toen echt gaan schrappen omdat we het teveel vonden (zo rond de 110/120 zaten we en dan nog een stapeltje kinders), nu komen er ws ong 80. Meer dan genoeg vinden wij, ik hoef niet zo nodig mijn hele familie die ik verder toch zelden zie er bij te hebben, liever gewoon de mensen die we wel regelmatig zien en graag mogen.

Hypnotic

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #22 Gepost op: 20 september 2008, 00:09:28 »
Ieder zijn ding,
Zo kan ik met niet voorstellen dat een "droge" bruiloft met een zootje ingedutte familieleden leuk kan zijn
Die van ons komen wel (en zijn zeer welkom!), van beide kanten, plus wat goede collega's en vrienden zitten we toch gauw op 80 a 90 daggasten, en in de avond is het party time met tussen de 200 en 300 man,
Vriendlief en ik zijn beide gek op (wilde) muziek, en al onze mede feestbeestjes willen we uitnodigen,
voor ons een droom, voor een ander een nachtmerrie,
verschil moet er zijn he.... :wink:

Rome

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #23 Gepost op: 21 juni 2009, 19:02:24 »
Wij trouwen ook klein.  We nodigen een kleine 50 mensen uit inclusief kids voor de hele dag. s'avonds gaan we met zijn allen lekker eten en overdag gaan we varen.
Ik vind het persoonlijk niet zo leuk om mensen uit te nodigen die ik/ we niet regelmatig zien. Dus echt alleen de mensen die we heel goed kennen.
We houden ook niet van in de belangstelling te staan, krijg nu al een beetje de kriebels als ik er aan denk.
Ik kan er echt super zenuwachtig van worden.
Ik kan zelf soms nogal twijfelen en ben erg onzeker over dingen, of alles wel goed gaat op de dag, of we alles goed geregeld hebben , of de mensen zich niet gaan vervelen.enzzz.. :blink:
Hebben meer meiden dit???
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2009, 19:06:05 door Rome »

Ratatosk

  • Gast
Wij Houden Het Klein
« Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2009, 20:52:46 »
Wij hebben 21 daggasten en 61 avondgasten (tot nu toe, we trouwen pas volgend jaar).
We kennen niet meer mensen die we erbij willen hebben :).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards