collapse

Auteur Topic: Twijfels Over Trouwlocatie  (gelezen 28562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #75 Gepost op: 3 september 2010, 10:54:15 »
ow wat super!!!!
Gelukkig dan maar he :)

Maidenofmay

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #76 Gepost op: 3 september 2010, 11:42:55 »
Ik hoop voor je dat het allemaal lukt Janine!

Wij trouwen in het huis van mijn ouders, waar we ook bruidstaart en champagne serveren en daarna een high tea. Dit was uit het oogpunt van gezelligheid, maar ik hoopte ook dat het wat goedkoper zou uitvallen. Dat is dus NIET waar! Voor 150 man heb je aan een partytent of een zeiltje zeker niet genoeg, dus we hebben een tent moeten huren die wél groot genoeg is en dat kost echt een fortuin. Alles moet je huren, tafels, stoelen, servies... En zoveel dingen fleur je ook niet even op met een lintje of ballonnetje. Bovendien moet de cateraar alles meeslepen, en dat was in ons geval veel duurder dan wanneer we het gewoon bij het restaurant zelf gedaan hadden. Dus: thuis trouwen is (vinden wij) veel leuker, maar het kost klauwen met geld!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #77 Gepost op: 3 september 2010, 13:51:05 »
Ja het zal bij on sook duurder worden heb ik al gemerkt. Gelukkig kent mijn vader iemand die mooie tenten verhuurd, hij kan een mooie prijs regelen. Maar goedkoper is het zeker niet nee!

Maewyn

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #78 Gepost op: 9 september 2010, 12:53:11 »
Ziet er goed uit Jnine, weet je al meer?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #79 Gepost op: 9 september 2010, 13:11:58 »
Ja kreeg helaas een mailtje van de medewerker burgerzaken dat ze het niet meer voor haar vakantie geregeld krijgt. Ze moest nog bij 2 afdelingen informeren... Ik denk dat kan toch nog wel voor vrijdag? (kreeg het mailtje maandag) Vind het wel balen want nu wordt het pas begin oktober. We moeten onze locatie voor de bruidstaart en koffie nog afzeggen als het door gaat, en dat wil ik liever op tijd kunnen doen.

Maewyn

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #80 Gepost op: 10 september 2010, 13:45:59 »
Uhm.. het zijn wel ambtenaren en ik ben zelf ook een tijdje ambtenaar geweest. Dus nee, als iets nog door 2 afdelingen moet dan lukt je dat niet in 4 werkdagen... Vraag me niet waarom, want op elke afdeling zit iemand (zoals ik) die WEL spoed wil zetten achter dingen, maar dat is (zoals in ieder bedrijf) lang niet iedereen! Dus ik ben bang dat het idd oktober wordt, of heb je nog nieuws gehad vandaag?


Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #81 Gepost op: 17 januari 2011, 12:34:15 »
Inmiddels is alles geregeld met de gemeente :)

Nu verder met plannen... het regelen van de tent en de inrichting... en de decoratie natuurlijk!
Ik kwam net deze tent tegen ik en vind m echt heel erg mooi! Niet zo standaard lelijke partytent...


Jolanda

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #82 Gepost op: 17 januari 2011, 18:47:14 »
WOW heel mooi Jnine!  :wub:

Suzanne-

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #83 Gepost op: 17 januari 2011, 22:35:03 »
Heel mooi!!!

Fee

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #84 Gepost op: 18 januari 2011, 08:05:46 »
Dat is een heel sfeervolle tent. Dan heb je geen slingers en ballonnen meer nodig!!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #85 Gepost op: 18 januari 2011, 08:44:03 »
hmmm ja.. gaat m toch niet worden denk ik :sad: Kreeg offerte binnen, voor tent met 50 stoelen: 2500,-!!!!!!!

Das niet echt binnen ons budget  :unsure:
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2011, 08:44:10 door Jnine89 »

denietje

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #86 Gepost op: 18 januari 2011, 09:39:58 »
oei, dat is idd wel heel duur... Vind het wel een onwijs gave tent, zou je niet zelf zoiets kunnen maken van een gewone partytent?

anna23

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #87 Gepost op: 18 januari 2011, 10:25:21 »
Hey Jnine, wij wilden eerst ook zo'n sfeervolle tent, maar inderdaad die zijn super duur! We hebben nu een grote witte tent gehuurd (steviger dan een gewone partytent) en die past wel in ons budget. Wij betalen voor alles (dus incl stoelen, tafels, bartafels, barkrukken, luxe wc, vloer en lampen en aankleding) nog geen 2000 euro. En dit voor 75 pp. De keuze was dus snel gemaakt hahaha!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #88 Gepost op: 19 januari 2011, 14:16:27 »
Nou daar gaan we dan... niks ernstigs hoor :tongue:

De ruzie en de stress bleek niet alleen om de verbouwing te gaan. Ik ben al een tijdje op zoek naar een tent en stoelen ed voor in de tuin. Maar we schrikken ons iedere keer helemaal rot van alles prijzen. Vooral A vind het al snel te duur.

Het stukje land van mn ouders is niet zo heel groot, maar vooral ook niet zo mooi. De buren hebben er namelijk allemaal een moestuin van gemaakt. Nu was dit goed te verbloemen en op te fleuren met een mooie tent en veel aankleding.. ik zag het al helemaal zitten, maar we hebben ons echt verkeken op ons budget :sad: Ik was de laatste tijd al heel erg aan het twijfelen en had spijt van hoe ik het aangepakt had. Ik had van alles bedacht qua tent en aankleding, maar het blijkt gewoon niet haalbaar te zijn, zeker nu we een huis gekocht hebben. Ik dacht echt, wat heb ik me op de hals gehaald! Als ik het over mocht doen, had ik het allemaal heel anders gaan. Nu kwam A ermee aanzetten dat het allemaal alleen voor mij deed, en het van hem allemaal niet hoefde :blink: Uiteraard baalde ik daarvan en had ik dat wel ff eerder willen weten. Maar hij wilde mij niet teleur stellen..

We hebben er rustig over kunnen praten en ik heb verteld hoe ik het had gedaan als ik het over kon doen. A heeft toen gelijk de telefoon gepakt en de gemeente gebeld. Daar reageerden ze gelukkig rustig en vol begrip.. (Vreesde voor scheve blikken en hoop gezeur aangezien het een heel geregel was voor de tuin) en wat we graag wilden was nog mogelijk. Namelijk trouwen in de Lingehoeve, een officiele trouwlocatie van Leerdam, maar wel erg mooie locatie. We gaan er binnenkort kijken. Er trouwt nog een stel later op de middag, maar het was gewoon mogelijk om ook de koffie en bruidstaart er te doen, omdat het er groot genoeg is.

Dus ja.. het is ff een hele omschakeling, maar geeft wel erg veel rust. Ik zat er erg over in namelijk. Nu nog aan mijn ouders vertellen...

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #89 Gepost op: 19 januari 2011, 14:53:40 »
jnine als jullie dit nu allebei zo willen en het geeft een goed gevoel dan moeten jullie daar voor gaan en dat begrijpen je ouders toch ook wel?

Wij gaan trouwens volgende week zaterdag bij de lingehoeve kijken of het misschien iets voor ons is. Dus ben wel blij dat jij al aangeef dat het erg mooi is.

Groetjes Eertje

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #90 Gepost op: 19 januari 2011, 15:00:53 »
Thnx! :) Ben heel erg benieuwd wat je ervan vind! Ik ben er weleens met een feest geweest, maar heb toen natuurlijk lang niet alles gezien!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #91 Gepost op: 19 januari 2011, 19:37:00 »
Je bent wel wispelturig zeg :wink: Nee, fijn dat jullie nu een oplossing hebben gevonden waar jullie beide achter staan.
En een levensles geleerd: Als je iets wilt, zoek dan eerst uit of je het kunt betalen. :dry:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #92 Gepost op: 19 januari 2011, 21:36:39 »
Haha erg hè, zo ken ik mezelf ook helemaal niet... Begin wel verdacht veel op m'n moeder te lijken :tongue:

Maar toen we dit vastgelegd hadden gingen we er niet vanuit een huis kopen binnen een korte tijd, we wilden namelijk gaan huren. Maargoed, iedereen is nu blij.. Inclusief m'n ouders, want die zagen er ook wel een beetje tegenop bleek!!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #93 Gepost op: 19 januari 2011, 21:37:51 »
Oh, ik zou me daar dan nog het meest rot over voelen. Dat als dit plan wél was doorgegaan, zowel je aanstaande áls je ouders het eigenlijk alleen voor jou hadden gedaan, en zich er zelf helemaal niet zo prettig bij voelden :unsure:

Rammel ze eens goed door elkaar zodat ze in het vervolg direct zeggen wat ze ergens van vinden!!

Maewyn

  • Gast
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #94 Gepost op: 20 januari 2011, 11:23:58 »
Jnine, wat een veranderingen!! Maar heel erg fijn dat jullie allemaal je hier prettiger bij voelen :)

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #95 Gepost op: 20 januari 2011, 11:27:30 »
Ja communiceren blijft hier wel een ding ja  :dry:

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #96 Gepost op: 30 januari 2011, 22:53:01 »
Wij zijn vandaag wezen kijken bij de Lingehoeve en het was echt super! Zo veel mogelijkheden en er werd zo goed meegedacht.
Het ziet er prachtig uit! Een mooie boerderij met een geweldige balkenpartij, heel stijlvol ingericht met barokbehang, kandelaars en kroonluchters.

Voor ons houden ze de boerenkeuken vrij. Een geweldige oude boeren keuken met mooie servieskasten en grote openslaande deuren naar een terras. Maar vooral de trouwzaal onder de hooiberg is geweldig mooi! :wub: Een lichte ruimte met prachtig blauw barokbehang en hele mooie witte beklede stoelen. Veel mooie decoratie en weer een hele leuke kroonluchter met kapjes. Je kijkt zo via de grote klapdeuren over kilometers weiland! Echt prachtig! Ben er helemaal weg van! :wub:

Het is de bedoeling dat de gasten ontvangen worden met soep en broodjes. Wij komen dan een half uur later aan na het foto's maken en eten ook even wat. Daarna is de ceremonie. Vervolgens drinken we champagne en eten we bruidstaart. Ook maken we er de familiefoto's. Bij goed weer wordt zoveel mogelijk buiten gedaan Mocht het toch regenen doen het binnen. Ideaal!

Yes, een lekker gevoel!!

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #97 Gepost op: 2 februari 2011, 12:47:01 »
Jnine leuk dat je zo positief ben wij zijn er zaterdag geweest en denken en precies zo over :) We moeten alleen nog 1 deze dagen de offerte binnen krijgen maar het voelt erg goed. En er wor erg goed mee gedacht. Hadden jullie ook die vrouw met blond haar? die hadden wij en was erg aardig en dacht goed mee. Maar jullie zijn er nu dus zeker van dat dit de locatie wor?

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #98 Gepost op: 6 februari 2011, 13:46:03 »
Ja wij hebben inmiddels de offerte getekend :)

Maar wat leuk dat jullie ook zo positief zijn! Wij hadden inderdaad ook die blije vrouw. Vond haar erg aardig en ze dacht zo goed mee! Begreep precies wat we wilden en niets was te moeilijk of wat dan ook. Wat is die hooischuur mooi hè!! :wub:

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Twijfels Over Trouwlocatie
« Reactie #99 Gepost op: 7 februari 2011, 20:53:33 »
Dan hebben we de zelfde vrouw gehad. Het was inderdaad erg aardig en gaf ook goed advies en dacht goed mee. Wij hebben de offerte ook binnen en de kans is wel heel erg groot dat het de lingehoeve wor. Ondanks dat we nergens anders zijn geweest. Het voelt goed en het is zo mooi. Vooral die hooischuur :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards