collapse

Auteur Topic: Onderhandelen Offerte?  (gelezen 55432 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gwen

  • Gast
Onderhandelen Offerte?
« Gepost op: 20 januari 2006, 16:02:13 »
Als het goed is krijgen wij deze week nog de offerte van de locatie waar wij zijn gaan kijken.
Maar valt er eigenlijk nog iets aan die prijs te doen? Of kan je er niet over onderhandelen. Wat is normaal?

Ik weet het dus echt niet! Ben wel benieuwd.

bruidje

  • Gast
Onderhandelen Offerte?
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2006, 17:11:14 »
ik zou zeggen gewoon proberen.
niet geschoten is altijd mis

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Onderhandelen Offerte?
« Reactie #2 Gepost op: 20 januari 2006, 21:20:19 »
Valt zeker te proberen toch? Bij ons hadden ze de zaalhuren al afgeschaft omdat we wat problemen met ze hadden in het begin. Dus het kan wel!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Onderhandelen Offerte?
« Reactie #3 Gepost op: 22 januari 2006, 00:28:03 »
ik zou ook gewoon onderhandelen, en ik moet zeggen dat het heel goed te doen is! maar de truc is wel om heel zeker van je zaak te zijn. dus niet onzeker overkomen dat merken ze meteen en dan zullen ze je niets geven....

krummeltje

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #4 Gepost op: 19 december 2007, 12:24:16 »
HoI!

Even een korte vraag. Hebben jullie onderhandeld over de prijzen met jullie feestlocatie? Zo ja, hoeveel heb je er toen afgekregen?? Wij vinden het namelijk wat te duur voor ons budget, maar vinden de locatie wel helemaal geweldig (we hebben de oranjerie in Arnhem).
Bedankt alvast!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #5 Gepost op: 19 december 2007, 13:50:40 »
Wij hebben onderhandeld. Of eigenlijk: ik :wink:
De locatie bood eerst een prijs per persoon aan voor de feestavond. Ze zouden dan gewoon het aantal mensen gaan tellen, zoals bij de meeste locaties. Uiteindelijk heb ik een totaalprijs af kunnen spreken met de locatie, gebaseerd op ons oorspronkelijk aantal personen (75) maar met de toezegging dat ze geen mensen gaan tellen en de mededeling dat er 100 man in de zaal kunnen. Ofwel: wij nodigen nu 105 mensen uit en betalen voor 75 mensen, ongeacht of ze alle 105 komen of dat er een aantal mensen niet komt opdagen.
Succes!

FutureBride

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2007, 15:28:57 »
Wij hebben ook ons best gedaan om wat voordeliger uit te zijn.

- Koffie/thee na wordt aangeboden
- Speciale prijs hotelkamers
- Voor de kinderen hebben ze een speciale prijs gemaakt. Het kwam blijkbaar (bijna) nooit voor dat het bruidspaar vraagt om een lagere prijs voor de kinderen. Zelf vind ik het logisch dat je voor kinderen onder de 16 minder betaald, omdat zij geen alcohol drinken.
- Diner voor € 26,50 p.p. ipv € 28,50

Het is mij wel opgevallen dat het bij veel locaties bijna onmogelijk is om te onderhandelen.

Proberen kan altijd!

maikaenroy

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2007, 20:48:58 »
ik heb er niet eens over nagedacht om te onderhandelen !
al zou het nog wel kunnen want we moeten feb. terug naar de zaal om alles definitief vast te leggen en een en ander te bespreken .

@ kruimmeltje
leuk dat jullie de oranjerie hebben in arnhem wij gaan trouwen in het openluchtmuseum in arnhem , wonen jullie ook in arnhem ?


succes ermee !

nisanlin

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2007, 23:08:08 »
Wij gaan in maart om alles te bespreken, met mijn ouders. Mijn vader is heel goed in onderhandelen :wink:

maar we krijgen al een gratis overnachtiging plus ontbijt

marjolein

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #9 Gepost op: 20 december 2007, 08:36:26 »
Bij onze locatie, Bilderberg kasteel Doorwerth, heb ik ook onderhandeld. Ze rekenden 750 euro zaalhuur. Ik heb toen gezegd dat ik daar niet mee akkoord wilde gaan aangezien wij alles op 1 locatie houden. Wij hoeven nu nog maar 350 euro zaalhuur te betalen. Daarnaast krijgen wij de bruidssuite gratis.
Ik wilde niet te ver onderhandelen over prijzen van drankjes e.d., want ik wil niet het risico lopen dat ze, omdat je minder betaald, minder personeel inschakelen of minder vlot drankjes aanvullen. Het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen en ik wilde zeker weten dat er geen kwaliteitsverlies zou zijn. Hoewel dit natuurlijk eigenlijk niet zou mogen.
« Laatst bewerkt op: 20 december 2007, 08:39:51 door marjolein »

Eke

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #10 Gepost op: 20 december 2007, 16:08:57 »
[quote name=\'marjolein\' post=\'142112\' date=\'20 December 2007, 08:36\']Bij onze locatie, Bilderberg kasteel Doorwerth, heb ik ook onderhandeld. Ze rekenden 750 euro zaalhuur. Ik heb toen gezegd dat ik daar niet mee akkoord wilde gaan aangezien wij alles op 1 locatie houden. Wij hoeven nu nog maar 350 euro zaalhuur te betalen. Daarnaast krijgen wij de bruidssuite gratis.
Ik wilde niet te ver onderhandelen over prijzen van drankjes e.d., want ik wil niet het risico lopen dat ze, omdat je minder betaald, minder personeel inschakelen of minder vlot drankjes aanvullen. Het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen en ik wilde zeker weten dat er geen kwaliteitsverlies zou zijn. Hoewel dit natuurlijk eigenlijk niet zou mogen.[/quote]


Ik wist niet eens dat dat kon!! Hihihi, wel leuk, gaan we dus ook mooi proberen! Maar snap wel dat je bang bent dat de kwaliteit achteruit gaat, logisch!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2007, 16:26:59 »
He wat grappig, Marjolein, wij zouden misschien ook op Kasteel Doorwerth trouwen!
Nu trouwen we op Kasteel Heeswijk, erg goed gevoel over.
Er werd bij ons eigenlijk gelijk al wel gezegd dat er niet echt te onderhandelen viel.
Naja, niet zo letterlijk, maar daar kwam het wel op neer.
Maar we moeten nog aangeven hoe en wat we op het feest willen (wat we op dezelfde locatie houden), dus wie weet :wink: .

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #12 Gepost op: 21 december 2007, 16:23:02 »
Wij zijn nog steeds aan het onderhandelen :wink:
We hebben een schitterende locatie maar ik vond die veel te duur. We hebben na advies van onze CM van alles aan laten passen, en dat scheelde ons (houd je vast) zo'n 2000 euro.

Ga niet maar zo klakkeloos uit van de prijs die wordt berekend. Als er "trouwen" voor staat wordt alles ineens twee keer zo duur of zo. Ik heb zelf niet onderhandeld overigens - daar is mijn lief veel beter in.

Sue

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #13 Gepost op: 28 december 2007, 19:48:32 »
:biggrin: Het personeel van onze locatie begon zelf te onderhandelen, scheelt natuurlijk dat we ze kennen, maar ze haalden uit zichzelf al 0,20 cent van elke consumptie af. En aangezien we weten wat voor feest wij gaan krijgen zal dat een hele berg schelen  :tongue:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #14 Gepost op: 29 december 2007, 17:17:24 »
Ik zou het gewoon proberen.
Niet geschoten is altijd mis toch?

Suusje1982

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #15 Gepost op: 30 december 2007, 00:58:16 »
sniksniksnik,
voor ons valt er momenteel niet veel te onderhandelen. We hebben afeglopen week een geweldig gesprek gehad met iemand van echt een perfecte locatie/ plaats, zo mooi, zo gaaf....maar ook zo duur!!! Heel erg over ons buget heen helaas. Eten alleen kost 35 euro per persoon, frisdrankjes 2 euro en wijn 4 euro per glas.an komt er nog 700 euro bij omdat ze de hotelkamers die naast de feestzaal zitten niet kunnen verhuren aan andere gasten (naar hun mening) We eten met ongeveer 50 mensen dus tel maar uit.

We hebben echt dikke pech, want bijna alles wat ik heb gebeld./ gemaild zit vol. ja je trouwt op een enorm populaire datum dus dat was te verwachten.... maar goed: als iemand iets weet? in de buurt van deventer dan houd ik me heel erg aanbevolen.

ennehh onderhandelen hoort er natuurlijk gewoon bij! :) niet het onmogelijke vragen/ verwachten, maar je kan er altijd iets onder gaan zitten of afronden op mooie bedragen of een bepaald kortingspercentage. Ik zou het gewoon doen!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #16 Gepost op: 2 januari 2008, 10:11:10 »
Wat raar Suusje, moeten jullie een beetje gaan betalen voor iets wat ze naar hun mening niet meer kunnen vullen.
Ja dat is lekker....
Gaan jullie door met die locatie?

Suusje1982

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2008, 21:00:50 »
@ Anke:

Ja, wij vonden dat ook al zo raar, zeker omdat daar in het eerste gesprek niets over gezegd is.
We gaan dus ook niet verder met deze locatie.
Hoe mooi en sprookjesachtig het er ook uit zag.  We hebben een goed gesprek gehad met die mevrouw en ze was ook aaridig, maar de offerte gewoonweg niet. :s
We hebben gelukkig iets anders! Ook erg mooi en sprookjesachtig. en... gelukkig geen gekke onnodige (onterechte?) kosten!

www.boode.nl
(het westerhuis)

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #18 Gepost op: 2 januari 2008, 21:05:37 »
Heb even gauw gespiekt bij jullie nieuwe locatie en het is idd prachtig :)
Tis dat een beetje ver weg is en al getrouwd ben anders had het zeker wat voor mij geweest met al dat rose  :wub:
« Laatst bewerkt op: 2 januari 2008, 21:05:51 door angelique_20 »

Suusje1982

  • Gast
Onderhandelen Trouwlocatie
« Reactie #19 Gepost op: 2 januari 2008, 21:23:19 »
ja gaaf he?

die rose stoelen gaan weg,maar de rose lampen blijven!!! :) :) :)
er komen allemaal kleine tafeltjes met stoelen in te staan voor het eten.
Maar het gebouw is zo mooi en dat hebben we helemaal voor onszelf! te luxe gewoon!

Appel

  • Gast
Onderhandelen Bij Offerte
« Reactie #20 Gepost op: 5 oktober 2009, 18:57:34 »
Hai,

Misschien een domme vraag hoor. Maar in hoeverre valt er te onderhandelen over de offerte?

We hebben nu een 3gangenmenu rond de 35 euro, (20 pp), hapjes voor bij de borrel (voor het eten) per tafel 10 euro, aankleding 130 euro.
Voor de avond zijn de volgende kosten doorberekend: cupcakes 2,95 pp, 3 warme hapjes pp 4,50 en drank op nacalculatie. Een frisje kost 1,90 per glas bier 2,00 en wijn 3,75 (!) Bier en fris lijkt mij heel redelijk, maar 3,75 voor een wijntje? Wij hebben ongeveer 100 avondgasten uitgenodigd. Al met al is het dus best een flink bedrag.

Kan ik op basis van deze prijzen nog onderhandelen? En hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
(sorry hoor, ben niet zo'n afdinger, maar als ik alle verhalen zo hoor...wil ik het graag leren  :laugh:  )

Groetjes!

Tammy

  • Gast
Onderhandelen Bij Offerte
« Reactie #21 Gepost op: 5 oktober 2009, 19:50:14 »
Aan de drankprijzen is meestal niet zo veel meer te onderhandelen, dat staat redelijk vast. Misschien dat ze je wel een goed aanbod kunnen doen als ze een vast bedrag voor de drank aanbieden? Zeker als je weet dat er veel wijndrinkers zijn, is dat de moeite waard!
Daarnaast denk ik dat je winst vooral te halen is in het diner. Ik vind 35 euro best een ruim bedrag.
Wat krijg je daarvoor?

Appel

  • Gast
Onderhandelen Bij Offerte
« Reactie #22 Gepost op: 5 oktober 2009, 22:08:37 »
Ik even het voorstel erbij gepakt:

Voorgerecht
Salade van komkommer en wilde spinazie met lamsham ,
een oriëntaalse dressing en met krokante stengel van kaas en komijn
Hoofdgerecht
Rode mul op een bedje van groenten spaghetti met een
saus van bospeen en dragonolie
Nagerecht
-Panna cotta met rabarbercompote en sorbetijs van rood fruit
-Roodfruit soep met sabayon en maanzaad parfait
-Crème brulee van lavendel met een granite van citroen
en chocolade brownie
(keuze 1 nagerecht voor alle gasten)

Wel iets speciaals, dat wel. Maar verder weinig keuze (zijn meer verliefd geworden op de locatie)

Appel

  • Gast
Onderhandelen Bij Offerte
« Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2009, 22:10:09 »
En.... wat zou een goed aanbod zijn voor 4 uur feest dus drank?

Alle tips zijn welkom hoor!! :rolleyes:

Mignon

  • Gast
Onderhandelen Bij Offerte
« Reactie #24 Gepost op: 6 oktober 2009, 11:59:22 »
wij betalen 25 euro pp voor het feest. Maar daar zit ook echt alle het drinken in. Dus ook buitenlands gedestilleerd. En nog hapjes enzo...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards