collapse

Auteur Topic: Welke locatie past bij "klein trouwen"?  (gelezen 48096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inky

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #75 Gepost op: 27 februari 2010, 20:22:24 »
[quote name=\'marjolein--1984\' post=\'311387\' date=\'27 February 2010, 15:26\']Hi Inky,

Wij hebben en dj, deze zal gewoon de hele avond zorgen voor wat achtergrond muziek, totdat de bbq workshop is afgelopen. Dan gaat de muziek iets harder en zal hij o.a. verzoek nummertjes draaien (behalve degene die wij verboden hebben zoals de vogeltjesdans  :tongue: )[/quote]


Dat is ook wel een idee... bedankt!
Mijn vriend had bedacht om zelf playlisten te maken en die dan op een goede muziekinstallatie af te spelen. Ga er nog even goed over nadenken.
Ik vind zelf een dj wel erg leuk... maar dan inderdaad meer als achtergrondmuziek en als de sfeer erna is (en het eten op is) wat harder (zodat er toch wat gedanst kan worden).

tally79

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #76 Gepost op: 21 april 2010, 09:45:57 »
Bij ons was het de bedoeling om klein te trouwen. (bij mij is die bedoeling nog steeds)
Maar nu hebben we het probleem gastenlijst.
Manlief zit in een aantal besturen en op voetbal en vind het nodig dat die mensen ook zouden komen.
Oke van het voetbal ken ik de jongens wel een beetje (maar de aanhang niet)
En van de besturen ken ik de helft niet.
En dan wil meneer er ook nog eens een familie reunie van maken met familie die we normaal nooit zien.
Is het dan zo gek dat ik die er niet bij wil hebben?
Mensen die mij feliciteren met mijn huwelijk  en zich eerst nog moeten voorstellen.

De lijst van manlief komt op 146 gasten.
Die van mij blijft onder de 50 (en daar zit maar een klein deel van mij bij)

Hoe los je zoiets op?
Manlief blijkt niet bepaald voor rede vatbaar het blijkt namelijk een ongeschreven regel van het dorp te zijn.
Ik blijf het grote onzin vinden om nog maar niet te spreken over de kosten.
Ik wil gewoon trouwen om het trouwen niet om het feest.

groeten een gestreste aankomende bruid

jassou

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #77 Gepost op: 21 april 2010, 10:16:19 »
Goh dit klinkt bekend! Bij het klein houden van een gastenlijst heb ik ooit de tip gekregen of het echt klein te houden (liefst onder de tien man, hoogstens 40), of iedereen uit te nodigen die je wil, en dan wordt het groot. Een tussenweg is er niet echt, want dan verzand je in discussies zoals je nu hebt.

Een andere 'regel' is groepen uit te sluiten, en niet te gaan kijken binnen leden van een groep wie wel en wie niet, want dan stuit je ook op discussies. Dus of het hele voetbalteam (bij wijze van) of niemand van het team. Of alle neven/nichten, of geen enkele neef en nicht. Getrouwde of samenwonende stellen nodig je altijd samen uit, social unit regel.

Verder lijkt het erop dat je man helemaal geen klein feest wil. Dat hadden wij ook, en toen heb ik maar gedacht: ach, het is maar een dag, aan het einde ervan ben ik getrouwd met de man van mijn dromen, dus wat kan mij het schelen dat er een paar mensen zijn die ik niet ken (in mijn geval een stuk of 20). Maar als jij daar anders over denkt, en jij betaald ook mee (wie betaalt, bepaalt!!), dan poot stijf houden en beiden snijden in de lijst tot een maximaal aantal waar jullie alletwee blij mee zijn.

tally79

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #78 Gepost op: 21 april 2010, 11:44:51 »
Nou aangezien ik altijd de gene ben die alles regelt (maar dan ook echt alles wat we ooit aan feestjes hebben gehad)
Zal het grootste deel nu ook op mij neerkomen. (niet dat ik dit erg vind hoor integedeel ik geniet ervan om het te doen)

Manlief is meer het type :"hier is mijn lijst red je er maar mee" (niet negatief bedoeld)
Die is niet van het organiseren.
Dat is echt mijn ding en met een tuinfeest zou ik me helemaal kunnen uitleven.

Maar 146 man in de tuin gaat niet lukken (en dan de rest nog qua hapjes e.d.)
Ik zal het er nog eens met hem over hebben
Het is of inkrimpen qua aantal of hij red zich er zelf maar eens mee
Dan kan hij ook eens zien wat er allemaal komt kijken bij het organiseren van een feest.

En om hier nu een zaal voor te gaan huren, nee dat vonden we toen niet nodig en ik vind het nu nog steeds niet nodig.
Vooral omdat de afspraak was om het klein te houden.
We wilden beide geen poespas eromheen.
Het zou gewoon simpel blijven.

Hij is wel het type dat bang is om iemand voor het hoofd te stoten en ik denk dat dit ook meespeeld.

Als ik de lijst na ga qua mensen die ik niet ken kom ik op 29
En qua mensen waar we verder geen omgang mee hebben (dat wil zeggen die komen hier niet bij ons thuis) 28 (en dan degene die ik niet ken niet meegerekend:P)
Dus dat vind ik nogal wat

greetz tally
« Laatst bewerkt op: 21 april 2010, 11:56:20 door tally79 »

marian1313

  • Gast
Welke locatie past bij "klein trouwen"?
« Reactie #79 Gepost op: 21 april 2010, 14:10:17 »
zijn alle gasten die je AS uit wil nodigen met aanhang?
wij hebben de voetbalteams en bestuur zonder aanhang uitgenodigd, dat scheelt ook al een flink aantal

is anders een receptie een optie voor de mensen waar jij wat minder mee hebt?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards