collapse

Auteur Topic: De Ceremonie.....  (gelezen 22471 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sannievermeer

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #75 Gepost op: 2 mei 2005, 14:41:52 »
[quote name=\'Pappeline\' date=\'02 May 2005, 13:39\']Mijn paspoort verloopt begin juli, dus kan ik na de bruiloft een nieuwe aanvragen met mn nieuwe naam :biggrin:

Nu komt het dus wel goed uit dat wij niet meteen op huwelijksreis gaan :tongue:
[post=\"24720\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

tja maar je moet een id bij je hebben!! Oja een rijbewijs ook geldig!!

Pappeline

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #76 Gepost op: 2 mei 2005, 14:45:38 »
Precies sannie en die heb ik gelukkig ook :tongue:

Sannievermeer

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #77 Gepost op: 2 mei 2005, 14:53:12 »
[quote name=\'Pappeline\' date=\'02 May 2005, 13:45\']Precies sannie en die heb ik gelukkig ook :tongue:
[post=\"24724\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Gelukkig voor je!!! Ik moest wel anders kom ik niet eens het land uit!!
 :tongue:

FIWI

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #78 Gepost op: 2 mei 2005, 22:15:01 »
tsjonge zeg ik wist niet dat alles zo ingewikkeld was... :biggrin:  :tongue:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
De Ceremonie.....
« Reactie #79 Gepost op: 2 mei 2005, 22:31:20 »
[quote name=\'FIWI\' date=\'02 May 2005, 22:15\']tsjonge zeg ik wist niet dat alles zo ingewikkeld was... :biggrin:  :tongue:
[post=\"24870\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
JJjaaaa met alleen trouwen kom je er niet....daar komt heel wat bij kijken hoor :tongue:

gwenda

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #80 Gepost op: 3 mei 2005, 09:02:22 »
er zijn wel mensen die grapjes maken over de ceremonie...
zo van... ik neem wel een potlood mee, dan kan ik het uitgummen.
Of... is een poppetje tekenen ook goed... maar het zou toch een vreemde handtekening wezen... overal een poppetje op... zie je het al op de belastingpapieren staan... hahaha :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

FIWI

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #81 Gepost op: 3 mei 2005, 20:15:59 »
[quote name=\'cadanawo\' date=\'02 May 2005, 22:31\'][quote name=\'FIWI\' date=\'02 May 2005, 22:15\']tsjonge zeg ik wist niet dat alles zo ingewikkeld was... :biggrin:  :tongue:
[post=\"24870\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
JJjaaaa met alleen trouwen kom je er niet....daar komt heel wat bij kijken hoor :tongue:
[post=\"24872\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

En ik maar denken dat ik alleen op het juiste moment ja moest zeggen :biggrin:  :tongue:  :biggrin:

Yvonne

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #82 Gepost op: 4 mei 2005, 10:05:33 »
:laugh:  :tongue: zo makkelijk kom je er nu ook weer niet van af!!!!!!! :tongue:  :laugh:

FIWI

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #83 Gepost op: 4 mei 2005, 10:08:21 »
[quote name=\'Yvonne\' date=\'04 May 2005, 10:05\']:laugh:  :tongue: zo makkelijk kom je er nu ook weer niet van af!!!!!!! :tongue:  :laugh:
[post=\"25176\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Begint het bij ook al te kriebelen... ik ben nu echt weken aan het aftellen..

Yvonne

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #84 Gepost op: 4 mei 2005, 10:50:57 »
[quote name=\'FIWI\' date=\'04 May 2005, 10:08\'][quote name=\'Yvonne\' date=\'04 May 2005, 10:05\']:laugh:  :tongue: zo makkelijk kom je er nu ook weer niet van af!!!!!!! :tongue:  :laugh:
[post=\"25176\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Begint het bij ook al te kriebelen... ik ben nu echt weken aan het aftellen..
[post=\"25178\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

ehhhh dat doe ik een tijdje....
Maar het begint nu weel lekker dichtbij te komen....
Alleen vandaag nog werken en dan lekker 4 dagen vrij. Dan maandag nogmaar 4!!!! weekjes tegaan... wauw.... was het maar vast zover!!!

Zijn jullie al een beetje klaar met alles??????

FIWI

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #85 Gepost op: 5 mei 2005, 09:35:55 »
We zijn al een heel eind.. de kaarten zijn al op de bus, de bedankjes in huis.
Het enige wat we nog moeten doen is mijn bruidsboeket bestellen, mijn proefkapsel en een afspraak maken met de ambtenaar van de burgelijke stand.
 :biggrin:  Dan hebben we geloof ik alles gehad..

ikki

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #86 Gepost op: 5 mei 2005, 12:39:15 »
Mijn handtekening is alleen mijn voornaam dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken.

Pappeline

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #87 Gepost op: 5 mei 2005, 12:42:40 »
Nou das zeker handig ikki :biggrin:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
De Ceremonie.....
« Reactie #88 Gepost op: 5 mei 2005, 12:43:50 »
:) [quote name=\'ikki\' date=\'05 May 2005, 12:39\']Mijn handtekening is alleen mijn voornaam dus daar hoef ik me gelukkig niet druk om te maken.
[post=\"25353\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Hahahaha idem bij mij...is wel zo handig dan kan ie gewoon hetzelfde blijven

natascha

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #89 Gepost op: 5 mei 2005, 20:09:47 »
Ik heb ook gewoon een N met een kriebeltje.......kan dus ook wel zo blijven.
Ben er nog niet helemaal over uit....

FIWI

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #90 Gepost op: 5 mei 2005, 20:41:00 »
Ik tekende met een mijn voorletter en mijn achternaam. Dus ik moet wel wat gaan verzinnen.. :biggrin:

gwenda

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #91 Gepost op: 18 mei 2005, 15:45:13 »
Mijn moeder gebruikt in haar handtekening ook nog gewoon haar meisjesnaam. Ik denk dat ik ook mijn handtekening maar gewoon hetzelfde laat. Wel zo makkelijk....

Fluitketeltje

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #92 Gepost op: 16 juli 2005, 21:11:24 »
ik heb deze discissie ook met veel interesse gevolgd. ik heb vorige week de ambtenaar ook gevraagd toen ze bij ons was, maar volgens haar moest ik gewoon met mijn oude handtekening tekenen.

maar wat ik me nu dan ook weer afvroeg, was het is toch zo dat je officieel gewoon je meisjesnaam blijft houden, maar dat je er voor mag kizen om je partnersnaam te gebruiken. maar wordt dat dan wel veranderd op je paspoort as je een nieuwe aanvraagt?

ik moet eigenlijk al een nieuwe maar ik wilde ng even wachten totdat we getrouwd zijn. maar heeft dat eigenlijk wel zin?

ik hoop dat iemand hier het antwoord op weet.

marieke

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #93 Gepost op: 17 juli 2005, 08:47:24 »
In je paspoort komt te staan: Voorletter..., naam: je meisjesnaam en de toevoeging echtgenote van... naam van je man

Bij mij staat er dan: M. Bol echtgenote van C. Kwint

Je naam verandert dus inderdaad niet, je hebt die van je man gewoon in bruikleen.

In je trouwboekje staat trouwens ook iets raars nl. geslachtsnaam vóór het huwelijk (Bol) getrouwd met ..... geslachtsnaam ná het huwelijk ... (Bol) Toen ik dat las dacht ik aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh, het is fout gegaan, ze hebben mijn naam niet gewijzigt, ik mag de naam van mijn man niet gebruiken! Maar na een telefoontje met de gemeente bleek dit gewoon te kloppen. Je geslachtsnaam veranderd helemaal niet en in je trouwboekje staat het naam gebruik na je huwelijk verder niet vermeld. Het is meer een bewijs van zíj is met hém getrouwd.

Ingewikkeld dus allemaal. Ook hoef je je naam eigenlijk nergens te wijzigen (bank, verzekering, enz.) tenzij je dat graag wilt.

Liefs, Marieke

marieke

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #94 Gepost op: 17 juli 2005, 08:48:21 »
ps. Ik heb ook nog steeds dezelfde handtekening.

Fluitketeltje

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #95 Gepost op: 17 juli 2005, 11:06:18 »
oh oke, dat schept even wat meer duidelijkheid. ik ga denk mijn naam toch wel laten veranderen bij de bank enzo, dat vind ik wel zo leuk. ik heb er tenslotte voor gekozen om zijn naam te dragen dus dat wil ik dan ook gaan doen.

bruidje

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #96 Gepost op: 17 juli 2005, 12:40:37 »
Ook ik heb het nagevraacht en heb een beedje aangedrongen op een uitgebrijd andwoord hahah.

Het gaat als volcht.

je mag je oude handtekening aanhouden.

maar je mag ook met een nieuwe handtkening tekenen.
als je dit doet moet je alles veranderen
je paspoord je bankpasjes enz enz anders is het niet geldig als je je handtekening voor offigele dingen zoals koopcontrakten enz gaat gebruiken.
dus als je je handtekening veranderd moet je alles aanpassen.

Ik weet nog niet helemaal wat ik ga doen.
Ik heb er voor gekozen zijn naam aan te nemen dus dat komt ook op mijn nieuwe paspoort te staan dus ik denk dat ik een nieuwe handtekening ga nemen.

natascha

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #97 Gepost op: 18 juli 2005, 14:55:03 »
Ze drukten ons erg op het hart dat je de trouwakte met je MEISJES HANDTEKENING moet zetten !!!!!
Omdat de discussie bij Yvonne en mij wegkwam heb ik er meerdere malen naar gevraagd en ook op de dag bij het tekenen van de akte werdt dit vermeld !!!!!!

ZEER BELANGRIJK DUS.

Diana

  • Gast
De Ceremonie.....
« Reactie #98 Gepost op: 18 juli 2005, 15:36:54 »
Met mijn oude :)
ik heb het nagevraagd bij de gemeente. Je houd je eigen naam en na het trouwen gebruik je langzaam steeds vaker je nieuwe naam. Je handtekening hoeft ook niet te veranderen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards