collapse

Auteur Topic: Drank Prijzen Turven  (gelezen 28514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #75 Gepost op: 4 maart 2010, 17:28:39 »
[quote name=\'remco\' post=\'311288\' date=\'27 February 2010, 10:08\']beste,

wij gaan best wel veel naar feestjes, en komen ook geregeld in de zelfde zaaltjes, maar wat mij toch wel heel erg opvalt, is indien de rekening is afgekocht, er veel minder bedienend personeel is, als dat je gaat turven..
bij turven, lopen de dames de gehele avond met een dienblad vol drank rond[/quote]

Dat kan je toch van tevoren bespreken? Wij hadden afgesproken: turven, en mensen halen zelf drinken bij de bar, want dan drinken ze veel minder :)

marian1313

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #76 Gepost op: 4 maart 2010, 17:47:12 »
ik neem aan dat Remco bedoelt dat hij het juist fijn vindt als er veel bedienend personeel is en iedereen genoeg te drinken heeft
ik persoonlijk zou het niet fijn vinden als mijn gasten zelf hun drinken moeten gaan halen, mijn vriend en ik vinden het heel fijn als iedereen gewoon kan dansen en praten en gewoon drinken gebracht krijgt, dat vinden we zelf op een feest ook het prettigst

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #77 Gepost op: 4 maart 2010, 19:27:47 »
Klopt, maar ik wilde even het klinkend-alsof-het-een-feit-was ontkrachten dat als je turft dat er dan meer personeel over de vloer wandelt. Want dat hoeft dus niet altijd zo te zijn.
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2010, 20:16:35 door Trouwring »

Annemiek1975

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #78 Gepost op: 5 maart 2010, 00:31:16 »
En bij mijn zus op de bruiloft was het afgekocht en ook daar liep er volop personeel rond en kwamen we echt niks te kort.
Ik heb niet een moment met een leeg glas gestaan.

lydia

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #79 Gepost op: 5 maart 2010, 14:21:14 »
dat brengt toch weer wat rijfel in me naar boven. wij hadden zoiets van; mensen halen maar lekker zelf; dan blijven ze niet zo op 1 plek zitten. we hebben wel een soort band (eigenlijk hebben we veel muzikanten-vrienden die niet van dansen, maar wel van muziek maken houden) dus we verwachten niet dat er echt gedansd gaat worden. maar ik lees nu eigenlijk dat iedereen het wel zo tof vind om constant van drinken te worden voorzien.

misschien kunnen we een tussenvariant bespreken waarin er wel wordt rondgelopen, maar minder vaak.

Trouwring

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #80 Gepost op: 5 maart 2010, 17:40:23 »
Hebben jullie turven of afkopen? Bij ons is er ook niet gedanst (alleen bij stukjes dan). Het hangt een beetje van je feest af denk ik, wij waren in totaal met 34 mensen, en voor oudere mensen werd gewoon even wat gehaald bij de bar, en de rest haalde gewoon zelf. En het heeft ons echt heel erg in de kosten gescheeld, en ik heb er geen klacht over gehoord.

Bonneke

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #81 Gepost op: 6 maart 2010, 14:04:32 »
Wij zouden eerst ons feest in een klooster geven, uiteindelijk hebben we nu een andere feestlocatie 't Olde Schop in Giesbeek.
Gezien veel gasten van ver komen, stoppen we eerder dan de meeste mensen namelijk rond 20:30 uur.
Wij hebben een afkoopregeling, we betalen voor ruim 4 uur €60,00 p.p. all-inn. (huur, bediening aan tafels, schoonmaakkosten, enz)

- Gebak proeverij van eigen gemaakt vers gebak
- Onbeperkt drank, zowel binnenlands uit buitenlands gedestileerd (Ze hebben beloofd niet kinderachtig te zullen zijn met drank uitdelen)
- Persoonlijke menukaarten waarop staat: Welkom op de bruiloft van ..... en .......
- Keuze uit 2 soorten soep (Truffelsoep en Groentesoep)
- Koud en warm buffet met diverse vissoorten, vleessoorten enz.... (alles uit eigen keuken, en vers gemaakt zelfs het stokbrood maken ze zelf)
- Desert buffet (keuze uit 8 verschillende soorten deserts, die op grote plateau's met sterretjes worden opgediend per tafel)
- Ter afsluiting koffie met eigen gemaakte bonbons

We hebben voor deze locatie gekozen, omdat de reverenties zeer goed zijn, en ze zijn erg klant vriendelijk, buitengewoon goed eten, alleen gediplomeerd personeel, enz. We hebben wegens familie omstandigheden (iemand terminaal in de familie) een kleine kans dat we het feest "last minute" moeten anuleren. De eigenaar in vertrouwen genomen wat er aan de hand is binnen de familie, en hoe we indien nodig moeten afzeggen, financieel gezien de schade zoveel mogelijk kunnen beperken. Hij zei: Meid laten we hopen dat alles goed komt. Mocht het zo zijn, dat je toch onverwachts moet afhaken wegens een sterft geval of andere ernstig onvoorziende omstandigheden dan is alle schade voor ons. Al bel je op de dag zelf af. Tuurlijk is het voor ons ook een financiele domper maar wij komen er wel over heen. Voor jullie als bruidspaar is het leed veel groter. Dit gebaar heeft ons snel doen besluiten daar ons feest te geven. Alle gemaakte afspraken keurig op papier gekregen. Tuurlijk moeten we niet afzeggen omdat ik een beetje verkouden ben ofzo. Maar als er echt een ernstig iets is, (sterfgeval, bijv. bruid of bruidegom onverwachts in het ziekenhuis) dat soort zaken dan nemen hun de totale kosten op zich.

Locatie: 't Olde Schop in Giesbeek (provincie Gelderland)
« Laatst bewerkt op: 6 maart 2010, 15:43:59 door Bonneke »

lydia

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #82 Gepost op: 7 maart 2010, 22:25:31 »
wij hebben turven. maar wel een soort verwachte prijs gekregen op basis van 6 drankjes per gast ('s avonds)

Bloemetje82

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #83 Gepost op: 12 maart 2010, 00:39:58 »
Ik schrik een beetje van de prijzen die sommige per drankje betalen...ik heb binnenkort een gesprek op een locatie waar een glas bier/fris/koffie 1,40 kost en wijn 1,90...zie hier prijzen voorbij komen tot 3,50 voor een glas wijn! :blink:  Woon ik dan in zo`n afgelegen boerendorp?? :rofl:

Ik ben trouwens ook aan het twijfelen tussen turven en afkopen...Wat drink je nou gemiddeld aan een aantal drankjes van ongeveer 2 uur in de middag tot een uurtje of 12 s`nachts?? ( winterdag )

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Drank Prijzen Turven
« Reactie #84 Gepost op: 12 maart 2010, 09:49:14 »
€3,50 voor een glas wijn is helemaal geen rare horecaprijs hoor... Ik vind het knap dat jij een locatie hebt gevonden die zo goedkoop is!

Bloemetje82

  • Gast
Drank Prijzen Turven
« Reactie #85 Gepost op: 12 maart 2010, 19:25:59 »
Zijn over het algemeen de meeste zalen waar ik gekeken heb...Ben vanmiddag op een locatie geweest waar je 3,45 betaalde voor een wijntje, maar dan zit je echt op een superdeluxe locatie, waar je voor een diner ook al bijna 70 euro pp betaald.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards