collapse

Auteur Topic: Waarom Zoveel Vooroordelen?  (gelezen 18084 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

debby82

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #25 Gepost op: 14 mei 2008, 22:11:31 »
even goede vrienden carolina, wou alleen even duidelijk maken dat je woorden hard aan kwamen.

Jij natuurlijk ook heel veel geluk

groetjes

Debby

Sylvia en Andre

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #26 Gepost op: 14 mei 2008, 22:16:23 »
Citaat
Dat is hetzelfde als wat die meneer in zijn reactie doet. Je eigen situatie verdedigen en die van een ander afkraken.

Ik neem aan dat je met die meneer mij bedoelt met mijn reactie. Als dat zo is moet je toch eens uitleggen wat je bedoelt. Ik verdedig helemaal mijn situatie niet, en ik kraak al helemaal niets af, sterker nog ik probeer alleen maar uit te leggen waarom oudere mensen reageren zoals ze reageren. Er blijkt nergens uit mijn betoog dat ik 19 of 20 jaar ook te jong vind. Ik schrijf zelfs, dat als die twee echt van elkaar houden en ze willen trouwen er vooral helemaal voor moeten gaan. Verder geef ik alleen maar aan dat ik me omdat ik en ook ga trouwen en van de oude garde ben, me redelijk goed kan verplaatsen in beide kanten.
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2008, 22:17:41 door Sylvia en Andre »

debby82

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #27 Gepost op: 14 mei 2008, 22:20:59 »
lieve Andre!

Ik bedoel jou helemaal niet, ik bedoel die meneer uit het mailtje van Dinyb! Ik ben het best wel eens met jouw reactie eigelijk. Sorry als het verkeerd overkwam. Ik bedoel niemand te beledigen, meer aan te geven dat ieder zijn eigen situatie kiest en dat ieder daar zijn eigen mening over heeft. Ook ik vind 19 of 20 niet te jong, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Groetjes

Debby
« Laatst bewerkt op: 14 mei 2008, 22:22:08 door debby82 »

Sylvia en Andre

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #28 Gepost op: 14 mei 2008, 22:31:53 »
[quote name=\'debby82\' post=\'162078\' date=\'14 May 2008, 22:20\']lieve Andre!

Ik bedoel jou helemaal niet, ik bedoel die meneer uit het mailtje van Dinyb! Ik ben het best wel eens met jouw reactie eigelijk. Sorry als het verkeerd overkwam. Ik bedoel niemand te beledigen, meer aan te geven dat ieder zijn eigen situatie kiest en dat ieder daar zijn eigen mening over heeft. Ook ik vind 19 of 20 niet te jong, iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.

Groetjes

Debby[/quote]

Gelukkig Debby, is dat misverstand ook weer uit de wereld. Overigens (maar misschien lees er echt over heen) kan ik niet opmaken dat het bewuste mailtje van een meneer afkomt. Leuk trouwens dat je me "lieve Andre" noemt. Klopt natuurlijk helemaal want ik ben inderdaad ontzettend lief  :laugh:

debby82

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #29 Gepost op: 14 mei 2008, 22:37:56 »
hmmm je hebt gelijk, er staat nergens dat dit van een meneer was... ik heb het denk ik inderdaad verkeerd gelezen. En natuurlijk ben je lief Andre! Als ik zo lees hoe erg jij zo met het huwelijk bezig bent dan zal menig bruidje hier daar jaloers op zijn. Sylvia boft maar met jou.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #30 Gepost op: 14 mei 2008, 22:43:42 »
Debby had het wel bij het goede eind dat het inderdaad een meneer betrof. Deze heeft ondertussen op dat forum 2 waarschuwingen en een 24 uurs ban gekregen wegens het oneerlijk voeren van een discussie, tegen moderators ingaan en ongepast taalgebruik... (weinig nuttig, maar toch :tongue:)

debby82

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #31 Gepost op: 14 mei 2008, 22:47:08 »
had ik het toch nog ergens goed gelezen. En dat dat hier op het forum was had ik niet begrepen. Op zijn zachts gezegd niet echt netjes nee...
Zou zijn reactie gewoon negeren en lekker uitgaan van jullie eigen geluk!

Maaike999

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4821
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.smullenvantaart.nl
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #32 Gepost op: 14 mei 2008, 22:47:17 »
[quote name=\'Dinyb\' post=\'162013\' date=\'14 May 2008, 17:24\']De enige verdediging die ik op die reactie heb gegeven is dat het onze keus is en dat hij daar niet over hoeft te oordelen. :tongue:[/quote]
Het staat er dus toch wel, ik wist ook zeker dat ik had gelezen dat het een man was :wink:.

Maar begrijp ik nu dat het ook nog eens een wildvreemde is die dit tegen jullie heeft gezegd?

JoyceD

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #33 Gepost op: 14 mei 2008, 22:56:11 »
Kan het toch niet laten om hier op te reageren ...

Toen mijn lief en ik elkaar leerde kennen waren wij 18 en 19 jaar oud (ik was 19).
Wij waren 22 en 23 jaar oud toen wij trouwde !
Nu zijn wij inmiddels bijna 12 jaar, 2 kindjes later nog steeds bij elkaar (we zijn nu dus bijna 12 jaar samen).
Wij zijn nog steeds zielsgelukkig samen en gaan dan ook opnieuw trouwen ....
(onze 1e bruiloft was 1 grote ramp  :wink: , dus nu doen we het over zoals we het toen wilde hebben )
Tegelijkertijd gaan we voor een derde kindje .
Dus het kan wel degelijk om jong te trouwen en dan heel gelukkig met elkaar te zijn en te blijven .

Tuurlijk ontwikkel je jezelf nog op die leeftijd !
Maar als je het goed doet kun je dat ook sàmen doen ...

Ik begrijp waarom oudere mensen denken zoals ze denken .
Maar het ene jonge stel is het andere niet !
Een paar berichtjes terug heeft iemand geschreven dat je dan bijna 1 wordt .
En dat kan ik alleen maar beamen !
Mijn lief en ik kennen elkaar door en door .
Een van de argumenten was dat je bepaalde dingen niet meer doet als je getrouwd bent .
Hier ben ik het dus echt niet mee eens .
Wij waren jong getrouwd en na ons trouwen gingen wij gewoon nog stappen , uit eten , biosje pikken enz .
Gewoon de dingen die jonge mensen doen dus  :wink:

Als het goed voeld moet je er gewoon voor gaan !
Heel veel succes !

Groetjes Joyce

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #34 Gepost op: 14 mei 2008, 22:56:51 »
Klopt.

Ik ken die persoon alleen van nickname. Het was in een algemeen topic over trouwen en meneer had zijn mening nogal klaar. Inmiddels heb ik al veel meer leuke reacties gehad! Ook van mijn schoonmoeder :tongue:

debby82

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #35 Gepost op: 14 mei 2008, 22:59:11 »
ik wou dat ik zo een schoonmoeder had Dinyb haha!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #36 Gepost op: 14 mei 2008, 23:13:54 »
Is het zo erg?

Bij de mijne had ik niet eens letterlijk de woorden nodig, ze wist het al.. kon het ook niet voor me houden... :tongue:

Sylvia en Andre

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #37 Gepost op: 14 mei 2008, 23:24:58 »
Debby, je hebt gelijk, ik lees nu ook dat het om een "hij" gaat. Enne, ik ben inderdaad heel erg bezig met ons huwelijk. Ik had nooit gedacht zoveel plezier te beleven aan alle voorbereidingen en vooral het delen van deze leuke dingen met jullie op dit forum.

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #38 Gepost op: 15 mei 2008, 07:33:22 »
[color=\"#6600CC\"]Ik zou het liefste dat soort mensen door het toilet heen spoelen!!! Wat een stelletje *zegt nu heeele lelijke woorden*!
Weet je wat het bijna altijd 100% zo is, dat mensen hun eigen frustraties op jullie projecteren, en daarom gaan zeiken. Eigenlijk is het gewoon heel zielig.....

Maar we begrijpen wat je bedoelt hoor, want ook al zijn wij iets ouder (25 en 26) zijn wij wel de allereerste in de familie/vriendenkring die gingen samenwonen......en nu ook die gaan trouwen!! Dus we hebben ook al een boel gekke reacties gehoord.....

Geniet lekker van je voorbereidingen en laat je niet gek maken![/color]

RainbowR1

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #39 Gepost op: 15 mei 2008, 08:14:04 »
Tja, als jullie denken dat jullie er klaar voor zijn om te trouwen, waarom niet? Zelf was ik daar nog helemaal niet mee bezig op die leeftijd. Ben vandaag 29 geworden en over 2 maanden ga ik trouwen. Sinds vorig jaar had ik het gevoel dat ik er ook echt klaar voor was. Daarvoor was het druk met de studie, carrière en huisje kopen en nu heb ik het gevoel gesettled te zijn en meer rust in mijn leven te hebben. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen er eerder klaar voor zijn dan ik. Alhoewel ik 19 stiekem wel wat jong vind, maar dat komt vooral omdat ik op die leeftijd nog aan het studeren was en absoluut niet met trouwen bezig was. Ik zeg dit dus niet om de jonge bruidjes hier te veroordelen, maar praat puur vanuit mijn eigen situatie :wink:

rupsje

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #40 Gepost op: 15 mei 2008, 08:32:39 »
[quote name=\'Sylvia en Andre\' post=\'162017\' date=\'14 May 2008, 15:45\']Maar toen ik de kop van het topic las, dacht ik. Meid, waar begin je aan, 19 jaar!!!!
Geniet nog een paar jaar van je vrijheid, want geloof me, Als je denkt dat trouwen geen inbreuk doet aan je vrijheid,
moet ik je teleurstellen. Sommige dingen doe je echt niet meer als je getrouwd ben.[/quote]
Op zich vind ik dat je hier een goed punt hebt, Andre. Als je ervoor kiest om te trouwen, dan moet je sommige dingen
inderdaad opgeven. Ineens hebben de dingen die je doet niet meer alleen gevolgen voor jezelf, maar ook voor de ander
en daar moet je echt mee leren omgaan.
Ik denk dat als je per se nog al die dingen wilt doen die je vroeger in je eentje ook deed, en daarbij totaal niet
aan je partner denkt, je nog helemaal niet toe bent aan het huwelijk. Dat is het hele ding van 'verkering' hebben, toch?
Elkaar leren kennen en dan langzaam naar elkaar toe groeien, en dan ontdekken of je je leven met elkaar wilt delen.
En als je dan besluit dat je je vrijgezellige leventje (met of zonder andere partners) nog niet wil opgeven, dan moet je
gewoon nog even wachten met trouwen! Pas als je echt die keuze voor elkaar kunt maken, met alle concessies
die daarbij horen, denk ik dat je echt gelukkig kunt worden. Ook op de lange termijn.

[quote name=\'JoyceD\' post=\'162092\' date=\'14 May 2008, 20:56\']Een van de argumenten was dat je bepaalde dingen niet meer doet als je getrouwd bent .
Hier ben ik het dus echt niet mee eens .
Wij waren jong getrouwd en na ons trouwen gingen wij gewoon nog stappen , uit eten , biosje pikken enz .
Gewoon de dingen die jonge mensen doen dus  :wink:[/quote]
En daar ben ik het ook helemaal mee eens! Juist die dingen samen (!) doen maakt het leven leuk, toch?!
Het zijn dus twee kanten van dezelfde medaille. Aan de ene kant soms dingen laten voor elkaar, en aan de andere kant
ook weer heel erg genieten. Maar dan wel samen met elkaar, op een moment dat jullie beiden uitkomt,
en op een en manier die voor allebei heel leuk is  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2008, 08:33:31 door rupsje »

Nog even wachten

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #41 Gepost op: 15 mei 2008, 08:52:52 »
ik ben 26 als we gaan trouwen en mijn vriend is dan net een week 29. mensen vonden bij ons juist dat we eerder moesten trouwen! hahaha precies de omgekeerde wereld dus!
mijn vriend en ik zijn nu 6 jaar samen en wonen 5,5 jaar samen. toen wij na een half jaar samen gingen wonen was er niemand die daar commentaar op had, terwijl ik ook nog heel jong was! (net een maand 20) ik denk dat ze wel zagen dat wij onvoorwaardelijk voor elkaar gingen. dat het nu toch nog een tijdje heeft geduurd voor we gingen trouwen komt omdat er steeds andere zaken op ons pad kwamen (huis kopen, scheiding van mijn ouders) en ook omdat we er nog niet klaar voor waren.
tuurlijk hebben we wel een samenlevingscontract, maar ik ben het niet eens met de opmerking dat je dan net zo goed kan trouwen. in onze optiek was het toch anders. wij wilden niet dat de trouwdag al op ons 21e achter ons zou liggen.
in de jaren voor onze relatie hebben we allebei afzonderlijk van elkaar flink de beest uit gehangen (en dat wil echt niet altijd zeggen dat je met iedereen het bed in moet duiken!). ik denk dat dat ook heel goed is, je weet dan een beetje wat er in de wereld te halen valt!
ik heb al van teveel mensen gehoord die met hun eerste liefde trouwen, dat er na een tijdje toch het gevoel komt dat ze vroeger iets gemist hebben. Tuurlijk kan je ook samen stappen, maar dat is toch anders dan wanneer je vrijgezel en met een groep vrienden gaat!

ik veroordeel niemand die erg jong trouwt, je moet immers doen wat je hart je ingeeft. maar ik ben erg blij met de manier waarop wij het hebben gedaan (en dat is maar goed ook, ander hadden we een probleem gehad!  :biggrin: )

Sylvia en Andre

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #42 Gepost op: 15 mei 2008, 09:15:04 »
Citaat
Op zich vind ik dat je hier een goed punt hebt, Andre. Als je ervoor kiest om te trouwen, dan moet je sommige dingen
inderdaad opgeven. Ineens hebben de dingen die je doet niet meer alleen gevolgen voor jezelf, maar ook voor de ander
en daar moet je echt mee leren omgaan.
Ik denk dat als je per se nog al die dingen wilt doen die je vroeger in je eentje ook deed, en daarbij totaal niet
aan je partner denkt, je nog helemaal niet toe bent aan het huwelijk

Dat is eigenlijk precies wat ik bedoel aan te geven. Je bent jong, je kiest voor elkaar en gaat trouwen en meestal weet men ook best wel dat er dan dingen veranderen. Maar hoe jonger je bent, hoe minder bewust je je dit realiseerd. Begrijpelijk, want dit heeft echt met levenservaring te maken. Daarom "stranden" er nu eenmaal meer huwelijken die op jonge leeftijd gesloten zijn, Daarom ben ik ook een groot voorstander van samenwonen, lekker elkaar leren kennen, elkaars onhebbelijkheden gaan ervaren (en geloof me, die hebben we allemaal, zelfs ik heb ze  :huh: ). Wij wonen al 23 jaar samen, maar de eerste jaren hebben we elkaar echt pas goed leren kennen, we dachten toen we gingen samenwonen elkaar door en door te kennen, nou ik kan je verzekeren, er wordt een hoop duidelijk als je echt dag en nacht bijelkaar bent. Maar gelukkig ook een hoop mooie dingen hoor, maar ook zeker "vervelende dingen" Het is de kunst om daar goed mee om te gaan, een balans te vinden en vooral elkaar NIET trachten te gaan heropvoeden, hooguit
elkaar bijschaven een sturen. Juist door het trachten te gaan heropvoeden creeert explosieve situaties, ook dit kan ik uit ervaring beamen.

Carolina

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #43 Gepost op: 15 mei 2008, 09:55:10 »
@Lyanna: ik heb niet gezegd dat je per definitie wanhopig bent als je na je 33e trouwt dat maak jij er van.

@debbie82, ik doe niet hetzelfde als wat die meneer doet. zoals jij zei.

Kleintje

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #44 Gepost op: 15 mei 2008, 14:29:19 »
Valt toch wel op dat er op dit forum alleen al veel jonge stellen zitten. Genoeg support dus Dinyb.

Zelf ben ik 23 en mijn vriend 25. We gaan over 2 weken trouwen. Ik kreeg ook veel verraste reacties (hoewel we al bijna 5 jaar samen zijn) toen ik vertelde dat we gingen trouwen. Ze waren gelukkig bijna allemaal positief, maar soms kreeg ik wel een paar gekke bekken en die opmerkingen die al eerder genoemd zijn over het over zijn van je jeugd enz. Ook vinden mensen het raar dat ik ga trouwen terwijl ik nog studeer. Maar goed, geen echte negatieve reacties gelukkig.

Wel had ik wat anders raars: ik zie er vrij jong uit voor mijn leeftijd en ben ook vrij klein (1,62) waardoor ik vaak jonger word geschat. Toen ik dingen ging kopen voor mijn outfit zoals torcelet, stof voor stola enzo, kreeg ik vaak de opmerking "oh, het is voor jezelf?" Alsof ik een torcelet of iets dergelijks voor iemand anders ga kopen.... Erg raar allemaal
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2008, 14:31:51 door Kleintje »

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #45 Gepost op: 15 mei 2008, 14:46:41 »
Dat soort dingen zal ik ook wel meemaken ^^

Over het uitgaan en vrijheid enz maak ik me weinig zorgen, Onze hobby is de band waarbij we elkaar hebben leren kennen omdat we beide groot fan zijn. We zullen naar optredens blijven gaan en een ring om onze vingers zal dat weinig veranderen. Had gisteren de discussie met mijn moeder; Zij vind dat als het voor ons goed voelt en we voor elkaar willen gaan we ons niet tegen moeten laten houden door anderen. We hebben nog 2 jaar te gaan!

Vind het trouwens wel interessant om de discussie te lezen :) Hier zijn mensen die uit eigen ervaring spreken en niet vanuit een beeld wat ze hebben en dat heeft toch een heel andere sfeer.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #46 Gepost op: 15 mei 2008, 15:33:30 »
[quote name=\'Carolina\' post=\'162133\' date=\'15 May 2008, 09:55\']@Lyanna: ik heb niet gezegd dat je per definitie wanhopig bent als je na je 33e trouwt dat maak jij er van.

@debbie82, ik doe niet hetzelfde als wat die meneer doet. zoals jij zei.[/quote]

Carolina, misschien moet je nog eens kritisch naar je eigen berichtje kijken. Meer ga ik er niet over zeggen, ik heb mijn zegje al gedaan, en daarnaast, het is Dinyb's topic - dat wil ik niet kapen.

Diny, ik hoop dat je het niet vervelend vond dat ik zei dat ik de twijfels wel begrijp. Toen ik 23 was en in die relatie met die ander wilde ik ook graag trouwen met hem hoor! Dus ik snap helemaal dat jij daar op jouw leeftijd ook mee bezig bent. Achteraf ben ik dus, in mijn situatie, blij dat het er niet van gekomen is. Maar voor hetzelfde geld waren we niet uit elkaar gegroeid en ook op jonge leeftijd gelukkig getrouwd :wink:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #47 Gepost op: 15 mei 2008, 15:46:14 »
Als ik het vervelend vond dan had ik dat wel gezegd. Zoals ik al zei, iedereen is anders en iedereen heeft zijn eigen mening over een jong huwelijk. Maar sommige doen alsof ik er niet over nagedacht heb (niet hier hoor :) ) en morgen al ga trouwen. Dit is niet zo natuurlijk :) Er zit ook een verschil tussen 19 en 19. Sommige zijn erg volwassen zoals ik (omstandigheden..) en sommige zijn nog feestbeesten.

Carolina

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #48 Gepost op: 15 mei 2008, 17:12:38 »
[quote name='Lyanna' date='15 May 2008, 15:33' post='162190']
[quote name='Carolina' post='162133' date='15 May 2008, 09:55'] @Lyanna: ik heb niet gezegd dat je per definitie wanhopig bent als je na je 33e trouwt dat maak jij er van.

 misschien moet je nog eens kritisch naar je eigen berichtje kijken. Meer ga ik er niet over zeggen, ik heb mijn zegje al gedaan,

[/quote]

Lyanna misschien moet jij dan nog eens even lezen wat ik wel had geschreven. Dus nogmaals Jij maakte er wat anders van. dat is nogal vervelend.
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2008, 17:16:45 door Carolina »

Alexia

  • Gast
Waarom Zoveel Vooroordelen?
« Reactie #49 Gepost op: 15 mei 2008, 17:38:47 »
er zijn er meerderen die het net als Lyanna zo hebben gelezen, waaronder ik. Maar ik denk dat het niet nodig is om daar een discussie over te beginnen, iedereen heeft zijn of haar mening over zoiets.

Dinyb, laat ze allemaal maar kletsen hoe moeilijk het soms is. Het is jullie dag, jullie hebben er (hoop ik hihi) goed over nagedacht. En tja, wij trouwen als we 2 jaar samenwonen en ook toen gingen we samenwonen met het idee dat het voor heel lang, zo niet altijd zou zijn. Dus wat is er mis met snel trouwen. Tja, het is wat lastiger om uit elkaar te gaan, maar daar ga je in principe niet vanuit. En inderdaad, de ene persoon van 19 (maar ook bij mij hoor, vriendinnen van 25) houden er nog van om uit te gaan en weet ik veel wat, terwijl de andere al gewoon erg gelukkig is met een wat ander leven! Dat maakt helemaal niets uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards