collapse

Auteur Topic: Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?  (gelezen 18589 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moviola Productions

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Gepost op: 11 april 2011, 19:03:39 »
Hoe doen jullie dat? Of willen jullie geen film? En waarom dan niet??

Gr. Suzanne
« Laatst bewerkt op: 12 april 2011, 10:38:43 door stimpy »

Gertje

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #1 Gepost op: 11 april 2011, 19:26:32 »
Ik wil het sowieso laten filmen om het later aan ons dochtertje (ik heb alvast besloten dat we een dochtertje krijgen, ooit  :biggrin: ) te laten zien. En ik laat de dag helemaal filmen, omdat mijn moeder niet bij de bruiloft aanwezig is en ik haar wel wil laten zien hoe het geweest is.
Nu nog een gast  vinden die dat wil doen! :ph34r:

anna23

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #2 Gepost op: 11 april 2011, 20:55:32 »
Mijn vader gaat de hele dag filmen! Hij is regiseur geweest dus heb t volle vertrouwen dat t helemaal goedkomt!! Vind t wel leuk om de bruiloft op film te hebben, voor later.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #3 Gepost op: 12 april 2011, 08:46:40 »
Ik heb gestemd voor gasten laten filmen. Ik ga de partner van mijn ceremoniemeester vragen om te filmen.
Een videograaf vind ik namelijk veel te duur! dus dit is een leuke oplossing. wwe hebben zelf een goeie camera dus ik verwacht dat dat wel goed komt!

Faith

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #4 Gepost op: 12 april 2011, 13:44:18 »
Ik heb ook gestemd voor gasten laten filmen. Waarschijnlijk gaat mijn zusje of de ceremoniemeester het doen. Wij hebben speciaal een camera gekocht voor de bruiloft! Hij gaat alleen maar 1 uur mee... (was niet zo duur) Dus mijn zusje moet de leukste momenten er maar uitpikken.

Fee

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #5 Gepost op: 12 april 2011, 15:03:17 »
Helaas geen film bij ons. We hebben geen, voor ons, betaalbare prof kunnen vinden. Allemaal boven de 1000euro voor de dag en dan heb je alleen nog maar het ruwe materiaal.
Ik wil dat onze gasten ook maximaal kunnen genieten van onze dag. Daarom wil ik niet dat gasten fotograferen of flmen.

Nogevengeduld

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #6 Gepost op: 12 april 2011, 18:24:27 »
Mijn schoonmoeder filmt eigenlijk altijd alles...doop, feestjes, musical op school en bruiloften. Maar om haar nu de hele dag te laten filmen...daar zat ze zelf ook niet op te wachten. Dus hebben we de videograaf van onze cm en zijn vrouw (mijn getuigen) gehuurd. Voor 750 euro hadden wij 5 uur film op dvd en een uur film voor ons zelf en allebei de ouders. Hij was er om 08:30 en ging om 01:00 uur weer weg.
Onze dag laten filmen was iets waar we het meteen over eens waren (naast de fotograaf natuurlijk) en we hebben er geen spijt van gehad en kijken hem nog regelmatig.

trouwenaug2011

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2011, 19:44:35 »
Ja bij ons komt Whitedreams fotograaf en videograaf. Ben heel benieuwd! maar hoop dat we zo een mooie herinnering overhouden...en dat we misschien nog dingen zien die ons op de dag zelf niet opvallen. Trouwens ze gaan ook onze (belangrijke) gasten wat laten zeggen voor de camera. Helemaal leuk!

Faith

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2011, 20:15:15 »
@Fee
Ik denk dat je als gast ook best optimaal kunt genieten als je af en toe met een camera in de weer bent, hoor. Als je mooie dingen filmt op vakantie geniet je toch ook optimaal?

Als ik kijk naar onze eigen situatie: mijn zusje (17 jaar) vindt het juist leuk om voor ons te filmen en zegt dat dat voor haar meer genieten is dan plichtmatig stilzitten in het stadhuis en de kerk en plichtmatige gesprekjes met tantes en ooms tijdens de receptie. Maar, toegegeven, ze gaat niet de hele dag filmen en iedere persoon is weer anders.

De enige pré die ik echter kan bedenken aan een professionele videograaf is dat het filmpje, euh ja, professioneler is.

Edit: ik had je post niet goed gelezen, dus heb mijn reactie aangepast.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2011, 20:18:06 door Faith »

marian1313

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #9 Gepost op: 12 april 2011, 20:17:45 »
Wij hadden een professionele videograaf (in onze kennissenkring ook niemand met goede apparatuur) en waren hiervoor bijna 600 euro kwijt. Hij is wel van 10 uur 's morgens tot 1 uur 's nachts aanwezig geweest. We zijn erg tevreden met het resultaat en blij dat we het gedaan hebben.

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #10 Gepost op: 13 april 2011, 11:57:33 »
Wij hadden een filmende Marinier ^^ Een goede vriend van ons heeft de hele dag gefilmd.

Carmen

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #11 Gepost op: 13 april 2011, 12:15:26 »
wij hebben een goede vriend die heel vaak semi-prof videograaf is (is niet zn voledige baan) & die heeft aangeboden dit voor ons te doen als trouwcadeau......

Marretje

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #12 Gepost op: 13 april 2011, 13:02:22 »
Wij hebben voor onze dag ook geen videograaf.


Onze fotograaf loopt de hele dag mee van 8.00 uur s`morgens tot 01.00 uur volgende dag.
Een lieve vriend filmt voor ons de ceremonie`s in het gemeente huis en kerk.
Dat lijkt me mooi om weer terug te zien.
Om het ook terug te zien vanaf de andere kant, dus zoals de daggasten het bruidspaar zien.



Daydreamy

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #13 Gepost op: 13 april 2011, 21:21:40 »
Wij hebben een prof. videograaf ingehuurd, de reden hiervoor is dat we het filmen door gasten niet mooi genoeg vinden,
ons schoonzusje heeft dat wel gedaan (door gasten) en de film is wel leuk, maar te rommelig.

Lotte09-09

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2011, 07:51:54 »
[font="Century Gothic"]De oom van mijn AS is onze fotograaf. Er is best een kans dat hij zijn videocamera meeneemt en toch stukjes op film zet.
Als dit gebeurt vind ik dat leuk, maar als het niet gebeurt dan zal ik het ook niet missen.
Dus ik heb voor nee gekozen omdat ik er niet specifiek om vraag. [/font]

MichelleJ

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #15 Gepost op: 14 april 2011, 15:37:12 »
Ik sluit me aan bij Fee! Sommige videograaf bedrijven vragen prijzen dat is gewoon een kwart van ons budget :S
Toegegeven het is prachtig, maar we hebben het geld er gewoon niet voor over.

ER zal vast wel iemand met een camera aanwezig zijn die dag, maar ik ga niemand vragen of verplichten.

We hebben wel een videogastenboek, dus we hebben in ieder geval de gelukswensen (of wellicht allerlei dronkenmanspraat) op film :)

M.

Sylvia86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 781
  • Geslacht: Vrouw
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #16 Gepost op: 19 augustus 2011, 16:20:00 »
Ik heb niet laten filmen en dat vind ik achteraf eigenlijk wel jammer. Met name van de ceremonie kan ik me vrij veel niet herinneren (door de stress) en ik vind het jammer dat dat niet gefilmd is. Ik raad aarom iedereen aan om iig de ceremonie te laten filmen (ook al is het met een amateurcamera)

OsCarel

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #17 Gepost op: 9 juni 2012, 10:57:56 »
Wij hebben een videograaf. Wel voor een redelijke prijs.

Veer

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #18 Gepost op: 9 juni 2012, 11:05:17 »
Wij hebben een videograaf dankzij MJ en Denise die dezelfde videograaf hebben. Het gaat vast heel mooi worden. De fotograaf is een hobby fotografe die er heel veel zin in heeft onze dag vast te leggen. En de dochter van mijn getuige gaat ook foto's maken. Dus we gaan nu heel veel beeld materiaal hebben. Dat is heel fijn om dat mijn vader er niet bij kan zijn en mijn moeder misschien ook niet. En voor onze kinderen is het ook leuk om het later nog eens te zien.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2012, 18:13:12 door Veer »

jassou

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #19 Gepost op: 9 juni 2012, 13:00:27 »
Nee, geen video gemaakt. Dit was ook een heel bewuste keuze: er loopt toch al een fotograaf rond, en verder heeft iedereen wel camera's, dat vond ik wel genoeg vastlegging :wink: Ik heb er ook geen spijt van.
Een video van de ceremonie kan ik nog begrijpen, maar van de rest van de dag... tja... Ik weet de toegevoegde waarde niet zo. Ieder voor zich hoor, maar voor mij dan.

Op een bruiloft van een kennis van ons was 's avonds op het feest ook een professionele videograaf. Dat vond ik echt niets. Sta je daar lekker te dansen, staat er ineens een ietwat sjofele man* met een enorme camera met zo'n driepoot gordel (zodat het beeld niet beweegt denk ik) midden op de dansvloer. Dan houdt ik dus meteen op met dansen :biggrin:

*dan is een ander punt natuurlijk, maar ik vind wel dat de mensen die je inhuurt zich een beetje aankleden zoals de rest op je feest. Als iedereen in pak komt, kunnen zij ook wel vast wat netjes aan.
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2012, 13:00:50 door jassou »

Veer

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #20 Gepost op: 9 juni 2012, 13:11:03 »
Op een bruiloft van een kennis van ons was 's avonds op het feest ook een professionele videograaf. Dat vond ik echt niets. Sta je daar lekker te dansen, staat er ineens een ietwat sjofele man* met een enorme camera met zo'n driepoot gordel (zodat het beeld niet beweegt denk ik) midden op de dansvloer. Dan houdt ik dus meteen op met dansen :biggrin:

*dan is een ander punt natuurlijk, maar ik vind wel dat de mensen die je inhuurt zich een beetje aankleden zoals de rest op je feest. Als iedereen in pak komt, kunnen zij ook wel vast wat netjes aan.

Die van ons filmen alleen allebei ons aankleedmoment en dan de begroeting, de fotoshoot, de gemeente, de kerk, snijden van de taart en de openingsdans. We hebben nog een gesprek. Maar na de openingsdans gaan ze naar huis. Dan is er genoeg gefilmd. Lijkt mij dat je op de bruiloft netjes gekleed bent dat hoort toch bij je visitekaartje.
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2012, 13:12:00 door Veer »

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #21 Gepost op: 9 juni 2012, 17:45:07 »
Door het verslag van JM2012 zijn wij overstag gegaan en hebben Ridali geregeld. Krijgen eerst nog een kennismakingsgesprek, maar wij zien het al helemaal zitten.

Het lijkt ons schitterend om een profi-film te hebben van je bruiloft. Mits de filmers maar niet teveel in de weg lopen en we niet alles op comando hoeven doen. Maar volgens mij gaat dat helemaal goedkomen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #22 Gepost op: 9 juni 2012, 22:41:17 »
@ Esprit en Veer: Wat leuk om te horen dat jullei door ons toch overstag zijn gegaan, haha :wink:.
Esprit, maak je absoluut geen zorgen dat ze in de weg zouden lopen. Ik heb grotendeels niet eens gemerkt dat ze filmden tijdens de fotoshoot en ceremonie, tijdens de fotoshoot hadden ze ook nog eens leuke ideeen en we hebben denk ik slechts 3 of 4 x een houding - actie speciaal voor de film gedaan. Gasten waren ooke rg over ze te spreken, vonden het aardige mensen die zich indien gewenst op de achtergrond houden, maar als je een praatje met ze maakt kletsen ze gezellig even mee. Echt top!

Wij zijn heel erg blij dat we het hebben laten filmen, beeldmateriaal is erg bijzondern en we hebben heel veel leuke reacties gehad. Het is echt speciaal om het nog eens terug te kunnen zien op die manier! Ook heel erg leuk voor later! Wij vonden het juist belangrijk om dit niet te laten doen door een familie lid, omdat dat beeldmateriaal nooit zo goed zal zijn als een prof ( tenzij je een familie lid hebt met de juiste apparatuur en filmervaring uiteraard :wink: ).

Wij raden het aan!

misseagle

  • Gast
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #23 Gepost op: 10 juni 2012, 10:01:39 »
Heb geen gast die filmd en geen professionele videograaf..
Maar de beste vriendin van mn schoonmoeder.
Zij kan aardig goed filmen, doet het vaak en maken ook filmpjes voor hun bedrijf, maar ze is dus geen pro :wink:

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Laten Jullie Een Trouwfilm Maken?
« Reactie #24 Gepost op: 10 juni 2012, 12:15:55 »
Goed om te horen JM2012, extra geruststelling, fijn !!!

Wij willen het idd precies om dezelfde redenen die jij aanhaalt. En ik vind jullie film zo leuk, heb 'm al een paar keer bekeken, moet je nagaan als je zelf of een bekende op zo'n film staat. Echt onwijs leuk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards