collapse

Auteur Topic: Undercover In Nederland  (gelezen 36803 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zusje

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #50 Gepost op: 4 april 2011, 11:15:34 »
Had gisteren een late dienst, dus heb het niet kunnen zien. Ga het nog wel terug kijken.
Manlief zei gisterennacht gelijk, jullie waren op tv...:wink:

pamela

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #51 Gepost op: 4 april 2011, 11:56:47 »
wat een rotmens zeg! dit is een van de ergste manieren om iemand op te lichten!
ik heb BIJNA een jurk bij haar vandaan gehaald. ik had het geluk dat ik hier op het forum had geinformeerd over haar winkel. METEEN raadde iedereen het mij af om daar heen te gaan. mij is de ellende bespaard gebleven, maar een heleboel andere bruiden niet. Vreselijk!

ik snap gewoon niet dat er gezegd wordt dat er te weinig bewijs is, echt niet. ben benieuwd wanneer hier een einde aan gemaakt wordt.

Daydreamy

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #52 Gepost op: 4 april 2011, 14:06:55 »
Ik heb echt met verbazing zitten kijken naar de uitzending, wat een b*tch!!
Heb het enorm te doen met alle gedupeerde bruiden, echt te triest voor woorden! :sad:

Hoop dat ze lang achter de tralies verdwijnt!!

Nanna

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #53 Gepost op: 4 april 2011, 14:24:09 »
BRRR... krijg er gewoon de kriebels van.
Hoe kan iemand zoiets doen.
Ik had haar ook ouder ingeschat, ze kwam heel erg jong over. Ik hoop dat ze voorgoed gestopt wordt.

Femke

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #54 Gepost op: 4 april 2011, 14:24:14 »
wat erg van die jurk die kapot ging!!!!

ik heb t gezien op uitzendig gemist van sbs: http://www.sbs6.nl/web/show/id=117418/langid=43

Anoniempjuh

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #55 Gepost op: 4 april 2011, 14:35:08 »
Hallo Allemaal,

Ik ben ook een gedupeerde van 2010. Ik heb veel ruzie met Aranka gehad en over en weer veel gedreigd.
Destijds heb ik ook mijn spullen doorgestuurd naar Undercover Nederland en t/m augustus nog wat van gehoord en daarna niet meer...
In deze drukke tijd ben ik helemaal vergeten om aangifte te doen, stom stom stom. Maar kan ik dat nog steeds doen? Weet iemand dat?

Ik heb gisteren met open mond gekeken naar de uitzending. Het verhaal over haar vader in China en een fabriek pffff... elke keer weer die leugens je word er zo moe van ... en dan komt Alberto te voorschijn en dan gaat ze beetje lopen dreigen van zullen we de politie belllen... wat een lef... en zeggen dat ze iedereen heeft geïnformeerd over de situatie en dat ze gedeeltes heeft terugbetaald.
Nou ik heb nooit 1 telefoontje / e-mailbericht ontvangen waarin ze aangaf dat ze mijn aanbetaling wel wou terug geven!
Ongelofelijk dat zo'n gewetenloos persoon maar zo door kan gaan en gewoon nog super veel slachtoffers maakt!

Iedereen heel veel sterkte en ik hoor / lees graag nog tips wat te doen. (ik ga nog informeren bij kranten voor eventuele negatieve berichten over Aranka Diephuis / Leoni.

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 4 april 2011, 14:35:47 door Anoniempjuh »

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #56 Gepost op: 4 april 2011, 14:45:42 »
Ik heb ook met verbazing zitten kijken. Vond het zo vreselijk voor dat meisje waarbij haar jurk steeds los ging. Dat moet toch echt een nachtmerrie zijn geweest. (maar we kwamen wel mooi in beeld :wink:)

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #57 Gepost op: 4 april 2011, 15:02:52 »
Welke posts waren er zichtbaar dan? Ging voor mij een beetje te snel om goed te kunnen zien.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #58 Gepost op: 4 april 2011, 15:58:00 »
Ik heb het ook gezien en bah, dat mens heeft echt dicht in de buurt gewoond. Icm haar stem komt ze zielig over en dat heeft ze flink zitten misbruiken. De politie kan misschien wel vinden dat er te weinig bewijs is dat ze haar jurken niet altijd afleverde, maar waarom kan ze dan niet veroordeeld worden voor 1) plagiaat en 2) diefstal van aanbetalingen?

Femke

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #59 Gepost op: 4 april 2011, 16:05:04 »
Icm haar stem komt ze zielig over en dat heeft ze flink zitten misbruiken.

haar stem was zwaar vervormd volgens mij, ik voind t al wat hoog :wink:

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #60 Gepost op: 4 april 2011, 16:13:14 »
Ik weet het niet hoor, want ik ken mensen met zo'n piepstem

Femke

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #61 Gepost op: 4 april 2011, 16:49:11 »
ik dacht op een gegeven moment dat ik haar anders hoorde praten

suzan1983

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #62 Gepost op: 4 april 2011, 17:20:50 »
ja, haar stem was wel wat mee gedaan. Het wisselde heel erg van hoogte.

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #63 Gepost op: 4 april 2011, 18:05:28 »
Hier ook iemand die met open mond heeft liggen kijken (vanuit bed) Ik wilde nog even doorkijken terwijl vriendlief wilde slapen, maar hij ging toch ook maar kijken. Ik vond het zo erg dat die trouwjurk steeds stuk ging! Ik zou wel kunnen janken!
Bijzonder dat je in NL dit zo lang kan volhouden als je maar een beetje zielig doet! Schandalig!

kyrajoop

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #64 Gepost op: 4 april 2011, 19:41:29 »
Hoi meiden,

Ik hoorde van een collega ook over Undercover in Nederland, en ik heb mijn jurk dus ook bij Aranka gekocht. In mei ga ik trouwen en ik zou de jurk ongeveer nu krijgen, maar het lukt me maar niet om een afspraak met haar te maken. Ik ben heel erg bang dat ik er ook ingeluisd word...heeft iemand een goed idee? Wat moet ik in godsnaam doen om nog op tijd aan een jurk te komen? :sad:

Groetjes!


Hallo,

Mijn zusje heeft haar jurk ook gekocht bij Aranka en er klopt niets van. Zij gaat 25 mei trouwen. Gelukkig had ze de jurk wel meegekregen. Zij heeft haar jurk bij een coupeuse in Harderwijk (waar ze ook woont) gebracht. Deze vrouw kan nog iets moois van haar jurk maken maar ik weet dat ze ook gewoon bruidsjurken maakt. Als het je interesseert dan kan ik wel aan mijn zusje het telefoonnummer vragen. Zij doet meer opknappen voor mensen die gedupeerd zijn door Aranka en ze staat ook in verbinding met undercover. Want zij zijn nu nog steeds bezig met het verzamelen van nieuwe bewijzen tegen Aranka. Ik wil er ook alles aan doen om dat mens te stoppen. Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je een hele mooie bruiloft zult hebben.

Groetjes,

Anita

LindaD

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #65 Gepost op: 4 april 2011, 20:35:37 »
ik heb hier geen woorden voor. ik krijg het er spaans benauwd van, ik moet er echt niet aan denken.

Kl aasje

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #66 Gepost op: 4 april 2011, 21:16:20 »
Hallo,

Ik heb ook vol verbazing zitten kijken naar het programma gisteravond. Bekend verhaal, precies een jaar geleden zat ik ook in de stress omdat mijn jurk nooit kwam. Ik heb haar wel een aangetekende brief gestuurd, maar heb mn geld nooit terug gekregen. Ik heb geen aangifte tegen haar gedaan, maar nu ik lees dat zij weer vrijgelaten is omdat er geen genoeg bewijs is ben ik wel van plan om alsnog aangifte te doen!! Het papier wat ik toen van haar gekregen heb, heb ik bewaard, en ook al haar mailtjes heb ik nog.

We moeten er voor zorgen dat ze hiermee stopt!!

groetjes..

suzan1983

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #67 Gepost op: 5 april 2011, 09:02:53 »
is het verkeerd als we een topic openen om mensen te waarschuwen voor haar nieuwe zaak?
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 09:03:28 door suzan1983 »

Liz30

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #68 Gepost op: 5 april 2011, 11:04:17 »
Ik heb het begin gemist, maar halverwege belde mijn schoonmoeder op om het te zeggen dus heb toch nog een gedeelte kunnen zien.
Maar erg toch dat je iemand oplicht met wat één van de mooiste dagen van je leven is. Wat een lef !
Ik hoop dat ze er nu wel wat aan kunnen doen

pinkbride

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #69 Gepost op: 5 april 2011, 11:37:38 »
is het verkeerd als we een topic openen om mensen te waarschuwen voor haar nieuwe zaak?

hoeso zou dat verkeerd zijn dat mens moet aangepakt worden zodat ze niet nog meer slachtoffer worden van haar wat een afschuwelijk mens zeg

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #70 Gepost op: 5 april 2011, 12:05:46 »
Dames, hoewel ik de emotie heel goed kan voorstellen wil ik jullie vragen het netjes te houden en:
- er geen scheldpartij van te maken;
- binnen de grenzen van de wet te blijven (dus geen smaad/laster/bedreigingen) te plaatsen;
Ik kan me voorstellen dat dit topic en de reeds bestaande topics voldoen ivm. voorlichtingsfunctie van dit forum en dat nog een topic niet nodig is. Houd er rekening mee dat dat eenieder het forum kan lezen en dat (hoewel oprecht en begrijpelijk) posts waarvan de inhoud over de (juridische) grens gaat, gevolgen kunnen hebben.

Verder....
Als mevrouw meer dan drie dagen heeft vastgezeten, dan is zij bij een Rechter Commissaris (soort "voor-rechter" die oa. beslist over verlenging voorlopige hechtenis) geweest die dan kennelijk heeft bepaald dat er genoeg ernstige bezwaren zijn om haar langer dan drie dagen te laten vastzitten. Dit is een aanwijzing dat er voldoende is om tot uiteindelijke dagvaarding van een verdachte over te gaan. In 9 van de 10 gevallen dat iemand bij de RC wordt voorgeleid wordt die persoon uiteindelijk voor de politierechter/meervoudige kamer gebracht om zich te verantwoorden.

De politie maakt de afweging over verder onderzoek/voortzetting zaak/dagvaarding niet. Dat doet het Openbaar Ministerie naar aanleiding van het dossier dat door de politie is opgesteld. Als het dossier bij het OM ligt is de kans groot dat mevrouw voor de rechter zal moeten verschijnen.
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 12:06:45 door stimpy »

Anoniempjuh

  • Gast
Undercover In Nederland
« Reactie #71 Gepost op: 5 april 2011, 12:27:25 »
Dames, hoewel ik de emotie heel goed kan voorstellen wil ik jullie vragen het netjes te houden en:
- er geen scheldpartij van te maken;
- binnen de grenzen van de wet te blijven (dus geen smaad/laster/bedreigingen) te plaatsen;
Ik kan me voorstellen dat dit topic en de reeds bestaande topics voldoen ivm. voorlichtingsfunctie van dit forum en dat nog een topic niet nodig is. Houd er rekening mee dat dat eenieder het forum kan lezen en dat (hoewel oprecht en begrijpelijk) posts waarvan de inhoud over de (juridische) grens gaat, gevolgen kunnen hebben.

Verder....
Als mevrouw meer dan drie dagen heeft vastgezeten, dan is zij bij een Rechter Commissaris (soort "voor-rechter" die oa. beslist over verlenging voorlopige hechtenis) geweest die dan kennelijk heeft bepaald dat er genoeg ernstige bezwaren zijn om haar langer dan drie dagen te laten vastzitten. Dit is een aanwijzing dat er voldoende is om tot uiteindelijke dagvaarding van een verdachte over te gaan. In 9 van de 10 gevallen dat iemand bij de RC wordt voorgeleid wordt die persoon uiteindelijk voor de politierechter/meervoudige kamer gebracht om zich te verantwoorden.

De politie maakt de afweging over verder onderzoek/voortzetting zaak/dagvaarding niet. Dat doet het Openbaar Ministerie naar aanleiding van het dossier dat door de politie is opgesteld. Als het dossier bij het OM ligt is de kans groot dat mevrouw voor de rechter zal moeten verschijnen.

Dank je wel voor de reactie. Maar als het dossier bij het OM ligt heeft het dan in mijn geval nog zin om alsnog aangifte te doen? Want dat dossier is dan toch niet meer open? (ik heb nog wel alle gegevens van vorig jaar)

Groetjes
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 12:27:54 door Anoniempjuh »

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #72 Gepost op: 5 april 2011, 12:50:53 »
Gewoon aangifte doen! Ik neem aan dat de politie alle antwoorden op je vragen kan beantwoorden.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Undercover In Nederland
« Reactie #73 Gepost op: 5 april 2011, 17:36:41 »
Ja aangifte doen heeft nog zin. Er kan een nieuwe zaak tegen haar worden gestart of indien nog op tijd kunnen nieuwe aangiftes bij een het "oude" dossier worden gevoegd. Ik zou bij de aangifte aangeven dat er al een dossier is bij het OM. Dat vergemakkelijkt de boel aanzienlijk voor zowel politie als justitie...
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 17:37:40 door stimpy »

Jalikaatje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 121
Undercover In Nederland
« Reactie #74 Gepost op: 5 april 2011, 22:53:18 »
Heb met verbazing gekeken... Hoe kan zij zo vrolijk doen terwijl ze ondertussen al weet 'ik ga haar expres zonder jurk laten zitten, ik ga haar aanbetaling niet terug geven en het kan me niet schelen dat zij er verdrietig van wordt want ik wil haar geld.'

En zelfs al zouden er omstandigheden zijn waar wij geen weet van hebben, waardoor zij vrij uit mag gaan. Dan snap ik nog niet waarom zij dan niet failliet wordt verklaard en haar eigen vermogen (er even vanuitgaand dat haar bedrijf geen rechtspersoon is)en bedrijfsvermogen (de jurken die ze had hangen) op moet geven. Dat zou pas een schone lei zijn, zoals ze claimt te willen beginnen. Het feit dat ze niets met de gedupeerden doet maakt haar hier geloofwaardig in haar verhaal.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards