collapse

Auteur Topic: Chalet Fontaine  (gelezen 33328 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cybie

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #25 Gepost op: 8 augustus 2009, 11:12:11 »
Aanbetaling is ong. 3 weken geleden gedaan. De rest hoeven we volgens mij pas vlak voor de bruiloft te betalen...
En jij Hannielle?

ourloveJoaquin

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #26 Gepost op: 8 augustus 2009, 11:19:15 »
Mag ik vragen waarom dat eigenlijk moet?

Wij hebben echt alles pas achteraf hoeven te betalen...het kasteel zelfs een maand NA de bruiloft....catering p het kasteel binnen 14 dagen na de wedding....feest hetzelfde

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Chalet Fontaine
« Reactie #27 Gepost op: 9 augustus 2009, 10:10:43 »
Wij moeten ook dingen vooraf betalen hoor. Een aanbetaling voor het feest moet over 2 weken overgemaakt zijn en de huur van het kasteel moest zelfs bij het vastleggen van de datum al betaald worden (hier trouwen we voor de wet). Het is toch niet zo vreemd om een aanbetaling te moeten doen? Ik vind iedereen hier wel heel heftig tégen aanbetalingen, terwijl ik ze ook niet meer dan logisch vind, want een locatie heeft vooraf toch ook al kosten (de feestlocatie, denk aan inkopen en dergelijke).

Tralalalianne

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #28 Gepost op: 9 augustus 2009, 10:16:32 »
Wij moesten eigenlijk ook een aanbetaling doen, maar de locatie is vergeten ons een acceptgiro te sturen. Toen we er laatst zelf naar vroegen hoefde het niet meer en mochten we alles gewoon achteraf in 1 keer betalen. Was volgens hun meer om zeker te weten dat mensen ook serieus waren zeg maar, omdat een reservering vaak al vrij lang van te voren vastgelegd wordt. Vindt het ook heel redelijk om een aanbetaling te vragen, en dan hoef je ook niet het hele grote bedrag in 1 keer te betalen.

ourloveJoaquin

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #29 Gepost op: 9 augustus 2009, 10:18:43 »
Daar heb je ook gelijk in hoor, maar ligt er aan wat voor een bedrag het is afcourse...en ik zou wel heel huiverig zijn als ik moet aanbetalen terwijl er zoveel geruchten zijn over een locatie... wij hebben zelf wel bepaalde dingen vooraf betaald omdat wij geen zin hadden  in cash geld op zag.. zoals limo, muziek bloemen e.d. maar wij hoefde van dat andere geen aanbetaling te doen op die manier bedoelde ik het...ik ben geen tegenstander hoor, in tegendeel zelfs omdat ze ooik al kosten idd maken van te voren....maar ik vroeg mij af om welke bedragen het dan ging... ik zal namelijk nooit voor een feest alles in het voren betalen...wil wel zeker weten dat het uiteindelijk ook allemaal goed is geregeld zeg maar... het feest heeft ons veel geld gekost en dat had ik nooit allemaal van te voren betaald..en dat begrijp ik hier wel uit

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Chalet Fontaine
« Reactie #30 Gepost op: 9 augustus 2009, 10:22:10 »
Wij betalen echt wel iets van 3/4 van het bedrag voor het feest van tevoren aan. Nu moet ik wel zeggen dat wij onze locatie al kennen van eerdere feesten en dat wij de eigenaar van de locatie ook echt kennen. Dat maakt denk ik ook nog wel verschil. Als er zoveel geruchten over faillissement zou ik inderdaad ook wel huiverig zijn over een aanbetaling, helemaal als dit een groot bedrag zou betreffen. Daar heb je helemaal gelijk in. Nou moet ik ook wel zeggen dat ik altijd heel goed van vertrouwen ben (soms té goed) en dat dat dus ook scheelt... :)

ourloveJoaquin

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #31 Gepost op: 9 augustus 2009, 15:21:08 »
:laugh: Jaaa te goed van vertrouwen heb ik ook wel een handje van hoor, maar jij kent deze personen cq. locatie al  goed zeg maar :wink: dan is het ook eerder te vertrouwen althans dat vindt ik dan...maar ja die mensen moeten dat ook weer in jou hebben hahaha dus ook wel logisch als ze om een aanbetaling vragen niet waar... maar ik zal echt nooit 100% aanbetalen...dan zeg ik echt op zijn plat Bu ge nie wies  :laugh:  :blink:

Tralalalianne

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #32 Gepost op: 9 augustus 2009, 15:24:28 »
[quote name=\'ourloveJoaquin\' post=\'253131\' date=\'09 August 2009, 15:21\']maar ik zal echt nooit 100% aanbetalen...[/quote]

Nee ik ook absoluut niet. Lijkt me ook raar als een locatie daarom vraagt, je kunt de precieze kosten meestal toch niet van te voren bepalen. Bij ons was het geloof ik iets van 40% ofzo, dat vind ik een redelijk percentage. Maar als ik de locatie niet zou kennen zou ik misschien ook wel eerst wat verder onderzoek doen naar ervaringen van anderen en of er rare dingen bekend zijn over de financiële status :wink: 't is nogal een bedrag natuurlijk!

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Chalet Fontaine
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2009, 15:45:09 »
Wij hebben vorige week een brief thuis gekregen met het verzoek om de helft van het bedrag aan te betalen. Dit stond ook steeds al vermeld in de verschillende offertes die we van hen hebben gehad, dus we hadden er ook al op gerekend. Nu is het wel erg leuk om in ons budgetlijstje in Excel de dingen weg te strepen die we al betaald hebben voor de grote dag, zoals alle hapjes tijdens borrel en feestavond, het diner ende drank tijdens het diner.
Wat nu nog overblijft is de drank van de borrel en de feestavond en de hotelkamers voor alle daggasten. Verder nog wat kleine dingetjes. Omdat alles op nacalculatie wordt gedaan weten we nog niet hoeveel we straks nog moeten betalen, maar dat zien we wel.
Ik vind het wel een prettig gevoel dat ik een heleboel dingen al betaald heb, zo kan het bedrag achteraf ook alleen maar meer mee gaan vallen!

Palle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2009, 15:56:57 »
Zelf hebben wij eerder een groot feest gegeven op 2 lokaties, beide hebben we het hele bedrag achteraf betaald. Ik vond dit prettig omdat je dan gewoon een duidelijk overzicht hebt over je gehele kosten, niet dat je weer moet nazoeken wat heb ik ook al weer betaald en klopt dat bij hen. 1 Lokatie hebben we pas na 4 maanden betaald ze hadden de rekening naar een verkeerd adres gestuurd en daarna nog eens gaan vragen en zijn ze het helemaal vergeten tot wij weer eens daar kwamen eten, van oh ja er ligt nog een rekening van een paar duizend euro.
Ik vind het vreemd dat je een aanbetaling moet doen bij zo'n groot horeca bedrijf, denk je echt dat zij vooraf kosten maken? Die doen ook alles bestellen en maar 1 keer per maand betalen. Vaak geven bedrijven aan dat ze zekerheid willen en dat je daarom een aanbetaling moet doen maar als consument krijg je geen zekerheid van hen, als ze opeens met de noorderzon vertrekken heb je gewoon pech.

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #35 Gepost op: 11 augustus 2009, 09:16:46 »
[quote name=\'Cybie\' post=\'252881\' date=\'08 August 2009, 11:12\']Aanbetaling is ong. 3 weken geleden gedaan. De rest hoeven we volgens mij pas vlak voor de bruiloft te betalen...
En jij Hannielle?[/quote]


Nou ja dat weet ik dus niet.
Toen ik alles getekend heb terug gegeven zei ze dat de eerste accepgiro vanzelf
binnen zou vallen dat was denk ik maart, maar heb nog steeds niks ontvangen!
is dit vreemd? zou ik ff moeten bellen?

Wij vinden het niet erg om alvast wat aan te betalen des te minder is het strax :wink:
en betalen moet je toch!

Heb trouwens geen gek nieuws meer gehoord over CF zal wel weer een roddel/gerucht zijn altijd
zo overdreven hier!

Cybie

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #36 Gepost op: 17 augustus 2009, 15:35:08 »
[quote name=\'Hannielle\' post=\'253677\' date=\'11 August 2009, 09:16\']Nou ja dat weet ik dus niet.
Toen ik alles getekend heb terug gegeven zei ze dat de eerste accepgiro vanzelf
binnen zou vallen dat was denk ik maart, maar heb nog steeds niks ontvangen!
is dit vreemd? zou ik ff moeten bellen?

Wij vinden het niet erg om alvast wat aan te betalen des te minder is het strax :wink:
en betalen moet je toch!

Heb trouwens geen gek nieuws meer gehoord over CF zal wel weer een roddel/gerucht zijn altijd
zo overdreven hier![/quote]
Wel onhandig als je de acceptgiro nog steeds niet hebt, inderdaad. Je moet doen wat je voor jezelf het fijnst vindt, als je liever aanbetaalt zou ik ze gewoon even bellen om te vragen waar die acceptgiro blijft.

Wij kregen trouwens geen acceptgiro maar een factuur die we per bank moesten overmaken.

Ik ben het met je eens dat ik het ook fijner vind om aan te betalen, want dan is het wat meer verspreid over de tijd en heb je minder grote bedragen die je in 1x kwijt bent. Dat geeft wat meer rust :wink:
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2009, 15:35:32 door Cybie »

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #37 Gepost op: 18 augustus 2009, 15:47:08 »
ik ga toch van de week denk ff bellen wanneer ik de 1ste aanbet moet doen, en hoeveel het dan is!

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #38 Gepost op: 10 september 2009, 10:23:33 »
heb gebeld, krijg vanzelf bericht!!!!!!!
En helemaal leuk ze hebben bij CF ook zo'n bruiloftzuil!!!!!!!!!!!!!!!!!
En de menu kaart is super krijg nu haast al honger

caro77

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #39 Gepost op: 13 september 2009, 09:45:37 »
Wij zijn sinds kort ook op zoek naar mooie trouwlokatie's. Gisteren op de gok even naar CF gereden om eens te spieken. Tja nu zijn we dus min of meer gevallen voor de lokatie. Morgen bellen voor een officiele afspraak voor meer info over mogelijkheden en datum enzo. We hebben gisteren nog 2 andere lokatie's bekeken en die zijn het gewoon niet in vergelijk met CF. Ben dus heeeeel benieuwd naar de verdere verloop van het geheel.

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #40 Gepost op: 14 september 2009, 11:26:42 »
o nu ben idd ook benieuwd.
Je zal dan wel een afspraak krijgen met Dorothe heel aardig is ze.
En ze hebben zoveel verschillende mogelijkheden dat er heus wel iets bij jullie
past en hoe je het wilt doen. ook denken ze met je mee!

succes laat je het ff weten hoe het verder verloopt?

kaaltje

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #41 Gepost op: 23 september 2009, 20:30:51 »
Wiehoeeee!! Wij hebben ook Chalet Fontaine vastgezet voor ons huwelijksfeest volgend jaar!!! :-)

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #42 Gepost op: 24 september 2009, 10:18:01 »
leuk hoor!!!!!!!!!!!!!!
wanneer als ik vragen mag kaaltje???????
ik ben al van alles aan het regelen en jij?

kaaltje

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #43 Gepost op: 25 september 2009, 17:02:35 »
[quote name=\'Hannielle\' post=\'267483\' date=\'24 September 2009, 10:18\']leuk hoor!!!!!!!!!!!!!!
wanneer als ik vragen mag kaaltje???????
ik ben al van alles aan het regelen en jij?[/quote]

7 mei 2010:-)
Daarvoor trouwen en eten we bij Restaurant de Molen.
Inhoudelijk moeten we nog wel met Luuk regelen, maar globaal dus lekker drank afkopen, lekker hapje erbij, DJ erin en knallen maar!
En jij?

caro77

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #44 Gepost op: 26 september 2009, 09:28:25 »
[quote name=\'kaaltje\' post=\'267816\' date=\'25 September 2009, 17:02\'][quote name=\'Hannielle\' post=\'267483\' date=\'24 September 2009, 10:18\']leuk hoor!!!!!!!!!!!!!!
wanneer als ik vragen mag kaaltje???????
ik ben al van alles aan het regelen en jij?[/quote]

7 mei 2010:-)
Daarvoor trouwen en eten we bij Restaurant de Molen.
Inhoudelijk moeten we nog wel met Luuk regelen, maar globaal dus lekker drank afkopen, lekker hapje erbij, DJ erin en knallen maar!
En jij?
[/quote]

Ohhh wat leuk allemaal :biggrin:
Wij zijn inmiddels 2 weken verder. Vorige week bij CF geweest en deze week een hele nette offerte gehad. Het wordt dus definitief CF. Suzanne zei vorige week dat er nog genoeg was ( wij wilden een vrijdag in april, mei of begin juni) in de kleine zaal, maar het bleek dat er nog maar 2 vrijdagen echt vrij waren. Het wordt dus  zeeeeeeer waarschijnlijk 14 mei. Gisteren op de lokatie voor 's middags gaan praten en nu volgende week de gemeente regelen en dan is het rond ...me happy!!

Kaaltje ....*lol* op 7 mei stond het bezet, wel grappig om te horen dat jullie dat zijn :biggrin:  wanneer hebben jullie gereserveerd?

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #45 Gepost op: 26 september 2009, 09:41:43 »
o leuk meiden en het eten bij de molen is i 1 woord MAGISCH
super! wij trouwen dus 4 juni die staat al vanaf afgelopen febr
vast, ik war er vroeg bij maar ben blij toe ze staan goed aangeschreven
kwa bruiloften en diner!
Dus jullie 2 gaan eerder als mij daar trouwen :sad:  :sad:
nee hoor super meiden toch.
maar we zitten wel allemaal kort op elkaar zeg.

Komen jullie ook uit de buurt ofnie????

wij moeten ook nog de puntjes op de i zetten, mn vriendin is wijnkenner dus ik ga met haar nog een keertje
voorproeven betreft de wijnen, wil nl wel goede wijnen diet van die meuk waar je hoofdpijn van krijgt.
heb er zin in!!!!!!!!!!!!!
« Laatst bewerkt op: 26 september 2009, 09:42:25 door Hannielle »

kaaltje

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #46 Gepost op: 26 september 2009, 10:25:26 »
Haha, wat leuk allemaal!!!!
En het eten bij de Molen moet inderdaad wel geweldig zijn!!!!!! En foto's maken in de Loonse en Drunense duinen, ook helemaal leuk natuurlijk!!

Ik kom overigens uit Amsterdam;-), maar heb tot mijn 14e in Brabant gewoond. Mijn ouders wonen daar inmiddels weer, dus wel super om in Brabant te trouwen!!

Moeten jullie verder nog veel regelen? Wij wel, eigenlijk alles nog;-) Maar we hebben zoooooooolang gedaan over het vinden van de locaties, dat we zo blij zijn!!!!!!

O, en wij hebben voor de Molen begin augustus gereserveerd, en CF volgens mij ook zoiets!
« Laatst bewerkt op: 26 september 2009, 10:27:01 door kaaltje »

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #47 Gepost op: 27 september 2009, 09:57:25 »
@ kaaltje

nou ja wij (ik) hebben al best veel geregeld,
fotograaf
vervoer
videograaf
huwelijksnacht
gem huis
foto's efteling

leuk joh dat jullie van ver komen, en dan toch hier het feest.
wij zijn vorige maand bij de molen weste eten vandaar dat ik weet hoe super het is!

caro77

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #48 Gepost op: 27 september 2009, 10:06:49 »
[quote name=\'Hannielle\' post=\'268083\' date=\'27 September 2009, 09:57\']@ kaaltje

nou ja wij (ik) hebben al best veel geregeld,
fotograaf
vervoer
videograaf
huwelijksnacht
gem huis
foto's efteling

leuk joh dat jullie van ver komen, en dan toch hier het feest.
wij zijn vorige maand bij de molen weste eten vandaar dat ik weet hoe super het is![/quote]

wij komen uit Breda.

De dingen die jij opgeschreven hebt moeten wij allemaal nog regelen, maar goed na gelang we pas zo kort bezig zijn hebben we ook al best veel rond. Komende week de gemeente regelen en dan kunnen we relaxed de dingen gaan regelen die jij net opgenoemd hebt. Wij Dineren bij CF en champagne en een broodje doen we op een lokatie hier in Breda (willen graag 's morgens trouwen)

Hannielle

  • Gast
Chalet Fontaine
« Reactie #49 Gepost op: 28 september 2009, 09:00:29 »
nou leuk toch, wij hebben er expres voor gekozen gelijk na het gemeente huis naar CF
te gaan, ook omdat er een hoop kids bij zullen zijn overdag en lekker daar te blijven, we gaan ook al 's morgens foto's maken.
Zodat we lekker de rest van de dag met de daggasten door te kunnen brengen.

maar de menu kaart ziet er trouwens super uit, en kan na je eigen wensen aangepast worden!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards