collapse

Auteur Topic: Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!  (gelezen 16297 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #25 Gepost op: 30 juni 2007, 08:07:45 »
Desiree, dat maakt het wel even helemaal duidelijk. Het zijn niet alleen je eigen gasten, maar ook die van anderen. Heb je het ook op deze manier uitgelegd aan je schoonzus?

Tsja, tips hoe je dit in de kiem kunt smoren heb ik niet. 't lijkt wel of iedereen net weer over iets anders zeurt...  :mad: Het hier van je af kunnen schrijven is in elk geval wel fijn, zeker met alle bijval die je krijgt!
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2007, 08:08:09 door Ireen »

Engeltje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #26 Gepost op: 30 juni 2007, 11:13:16 »
Ik vind dat iedereen zijn of haar bruiloft moet vieren zoals je dat zelf wilt.
Maar dat je ook moet respecteren als iemand zegt dat hij/zij niet komt.
Ik zelf zou ook een probleem hebben om op kerstavond oppas voor mijn kinderen te regelen.Laat staan dat ik kerstavond zonder mijn kinderen zou willen doorbrengen En om dan maar makkelijk te zeggen dan belt ze toch een oppascentrale vind ik erg kort door de bocht.
Ik zou zelf mijn kids nooit bij een vreemde oppas achterlaten. Gewoon omdat je tegenwoordig zoveel rare dingen hoort.

Dus je moet zelf bepalen hoe je je bruiloft viert. dat zal ook iedereen moeten respecteren. Maar je zult ook moeten respecteren dat mensen dan ervoor kiezen om niet te komen of maar een gedeelte van de dag. Omdat ze de verantwoordelijkheid voor hun kinderen moeten dragen.

Het is mischien niet zo'n leuke reactie van me.
Maar mschien wel iets om over na te denken.

gr engeltje

Lautje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #27 Gepost op: 30 juni 2007, 17:47:19 »
Balen zeg, zo'n kwestie tijdens de voorbereiding op je mooiste dag!  :mad:

Probeer je niet tot dingen te laten dwingen die je echt niet wil! Als jij er geen kinderen bij wilt, dan niet!
Maar misschien kan de eerder genoemde tafel apart voor de kinderen een oplossing zijn, maar wij kennen de kids natuurlijk niet.

Ik hop dat je er uitkomt en wel weer gaat genieten van de voorbereiding en zeker van je dag!

1 ding is zeker, er zijn altijd mensen die zeuren overde keuzes die je maakt, maar het is dan ook jullie dag!!!!  :laugh:

Succes!

friend

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #28 Gepost op: 1 juli 2007, 16:56:03 »
wij willen er 's avonds buiten de kinderen van rene zijn zus ook geen kinderen bij. en ja we hebben veel vrienden met kinderen maar helaas, die zullen dan oppas moeten zoeken. van mij mogen ze er bij de plechtigheid wel bij zijn maar verder niet

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2007, 18:45:22 »
[quote name=\'Ireen\' post=\'123125\' date=\'30 June 2007, 08:07\']Desiree, dat maakt het wel even helemaal duidelijk. Het zijn niet alleen je eigen gasten, maar ook die van anderen. Heb je het ook op deze manier uitgelegd aan je schoonzus?

Tsja, tips hoe je dit in de kiem kunt smoren heb ik niet. 't lijkt wel of iedereen net weer over iets anders zeurt...  :mad: Het hier van je af kunnen schrijven is in elk geval wel fijn, zeker met alle bijval die je krijgt![/quote]


ik ben het hier helemaal mee eens


als mijn schoonzusje en zwager zouder trouwen en mijn kids mogen niet mee
helaas kom ik ook niet
ik zal nopoooooit iemand dwingen om iets op mijn manier te regelen maar dan nmoeten ze ook accespteren dat ik mijn eigen dingen op mijn manier regel

ik snap erg goed dat ieder zijn eigen ding heeft maar je weet pas hoe het echt met kinderen is als je ze zelf jheb
ik weet zeket dat jullie ze ook nooit alleen zou laten
wij haden heeeeeeeel veel kids op onze bruiloft en ok tijdens het eten waren alle kids er bij
ze waren soms nog netter dan de volwassenen
en elke volwassener was verandwoordelijk voor zijn eiegen kids

maar goed het is jullie feest en jullie moeten doen hoe je het zelf wil

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #30 Gepost op: 4 juli 2007, 17:53:26 »
[quote name=\'bruidje\' post=\'123365\' date=\'02 July 2007, 18:45\']als mijn schoonzusje en zwager zouder trouwen en mijn kids mogen niet mee
helaas kom ik ook niet


ik weet zeket dat jullie ze ook nooit alleen zou laten[/quote]

Nou heb ik geen kinderen, dus kan ik me er waarschijnlijk totaal geen beeld van maken, maar zeggen dat je je kinderen nooit alleen zou laten lijkt me toch wel een beetje overdreven.

Het bruidspaar heeft nu eenmaal deze keuze gemaakt. En dat je het daar als ouders van kleine kinderen niet mee eens bent, ' so be it'. Ik snap het wel als je dan zegt dat je eerder wegmoet omdat je naar je kinderen moet/wilt. Maar helemaal niet komen, nee daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen...

Lijkt me juist ook wel eens lekker een avondje zonder kids... :tongue:  Maar dat zal dan wel weer zijn omdat ik geen kinderen heb... :wink:

Ireen

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2007, 17:59:00 »
@Bruidje: ik snap je heel goed (hoewel ik geen kinderen heb). Ben het ook helemaal met je eens. Wie ervoor kiest mensen uit te nodigen zonder kinderen en dat op kerstavond, kan het risico lopen dat mensen niet komen, omdat ze de kinderen niet alleen willen laten of ergens onder willen brengen.

@Desiree, voor jou natuurlijk heel vervelend dat men deze keuze maakt.

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2007, 07:52:50 »
[quote name=\'@nniek\' post=\'123606\' date=\'04 July 2007, 17:53\'][quote name=\'bruidje\' post=\'123365\' date=\'02 July 2007, 18:45\']
als mijn schoonzusje en zwager zouder trouwen en mijn kids mogen niet mee
helaas kom ik ook niet


ik weet zeket dat jullie ze ook nooit alleen zou laten[/quote]

Nou heb ik geen kinderen, dus kan ik me er waarschijnlijk totaal geen beeld van maken, maar zeggen dat je je kinderen nooit alleen zou laten lijkt me toch wel een beetje overdreven.

Het bruidspaar heeft nu eenmaal deze keuze gemaakt. En dat je het daar als ouders van kleine kinderen niet mee eens bent, ' so be it'. Ik snap het wel als je dan zegt dat je eerder wegmoet omdat je naar je kinderen moet/wilt. Maar helemaal niet komen, nee daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen...

Lijkt me juist ook wel eens lekker een avondje zonder kids... :tongue:  Maar dat zal dan wel weer zijn omdat ik geen kinderen heb... :wink:
[/quote]

ach tja
kan echt merken dat jij geen kids hebt
niet negatief bedoeld maar je weet het pas als je kids hebt
(gelukkig zijn er mensen zonder kids het wel begrijpen

ja ik ga binnenkort ook een dagje uit
maar ik zou nooit echt nooit op speciale dagen mijn kids alleen laten

maar ja ik denk dat alle papa,s en mama,s het met me eens zouden zijn hier

ik geef gewoon een hele eerlijke mening
ik denk dat we hier zijn om meningen te delen toch???????
En dat we van elkaars mening iets kunnen leren
Nee je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn

maar helaas heeft elke beslissing een consciëntie en mij een beslissing om geen kids er bij te hebben en al helemaal op zo,n avond
moet je niet boos worden als iemand een andere mening heeft en dus niet komt


gr monique

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #33 Gepost op: 5 juli 2007, 11:00:36 »
Prima... :tongue:
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2007, 11:02:16 door @nniek »

Engeltje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2007, 12:30:09 »
ik (moeder van 2 kinderen) zou dus ook niet komen op kerstavond zonder mijn kinderen mee te mogen brengen. en ik denk ook dat het heel reeel is dat je geen oppas kan krijgen voor deze avond omdat heel veel mensen toch kerstavond op een of andere manier vieren.

ik vind het dus ook helemaal niet zo gek dat ze hebben afgezegd.

en tuurlijk is het heerlijk om eens een avondje met zijn tweeen weg te zijn zonder kinderen maar niet op kerstavond!.

gr engeltje

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #35 Gepost op: 5 juli 2007, 15:36:48 »
[quote name=\'bruidje\' post=\'123666\' date=\'05 July 2007, 07:52\'][quote name=\'@nniek\' post=\'123606\' date=\'04 July 2007, 17:53\']
[quote name=\'bruidje\' post=\'123365\' date=\'02 July 2007, 18:45\']
als mijn schoonzusje en zwager zouder trouwen en mijn kids mogen niet mee
helaas kom ik ook niet


ik weet zeket dat jullie ze ook nooit alleen zou laten[/quote]

Nou heb ik geen kinderen, dus kan ik me er waarschijnlijk totaal geen beeld van maken, maar zeggen dat je je kinderen nooit alleen zou laten lijkt me toch wel een beetje overdreven.

Het bruidspaar heeft nu eenmaal deze keuze gemaakt. En dat je het daar als ouders van kleine kinderen niet mee eens bent, ' so be it'. Ik snap het wel als je dan zegt dat je eerder wegmoet omdat je naar je kinderen moet/wilt. Maar helemaal niet komen, nee daar kan ik me dus helemaal niets bij voorstellen...

Lijkt me juist ook wel eens lekker een avondje zonder kids... :tongue:  Maar dat zal dan wel weer zijn omdat ik geen kinderen heb... :wink:
[/quote]

ach tja
kan echt merken dat jij geen kids hebt
niet negatief bedoeld maar je weet het pas als je kids hebt
(gelukkig zijn er mensen zonder kids het wel begrijpen

ja ik ga binnenkort ook een dagje uit
maar ik zou nooit echt nooit op speciale dagen mijn kids alleen laten

maar ja ik denk dat alle papa,s en mama,s het met me eens zouden zijn hier

ik geef gewoon een hele eerlijke mening
ik denk dat we hier zijn om meningen te delen toch???????
En dat we van elkaars mening iets kunnen leren
Nee je hoeft het niet met mijn mening eens te zijn

maar helaas heeft elke beslissing een consciëntie en mij een beslissing om geen kids er bij te hebben en al helemaal op zo,n avond
moet je niet boos worden als iemand een andere mening heeft en dus niet komt


gr monique
[/quote]


oke hahaha :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #36 Gepost op: 5 juli 2007, 19:49:14 »
Ik ben het er wel mee eens dat het een ander verhaal wordt op kerstavond.
Dan zou ik idd ook niet zonder mijn kinderen iets gaan doen.
Is het een gewone ordinaire doordeweekse dag of een nietszeggend weekend, ja, dan zou ik zonder problemen een oppas regelen.
Ik heb dan wel zoiets van, als ze het graag zonder kinderen willen vieren, prima!
Maar kerst blijft iets speciaals. (en dat zeg ik die ook met kerst moet werken....)

Sigi

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #37 Gepost op: 6 juli 2007, 15:48:04 »
Volgens mij is de kerstavond ook geen probleem maar meer dat ze haar kinderen eigenlijk mee wil nemen. Persoonlijk heb ik niets met kerstavond, volgens mij wordt dat hier in Nederland ook niet echt gevierd, behalve door kerkgangers.

Ik denk altijd wel waar een wil is is een weg. Voor hetzelfde geld probeert ze je gewoon op deze manier voor haar karretje te spannen en kan het best zo zijn dat ze uiteindelijk alsnog een oppas gaat regelen. Dat men wel of geen oppas regelt is ieder voor zich, de een maakt overal gebruik van en de ander alleen van ouders. Ik vindt wel dat wanneer ze normaal gesproken de moeite neemt om ergens een oppas te regelen dat ze dat nu zeker zou moeten doen, al was het alleen maar voor haar broer. Doet ze dat anders ook niet dan zul je er denk ik genoegen mee moeten nemen. Je kunt dan hooguit aangeven dat je het erg jammer vindt. Wat ik ook heel vaak meemaak met vrienden is dat wanneer er een oppasoverkil is geweest ze ook alleen op feestjes komen, ze zou dus ook zonder haar man kunnen komen, of hij zonder haar. Maar goed ook dat is weer een keuze.

Wij hebben ook aangegeven dat we geen kinderen op de bruiloft willen, tijdens de plechtigheid is geen probleem maar ik vind het gewoon niets voor kinderen. De vrienden met kinderen vonden dit totaal geen probleem. Het is dus maar hoe je je opsteld. Hadden ze vervolgens aangegeven dat ze dan niet zouden komen dan zou ik het erg jammer vinden maar dan is het jammer dan.

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2007, 15:58:11 »
[quote name=\'Sigi\' post=\'123873\' date=\'06 July 2007, 15:48\']Volgens mij is de kerstavond ook geen probleem maar meer dat ze haar kinderen eigenlijk mee wil nemen. Persoonlijk heb ik niets met kerstavond, volgens mij wordt dat hier in Nederland ook niet echt gevierd, behalve door kerkgangers.

Ik denk altijd wel waar een wil is is een weg. Voor hetzelfde geld probeert ze je gewoon op deze manier voor haar karretje te spannen en kan het best zo zijn dat ze uiteindelijk alsnog een oppas gaat regelen. Dat men wel of geen oppas regelt is ieder voor zich, de een maakt overal gebruik van en de ander alleen van ouders. Ik vindt wel dat wanneer ze normaal gesproken de moeite neemt om ergens een oppas te regelen dat ze dat nu zeker zou moeten doen, al was het alleen maar voor haar broer. Doet ze dat anders ook niet dan zul je er denk ik genoegen mee moeten nemen. Je kunt dan hooguit aangeven dat je het erg jammer vindt. Wat ik ook heel vaak meemaak met vrienden is dat wanneer er een oppasoverkil is geweest ze ook alleen op feestjes komen, ze zou dus ook zonder haar man kunnen komen, of hij zonder haar. Maar goed ook dat is weer een keuze.

Wij hebben ook aangegeven dat we geen kinderen op de bruiloft willen, tijdens de plechtigheid is geen probleem maar ik vind het gewoon niets voor kinderen. De vrienden met kinderen vonden dit totaal geen probleem. Het is dus maar hoe je je opsteld. Hadden ze vervolgens aangegeven dat ze dan niet zouden komen dan zou ik het erg jammer vinden maar dan is het jammer dan.[/quote]

ik ben geen kerkganger maar ja ik BEN WEL FAMILIARE en dus dit soort dagen ga ik voor geen goud zonder kids heen


ach als jullie mannetjes de ketsdagen zonderjullie door zouden brengen zouden jullie het mischien anders zien
ik blijf bij mijn standpunt dat ik sommige dingen niet zonder kids zou willen doen en op sommige dagen al helemaal niet
maar goed ieder zijn ding
mischien gaan jullie anders denken als jullie zelf kids hebben
en dan denk nog eens terug aan jullie mening nu

knuffff monique

Sigi

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2007, 16:24:09 »
Bruidje, het was niet zozeer een reactie op jouw mening als wel op het verhaal van Desiree. Ik respecteer ieders mening. Ik vind het daarentegen altijd wel erg makkelijk gezegd "wacht maar tot je zelf kinderen hebt". Ook binnen onze vriendengroep is iedereen daar weer anders in, de één is heel makkelijk in het regelen van een oppas en de ander niet. Dit geeft niet en ik weet idd niet hoe ik zal zijn.

Dat neemt niet weg dat het wel de bruiloft van je broertje is en dat je voor een keer een uitzondering kan maken als je dat wilt.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #40 Gepost op: 6 juli 2007, 17:11:19 »
Lastig dit. Ik ben niet zo'n kerstmens, en eerlijk gezegd denk ik: het is ieder jaar weer kerstavond en dit is als het goed is een eenmalig iets. Als je daarvoor geen uitzondering kunt maken is dat wel heel jammer.

Aan de andere kant, het zijn wel de kinderen van je man z'n zus. Kun je daarvoor geen uitzondering maken? Wij zitten ook met een dergelijke vraag - mijn as schoonzusje heeft ook twee kinderen en ik wil eigenlijk geen kinderen op mijn bruiloft. Maar, een van de twee is wel mijn petekind, en ik vind dat ik het eigenlijk niet kan maken om tegen mijn schoonzusje te zeggen dat ik de kids er niet bij wil. Dus, denk ik dat ik vraag of ze jonkertje en bruidsmeisje willen zijn. Dan kan ik met goed fatsoen zeggen: geen kinderen op mijn bruiloft, behalve bruidsmeisje en jonkertje. Klaar.

Bekijk het zo: beter de kinderen erbij, en zij misschien vroeg weg, en je man helemaal gelukkig dat zijn zusje er bij was, dan helemaal niets, toch?

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #41 Gepost op: 6 juli 2007, 18:55:55 »
[quote name='Sigi' date='06 July 2007, 16:24' post='123882']
Bruidje, het was niet zozeer een reactie op jouw mening als wel op het verhaal van Desiree. Ik respecteer ieders mening. Ik vind het daarentegen altijd wel erg makkelijk gezegd "wacht maar tot je zelf kinderen


dit was geen aanval
maar dat is gewoon iets wat ik heeeeeel vaak zie gebeuren
in heel veel dingen begrijpen mensen zonder kids de mensen met kids niet
en hebben ze dan zelf kids dan zeggen ze van tja tis toch anders

ik wil echt niemand aanvallen maar ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat ik begrip heb voor de andere partij en ik probeer duidelijk te maken hoe ik het als moeder zou voelen

maar ieder zijn mening meid :cool:

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #42 Gepost op: 6 juli 2007, 20:50:04 »
Zeg bruidje, je kunt het ook omdraaien en zeggen dat mensen met kids vaak geen begrip hebben voor mensen zonder kids. Ik snap dat je kinderen heel belangrijk zijn, maar het kan natuurlijk ook niet zo zijn dat omdat iemand kinderen heeft, hij of zij per definitie gelijk heeft.

Ireen

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #43 Gepost op: 6 juli 2007, 21:33:58 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om wie er gelijk heeft!
Het gaat er alleen maar om dat er een beetje begrip is over en weer.

Je weet nooit wat je zelf zou doen in zo'n situatie. Je kan er nu wel een idee over hebben, maar zeker weten doe je het niet. En de één gaat nu eenmaal anders om met kinderen dan de ander. Moet iedereen zelf weten.

En dan nog, als iemand er anders mee omgaat dan jijzelf, dan heeft die persoon daar ook zo zijn redenen voor. Het is niet aan jou of mij om dat te veroordelen.
« Laatst bewerkt op: 6 juli 2007, 21:38:37 door Ireen »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #44 Gepost op: 6 juli 2007, 21:40:50 »
Ik zeg ook niet dat er een partij is die gelijk heeft. Ik word er alleen vaak zo moe van dat mensen met kinderen meteen roepen dat mensen zonder kinderen het "niet begrijpen". Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Ik heb geen kinderen, ik wil geen kinderen. Ik snap heel goed dat anderen dat wel willen. Misschien lees je in mijn antwoord wel de frustratie van iemand die al veel naar haar hoofd heeft gekregen dat mijn niet-kinderwens iets egoistisch en tegennatuurlijks is. Gevoelig onderwerp denk ik.

Het is Desiree's bruiloft. Zij mag die invullen zoals ze die wil. Anderen mogen daar op reageren zoals ze willen. Ik vind het jammer dat kinderen zo vaak het twistpunt zijn en ik heb vaak wel het gevoel dat mensen met kinderen op een bepaalde manier handelen en dan vinden dat zij alle gelijk in de wereld hebben, terwijl er ook een andere kant is.

Ireen

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #45 Gepost op: 6 juli 2007, 21:45:29 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'123935\' date=\'06 July 2007, 21:40\']Het is Desiree's bruiloft. Zij mag die invullen zoals ze die wil. Anderen mogen daar op reageren zoals ze willen.[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens! Heb dat ook al ergens gezet.

Thora&Neanie

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #46 Gepost op: 7 juli 2007, 15:58:21 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'123935\' date=\'06 July 2007, 21:40\']Ik heb geen kinderen, ik wil geen kinderen. Ik snap heel goed dat anderen dat wel willen. Misschien lees je in mijn antwoord wel de frustratie van iemand die al veel naar haar hoofd heeft gekregen dat mijn niet-kinderwens iets egoistisch en tegennatuurlijks is. Gevoelig onderwerp denk ik.[/quote]
Ooooh dat klinkt zooooo bekend!!!
Ben je al bekend met het Kindervrijforum?

Desiree

  • Junior
  • **
  • Berichten: 136
    • http://
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #47 Gepost op: 7 juli 2007, 16:29:28 »
Ik zie dat deze topic nogal wat stof doet opwaaien.

Ik kan me de meningen van sommige van jullie best wel voorstellen. Als je, zoals wij, op kerstavond gaat trouwen loop je de kans dat er mensen niet kunnen of niet willen. Prima. Daar hadden we ook wel een beetje rekening mee gehouden en we hadden dat echter van iedereen verwacht, behalve van de naaste familie. En dat vinden we gewoon echt heel teleurstellend.

Zoals ze nu bij ons overkomen vinden ze alleen maar 'jammer' dat ze niet kunnen komen en ik krijg ook niet de indruk dat ze verder nog de moeite nog nemen om een passende oplossing te zoeken. (Ze hebben immers nog 6 maanden de tijd!). Voor mij zegt dat ook wat over hoe ze over haar broer denkt en over mij. Mischien niet terecht maar zo voelen we het wel. Ik ben gewoon heel erg teleurgesteld in hun houding. En dat vind ik eigenlijk nog wel het ergste. Dat we (of in iedergeval haar broer) het kennelijk niet waard zijn om er je uiterste best voor te doen dat je iets kan bedenken om er toch bij te zijn. Dat is misschien nog wel erger dan dat ze er niet bij zijn.

Inmiddels hebben we het naast ons neergelegd, we horen het in oktober wel of ze meegaan of niet.

Als laatste wil ik er nog wel over zeggen: Als er iemand is die tegen mij op onze bruiloft zegt: "als mijn kinderen niet mogen komen dan kom ik ook niet." dan mogen ze van mij echt weg blijven. En voorgoed ook. Iemand die de wensen van het bruidspaar niet kan of wil respecteren voor die ene speciale dag, daarvan kan je je afvragen wat het bruidspaar betekent voor die persoon.

Gelukkig is dat in ons geval niet aan de orde, maar het verbaast me echt dat er mensen zijn die zich op zo'n manier durven en willen opstellen. Ik heb zelf 2 kinderen en ik weet uit ervaring dat de kinderen er niets van overhouden als er een hele lieve oppas voor ze is. Zelfs niet op kerstavond :wink:.

bruidje

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #48 Gepost op: 8 juli 2007, 09:13:03 »
Als laatste wil ik er nog wel over zeggen: Als er iemand is die tegen mij op onze bruiloft zegt: "als mijn kinderen niet mogen komen dan kom ik ook niet." dan mogen ze van mij echt weg blijven. En voorgoed ook. Iemand die de wensen van het bruidspaar niet kan of wil respecteren voor die ene speciale dag, daarvan kan je je afvragen wat het bruidspaar betekent voor die persoon.


[/quote]

tja ik zal het niet met je eens gaan worden meid
ik zal ten altijd voor mijn kinderen kiezen op deze dagen.
op andere dagen zou ik het niet erg vinden en zou ik ook voor de avond oppas willen zoeken
maar niet op speciale dagen
dat is iets om samen met je gezinnetje te vieren
nee mijn kids worden niet slechter van oppas maar goed je wordt boos als ze jou in de steek laten op zo,n avond maar ze moeten de kids wel alleen laten op een speciale avond
dan vraag ik me af wie er Egoïstisch is
ja tuurlijk het is jou ogen heeeeeel anders ze kiezen immers niet voor jou
het is JOU dag


mijn dochtertjes zijn 5 en 8,5
vooral de oudste weet heel goed hoe speciaal deze dagen zijn


ja het is jullie grote dag en jullie vieren hem op jullie manier
maar zoals ik al eerder zijn daar zitten consequenties aan

je zult nu woest op me zijn maar dat is gewoon mijn mening
en was ik na mijn besluit  helemaal niet meer welkom ja helaas
zou ik niet wakker van gaan liggen
sorry



EN NEE IK VOND NIET DAT JIJ ALS BRUIDSPAAR HET BELANGRIJKSTE BENT
DAT IS EN BLIJVEN ALTIJD MIJN KIDS
en ik zou me dan afvragen wat ik betekende voor jou

hahaha nou dit is mijn laatste opmerking bij dit topic hoor anders blijven we bezig hahahahahahah
monique

Ireen

  • Gast
Wat Ik Nou Meemaak Met Mijn A.s. Schoonzus!
« Reactie #49 Gepost op: 8 juli 2007, 09:58:43 »
[quote name=\'Desiree\' post=\'123959\' date=\'07 July 2007, 16:29\']Als laatste wil ik er nog wel over zeggen: Als er iemand is die tegen mij op onze bruiloft zegt: "als mijn kinderen niet mogen komen dan kom ik ook niet." dan mogen ze van mij echt weg blijven. En voorgoed ook. Iemand die de wensen van het bruidspaar niet kan of wil respecteren voor die ene speciale dag, daarvan kan je je afvragen wat het bruidspaar betekent voor die persoon.[/quote]


Hoi Desiree,

De zinnen die je hierboven schrijft (zie quote), komen op mij wel erg hard over. Volgens mij gaat het niet om respect naar het bruidspaar alleen maar ook van het bruidspaar naar de gasten. Het is niet aan jullie om de prioriteiten van anderen te bepalen, noch om keuzes van anderen te veroordelen. Je weet niet wat er achter zit. Jullie hebben keuzes gemaakt en anderen zijn ook vrij om keuzes te maken. Als dat dan consequenties heeft voor jullie dag (dat mensen niet komen), dan is dat zo. Die keuzes verdienen net zo veel respect als die van jullie. Ik weet niet hoe je het bedoelt, maar zoals het er staat is het nogal eenzijdig.

Voor mijn gevoel komt je sterke reactie vooral voort uit de teleurstelling over het feit dat je schoonzus en zwager geen moeite lijken te doen om iets te regelen, zodat ze kunnen komen. Het duurt nog lang genoeg tot de kerst, dus misschien komt het allemaal wel goed. Ik hoop in elk geval dat het je lukt dat naast je neer te leggen!
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2007, 10:01:10 door Ireen »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards