collapse

Auteur Topic: Trouwlocatie  (gelezen 9058 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

brechje

  • Gast
Trouwlocatie
« Gepost op: 15 januari 2009, 22:19:35 »
Hallo allemaal,

Wij komen uit Eindhoven en hebben 3 locaties bekeken voor het eten en feest. Nu twijfelen we tussen 2 locaties namelijk:

Gasterij De Harmonie en partycentrum Cocody.

Toen wij Cocody binnen stapten hadden we al meteen zoiets van dit is een leuke locatie, heel mooi en daar zouden we dan willen barbequen met de daggasten. De zaal voor het feest is er mooi en sfeervol met een dansvloertje met lichtjes erboven. Het heeft schuifdeuren waardoor de rokers bij de zaal betrokken kunnen worden door de statafels daar te zetten. De 3 kinderen die ook aanwezig zullen zijn kunnen zich vermaken in een speelruimte. Het is €1000,- duurder dan de Harmonie. Misschien is er nog wat van de prijs af te halen maar dat weet ik niet. En veel gasten moeten dan een taxi regelen of niet drinken omdat de meeste uit Eindhoven komen. Cocody is in Geldrop.

De Harmonie is op loopafstand wat handig is voor de gasten die in ons huis slapen. De familie van mijn vriend komt uit Friesland. Het is €1000,- goedkoper wat ik nogal wat vind. Het nadeel is wel dat een barbeque daar niet mogelijk is, het zou dan een buffet worden. De rokers moeten naar een aparte ruimte. Wij hebben 2 honden die dan iemand tussendoor even kan uitlaten, omdat het zo dichtbij is. Hier zit je niet aan een contract vast. Mocht er iets gebeuren dan is annuleren kosteloos. De eigenaar is wel iemand die er alles aan doet om het na je zin te maken.

Het is echt moeilijk om een beslissing te maken. Hopelijk kan iemand mij helpen. Heeft iemand ervaringen met deze locaties?

Groetjes Brechje

Danielle76

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2009, 11:26:39 »
Hallo Brechje,

Als je bij De Harmonie het idee hebt dat de eigenaar alles in het werk wil stellen om jullie dag helemaal perfect te maken, en jullie gevoel is daar goed dan zou ik voor De Harmonie gaan. Een locatie kan nog zo mooi zijn, maar als je geen goed gevoel bij de eigenaar hebt, dan ga je je toch zorgen maken over of alles wel goed geregeld is...tenminste daar heb ik in zo'n geval wel last van :wink:

En natuurlijk moet je je afvragen of het je duizend euro waard is dat je een BBQ hebt en rokers iets makkelijker bij het geheel kunt betrekken

Zelf laat ik heel erg mijn gevoel meespelen. Wij zijn bij een duurdere locatie terecht gekomen omdat ons gevoel daar super was. De gastvrouw gaf me echt het idee dat ze er alles aan wilde doen om de dag zo mooi mogelijk te maken, ze was erg betrokken bij het neerzetten van wat we wilden.

Succes bij het maken van deze beslissing :)

~M*M~

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2009, 11:41:17 »
hoi brechje,

ik begrijp wel wat je bedoelt de cocody ziet er super uit.
als je wat van de prijs af kunt kletsen dan zou ik zeker voor die locatie gaan. 1000€ is niet niks.

de harmonie kan je natuurlijk zelf leuk aankleden, of vragen of dat mogelijk is, het potentieel is er, het mist alleen de wow factor die de cocody heeft.

brechje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #3 Gepost op: 16 januari 2009, 14:35:08 »
De Harmonie kleden ze aan zoals wij dat willen. De eigenaar van Cocody was ook heel vriendelijk en gaf ons ook een goed gevoel. Het voordeel van Cocody is ook dat je lekker buiten kunt eten als het mooi weer is.
Ik ga het eens hebben met Cocody over de prijs, als ze wat zakken is de keus makkelijk!

cathje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #4 Gepost op: 16 januari 2009, 14:58:53 »
Hoi Brechje
Wat leuk dat jij ook uit Eindhoven komt
Wij hebben cocody geboekt ben heel benieuwd wat jouw keuze wordt
Maar je moet inderdaad je gevoel volgen het wordt jullie dag
veel succses

Catherine

brechje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2009, 22:02:43 »
[quote name=\'cathje\' post=\'199106\' date=\'16 January 2009, 14:58\']Hoi Brechje
Wat leuk dat jij ook uit Eindhoven komt
Wij hebben cocody geboekt ben heel benieuwd wat jouw keuze wordt
Maar je moet inderdaad je gevoel volgen het wordt jullie dag
veel succses

Catherine[/quote]

Hoi Catherine,

Wanneer gaan jullie trouwen? Hoe gaan jullie het vieren bij Cocody?
Ben benieuwd.

Juudjeuh

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2009, 01:25:11 »
Ik ben bevooroordeelt ik zou niet bij de cocody gaan :tongue:
Maar dat komt omdat toen wij de tweede x bij de cocody kwamen die kerel zich echt als een kwal opstelde...
En weet je zeker dat de drank afkoop erbij zit? (als je dat wil uiteraard)
Bij ons kwam er ineens bij de offerte nog 1000 euro bovenop :S

cathje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2009, 17:01:26 »
Hoi Brechje we hebben een diner en een hapjesarrangement met drank erbij meer weten we nog niet

groetjes Catherine
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2009, 17:05:03 door cathje »

Muis

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2009, 20:13:46 »
[quote name=\'Juudjeuh\' post=\'199303\' date=\'17 January 2009, 01:25\']Ik ben bevooroordeelt ik zou niet bij de cocody gaan :tongue:
Maar dat komt omdat toen wij de tweede x bij de cocody kwamen die kerel zich echt als een kwal opstelde...
En weet je zeker dat de drank afkoop erbij zit? (als je dat wil uiteraard)
Bij ons kwam er ineens bij de offerte nog 1000 euro bovenop :S[/quote]



Ik heb moet ik eerlijk zeggen dezelfde ervaring bij de Cocody. Geen huwelijksfeest maar een 50ste verjaardag. Achteraf bleek er nog wat bij de prijs bij te komen en niet zo'n beetje (is overigens al wel 4 jaar geleden)

Robine82

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2009, 11:13:09 »
Hi Brechje, hebben jullie al een keus gemaakt? Ik ken de locaties niet dus kan helaas niet adviseren .. ken het twijfelen overigens wel!!  :tongue:
Uiteindelijk hebben wij gekozen iets meer te betalen voor de tent waar we veel goede reacties over hebben gehoord .. maar volgens mij geldt boven alles: je moet het zelf leuk maken!! (met je man, vrienden en familie natuurlijk ..) Dus ws zul je overal een mooie dag kunnen beleven!! Succes!!

ABressers

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2009, 08:07:51 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'202767\' date=\'30 January 2009, 11:13\']Hi Brechje, hebben jullie al een keus gemaakt? Ik ken de locaties niet dus kan helaas niet adviseren .. ken het twijfelen overigens wel!!  :tongue:
Uiteindelijk hebben wij gekozen iets meer te betalen voor de tent waar we veel goede reacties over hebben gehoord .. maar volgens mij geldt boven alles: je moet het zelf leuk maken!! (met je man, vrienden en familie natuurlijk ..) Dus ws zul je overal een mooie dag kunnen beleven!! Succes!![/quote]


Wij gaan trouwen in het buitenland maar voor het feest in Nederland zijn we ook aan het kijken naar Cocody als locatie. We gaan er volgende week kijken maar qua prijs is het best te doen en het zag er op de love & marriage beurs te Eindhoven erg leuk uit :-)

Ik snap niet zo goed hoe er ineens een stuk hogere rekening zou komen aangezien je vooraf receptie / diner / feestavond met hapjesarrangement afkoopt?

Robine82

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2009, 22:23:47 »
Hi ABressers,

Ik denk inderdaad ook niet, dat je opeens een veel hogere rekening zult krijgen, hoor! .. behalve als er meer mensen komen, dan je hebt ingeschat.
Ik vond het namelijk behoorlijk moeilijk om een inschatting te maken voor het aantal mensen dat op ons feest zullen komen. Ik heb dus voor de offerte 100 man gezegd, maar misschien dat, dat er meer worden .. en dan kan de rekening dus hoger uitvallen (maar dat weet je dan ws wel een aantal weken voor de bruiloft!). Verder lijkt de offerte mij een goede richtlijn!

Groetjes Robine

ABressers

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2009, 13:34:57 »
[quote name=\'Robine82\' post=\'204867\' date=\'06 February 2009, 22:23\']Hi ABressers,

Ik denk inderdaad ook niet, dat je opeens een veel hogere rekening zult krijgen, hoor! .. behalve als er meer mensen komen, dan je hebt ingeschat.
Ik vond het namelijk behoorlijk moeilijk om een inschatting te maken voor het aantal mensen dat op ons feest zullen komen. Ik heb dus voor de offerte 100 man gezegd, maar misschien dat, dat er meer worden .. en dan kan de rekening dus hoger uitvallen (maar dat weet je dan ws wel een aantal weken voor de bruiloft!). Verder lijkt de offerte mij een goede richtlijn!

Groetjes Robine[/quote]

Gisteren bij Cocody langsgeweest en lekker gelunched. Het heeft veel potentie qua sfeer en inrichting. Toevallig was later op de dag ook een trouwerij dus konden we een kijkje vooraf nemen. Wij vinden het zeer potentieel voor wat wij zoeken.

Qua prijs hebben we de map met alle prijsarrangementen doorgenomen en een afspraak gemaakt voor eind feb. Dan gaan we een offerte opvragen voor onze wensen :-)

Juudjeuh

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #13 Gepost op: 15 februari 2009, 15:04:22 »
Met wie heb je de afspraak, want wij hebben afspraak gehad met een man...
Was niet echt een prettige man bij het tweede gesprek..heel ongeinterreseerd enzo
En mijn broer en verloofde zijn geweest bij een vrouw en die hebben nu ook hun datum vast gezet daar

flair

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2009, 15:49:34 »
[quote name=\'Juudjeuh\' post=\'207251\' date=\'15 February 2009, 15:04\']Met wie heb je de afspraak, want wij hebben afspraak gehad met een man...
Was niet echt een prettige man bij het tweede gesprek..heel ongeinterreseerd enzo
En mijn broer en verloofde zijn geweest bij een vrouw en die hebben nu ook hun datum vast gezet daar[/quote]
Hai wij gaan waarschijnlijk ook diner en feest geven bij cocody, zijn zo goed als rond met hen, hebben ee heel leuk gesprek gehad met de dame.

Ben benieuwd of jullie nog iets van de prijs af krijegn?

Hou je me op de hoogte?

groetjes Monique

rovi18

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2009, 23:08:41 »
hier de schoonzus van Juudjeuh :)

Wij hebben het rond bij Cocody, wij hadden idd ook een gesprek met een dame, Juliette heet ze geloof ik. Met de eerste offerte waren wij absoluut niet blij, dus heeft mijn vriend gebeld (Cocody heeft een prijsverhoging van 20% gehanteerd) en hebben we een nieuwe offerte gekregen en die is hartstikke redelijk dus daar zijn we op in gegaan.

@flair: welke zaal vonden jullie het mooist?

flair

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #16 Gepost op: 25 februari 2009, 15:49:38 »
[quote name=\'rovi18\' post=\'207898\' date=\'17 February 2009, 23:08\']hier de schoonzus van Juudjeuh :)

Wij hebben het rond bij Cocody, wij hadden idd ook een gesprek met een dame, Juliette heet ze geloof ik. Met de eerste offerte waren wij absoluut niet blij, dus heeft mijn vriend gebeld (Cocody heeft een prijsverhoging van 20% gehanteerd) en hebben we een nieuwe offerte gekregen en die is hartstikke redelijk dus daar zijn we op in gegaan.

@flair: welke zaal vonden jullie het mooist?[/quote]

Hai wij hebben toch besloten het ergens anders te vieren, we gaan naar stranders.
Susette belde nog wel om te vragen wat de reden was, ze wilde nog een nieuwe offerte maken, wie weet wat dat nog gescheed had.

brechje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #17 Gepost op: 26 februari 2009, 10:42:54 »
Wij hebben besloten het bij Cocody te vieren. Ons gevoel was hier toch het beste bij. De offerte is rond. Wij hebben uiteindelijk een gratis welkomstcocktail voor de daggasten gekregen en het dessertbuffet voor €5,- pp ipv €6,50.

Wij zijn blij met deze keuze. Wij trouwen op 4 juni dus dan is het uitzicht prachtig!

Wij hebben gesprekken gehad met Giel. Ik vond het wel een leuke man.

Groetjes Brechje

Juudjeuh

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #18 Gepost op: 26 februari 2009, 10:58:42 »
[quote name=\'brechje\' post=\'210668\' date=\'26 February 2009, 10:42\']Wij hebben besloten het bij Cocody te vieren. Ons gevoel was hier toch het beste bij. De offerte is rond. Wij hebben uiteindelijk een gratis welkomstcocktail voor de daggasten gekregen en het dessertbuffet voor €5,- pp ipv €6,50.

Wij zijn blij met deze keuze. Wij trouwen op 4 juni dus dan is het uitzicht prachtig!

Wij hebben gesprekken gehad met Giel. Ik vond het wel een leuke man.

Groetjes Brechje[/quote]

ja met hem hadden wij toen ook gesprek gehad.. eerste keer was hij erg aasrdig en leuk.. De tweede keer zat hij erbij alsof het hem niks kon schelen..onderuti gezakt op z'n stoel...
Misschien had hij toen z'n dag niet.. Maar ondanks dat we het een super mooie lokatie vonden was dat wel een reden om het niet te doen

ABressers

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #19 Gepost op: 26 februari 2009, 13:52:46 »
Vanavond zouden we bij Cocody langsgaan voor een offerte maar die afspraak hebben we afgezegd. De reden is dat we van collega's die op feesten bij Cocody zijn geweest hoorden dat het niet echt speciaal was maar een beetje goedkoop was. Dat geeft ons gevoel voor Cocody meteen een tikje...

We gaan nog even verder kijken naar Stranders en Beachclub Sunrise. Lijkt ons heel gaaf allebei  :tongue:

brechje

  • Gast
Trouwlocatie
« Reactie #20 Gepost op: 11 juni 2010, 17:19:19 »
4 juni 2010 hebben wij onze bruiloft bij Cocody gevierd en we zijn razend enthousiast. Het was echt super, heel goed verzorgt! Locatie super het was echt fantastisch. Ik snap de slechte reacties over Cocody niet..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards