collapse

Auteur Topic: Taken Ceremoniemeester  (gelezen 5281 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

..::EvE::..

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Gepost op: 23 juli 2007, 15:37:21 »
Wat zijn volgens jullie de taken van een ceremoniemeester?
ik lig een beetje in de clinch met de mijne :S :sad:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #1 Gepost op: 23 juli 2007, 15:43:10 »
Dat ligt er een beetje aan vind ik, van wat wil het bruidspaar en wat willen ze vooral niet.
Wij hadden in gedachten dat onze CM op de dag zelf de daggasten opvangt, ervoor zorgt dat iedereen een corsage heeft (degene die deze krijgen), dat de bellenblaas wordt uitgedeeld voor na het stadhuis.
Ook houdt zij de tijd in de gaten gedurdende de dag.
Regelt ze de stukjes die worden opgevoerd, dat het niet TE lang gaat duren en dat er geen 12 alfabetten in een dozijn langs komen.
Mensen die zich gaan misdragen zal ze aanspreken zowel gedurende de dag, maar zeker op het feest als het gewoon onbeperkt drinken is.
En ze is bezig met een verassing voor ons.
Oh ja, en natuurlijk dat iedereen na afloop een bedankje rijker is.

Belangrijker is, zij hoeft voor de dag (voorbereidingen) niks te doen.
Dat doen wij en dat vinden we ook veel te leuk.
Het is eigenlijk puur voor de dag zelf, dat wij nergens aan hoeven te denken.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Waarover lig je in de clinch, welke ideeen hebben jullie en welke ideeen heeft zij dan??

nisanlin

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #2 Gepost op: 23 juli 2007, 16:03:22 »
Het ligt er helemaal aan hoe jullie het zelf invullen...

Onze "ceremoniemeester" als je het zo wil noemen zorgt met name op de dag zelf straks dat alles een beetje smooth verloopt, dus wijst mensen waar ze naartoe moeten, gaat wat eerder naar de feestlocatie om te kijken of alles in orde is enzo. En ze is ook de contactpersoon voor mensen die willen weten wat we als kado willen hebben.

Alexia

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #3 Gepost op: 23 juli 2007, 17:33:40 »
jammer dat je een beetje met jouw CM in de clinch ligt! Denken jullie beide anders over de taken?

wij willen zelf eigenlijk alles regelen, dus onze CM is er alleen voor als contactpersoon voor de stukjes en het cadeau, en op de dag zelf om de tijd een beetje in de gaten te houden, gasten op te vangen, stukjes te coördineren enz..

Ireen

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #4 Gepost op: 23 juli 2007, 18:45:16 »
Ik sluit mij aan bij de voorgangers. We hebben het op dezelfde manier geregeld zij. Vooral iemand hebben voor op de dag zelf die het in goede banen leidt en een aantal dingen in de gaten houdt. Aanspreekpunt zijn voor de mensen van de locatie en de gasten.

Wat de CM's nog doen buiten ons weten om, kan ik na de bruiloft vertellen. Nu is er eentje met de tafelversiering bezig en de ander heeft het vrijgezellenfeest georganiseerd.

Wil de Cm meer dan jullie uit handen willen geven, minder of anders?

Els1

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #5 Gepost op: 23 juli 2007, 20:22:21 »
Bij ons geldt hetzelfde: wij doen de voorbereidingen (is ook veel te leuk om uit handen te geven), de cm's zorgen dat de dag goed verloopt. Op de dag zelf wil ik hier helemaal niet over na hoeven te denken. Onthoud 1 ding....het is jullie feestje !!!

loezje

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #6 Gepost op: 23 juli 2007, 20:46:06 »
hieronder de dingen die onze cm regelt op de dag:

Ook hebben ze de vrijgezellendag geregeld en hebben contact met onze ouders gehad

Wat moet gedaan worden door CM
Helpen met aankleden evt. (kan ook Winnie zijn)
Huis ouders Marloes versieren (kan ook door ouders gedaan worden)
Tasjes kinderen geven
Controleren of huis is afgesloten Bernhardstraat
Ringen aan Mike en Femke geven in het Raadhuis
Gastenboek met kaartjes en pennen klaarleggen + lijstje met gedichtje in de Gevulde Mand (evt. nog even uitleggen aan Laura ter plekke)
Mandje met spekhartjes + lijstje met bedanktekst neerzetten in de Gevulde Mand
Bedankjes afgeven
Enveloppendoos afgeven
Kaartjes klaarzetten “liever niet roken” op de tafels voor tijdens de receptie
Regelen op tijd vertrekken naar Raadhuis en naar de feestlocatie
Het snijden van de taart in goede banen leiden, bovenstukje laten bewaren
Cadeaus receptie + enveloppen in goede banen leiden, verzoek vertrek na de receptie
Feestavond in goede banen leiden, contacten met personeel wb drankjes en dergelijke
Betaling DJ  en tip voor personeel geven

Kanonier

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #7 Gepost op: 24 juli 2007, 08:24:48 »
De meeste voorbereidingen doen wij zelf. Wel stoppen wij bij de kaarten een briefje waar in de cm's zich voorstellen en waardoor de gasten weten bij wie ze moeten zijn als ze iets op de dag geregeld willen hebben (stukje ofzo). Voor de rest zien we graag dat de cm's op de dag zelf alles regelen en zeg maar als logististieke dienst optreden haha. Alleen de betalingen die op de dag zelf verricht moeten worden (fotograaf en postkoets bv) doen we wel zelf.

Overigens wisselen we wel ideeen en ervaringen met onze cm's uit. Maar ja, het zijn ook goede vrienden van ons, dus ze worden toch wel wat meer bij de bruiloft betrokken dan andere gasten. (als voorbereiding op onze themabruiloft gaan ze volgende maand lekker met ons een weekend mee naar een westernweekend, ben benieuwd of ze daar nog extra ideeetjes opdoen, is het niet voor onze bruiloft dan misschien wel voor hun eigen outfit  :tongue: )

marianneke

  • Gast
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #8 Gepost op: 24 juli 2007, 11:57:34 »
bij ons is de CM er ook vooral voor om te zorgen dat op de dag zelf alles goed verloopt. wij doen zelf alle voorbereidingen. Maar dit is ook net waar iedereen voor kiest.
Ik zou even goed met de CM doorspreken wat jullie van hem/haar verwachten. en wat de CM zich voorgesteld had. Hopelijk komen jullie er dan wel uit. maar ik denk dat uiteindelijk de CM zich aan jullie moet aanpassen. want het gaat om jullie bruiloft

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Taken Ceremoniemeester
« Reactie #9 Gepost op: 31 augustus 2007, 09:43:07 »
Ik weet niet wanneer je gaat trouwen EvE, dus ik weet niet of mijn antwoord te laat komt :wink: Maar ik vind niet dat de ceremoniemeester zich maar moet aanpassen aan jouw wensen. Hij/zij is waarschijnlijk (goed) bevriend met jou of familie en wil ook van de dag genieten. Als hij/zij daarom geen zin heeft in bepaalde taken, kun je er ook voor kiezen een andere ceremoniemeester te vragen. Zo srpeken wij met onze ceremoniemeester af dat hij na half tien in de avond geen taken meer heeft. Hij kan dan gewoon wat drinken zonder te worden lastiggevallen door onze gasten en zonder allerlei dingen in de gaten te moeten houden.
Succes!
Groetjes Mar

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards