collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 735883 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2150 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:53:55 »
Het kan ook zijn dat ze miss een beetje zenuwachtig is om het te doen en dat ze alvast wil oefenen en niet een probleem wil hebben twee weken voor je huwelijk??

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2151 Gepost op: 29 oktober 2013, 20:56:06 »
Bruid op onderzoek, normaal gezien zijn die offertes BTW inclusief tenzij elders vermeld.
Ik vind dit wel een behoorlijk bedrag.
Ik denk wel dat je beter af bent als je alles op 1 locatie doet.
Want 1. je kunt lekker blijven zitten
2. als je alles of toch veel neemt, dan heb je meer kans dat ze iets van de prijs doen als je dat zou vragen.


bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2152 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:01:01 »
Ja, ik vond het dus ook al best een behoorlijk bedrag.. Maar wist niet of ik kinderachtig was...

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2153 Gepost op: 29 oktober 2013, 21:26:22 »
Bruid op onderzoek: wij hebben eerst ook gekeken naar Kasteel Henkeshage. Ook daar betaal je sowieso €1500 huur en daar komt dan de catering nog bij. Ze vragen het om dat ze dat nou eenmaal kunnen denk ik?
Wij hebben het uiteindelijk niet gedaan...

Vwb proefkapsel: in januari ga ik weer mijn jurk doorpassen en ik wil dan s ochtend mijn proefkapsel/make up zodat ik meteen kan zien of dit ook mooi staat bij mijn jurk. Was overigens op advies van zowel bruidswinkel als kapster/visagist.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2154 Gepost op: 29 oktober 2013, 22:58:44 »
Phew, 1500€ huur vind ik echt veel hoor.
Bij ons is de huur van de zaal weggevallen ondanks dat we een menu van 60€ p.p. voor 32 man kiezen.
Komen dus lekker goedkoop uit en de drank zit er de eerste 4 uur ook mee inbegrepen.

Je kunt altijd eens vragen om een korting aangezien je alles samen neemt?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2155 Gepost op: 29 oktober 2013, 23:11:15 »
Proefkapsel & make up wil ik in januari doen bij de 1e pasbeurt van mijn trouwjurk.
Dan heb ik gelijk een mooi totaalplaatje en weet ik gelijk of er nog iets aangepast moet worden.

'k Ben benieuwd hoe jullie kaarten geworden zijn LB! Hopelijk precies zoals jullie het graag willen!

B_O_O: wat zit er precies allemaal in voor dat bedrag? Vind het wel erg veel geld.
Voor ons was het een reden om niet op een kasteel te trouwen. De locatie die we nu hebben vraagt niet eens zaalhuur.
Dat zit allemaal verwerkt in hun prijzen. Nu waren wij wel goedkoper uit omdat wij alles op 1 locatie doen. Als wij op onze locatie alleen de plechtigheid hadden gedaan hadden we wel zaalhuur moeten betalen. Maar dit is allemaal per locatie verschillend.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2156 Gepost op: 30 oktober 2013, 20:25:01 »
@LB: Hoe waren de kaarten? Waren ze naar jullie zin?

@Bobbiaan: Hihi... Nee tussen de vis is misschien niet het beste idee. Vind een theater wel heel erg leuk. Ben wel theaterfan (al ben ik de afgelopen twee keer wel nul keer geweest :P) Vind Maastricht trouwens ook echt een hele mooie stad met onwijs leuke winkeltjes en restaurantjes :)

@Margreet: Dat is wel een goed idee :)

Volgens mij zit eigenlijk bijna alles er bij in maar begin nu ineens te twijfelen of het ook incl. drankjes is. Ging daar eigenlijk wel van uit omdat het er niet bij stond dat het niet zo was. Ze zeiden ook dat het incl. versieringen enzo was, maar ik vraag me dan af wat zo daar dan precies mee bedoelen. Mochten we verder gaan denk ik idd dat het wel goed is om te onderhandelen omdat we daar dan alles zouden doen.. Ben alleen een dramatische onderhandelaar, maar toe maar. We gaan van de week hopelijk nog even wat andere offertes opvragen en dan hebben we misschien een beter plaatje. Maar wat Anne zegt dat ze het miss ook kunnen doen omdat ze een 'exclusieve' locatie zijn.
Ik hoop rond Sinterklaas (ik kan niet zonder die man met die baard en dan eigenlijk vooral zijn snoepgoed :P) weer naar Nederland te gaan en dan samen met een vriendin en mijn nicht wat locaties af te gaan en wat vragen te stellen.

Edit: Net nog twee locaties gemaild :D Ben benieuwd.......
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2013, 20:58:27 door bruid_op_onderzoek »

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2157 Gepost op: 31 oktober 2013, 09:54:23 »
@bobbiaan, wat vervelend dat de fotograaf nu niet meer doorgaat, ik hoop dat je iets nieuws kunt vinden (ik ken alleen fotografen uit NB)

Dinsdag zijn we wezen kijken bij een locatie en nu loop ik weer te twijfelen, offerte hebben we nog niet binnen, maar weet na de bezichtiging niet meer goed wat ik wil, ondanks dat het erg mooi was.
Normaal twijfel ik bijna nooit over keuzes en sinds we bezig zijn met de bruiloft lijk ik over alles te twijfelen *zucht*
Zo weet ik dus ook niet wat voor ring ik wil, maar dat komt ook omdat mijn handen meer formaat kind zijn, dan volwassene.
Hebben jullie hier soms ook last van?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2158 Gepost op: 31 oktober 2013, 10:15:27 »
SpaceKitten, misschien is het handig om een lijst te maken van beide locatie's en daar dan op de positieve en negatieve punten op een rij te zetten en zo te kiezen.

Ik dacht dat er hier nog mensen waren met heel kleine handen/vingers, maar dat zou normaal gezien toch geen probleem moeten zijn als je bij een juwelier gaat? Die kan dat normaal gezien wel aanpassen aan jou ringmaat.


Bobiaan, jammer dat jullie fotograaf wegvalt seg!
Maar liever dat hij dat nu zegt, dan dat je er op vertrouwd en hij op jullie dag toch niet kan.

Wij zijn ook een jaar op voorhand begonnen met regelen en ik verschoot er ook echt van hoe sommige dingen al volledig volgeboekt waren.
Hopelijk vind je toch nog iemand binnen het budget die jullie stijl heeft.
Kan je alleen maar aanraden om in het desbetreffende topic te gaan kijken, daar vind je hopelijk wel wat.


Spannend spannend! Deze avond gaan we in ondertrouw en ik verga van de spanning om te weten op welk uur we kunnen trouwen.
Op de site van de gemeente staat dat je enkel in de voormiddag kunt trouwen, maar ik hoor verhalen van mensen die wel in de namiddag getrouwd zijn. Ik heb al eens gebeld om dit te weten te komen, maar je moet dus eerste een afspraak maken voor in ondertrouw te gaan.
Dus ik wacht voorlopig nog in spanning af! En m'n vriend gaat dus ook de aanvraag indienen om Bart de Wever, burgemeester van Antwerpen, te vragen om ons te trouwen. Zou wel leuk zijn natuurlijk, maar de kans dat dat echt gebeurt lijkt me wel klein.

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2159 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:11:02 »
Normaal twijfel ik bijna nooit over keuzes en sinds we bezig zijn met de bruiloft lijk ik over alles te twijfelen *zucht*
Zo weet ik dus ook niet wat voor ring ik wil, maar dat komt ook omdat mijn handen meer formaat kind zijn, dan volwassene.
Hebben jullie hier soms ook last van?

Qua ring zit ik ook nog erg te twijfelen, het is wel iets wat je de rest van je leven moet dragen, maar we zijn ook nog niet echt op zoek gegaan.
Ik heb ook formaat kinderring, oftewel maat 15. Bij mijn verlovingsring vroeg de juwelier zelfs aan mijn vriend: weet u wel zeker dat u die maat nodig heeft, dat is een kindermaat  :blush:
Ik ben normaal gesproken ook een enorme twijfelkont, maar merk wel dat het mij bij de bruiloft helpt om OVERAL lijstjes van te maken (fotograaf, dj, locatie, ringen, jurk, schoenen, etc) en dan meerdere factoren erachter te zetten wat ik belangrijk vind en of de optie hier dan aan voldoet of niet. Tot slot ga ik de opties op volgorde van voorkeur zetten en vermaan ik mijzelf om nu vertrouwen te hebben in mijn eigen keuze (je voorgevoel heeft het immers toch vaak - waar het niet altijd - goed!)

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2160 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:14:29 »
PS: ik geloof dat ik mijn meest perfecte schoenen heb gevonden! Blij dat ik mijn oude schoenen heb afgekeurd, want deze zijn 100x mooier! Kan ze morgen hopelijk ophalen, dan zal ik ze op de mail gooien  :applaus:

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2161 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:16:49 »
Ben benieuwd!

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2162 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:18:55 »
@ Steffie_G: veel plezier vast met de ondertrouw! (en wat gaaf als de burgemeester het wel zou doen!!!)
@Au-drey: Toch nog je schoenen :D Ben benieuwd naar wat het is geworden

Wat betreft de ring: ik heb dus niet alleen een kindermaat in omtrek, maar ook qua lengte in vingers zit ik op de kindermaat! (ook handig bij het zoeken van handschoenen  :dry:)

En de lijstjes zijn een goed idee, AS en ik zijn al tot de conclusie gekomen dat we maar aan ons draaiboek moeten gaan beginnen, blijkbaar heeft as een duidelijk beeld van de dag. Ik denk als we dat helder hebben, dat een locatie kiezen ook duidelijker gaat worden.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2163 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:24:16 »
@Steffie: Spannend.......!!!!!! Wel echt een mijlpaal. En vet gaaf dat je burgemeester van Antwerpen jullie miss gaat trouwen :D Dat is echt cool.

@Bobbiaan: Snik, dat is wel balen! Echt even een tegenslag momentje. Maar jullie vinden echt wel weer iemand, alleen een beetje irritant dat je nu weer opnieuw moet beginnen terwijl dit zo lekker voelde. In de nieuwe bruid en bruidegom zit een lijst met fotografen misschien dat daar wat ingangen staan. (of misschien zit ik heel oud nieuws te verspreiden)

@SpaceKitten: Balen dat je zo twijfelt.Volgens mij hebben veel meiden hier last van. Denk dat Au-drey d'r tip wel goed is. Ik ben nog niet echt in de twijfelstand geschoten, maar kan m wel hebben. Maar dat komt denk ik omdat we nog niet zo heel veel hebben geregeld.

@Au-drey: Super :D Happy ?!

Qua ring... Volgens mij is dat dan bruid to be nummer 3 met ringmaat 15. Dus uhm..... Ik denk dat die juwelier maar gewoon even zijn doelgroep wat beter moet gaan bekijken... :P En ik denk echt prima dat er heel veel ringen heel erg mooi staan bij wat smallere handen/vingers. Ben ook nog steeds erg tevreden met mijn verlovingsring (die idd ook kleiner gemaakt moest worden, was nog een heel gedoe overigens). En soms maken ze ringen toch helemaal speciaal voor jullie en dan maakt het helemaal niks uit. Het hangt alleen een beetje van het materiaal af of ze ze kleiner kunnen maken en dan ook als je er een diamant in hebt zitten in welke setting. Maar de juwelier weet dan allemaal en kan je er ook zeker te weten bij helpen. Trouwringen kijkn lijkt mij trouwens één van de leukste dingen van de hele bruiloftorganisatie.. :D
Zie net dat SpaceKitten nog iets had gezegd over d'r handen. Mijn handen zijn ook niet groot. Ben zelf ook best mini... Gewoon lekker passen en tussen al die 100.000 ringen zit echt wel iets wat jou past.
Maar wel knetter irritant met handschoenen zoeken.. wil je handschoendjes bij je wedding?

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2164 Gepost op: 31 oktober 2013, 11:42:54 »
Ik ben inderdaad helemaal happy! Vooral omdat het nogal een gedoe was met online bestellen en dat 3x fout ging waardoor de schoen uitverkocht leek te zijn. Soms heb je even 3 tegenslagen nodig om NOG blijer te zijn met het resultaat ;)

@spacekitten: korte vingertjes is inderdaad wat anders dan alleen smalle vingers hebben. En toch denk ik dat het dan juist NOG stoerder is om daar een mooie trouwring om heen te schuiven, dan kunnen mensen er echt niet omheen dat je een man hebt ;) Gewoon naar wat verschillende juweliers binnenstappen en allerlei vormen en maten passen!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2165 Gepost op: 31 oktober 2013, 12:52:16 »
Ow wat schrijven jullie veel hahaha. Ik hoop dat ik niks vergeet. Onze trouwkaarten waren nog niet klaar. De drukker was ziek geworden, dus nu worden ze maandag gedrukt. Nog even geduld hebben dus.

Steffie: van harte met jullie ondertrouw!

@audrey, wat fijn dat je je schoenen hebt gevonden. Ben zeer benieuwd :)

@bobbiaan: misschien heb ik eroverheen gelezen, maar in welke regio zoek je een fotograaf?

@ringen, ik heb maat 19, volgens mij is dat redelijk gangbaar. Hopelijk kunnen jullie een mooie ring vinden en anders misschien zelf ontwerpen en laten maken?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2166 Gepost op: 31 oktober 2013, 13:30:16 »
LatinBride, ben blij te horen dat je maar 19 hebt.
Ik vind van mezelf dat ik echt dikke vingers heb, ik heb maat 18 en m'n vriend heeft ook maat 18.
Dus ik dacht altijd dat ofwel ik dikke handen heb, ofwel hij kleine handen voor een man.
Maar ik vind zijn handen toch redelijk groot.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2167 Gepost op: 31 oktober 2013, 14:02:34 »
LatinBride, ben blij te horen dat je maar 19 hebt.
Ik vind van mezelf dat ik echt dikke vingers heb, ik heb maat 18 en m'n vriend heeft ook maat 18.
Dus ik dacht altijd dat ofwel ik dikke handen heb, ofwel hij kleine handen voor een man.
Maar ik vind zijn handen toch redelijk groot.

Ik vind niet dat ik dikke vingers heb. En maat 18 is een hele normale maat voor een vrouw hoor. Voor je vriend vind ik het wel klein haha. Mijn vriend heeft maat 22, maar hij is ook heeeeeeeeeel groot hahahaha

@Bobbiaan, wij hebben zelf Royal Shots als fotograaf en videograaf. Ze komen met z'n tweetjes en ook nog voor een mooie prijs. Ik ben er in ieder geval heel blij mee, maar smaken verschillen haha

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2168 Gepost op: 31 oktober 2013, 14:12:54 »
Voor de mensen die echt niet kunnen wachten, staat het plaatje van de site alvas op de mail ;)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2169 Gepost op: 31 oktober 2013, 16:04:24 »
Er zit een mailtje in de mail over een hacker die had ingelogd, maar dat was ik vanaf mijn werkpc. Ik moest allerlei veiligheidsvragen invullen en die heb ik maar weggeklikt. Ik denk dat er daarom een mail is gestuurd. Het amerikaanse IP-adres klopt, omdat ik voor een amerikaans bedrijf werk. Ik ga maar niet meer inloggen vanaf werk haha.

@Audrey, hele mooie schoenen!

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2170 Gepost op: 31 oktober 2013, 16:46:44 »
@ au-drey, ik kon niet wachten dus heb vast gekeken: super gave schoenen!
@ bobbiaan, ik zal eens kijken wat ik nog weet aan fotografen, ik ken er een aantal, maar weet niet of het bij je past natuurlijk.
@ LatinBride, wat jammer dat je nu nog een weekend moet wachten op de kaarten, maar het zal het vast en zeker wel waard zijn :)



Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2171 Gepost op: 31 oktober 2013, 17:38:45 »
Hier ook hele kleine vingers! Gelukkig weet onze juwelier dit en kon ze precies an mijn vriend vertellen welke verlovingsring hij wel of nie kon kiezen. Heb kleine en dunne vingers.

Logisch toch dat je de perfecte keuzes wilt maken voor je bruiloft, je doet het maar 1 x (hopelijk;) )

Beloved

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2172 Gepost op: 31 oktober 2013, 18:11:23 »
Hallo Dames,

Ik ben nieuw hier! Het is de bedoeling om ook in 2014 te trouwen.
Wel lastig voor ons om een datum in te plannen. Ik ben ook werkzaam in de trouwbranche waardoor ik al aantal boekingen heb staan. @bobiaan, als je nog advies wilt over fotografen hoor ik het wel ;-)

Welke maand is jullie trouwmaand dames?

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2173 Gepost op: 31 oktober 2013, 19:33:43 »
Audrey, leuke schoenen! :)

Daarstraks in ondertrouw gegaan.
Helaas kunnen we dus niet in de namiddag trouwen. Ze beginnen met trouwen om 10u en dan moet elk koppel elkaar opvolgen.
We trouwen dus om 10u45. Nog best oke. Niet té vroeg en toch meer naar de middag toe.

Nu moeten we dus kijken of we een activiteit voorzien voor de 6 uur erna of niet.
Veel familie langs mijn kant heeft al aangegeven dat ze het niet erg vinden om zelf hun tijd op te vullen, zolang ze maar bij de officiële ceremonie zijn.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2174 Gepost op: 31 oktober 2013, 19:34:19 »
Ringmaat, uhh, geen idee, haha. Ik weet wel dat ik en AS bijna dezelfde maat hebben. Wij hebben vriendschapsringen, had hij per ongeluk mijn ring aan gedaan naar zijn werk.

CM gaat onze draaiboek opstellen en die uiteindelijk opsturen naar alle mensen die iets moeten brengen of komen op die dag, zoals DJ, Taart etc. Beetje tegenvaller was dat ik zei dat we ze een envelop wilden geven voor eventuele verassingen. En dat ze daar volgens mij niet echt op zat te wachten :dry:

Hier loopt het tot nog toe rustig. We wachten op de afspraak van de trouwringen. En AS moet nog een pak, maar gaat dat pas in Januari doen. Bloemen komen op een later tijdstip. Heb al wel een idee van wat ik wil. Maar corsages, pff die zijn lastig.. Voor wie doen jullie allemaal een corsage

Oh wat raar Steffie, kom je dan wel uit met je planning?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards