collapse

Auteur Topic: Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk  (gelezen 3710 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

girlybruidje

  • Gast
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Gepost op: 2 december 2011, 22:34:37 »
Hoi Iedereen,

Ik stel me bij deze ook even voor, ik ben Girlybruidje en ga in juli trouwen. Ik ben al even opzoek naar DE jurk. Ik kan alleen slecht een knoop doorhakken.

Ik weet dat ik van vrouwelijke jurken hou met glitters en die best over the top zijn alleen nog wel klasse uitstralen. Ik heb een zandloperfiguurtje en ben 176 cm en een slank figuur.

Ik wissel steeds qua wat ik wil en ben momenteel echt radeloos geworden. Dan vind ik weer een baljurk helemaal het einde en dan weer een A-lijn dan weer een zeemeermin en dan weer een empire. Nou heb ik gelezen dat ik beter geen empire kan dragen met mijn figuur. Ik vind alles mooi staan, maar nog nooit verliefd geweest op iets dat ik aan heb gehad.

HELP wat moet ik nou. Wie raadt mij wat aan en waarom? Ik zou jullie hulp enorm waarderen en hoop hierdoor een keuze kunnen te gaan maken. Herkent iemand mijn "probleem" trouwens?

Liefs Girlybruidje

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #1 Gepost op: 2 december 2011, 22:40:08 »
Hoi hoi!

Ben je al eens naar een bruidszaak geweest?
Die kunnen je hier perfect bij adviseren, je van alles laten passen en dan kan je een keuze maken.
Neem 1 of 2 vertrouwde personen mee die je goed kennen en dan kom je er wel.

Tenminste dat is mijn idee, zelf mag ik nog om mijn jurk, weet pas sinds kort dat ik ga trouwen.
Weet ook aardig wat ik wil en hoop nu alleen nog dat het ook staat.
Bovenstaande ervaringen zijn dus ook na het uitzoeken van de jurk van een vriendin.

Groetjes
Lies

girlybruidje

  • Gast
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2011, 22:54:49 »
Hoi Lies,

Wat leuk zo snel een berichtje :). Was handig geweest als ik erbij had gezegd dat ik al bij 4 adresjes ben geweest, waarvan 2 bruidszaken en 2 thuisadresjes.
De 1e zaak had sowieso weinig hangen en de 2e zaak voelde ik me niet op mijn gemak wegens de drukte en onderbezetting van personeel de 2 thuisadresjes waren ook zeer weinig keuze. Ik zit te denken om naar een grote zaak te gaan alleen heb ik niet een heel groot budget (700,- euro) Dus om jouw vraag te beantwoorden ik heb dus al veel gepast, maar bij elke jurk ontrbreek er wel iets :sad: en inmiddels vind ik het al niet meer heel fijn om te passen omdat ik toch het gevoel heb dat ik geen keuze kan maken en diegene waar ik dan ben teleur moet stellen en ook mezelf. Daarbij moet mijn zoontje van 3 maandjes mee en die huilt zo nu en dan ook en dat maakt het ook niet erg makkelijk.

Wat leuk dat je ook gaat trouwen :) gefeliciteerd! Spannend allemaal he. Ik hoop dat het passen jou beter af zal gaan en vooral de keuze maken hihi.

Groetjes Girlybruidje

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2011, 23:36:58 »
Ik vind het erg spannend en leuk allemaal, het liefst ga ik nu op het dak staan en als een hysterische huisvrouw alles plannen regelen en van het dak af schreeuwen dat ik van m'n vent hou.
T ergste is dat het alleen maar erger wordt...
Met de kerst vertellen we het aan de ouders dus we heben nog even om in stilte te stuiteren.

Een grotere bruidszaak zou een goede optie zijn.
Als je (van te voren) aangeeft wat je butget is kunnen zij vast een inschatting maken.
Een ander vriendinnetje zat met het zelfde probleem en bij de grote bruidszaak bleken er perfecte jurken in de uitverkoophoek te hangen.
Die kregen we pas te zien toen we ons budget aangaven.
Heb ook al veel gehoord over anatasia hier. Zelf geen ervaringen mee maar zij schijnt jurken op maat te maken voor niet al teveel geld.

girlybruidje

  • Gast
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2011, 23:48:26 »
Wat leuk, je etnhousiasme straalt van het beeld af :)! Hebben jullie samen besloten te gaan trouwen of heeft hij jou of jij hem gevraagd? Spannend om te vertellen ook erg leuk om te doen lijkt me, ga je het nog op een "speciale" manier vertellen?

Ik ben een paar maanden geleden publiekelijk ten huwelijk gevraagd dus kon het gelukkig direct delen met andere, want ik ben niet zo goed in leuke dingen voor me houden hihi.

Heb jij al ene idee wat voor soort jurk je wilt en waarom?

Anastasia, ja ook veel gezien op haar site, maar mijn probleem is meer dat ik niet weet wat voor style, ik vind gewoon alles mooi (staan) en ik heb iemand gevonden die nu een actie hefet lopen en waar ik voor maar 550,- euro een jurk kan laten maken inclusief sluier en inclusief hoepel...na ja hoepel.. die is niet nodig want de jurk is vol met tule aan de binnenkant dan. Ik heb een supermooie jurk in gedachte...een zeemermin vanaf mijn bovenbenen dus niet die hele nauwe zeemeerminnenjurk maar ik kan deze niet passen deze is niet op voorraad en vind ik zo eng om hem al te bestellen terwijl ik hem nog niet eens heb aangehad pfff maar goed al zou ik nou op zijn minst een keuze kunnen maken tussen of een baljurk of een zeemeermin dan zou ik al iets meer opgelucht zijn.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #5 Gepost op: 3 december 2011, 00:00:07 »
We hebben samen besloten te trouwen nadat hij zei, de volgende stap is trouwen, dat is wel tof als we dat nog voor onze vakantie doen.
Prima doen we!
We hebben het al vaak over trouwen gehad, weten wat we willen dus nu is het een kwestie van iedereen vertellen en alles regelen.

De ouders gaan we het vertellen met kerst, dat vieren we met elkaar, bij elkaar.
Mijn vader grapt al weken tegen mijn AS dat hij wel een bruidsschat moet betalen.
Toen we vertelde dat we gaan samen wonen zei pa meteen, nou dan zie ik de 5 koeien en de kameel wel voor de deur staan binnenkort.
We nemen dus een flinke zak boerderij dieren mee en gaan onderhandelen.
Ik wil de moeders nog iets van een bruidsboek geven met daarop een kaartje wanneer we voor de jurk gaan.
Van de week maar eens een afspraak maken!

Hebben ze de jurk niet ergens op voorraad zodat je hem alsnog kunt passen?
En hem dan kunt laten maken?
Lastig hoor!

Ik weet wat ik wil, strak zonder alteveel tierelantijntjes en een flinke uitloop.
Met kraag om mijn nek en hoofd wat op te sieren (ben kaal).
En misschien nog kijken voor iets op mijn hoofd...
Ik moet er nog maar eens over denken!

Sofraine

  • Gast
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #6 Gepost op: 5 december 2011, 09:10:16 »
Hoi Girlybruidje!

Moeilijk he, er is ook zo ontzettend veel keus!! Je zou kunnen zeggen "ik ga voor een bepaald model" en dan bij die keuze blijven en binnen de lijn van dat model een te gekke jurk uitzoeken. Dus dat je tegen verkoopsters zegt, ik wil alleen maar baljurken( of fishtail, of empirewaist) zien, en dat je daar een keus uit maakt? Het bestellen van een jurk kan wel een maand of 5 duren, dus dan begint de tijd wel een beetje te dringen, als er ook nog wat vermaakt moet worden..

Maar met jouw figuur zou je natuurlijk ook nog even kunnen wachten en een winkel of afgeprijsd model kunnen kopen! Dan heb je nog wat meer tijd om na te denken over wat je wil. Want het is je trouwjurk, dus het moet natuurlijk wel De Perfecte Jurk zijn!!

Maar ik denk niet dat het gek is hoor, dat je twijfelt, heel veel bruiden twijfelen op een zeker moment wel aan hun jurk. ik denk zelf ook wel eens van "o, die jurk vind ik ook mooi, die wil ik nog wel passen, wat als die me nog beter staat?". Maar ik heb mijn jurk gevonden, hij staat geweldig en ik voel me er geweldig in, dus ik kijk niet meer op internet naar jurken en ga zeker niks meer passen, want daar wordt ik alleen maar onzeker van.

Wat zeggen je familie/vriendinnen er van, wat vinden zij het mooist bij jou?

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #7 Gepost op: 5 december 2011, 09:50:02 »
Het is helemaal niet gek hoor dat je het moeilijk vind girlybruidje! Je wil er natuurlijk op de dag er perfect uit zien.
Misschien kan je het volgende doen:
Regel dat jou kleine hummel even bij iemand kan blijven.
Neem een goede vriendin mee of iemand die je volledig vertrouwd
Maak een afspraak bij een grotere bruidszaak.
Maak er een gezellig en ontspannen uitje van, niets moet "alles" mag.

Als je dé jurk gevonden heb dan weet je het ook, dat voel je gewoon, maar maak je zelf voorals niet gestressed.
Geniet ervan, een trouwjurk uitzoeken moet iets leuks zijn.

Sofraine

  • Gast
Help Wat Moet Ik Kiezen Voor Type Trouwjurk
« Reactie #8 Gepost op: 5 december 2011, 18:14:38 »
Ja, dat wou ik ook nog zeggen; probeer eens oppas voor je kleintje te regelen of het zo te regelen dat hij een (mid)dag samen met zijn papa is. Dan kan jij voor die dag bij een aantal zaken afspraken maken om jurken te gaan kijken. Misschien dat dat je wat meer rust geeft om tot een goed besluit te komen. En vraag of er iemand met je mee wil die dag, een ander ziet soms heel goed wat wel of niet staat, als jij zelf door de bomen het bos niet meer ziet!

En maak maar eens afspraken met grotere bruidszaken, de meeste zaken hebben ook wel een rek met (flink) afgeprijsde jurken, dus daar hoeft 700 euro helemaal geen probleem te zijn hoor! Ik was onlangs voor een vriendin haar jurk bij een bruidsmodezaak in Tilburg, en daar hing een prachtige empire waist jurk, afgeprijsd van 1300 naar 400 euro. Als jij een slank figuur hebt zit je bijna altijd goed qua uitverkoop, want ze kunnen een jurk altijd makkelijker innemen dan uitleggen. Ik weet zeker dat jij uiteindelijk ook een jurk gaat vinden binnen jouw budget waarin jij je een prinses voelt, dat komt echt wel goed!
« Laatst bewerkt op: 5 december 2011, 18:16:15 door Sofraine »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards