collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gertje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #150 Gepost op: 15 februari 2011, 18:53:04 »
Wat leuk Gertje, in het jaar van de titanic! Kan je nou ook (heeft NIKS met dit topic verder te maken haha) bij de titanic kijken? (als je heel rijk bent) in de zee bedoel iki dus?

Hahhahaha, nuja, was het maar zo'n feest. Ik zou wel willen. Al zou ik het doodeng vinden, hoor, want wat ze in de film zeggen is waar. Dat kleine duikbootje, de Nautile, heeft ramen van 20 cm dik, maar met 1 scheurtje, implodeert de boel.
Voor de Titanic, zou ik het echter toch overhebben. Erg he. hahahha.
Maargoed, nee, we gaan niet naar de Titanic, helaas mogen er ook geen toeristen meer naartoe, geloof ik. En aangezien we ieder dubbeltje om moeten draaien, om maar een beetje een bruiloft te kunnen betalen, zal dat wel niet gebeuren!! Hahahhaha
Hoe oud zijn de aanstaande bruidjes hier eigenlijk?
Als we gaan trouwen ben ik nog net 25 (maandje later 26  :tongue:)

Hahhaha, das toevallig. Ik ook. We trouwen in januari, dan ben ik nog 25, maar in maart wordt ik 26.
Mijn as is op de bruiloft 28 jaar.
En we zijn op de dag van de bruiloft 5 jaar, 9 maanden en 12 dagen samen. Dus bijna 6 jaar.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #151 Gepost op: 15 februari 2011, 21:54:13 »
LOL mannen komen inderdaad van mars!

Oei, ik zou dat niet durven hoor naar de titanic, ik durf niet eens te snorkelen, hahaha!

Hebben jullie trouwens nog aan valentijn gdaan dames?

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #152 Gepost op: 16 februari 2011, 10:49:26 »
Valentijn??? Hier weer een "mars" moment :biggrin:

Nooit doet hij aan valentijn...commerciele onzin...blablabla...

En voor het eerst sinds de prehistorie bedenkt hij zich...ik had een mooie kaart bij de post en een doos chocolade in hartjesvorm...whahahahhaa echt geweldig!!!!

Hij kan het dus wel!!


(maar ik had dus niets, omdat we daar nooit aan doen...was best lullig :cool: )

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #153 Gepost op: 16 februari 2011, 12:19:41 »
Hahahaha ja das dan weer lullig hahaha.
Wij doen er(nog) elk jaar aan :)
Ik heb een weekendje weg naar eindhoven gekregen :) En we zouden wat kleins doen... dus ik had het boekje: ik hou van je omdat.. ingevuld.. ook heel schattig.. :) haha.

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #154 Gepost op: 16 februari 2011, 20:15:24 »
Oh wat leuk zeg, een weekendje weg!!!
En dat boekje, wat een lief idee!!


Wij hebben de offerte binnen van onze locatie. Het viel heel erg mee, er moet nog echt het één en ander veranderd worden. Er moet wat af en ik wil iets anders er nog bij hahahaha.
Heb het idee dat we nu echt teveel eten hebben voor de daggasten...dat is en zonde van het eten want niemand eet zoveel en zonde van onze centen!!

Ze rekenen ook behoorlijk veel voor de taart 's avonds? Wat doen jullie voor de avondgasten? Wel taart en wat dan? Gesorteerd of bruidstaart? (bij ons was het dan taartbuffet, maar dat vind ik een beetje ranzig als het een uur staat en ik vind 2,25 pp te veel...)(of is dat weer knieperig??)

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #155 Gepost op: 17 februari 2011, 08:18:41 »
Oh wat leuk zeg, een weekendje weg!!!
En dat boekje, wat een lief idee!!


Wij hebben de offerte binnen van onze locatie. Het viel heel erg mee, er moet nog echt het één en ander veranderd worden. Er moet wat af en ik wil iets anders er nog bij hahahaha.
Heb het idee dat we nu echt teveel eten hebben voor de daggasten...dat is en zonde van het eten want niemand eet zoveel en zonde van onze centen!!

Ze rekenen ook behoorlijk veel voor de taart 's avonds? Wat doen jullie voor de avondgasten? Wel taart en wat dan? Gesorteerd of bruidstaart? (bij ons was het dan taartbuffet, maar dat vind ik een beetje ranzig als het een uur staat en ik vind 2,25 pp te veel...)(of is dat weer knieperig??)

€2,25 is wel een goede prijs hoor voor gesorteerd gebak.
vaak rekenen ze er uitserveerkosten bij.

wij doen zelf voor de daggasten in de middag ,na de voltrekking een toast moment met bruids cupcakes in delfts blauw stijl.(die zijn ongeveer €3 per stuk) voor ons een aansnijtaartje.voor 30 cupcakes en een taartje zijn wij ongeveer €120 euro kwijt.



en dan voor de avondgasten gesorteerd gebak.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #156 Gepost op: 17 februari 2011, 08:37:52 »
Volgens mij valt dat idd wel mee ja. Ik zie prijzen van vanaf 4 euro pp  :blink: gelukkig wilt mn vriendin m maken, maar dan zijn we alsnog 1 euro pp kwijt aan materiaalkosten...

Gertje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #157 Gepost op: 17 februari 2011, 16:28:15 »
Valentijn??? Hier weer een "mars" moment :biggrin:

Nooit doet hij aan valentijn...commerciele onzin...blablabla...

En voor het eerst sinds de prehistorie bedenkt hij zich...ik had een mooie kaart bij de post en een doos chocolade in hartjesvorm...whahahahhaa echt geweldig!!!!

Hij kan het dus wel!!


(maar ik had dus niets, omdat we daar nooit aan doen...was best lullig :cool: )

Wahhahahhahaha, hier ongeveer hetzelfde. We hadden een dag ervoor de discussie dat de romantiek er een beetje af was. Mijn as nam vaak onverwachts een cadeautje mee, of als ik thuis kwam van werken, stond er ineens een mooie bos lelies op tafel! Maar het laatste jaar, niets van dat al, terwijl ik braaf kaartjes en briefjes bleef schrijven en zo nu en dan eens een cadeautje voor hem meer nam.
Ik verwachtte de dag daarna (valentijn) echt niets, 'want valentijn slaat nergens op'. Je hoort het hem zeggen.
Kom ik thuis uit mijn late dienst; stormt hij de keuken in. Komt er uit een minidoosje een roze minigebakje met een rood chocoladehartje erop.
Zegt ie: ik wist dat je trek zou hebben en dat je het niet zou verwachten en je had gelijk gisteren (uiteraard, wij hebben altijd gelijk, toch dames?!) dus is dit voor jou, omdat ik van je houd!
Hahahahha, echt superlief!!!

Maar uiteraard, ook ik had niets voor hem. Dan voel je, je echt even rot!!!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #158 Gepost op: 17 februari 2011, 17:35:28 »
aaahh schattig

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #159 Gepost op: 19 februari 2011, 08:39:45 »
Hoi Nynke!
welkom :)

Wat wij al hebben geregeld, is de zaal, waar iedereen vanaf smiddags is, voor thee, voor diner(buffet), en voor het feest. (wij toosten niet, we lusten geen champagne  :rolleyes: )
Jurken passen wil ik in juni mee beginnen, en dan willen we ook gaan proeven voor het buffet.
De taart wordt door mijn vriendin gemaakt, als alles goed gaat!
En een goede kennis van ons gaat de foto's doen. Hij is fotograaf, en is er de hele dag bij.
Even denken hoor... datum en ondertrouw moet nog worden afgesproken, want bij onze gemeente doen ze dat pas 13 maanden van te voren.
Nou dat was het geloof ik wel...

Hoe ben je gevraagd? :) Of heb jij gevraagd? dat kan ook :)

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #160 Gepost op: 19 februari 2011, 13:04:21 »
Clau-John, wat een gave taart zeg!!!! Echt heeeeel erg mooi!!

Dus 2,25 is wel een beetje een redelijke prijs?? Ik vind het moeilijk hoor. Je ziet die bedragen dan staan en denkt..het zal wel...hahaha.

Nynke, welkom!!
Het lijkt tegenwoordig wel alsof je echt heel erg op tijd bepaalde dingen al moet regelen.
Wij hebben de trouwdatum op het stadhuis al vastgelegd. Ik wil in Harderwijk trouwen op het oude stadhuis en daar kon het al. Ik heb de bevestiging al binnen!!!

Sinds vorige week hebben we ook de locatie besproken. Deze locatie heeft 2 vleugels met daarbij een grote en kleine zaal. (grote zaal is voor feest, kleine zaal voor het diner) wij waren ongelooflijk verbaasd dat 1 zaal al vsststond. Gelukkig was onze favo zaal nog vrij en die hebben wij gelijk vastgezet.
En dan heb ik het over een locatie in een dorp waar veel mensen bij zullen denken...."wat moet je daar nou dan"!!!
hahahaha, echt als ik die gezichten erbij denk als ze horen waar wij het vieren...giller!!!

Jurken passen ga ik voor het eerst volgende maand doen. Dan in juni/juli nog een keer en dan wil ik in september definitief beslissen.

Fotograaf, er komt er in april even langs om te laten zien wat ze kan.

Verder wacht ik nog denk ik. Zou niet weten wat ik nu nog moet regelen?

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #161 Gepost op: 20 februari 2011, 10:56:03 »
dank je wel blitzy

we hebben gisteren gesproken met onze fotograaf, en we zijn heel enthousiast !!
ze heeft een mooie prijs gemaakt en maakt super mooie foto's.
dus dat is ook al weer geregeld.

vanmiddag om 14 uur gaan we bij een locatie kijken voor een nieuwe offerte...
spannend hoe het eruit ziet en wat voor prijs daar uit gaat rollen.
ben erg benieuwd na de roode schuur verhaal

ik merk idd ook steeds meer dat het helemaal niet gek is om nu al dingen vast te laten leggen.
want september blijft een hele gewilde maand om te trouwen.

Richelle

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #162 Gepost op: 20 februari 2011, 10:59:03 »
@ Nynke welkom,

Goh ja wat wij allemaal al geregeld hebben.
De datum is natuurlijk vastgelegd bij het gemeentehuis en ook de locatie voor het trouwen staat vast, moeten nog wel enkele formulieren in gevuld worden omdat het geen standaard trouwlocatie is.
feestlocatie voor kinderreceptie (ik sta voor de klas), diner en avondfeest staat ook al vast.
fotograaf hebben we al uitgezocht en moeten we alleen nog even bevestigen, maar daar staan we al met een optie, dus dat zit ook wel goed
en 19 maart ga ik voor het eerst trouwjurken passen. Veel dingen hebben we dus al wel geregeld, maar dat gaf mij vooral heel veel rust, dus ook vooral doen wat je zelf prettig vind.

Ook zei je dat je aan het zoeken was naar prijzen voor het diner. Dat kun je zo gek maken als je zelf wilt.
Wij konden bij onze locatie kiezen tussen 13 verschillende lopende buffeten die varieerden van 13 euri pp tot 32.50 euri pp.
Ook konden we voor een diner kiezen waarbij ze begonnen bij 18.50 euri maar dan heb je een simpel driegangendiner.

Gewoon bij de locatie ook navragen wat er allemaal aan opties is....

veel succes

roxymilan

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #163 Gepost op: 20 februari 2011, 12:01:02 »
@Nynke Welkom! En wat een mooie datum trouwen jullie zeg! Nou dan heb je al aardig wat geregeld, ik heb nog helemaal niks geregeld maar begin nu toch wel het gevoel te krijgen dat ik echt moet beginnen...

Maar we zitten momenteel midden in de verbouwing van ons huis (nu onze keuken en in april de bovenverdieping) dus dat slokt momenteel al onze tijd en aandacht op...Wel erg leuk hoor maar ook vermoeiend!

Wat we wel gaan doen is volgende week naar de locatie om offerte op te vragen. We zijn er in januari al eens geweest en het is zoooo mooi!! Het is de Haere in Olst: http://www.havezatedehaere.nl/
Dus willen we nu ook wel weten wat het ons daar gaat kosten en als het een beetje bevalt dan leggen we dat vast, hebben we dat in ieder geval geregeld. En dan gaan we in juni/juli ons echt focussen op de rest regelen, dan hebben we hopelijk de verbouwing ook helemaal achter de rug :wink:

Maar als ik al jullie posts zo lees krijg ik wel weer de kriebels om dingen te gaan regelen! :)
Op 12 maart gaan we waarsch naar de love&marriage beurs in Utrecht dus dan zal het ook wel weer erg gaan kriebelen, misschien dat we in de tussentijd ook wel dingetjes regelen hoor zoals fotograaf maar dat zie ik dan wel..
En oh ja, als wij trouwen ben ik 25 (bijna 26) en mijn vriend is dan 30.


Iedereen veel voorpret en plezier gewenst met regelen!  :biggrin:

Pinkie*

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #164 Gepost op: 20 februari 2011, 15:43:54 »
Hoi Sel,
Sorry zit niet zo veel op dit forum.
Wij gaan trouwen op 25-5-2012. Locatie: Westershuis en Boode in Bathmen :)
Tegen die tijd is mijn AS 31 en ik 25 jaar.
Bali is zeker erg mooi, wil er ook graag nog een keer naar terug.
Locatie hebben we geregeld, fotograaf, kapper en visagie, trouwauto, DJ, videozuil, duiven, ambtenaar die ons trouwt.
Jurken ga ik vanaf eind maart passen.
Ben ook erg vroeg met alles regelen. Ik ben begonnen met een opleiding naast mijn werk, dus erg druk en aan het eind van de opleiding gaan we trouwen. Wil geen stress, dus lekker op tijd begonnen.
Gr Linda

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #165 Gepost op: 20 februari 2011, 19:12:34 »
Nou, zo te zien heeft iedereen al veel geregeld!

Leuk dat jullie een videozuil hebben linda, wij zaten er ook over na te denken :)

Cassie

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #166 Gepost op: 20 februari 2011, 20:00:40 »
Hallo,

Linda wij gaan ook op 25-05-2012 trouwen! Waarom hebben jullie die datum gekozen ;-)

Afgelopen weekend de eerste locatie bekeken, maar we gaan nog meerdere locaties bekijken. Kortom nog niks concreets vastgelegd.. Dacht nog zelf dat we vroeg waren, maar op die locatie lag de volgende dag 26 mei 2012 al vast.. amaaai...

Iedereen veel succes met de verdere voorbereidingen!

Pinkie*

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #167 Gepost op: 20 februari 2011, 20:14:54 »
Hallo,

Linda wij gaan ook op 25-05-2012 trouwen! Waarom hebben jullie die datum gekozen ;-)

Afgelopen weekend de eerste locatie bekeken, maar we gaan nog meerdere locaties bekijken. Kortom nog niks concreets vastgelegd.. Dacht nog zelf dat we vroeg waren, maar op die locatie lag de volgende dag 26 mei 2012 al vast.. amaaai...

Iedereen veel succes met de verdere voorbereidingen!

Hoi Cassie,
Grappig, wat leuk!
Euh.. lang verhaal. Vonden het erg moeilijk om een datum te kiezen, welke dag? welke datum? etc.. Dus ging kijken wanneer er feestdagen waren die maand (langer vrij voor de gasten :wink:). Wilde of de dag voor hemelvaart trouwen of voor pinksteren. Alleen is mn vader plotseling afgelopen jaar overleden, dat is precies de dag voor hemelvaart. Dus vrijdags voor pinksteren is het geworden, vonden we een mooie datum. En jullie?
Waar gaan jullie trouwen?
gr

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #168 Gepost op: 21 februari 2011, 07:23:03 »
hey meiden

aan alle nieuwe meiden. leuk dat jullie er zijn....
gisteren op een andere locatie gekeken en we zijn zo enthousiast geworden.
we werden heel anders ontvangen, pas na ruim een uur waren we klaar.
het ziet er super uit en er zijn veel mogelijkheden en er is veel ruimte voor andere eigen ideeen.
nu wachten op de offerte...spannenddddd
(heb de roode schuur nog wel een mail gestuurd met onze bevindingen erin, en ben heel benieuwd of ze daar nog op gaan reageren..)
ook de fotograaf hebben we nu vast gezet, na ons bezoek van zaterdag.

de dag gaat steeds meer vorm krijgen, en john gaat zelfs mee naar de trouwbeurs in utrecht...hihi

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #169 Gepost op: 21 februari 2011, 08:57:12 »
Het is alweer enige tijd geleden dat ik gepost heb, maar de voorbereidingen zijn nog steeds gaande ;-)! Ondertussen zijn we er uit dat we voor de locatie voor Stroom gaan in Rotterdam. We kunnen daar echt alles doen wat we willen, trouwen, toost, diner, feest, slapen, en de volgende dag een afsluitend ontbijt/brunch, en eigenlijk hebben ze alles wat we op onze wensenlijst hadden staan, dus wat wil je dan nog meer?

We hebben half maart een afspraak met een BABS, we gaan er zelf eentje in huren ipv een standaard van de gemeente. De ceremonie is voor ons het belangrijkste deel van de dag, dus willen we er ook echt iets bijzonders van maken.

En zoals al eerder geschreven ga ik begin april shoppen voor m'n jurk, heb er echt super veel zin in en ik weet dankzij de vele boekjes (zo leuk!!) steeds beter wat ik wel en niet wil ;-)!

Oh, tegen de tijd dat wij gaan trouwen (13 april 2012) is mijn aanstaande 30 en ikke 29.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #170 Gepost op: 21 februari 2011, 10:01:36 »
fijn dat het bij de andere locatie wel prettig aanvoelde clau! Ben benieuwd of de roode schuur nog gaat reageren!

Leuk dat je het in stroom gaat vieren boukezz! alles in 1 :)

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #171 Gepost op: 21 februari 2011, 10:45:56 »
fijn dat het bij de andere locatie wel prettig aanvoelde clau! Ben benieuwd of de roode schuur nog gaat reageren

ja dit was echt compleet anders zeg !!!

we werden heel vriendelijk begroet bij de receptie en zijn eerst rustig gaan zitten met een kopje koffie om alles door te bespreken wat we eigenlijk wilden.
en zo kon zij aansluiten met wat de mogelijkheden waren en had zelf ook nog leuke verrassende ideeen.
we kunnen daar bij mooi weer de ceremonie ook buiten laten houden op 2 locaties (binnentuin en evt een prive terras)
maar ook binnen zijn er tal van mogelijkheden.
we hebben straks een eigen ingang voor de gasten en onszelf.
we gaan daar 2 nachten verblijven (een avond van te voren) en john komt mij daar dan ophalen en
gaat eerst met de kinderen naar zijn moeder om zichzelf en hun daar om te kleden.

voor de kinderen is er een speeltuin bij wat natuurlijk helemaal super is en ook de omgeving leent zich er goed voor om foto's te maken.
er is een beeldentuin en er zijn zandsculpturen in die tijd.(dat zit er vlak naast)

ja nu ff wachten op de offerte maar we zijn helemaal in ons nopjes, omdat deze locatie erg goed aanvoelt,en echt bij ons past.
http://www.hoteloverbosch.nl/index.php?mod=home

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #172 Gepost op: 21 februari 2011, 11:07:52 »
@ clau-john: heerlijk als je zo ontvangen wordt bij een locatie! Wij merkten daar toen ook heel erg veel verschil in! Bijv. bij het Koetshuis hadden wij ook zo'n gevoel, stonden echt binnen 20 minuten buiten, maar het typische is dat andere mensen juist heel enthousiast zijn over het Koetshuis. Soms is het dus ook maar net wie je treft...

Heb net even de website bekeken, en het ziet er echt heel erg leuk uit!! Jij gaat ook op één plek trouwen, dineren, feesten??

@ Sel: We zijn er ook echt super blij mee! Oh, en die videozuil, wij gaan het niet doen omdat vrienden het al gedaan hebben (waar ik cm was), maar het is wel echt heel erg leuk! Zeker de filmpjes van later op de avond ;-)!

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #173 Gepost op: 21 februari 2011, 11:32:27 »
@ clau-john: heerlijk als je zo ontvangen wordt bij een locatie! Wij merkten daar toen ook heel erg veel verschil in! Bijv. bij het Koetshuis hadden wij ook zo'n gevoel, stonden echt binnen 20 minuten buiten, maar het typische is dat andere mensen juist heel enthousiast zijn over het Koetshuis. Soms is het dus ook maar net wie je treft...

Heb net even de website bekeken, en het ziet er echt heel erg leuk uit!! Jij gaat ook op één plek trouwen, dineren, feesten??

ja we doen alles op 1 locatie, omdat het praktisch is maar ook gewoon veel relaxer.
we gaan er al de avond ervoor slapen.
de zaal wordt ook de avond van te voren klaar gemaakt en zo kunnen wij ook nog onze inbreng in geven.
en ook nog de boel samen met de cm versieren.maar jullie hebben ook een leuke aparte locatie boukezz..

net even vlug gekeken

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #174 Gepost op: 21 februari 2011, 12:08:47 »
Leuk apart in de zin van echt leuk? Want meestal wordt er apart gezegd als het toch minder is ;-)! Maar je hebt wel gelijk, het is een super leuke locatie, heel modern vooral! Ik dacht altijd dat bij een bruiloft traditioneel / klassiek hoorde, maar zo zijn we eigenlijk helemaal niet... DIt past echt perfect bij ons!

Wij hebben er ook bewust voor gekozen om alles op één locatie te doen, inderdaad lekker relaxt! Aangezien ik geen ouderlijk huis heb, slaap ik de nacht ervoor ook bij Stroom met m'n drie vriendinnetjes en m'n as slaapt thuis met wat vrienden. We zien elkaar ook pas tijdens de ceremonie op het moment dat ik binnen kom. M'n beste vriend geeft me weg.... Allemaal dus net ietsje anders dan anders, maar wel echt zoals wij zijn!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards