collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952324 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #400 Gepost op: 3 april 2011, 12:13:18 »
@Shirley ja dat had ik al gevraagd van die bellen of dat niet afgeeft maar dat is speciaal spul dat niet afgeeft dus gelukkig. Maar denk niet dat we hem binnen zetten maar bij de ingang als je binnenkomt over zo'n bruggetje :)

@ Sabrina, welkom!! Klinkt goed!! Wij trouwen ook op een kasteeltje :)
Oh ja en je hebt ook digitale albums die afdrukken op fotopapier waardoor de kwaliteit van de foto's even goed blijft! (ik wou nl eerst ook per se een plakalbum vanwege kwaliteit maar heb gezien dat de digitale albums op fotopapier echt net zo mooi zijn!)

Zo zal nu ook s ff de vragenlijst gaan invullen :wink:

Wij gaan wel in een bruidssuite slapen in een heel chique hotel hier in Zwolle. WE kunnen op onze locatie niet overnachten dus gaan we na het feest met de taxi terug naar Zwolle naar dat hotel. DAt is vlak bij ons huis dus kunnen we de volgende dag ook gemakkelijk naar huis. Vind het toch wel iets speciaals hebben zo'n bruiddsuite, hoort er voor mij wel een beetje bij...

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
Wij willen zeker weten op huwelijksreis, maar waarheen hangt even af hoeveel budget we dan nog beschikbaar hebben :wink: We zitten nu te denken aan Bali of Curacao ofzo...

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Bij ons komen wel een aantal kids, maar er is een speelhoekje en er zijn ook voetballen en badmintonrackets enzo dus de kids kunnen zich daar wel vermaken (is echt een enorm grasveld voor de deur). Tijdens de ceremonie heb je er niet echt invloed op dus dat zien we dan wel...

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Bij mij is mn moeder en beste vriendin getuige, zij is ook ceremoniemeester. Vind het idd net als Sel gezellig om samen met nog iemand er lekker over te hebben, dingen te overleggen, dat nog iemand even meekijkt bv bij de tekst op de trouwkaart en dat soort zaken. Bovendien is het heel handig om op de dag zelf iemand te hebben die alles een btje in goede banen leidt. Zij gaat ook mee als we onze bruidsreportage doen, kan ze onze spulletjes (make up enzo) vasthouden en volgens de fotograaf was het goed om er iemand nog bij te hebben die je af en toe even afleidt enzo...En zij kan ook wat versieren op de locatie.

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
We willen waarschijnlijk If I ain't got you van Alicia Keys bij binnenkomst (is ons nr. die tekst stond ook op kaartje toen hij me vroeg )

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Ons programma:

  • [font="Times New Roman"][size="3"]11.00 uur: aankomst bruidspaar op de H.aere samen met Ceremoniemeester en fotograaf voor de bruidsreportage <BR style="mso-special-character: line-break">[/size][/font][font="Times New Roman"] [/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]13.00-14.00 uur lunchen met ceremoniemeester en fotograaf[/size][/font][font="Times New Roman"] [/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]14.30 uur: aankomst daggasten[/size][/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]15.00 uur: officiële aankomst bruidspaar [/size][/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]15.15 -16.00 uur: huwelijksvoltrekking[/size][/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]16.15 -17.30 uur: bruidstaart + bubbels en tussendoor foto's maken met familie<BR style="mso-special-character: line-break">[/size][/font][font="Times New Roman"][size="3"]17.30 – 19.30 uur: Buffet[/size][/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]20.30 -0.30 uur: feest (aankomst avondgasten)[/size][/font]
  • [font="Times New Roman"][size="3"]1.00 uur: vertrek bruidpaar[/size][/font]

    @iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
    Wij trouwen niet voor de kerk wij zijn allebei helemaal niet gelovig en ook niet gelovig opgevoed, dus lijkt me logisch dan. Ik zie overigens wel vaak mensen die (een beetje) gelovig zijn opgevoed, zelf niet gelovig zijn en nooit naar de kerk gaan en toch in de kerk trouwen, bv om de ouders een plezier te doen. Dat zou iki dus nooit doen. Je trouwt voor jezelf toch en niet voor je ouders of om anderen tevreden te houden...Maar goed dat is mijn mening..
@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
Zaalversiering heeft die locatie niet echt nodig, er staan daar al overal bloemen en kaarsen en hangen kroonluchters. En de tafels worden mooi met van die rokken gedekt en met strikken eromheen. Wat we wel willen doen: er is een bruggetje waarover je binnenkomt bij onze locatie en daar wil ik witte en roze tule zo omheen wikkelen. Ziet er heel feestelijk uit.

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Denk dat ik daar niet aan ontkom...LOL
« Laatst bewerkt op: 7 januari 2012, 10:50:14 door roxymilan »

gracegladys

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #401 Gepost op: 3 april 2011, 14:15:12 »
Wat betreft de bus... Alle daggasten verzamelen zich op de parkeerplaats van de feestlocatie. Daar haalt de bus hen op en dan komen ze met zn alleen naar mijn ouderlijkhuis waar wat broodjes en koffie klaar staat. Als zij er allemaal zijn komt mijn as mij ophalen...

Ons budget: we sparen veel! Ik ben vorig jaar ten huwelijk gevraagd en toen hebben we een ruim budget opgesteld, en gekeken wat we dan moeten sparen per maand. Dit was gelukkig geen probleem voor ons, dus zodoende :)

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
Wij gaan wel op huwelijksreis, waarschijnlijk de maandag of dinsdag na ons huwelijk naar New York.

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Wij hebben waarschijnlijk twee kinderen, één van 10 en één van 5. Tijdens de ceremonie zullen de ouders hen rustig houden, maar bij het eten en op het feest kunnen ze lekker hun gang gaan!

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Bij mij zijn m'n getuigen mn twee beste vriendinnen. Onze ceremoniemeester wordt een gezamenlijke vriend. Ik vind het wel handig om een ceremoniemeester te hebben, hij regelt in principe alles op de dag wat betreft de financien. En mocht er ergens iets niet helemaal lekker lopen, is hij het aanspreekpunt. Ook voor de gasten, hierdoor kunnen mijn as en ik als het goed is een onbezorgde dag hebben.

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
hier hebben we echt nog geen idee van!!!!! Mijn vader geeft me weg, en ik twijfel nog tussen Butterfly Kisses en Dochters van Marco Borsato.

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Haha...onze dagplanning is zo goed als compleet....:
12.30 - verzamelen daggasten ouderlijk huis, en as komt de bruid ophalen
13.30 - op weg naar trouwlocatie'
14.00 - trouwen
14.30 - einde ceremonie / felicitaties en wat algemene foto's maken
15.15 - bruidspaar foto's maken en daggasten vertrekken met bus naar de feestlocatie
16.30 - bruidspaar arriveert op feestlocatie en bruidstaart aansnijden
17.30/17.45 - buffet
20.00 - avondgasten arriveren
20.30 - start feest
01.00 - einde feest / vertrek bruidspaar naar bruidssuite

@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Wij trouwen niet voor de kerk, zijn allebei niet gelovig

@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
Nee, vind ik lastig. Mijn 2 getuigen zorgen voor de aankleding met mijn moeder :)

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Dat hoort erbij!! Onze getuigen regelen onze vrijgezellenfeest, we moeten een lijstje doorgeven wie we er allemaal bij willen hebben maar verder weten we van niets!

Suzanne-

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #402 Gepost op: 4 april 2011, 11:33:57 »
Kom toch weer even posten :wink:

Ik reageer even niet per punt, omdat ik nog niets concreets heb.. :) Heb wel een vraag :)

We hebben het steeds vaker en concreter over trouwen. Hij moet me nog vragen dus we leggen nog niets vast.
Maar we zouden graag trouwen voor de wet in het kerkje van Van Gogh in Nuenen :wub:.
Daarna willen we een receptie houden voor de medewerkers van mn vriend (115) en een aantal grote klanten (aantal?) en mijn collega's (6). Daarna dineren en dan het feest. (Dat allemaal op één locatie).

Heeft iemand een idee hoe we dit qua tijden het beste kunnen doen?
We willen onze directe familie en vrienden uitnodigen voor de ceremonie. We willen ooms en tantes vrij laten te komen. Ik zou mijn ooms en tantes er graag bij hebben, mijn vriend heeft alleen nogal een grote familie. Dus vandaar dat we aan hen de keuze laten te komen.

We zitten dan alleen met de te overbruggen tijd. Alle familie en vrienden (van onze beide kanten) komen van ver (1u en verder rijden). Wat doen zij in de tijd dat we de receptie houden en het diner? We willen nml eigenlijk alleen met directe fam en vrienden dineren, dan zitten mijn ooms en tantes dus van rond het middaguur tot 's avonds als het feest begint te 'wachten'.... Dat is ook zo wat...

Iemand tips en ervaring qua tijden met betrekking tot de receptie enzo?

Zou bijv, dit kunnen?
13-14u trouwen
14-15u naar andere locatie en opfrissen
15.30u receptie
18u einde receptie start diner (daggasten komen iets eerder al aan)
20.30u begin feest

Dan zitten de mensen die bij de ceremonie waren (en geen daggasten zijn) van 14u tot 20.30u met niets te doen.
Dan moeten de daggasten de tijd van 14/15u tot 18u overbruggen (met iets leuks dat we voor ze organiseren?)

Lastig is dit zeg! :unsure:
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 13:22:55 door trouwen2012 »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #403 Gepost op: 4 april 2011, 14:44:07 »
Om het makkelijk te houden denk ik meteen: geen mensen bij de ceremonie uitnodigen die er de rest van de dag tot het feest begint niet bij mogen/kunnen zijn.

Suzanne-

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #404 Gepost op: 4 april 2011, 14:47:33 »
Dat zou inderdaad een makkelijke oplossing zijn.. maar wel een hele vervelende keuze.
Dat zou betekenen dat ik van mijn familie alleen mn ouders, broertje en oma erbij heb. Zou ook graag ooms en tantes erbij hebben.  :unsure:

Daarnaast zullen de daggasten sowieso niet bij de receptie zijn, tenminste dat was het idee, anders wordt de groep nog groter/onoverzichtelijker..  :blink:  :biggrin:

Wel zeker bedankt voor het meedenken :biggrin: , ga daar zelf nog eens rustig over nadenken, hoe erg ik het wel/niet zou vinden...
« Laatst bewerkt op: 4 april 2011, 14:59:19 door Suzanne- »

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #405 Gepost op: 4 april 2011, 22:34:47 »
Hmm wordt een moeilijke constructie.
Misschien gewoon twee dagen feest?
De ene dag voor familie en dierbaren.
Dag (of week) later een feest / receptie voor collegas.
Is net een heel topic bezig over trouwen op meerdere dagen.
Misschien voor jullie ook een optie.
Wel leuk dat je de druk spreidt en je jurk nog een keer aan kunt.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #406 Gepost op: 5 april 2011, 09:10:11 »
@Suzanne, ik denk dat je de keuze vrij moet laten! Wij houden alleen een feest voor iedereen, daarnaast nodigen we daggasten uit voor het ontvangst, ceremonie, aansnijden taart, diner, feest en blijven slapen.... Maar we vermelden de ceremonie wel op de uitnodiging, waardoor het dus ooms en tantes (m'n as heeft er ook heeeeeel veeeeel) vrij staat om wel of niet te komen! Als 'kleine' verrassing nodigen we iedereen die bij de ceremonie is om met ons mee te toosten en bij het aansnijden van de taart te zijn ;-)!

Pff...weer ff iets anders! Zaterdag is het voor mij zover, jurken shoppen, de eerste keer.... Ik ben echt zo zenuwachtig!!!! Wat nou als de jurk er voor mij niet is? Wat nou als ik heel erg twijfel? Wat nou als ik 'm wel leuk vindt, maar diegene met mij mee niet? Of andersom? Pf, hoezo jurkenstress!!! Hebben/hadden jullie dat ook???? Kan er gelukkig goed met mn vriendinnetjes en uiteraard as over hebben, maar ik kan m'n gevoel niet helemaal uitschakelen!

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #407 Gepost op: 5 april 2011, 13:31:49 »
Hoi allemaal, Heb (met dank aan Stimpy) mijn naam aangepast, nu zal er vast nog wel te achterhalen zijn wat mijn eigenlijke naam is door de posts die er al zijn, maar wil vanaf nu wat anoniemer op het forum zijn, temeer omdat ik verwacht dat er nog wat vriendinnen die gaan trouwen meelezen :) kan ik zonder angst dat ze meer weten dan mag :wink: mn verhaal kwijt :)

@gracegladys het bus-idee spreekt ons ook wel aan :biggrin: maar eens in gaan verdiepen :)

@twijfeltje, ergens lijkt het me leuk 2 dagen, maar wil dat toch liever niet, we wilden eerst op Aruba trouwen, met een kleine groep en dan daarna nog een receptie en feest, maar denk dat ik het waah ik ben getrouwd gevoel dan mis + de regelstress :) (die er nu ook is hahaha)

@Boukezz, denk inderdaad dat we het open zullen laten, en het aansnijden van de taart lijkt mij ook super meteen na het trouwen, past ook wel qua planning, betwijfel alleen of dat in/bij het kerkje kan... Dus dat gaat ook op de lijst 'nog uit te zoeken' :)

Mn vriend kijkt overigens al rustig mee met de gastenlijst enzo die ik toch al wel een beetje probeer vorm te geven (dan kunnen we straks ook kijken of we qua aantal wel in de locaties passen) haha. Hij heeft zich erbij neergelegd dat ik het niet meer uit mn hoofd krijg  :biggrin:

Die jurkenstress kan ik me overigens helemaal voorstellen! Heb 1,5 jaar geleden een vrij dure galajurk bij Assepoester in Arnhem gekocht. En vond m erg mooi maar vrij laag decollete en dat is niet helemaal mn ding, mn moeder vond m fantastisch en toen toch maar gekocht. Hij is nog steeds supermooi, maar voel me toch altijd wat ongemakkelijk ivm dat decollete, dus heb er nu een sjaaltje bij. Wil dat niet bij mn trouwjurk. Wil ook totaal verschillende mensen (meningen) meenemen met uitzoeken :)

@Boukezz die ene jurk vinden gaat vast en zeker goedkomen hoor! En vooral genieten van het passen :)

Zo het is alweer een heel verhaal :)
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 13:33:47 door trouwen2012 »

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #408 Gepost op: 5 april 2011, 15:36:08 »
Hallo alle aanstaande bruiden,

Ik ben al een poosje aanwezig hier en lees alle berichten :biggrin: van jullie, maar het wordt nu wel even tijd dat ik ook ga beginnen met "praten" over ons huwelijk!

Wij trouwen 8 juni 2012 op Kasteel de Hooge Vuursche in Baarn! De fotograaf hebben we ook al vastgelegd "Han ter Beek". Erg lieve man, en een ge-wel-dig fotoboek met echte foto's, we wilde geen digitaal boek omdat de foto's vaak verkleuren!!

Voor de rest hebben we eigenlijk nog niets gedaan. Zijn nu bezig met muziek uitkiezen, en dat vinden we nog wel een moeilijke. We willen eigenlijk een swingend feest omdat er veel jonge mensen komen. Maar er zijn uiteraard ook wat oudere mensen en daar moet je ook rekening mee houden!

De trouwauto is eigenlijk ook al wel besloten. Mijn vriend wil een nieuwe jaquar.. we hebben hem zien rijden op de snelweg in het wit en hij was erg mooi!

Ik wilde toen ik werd gevraagd ( oktober vorig jaar ) al kijken voor mijn jurk, maar heb besloten het na de zomervakantie te gaan doen! Heb al wel 3 zaken waar ik in ieder geval heen wil.

Ons budget ligt rond de € 15000.. we krijgen van mijn schoonouders nog een redelijk bedrag waar we de jurk het pak en de jurkjes van onze twee dochters van kunnen kopen!

Ik lees hier ook vragen over hoe je het moet doen met kids.. wij hebben in Kasteel Hooge Vuursche een extra kamer waar speelgoed wordt neergezet en een tafeltje met kleurplaten en potloden.. ze hoeven zich niet te vervelen. Ook het buffet voor de kids wordt in die kamer neergezet ( wij als ouders kunnen hun wel in de gaten houden omdat de zalen aan elkaar vast zitten.. zitten openslaande deuren tussen ) s'avonds kunnen de kids gewoon gaan slapen omdat er in het kasteel 15 kamers zijn, waar wij er 6 van hebben gereserveerd en de bruidsuite voor ons natuurlijk!  Onze meiden slapen bij mijn moeder en schoonouders en de andere kamers zijn voor de Ceremoniemeesters en 1 extra voor eventuele kids die moe zijn en willen slapen. Ook hebben we aan babyfoons gedacht.. er zullen op 3 kamer babyfoons staan.  

Nou al met al een heel verhaal geworden haha...
Ik wens alle bruidjes heel veel plezier met het voorbereiden .. en lees jullie snel weer!
Groetjes Sabrin
Welkom Sabrina! Gaaf dat jullie op een kasteel trouwen.Hoe oud zijn jullie dochters?Hoe ben je ten huwelijk gevraagd?
Wel fijn dat jullie aparte kamer hebben voor de kids. Maar ja dat kost natuurlijk ook allemaal aardig wat he en die hotelkamers.Sel, klinkt gaaf jullie huwelijksreis. Wat kost zoiets nu ongeveer?
Goede tip idd mbt kleurplaten voor kids. Ik zit ook te denken om wat buitenspeelgoed mee te nemen en wat potjes bellenblaas. En anders wat speelgoed voor binnen in het zaaltje en wellicht dat ik kindertafeltje en stoeltjes van mn zoontje mee laat nemen door iemand van de fam. Dan kunnen daar kids aan tekenen/eten.
Wel leuk wat je DJ voor de kids doet.

Leuk dat je ouders je getuigen zijn. Vaak hoor je dat men vriendin of broers/zussen daarvoor vraagt.
Mooi jullie nummer voor binnenkomst!
Hoezo doen jullie het buffet al zo vroeg eigenlijk? Over het algemeen is dat toch meestal pas later op de avond tijdens het feest. Wow 200 mensen te eten dat is wel heel veel...hebben jullie zo'n grote familie?Boukkez, klinkt ook gaaf jullie ideeen voor huwelijksreis!

mbt kinderen van je beste vriendin...ze kunnen wellicht wel een goedkoop hotelletje boeken en dat er bijv een oma meekomt en savonds bij de kids blijft.

Mooi ook jullie trouwmuziek!
Goed hoor dat je al hele dagplanning hebt. Wij moeten dat nog eens bekijken..lastige is ook dat we voor de wet nog niet kunnen vastleggen. Kan pas een jaar van te voren omdat ambtenaar nu nog geen agenda van volgend jaar heeft.
@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Wij trouwen niet voor de kerk, aangezien we dat eerlijk gezegd wat schijnheilig vinden. We zijn allebei wel gelovig opgevoed, en hebben ook wel een bepaald gevoel bij het geloof, maar we gaan nooit naar de kerk, dus waarom dan wel trouwen in de kerk? We maken juist iets moois en symbolisch van onze ceremonie!Blitzey, wow wat luxe een speelkamer met nanny.
Leuk dat je 3 ceremoniemeesters hebt. Lijkt me alleen wat lastiger met op de trouwkaart vermelden of zet je gewoon 1 naam erop?roxymilan, fijn dat bellenblaas niet afgeeft. Klinkt wel heel leuk zo'n bruggetje!
leuk dat er een grasveld bij jullie trouwlocatie is. Handig idd voor de kids.

Mooi jullie trouwmuziek.
Ziet er goed uit jullie dagplanning

Liesje1984

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #409 Gepost op: 5 april 2011, 15:37:09 »
Hoi allemaal,

Ik dacht: laat ik ook maar weer eens wat schrijven. Ik heb het te druk om steeds te reageren, maar lees wel trouw mee hoor :) Ik zag laatst een heel lijstje met vragen, dus hierbij mijn antwoorden:

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
Dat staat wel in de planning, maar we weten nog niet precies waarheen, misschien een cruise op de caribean of naar Bali ofzo...dus als iemand nog tips heeft :)

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Er zijn bij ons bijna geen kinderen aanwezig. Waarschijnlijk 1 of 2 kinderen en daarvoor kunnen we wel wat speelgoed in een aparte kamer leggen. Daar komt bij dat we op een kasteeltje trouwen en daar is ook nog een kinderboerderij bij dus daar kunnen ze ook even naar toe.

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Getuigen weet ik nog niet zo goed, ik vind het moelijk en wil natuurlijk ook niemand passeren. We hebben gekozen voor twee ceremoniemeesters (mijn twee beste vriendinnen). Ik wil op de dag zelf niet hoeven denken aan bepaalde (organisatorische) dingen en het is voor hun ook handig om het niet alleen te hoeven doen. Ik vertrouw onze ceremoniemeesters volledig dus daar ben ik echt heel blij mee!

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
Echt nog geen idee

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Onze dagplanning wordt ongeveer als volgt:
12.45 ontvangst daggasten (13.20 aankomst bruidspaar)
13.30 huwelijksvoltrekking
14.15 felicitatiemoment
15.15 foto's (gasten maken een rondrit met paardentram)
17.00 aperatief
17.30 diner (3 gangen keuzemenu)
20.30 feest!
00.30 einde feest (en dan zijn we waarschijnlijk ook wel kapot :wink: )


@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Nope, wij zijn beide niet gelovig

@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
We gaan trouwen op een kasteeltje, de zaal is al prachtig en verder zorgt de locatie voor bloemen en dergelijke

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Het eerste wat 1 van mijn ceremoniemeesters zei toen ik haar vroeg: "jeeeeh dan kunnen we een vrijgezellenfeest organiseren, ik heb zoveel ideeen!" Haha ja dus, en heb er nu al zin in :biggrin:

Zo dat was het weer even, nu snel naar college en nog tentamen maken  :mad:

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #410 Gepost op: 5 april 2011, 15:38:45 »
gracegladys, leuk dat jullie naar new york op huwelijksreis gaan.
mooie trouwmuziek. Leuke dagplanning.

Gertje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #411 Gepost op: 5 april 2011, 15:58:48 »
Zo, even al deze vragen beantwoorden. Shirley, ik denk dat jij straks recordhouder wordt, van grootste lappen tekst op het trouwforum. Maar daardoor hebben wij, de tweeduizendtwaalfertjes, wel het gezelligste topic hahaha
Gracegladys, wow jullie hebben wel een groot budget.Hebben jullie zoveel gespaard of hoe doen jullie dat?Wel apart zo’n bus voor de daggasten. Zal wel best duur zijn denk ik toch? Maar jullie gasten gaan eerst naar de feestlocatie en van daaruit naar de plechtigheid? Sorry ik begrijp het niet helemaal.

Heb je al een bruidjurk op het oog? En al een idee mbt huwelijksreis?
Zoals jullie gelezen hebben, heb ik onlangs, plots mijn droomjurk gekregen van mijn schoonmama. 12 april is de eerste pasafsraak. Jippieeee
 

Een honeymoonsuite dat is wel super. Daar zit ik ook over te denken om in bruidssuite in een hotel te slapen. Dat is wel gaaf. Eens kijken hoeveel dat ongeveer kost. ..


@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis? Zo ja, welke locatie denken jullie aan? Wij hebben verder geen plannen voor huwelijksreis. Denk dat we dat een andere keer doen. Word allemaal toch een beetje veel anders financieel gezien. Wie weet gaan we het jaar erna wel met de kids een paar dagen naar Disney ofzo.
Voor ons geld hetzelfde. Wij willen heel graag naar Engeland of Schotland. Maar gaan waarschijnlijk verderop in het jaar!!!


Roxymilan,dj is wel redelijke prijs idd. Wij hebben er nu eentje op t oog die 275 kost voor 5 uur (en voor elk extra uur betaal je 50 euro maar kan je op avond zelf beslissen dus dat is wel handig) incl ook wat uitgebreidere verlichting. Vooral zo’n lichteffecten op de grond bijv sterren vind ik best gaaf.Spiegelbol is ook gaaf, moet ook eens informeren of die dj wat wij gezien hebben dat ook heeft. Leuk dat jullie bellenblaasmachine erbij krijgen van DJ. Ik heb wel vaker gehoord dat die bellen van zo’n machines vlekken op kleding geven dus zou ik wel even navragen voordat je dadelijk vlekken ervan hebt op je mooie jurk.


Fotograaf is ook redelijke prijs idd. Blijft de fotograaf ook de hele avond? Opa van AS zou bij ons fotos maken. Moeten alleen nog kijken hoe en wat mbt een album. Hij wilde ons alles op dvd geven zodat we zelf konden kijken mbt laten afdrukken etc maar ik vind het toch leuker om een compleet album te hebben en ben zelf niet zo creatief dus even kijken hoe we dit gaan oplossen.
Onze fotograaf is een van mijn beste vriendinnen. Ze doet de hele dag gratis en het boek is haar huwelijkscadeau aan ons. Echt fantastisch.
 

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag? Ik heb zelf een zoontje van 3 en er komen nog een paar kindjes van rond de 1 jaar. Ik ben me aan t bedenken hoe dat moet met koffietafel en feest. Mn zoontje blijft natuurlijk niet echt lang aan tafel zitten. Zal ik wat speelgoed meenemen en dat in zaaltje leggen? Heeft iemand ideeen? Er is natuurlijk wel een terras dus bij mooi weer kunnen kids buiten spelen. En savonds bij t feest wil ik mn zoontje ook wel even erbij hebben.  Als we fotos gaan maken wil ik mn zoontje ook wel even mee voor op een aantal fotos. Erna kan hij lekker nog even op het park spelen. Is genoeg te doen daar voor kids dus dat is mooi.
Mmmmm, goede vraag. Daar moet ik nog eens stevig over nadenken, haha.

Maak me ook wel beetje zorgen mbt als kleine kinderen gaan huilen tijdens plechtigheid, maar goed daar kan je toch weinig aan doen he.

Lieneke,ja ik vind t ook raar dat je geen fotos van jurken mag maken..Weet ook precieze reden ervan niet..

 

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen? Is zo iemand echt noodzakelijk?
Mijn as heeft zijn moeder en jongere broer gevraagd, ik mijn pa en beste vriendin. Mijn jongere broer is de CM. Ik vind het wel handig, omdat er iemand met je meedenkt en ook met ideeën aan komt dragen. Verder wil ik het liefst ook wat dingen zelf in handen houden en dat lukt wel met een broertje die niet goed weet wat de taken van een CM precies zijn :-D
 

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek? Ik vind Zij van Marco Borsato een prachtig nummer. Wellicht dat we dat gaan gebruiken als nummer bij binnenkomst bij trouwen voor de wet.
Ja, dat vind ik een heel belangrijk punt, de muziek voor de plechtigheid.
Binnenkomst: Hans Zimmer - All of them (soundtrack van de film king Arthur en dan vanaf minuut 6 ongeveer. Nummer duurt namelijk 10 min.
Tekenen: nog niet helemaal over uit. We vinden Kyteman met Sorry mooi, maar ook Dire Straits met On Every Street.
Weggaan: een hele bijzondere, maar fantastisch: Gigi D'Agostino met Silence

 

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Nou, in ieder geval rustig opstarten. Wil alleen al ontzettend genieten van het aankleden en optutten. Ik in De Lier (dorpje naast Delft) en mijn as start op in Breda. Ik denk dat wij om 14.00 uur trouwen. Daarna de foto's, diner, receptie, feest. Ik wil in ieder geval een ontspannen dag, dat is het belangrijkste.
 

@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Nee, ik ben streng gelovig opgevoed, maar mijn vriend helemaal niet. We hebben mijn vader gevraagd om een toespraakje in het gemeentehuis te houden, wat met mijn geloof te maken heeft.
 

@iedereen, iemand al ideeen voor zaalversiering?
Nee, nog niet. Maar dat hoeft niet heel uitgebreid te zijn voor ons. Wat witte balonnen en linten en ik ben tevreden.
 

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
ik ben bang van wel. Maar dat ligt niet in onze handen. Mijn as heeft zoveel verschillende griende groepen, dat er voor hem denk inmiddels 6 georganiseerd zijn, whahahahhahaha.
 

Zo nog even en dan lekker weekend. Morgen word het 24 graden dus dat is heerlijk.

 

Fijn weekend allemaal!

 

Groetjes,

 

Shirley

@Blitzey, fijn dat jullie een nieuwe auto hebben. Wat voor auto is het geworden?
mbt budget maken vind ik ook nog best lastig idd. van bep dingen is lastig te zeggen wat ze gaan kosten.

Ps: onze trouwauto is een zwarte Volvo XC70

Kusjes!!!
« Laatst bewerkt op: 5 april 2011, 16:02:06 door Gertje »

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #412 Gepost op: 5 april 2011, 17:13:06 »
@shirley: De huwelijksreis is alles bij elkaar (vlucht, hotels, cruise, attractieparken, andere attracties of excursies, autohuur, benzine -zelf geschat nav onze vorige amerika reis, en zakgeld) ongeveer 8000 euro. We hebben zelf de reis uitgestippeld enz. Je kan het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt... maar zoiets ben je wel ongeveer kwijt hoor.. Maar het is zoooo de moeite waard :biggrin:

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #413 Gepost op: 6 april 2011, 00:18:03 »
trouwen2012, idd lastig wat je de mensen moet laten doen die geen daggasten zijn maar wel naar ceremonie komen. Persoonlijk zou ik het wel raar vinden als ik zelf voor een bruiloft word uitgenodigd voor ceremonie en dan pas savonds weer mag komen.zeker als ze lang moeten rijden kun je niet verwachten dat mensen zich hele middag zelf gaan vermaken.wat doe je met de daggasten dan als ze niet bij receptie mogen zijn? is toch beetje raar dat ze daar niet bij mogen zijn.ik weet niet beter dan dat daggasten hele dag erbij zijn.Boukezz, spannend zaterdag jurken passen. Heb je wel al iets in gedachten wat je graag zou willen? en als ze in de winkel je jurk niet hebben dan kan je altijd naar andere winkels nog gaan kijken he.En mbt als anderen hem niet mooi vinden...daar zou ik me niet teveel mee bezig houden. Het is jouw jurk en jij moet hem mooi vinden he. :-) Alvast veel plezier zaterdag en zal vast wel allemaal meevallen!

trouwen2012

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #414 Gepost op: 6 april 2011, 09:13:00 »
Hmm is eigenlijk heel normaal dus dat daggasten ook op de receptie komen. Nu zegt de naam t al. Maar vond het zo'n grote groep worden :)
Mn vried vond het ook een prima idee. Goed dat zou t al een heel eind oplossen :)

En bij de ceremonie laten we het vrij of mensen die niet als daggast worden uitgenodigd willen komen. Dan zetten we in de ceremoniemeesterbrief wel wat er te doen is bij ons in de omgeving kunnen ze zelf bekijken of ze willen komen en zichzelf tussentijds vermaken. Of dat ze alleen naar t feest komen.

We komen er wel :) bedankt voor de tips!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #415 Gepost op: 6 april 2011, 09:52:34 »
Boukezz veel plezier zaterdag met jurken shoppen!!! Mijn droomjurk waren mijn medezoekers niet helemaal gek op, niet hun smaak. Ik baalde wel een beetje dat ze die niet net zo geweldig vonden als ik, maar ik moet er in lopen. (en ze vonden het wel een echt blitzey jurk hahahaa)
Dus lekker op je gevoel afgaan!! En genieten!!

Over de dagindeling, poeh ik weet het echt niet. Ja, na de ceremonie weet ik wat ik wil met feestlocatie.
Ik kan er alleen niet uitkomen hoe het smorgens moet en met de foto's!! Misschien hebben jullie ideeen?
We trouwen om 14.00 in harderwijk (reken op 3/4 uur reistijd en wachttijd stad)

Ik zou het het leukst vinden als alle daggasten er zijn en mijn AS me komt ophalen dat ik dan van de trap kom. MAAR wanneer ga je dan foto's maken?? Doen we dat eerst, dan kan mijn trapmoment niet, doen we het na de ceremonie wordt het weer zo krap, want om 16.00 uur snijden we de taart aan. (en tussen ceremonie en taart zit ook weer een klein uur reistijd)

ceremoniemeester op de kaart?? Damn daar heb ik niet over nagedacht. Misschien dat ik er 1 als hoofdCM doe ofzo haha.


waar is Clau-John eigenlijk, of lees ik er zo over heen??

Maewyn

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #416 Gepost op: 6 april 2011, 10:17:23 »
@boukezz: voor iedereen is er een jurk, en geloof me, ik heb er minstens 40 gepast dus ik heb wel een idee :wink:. Ook wil je meegeven dat je vooral moet kijken naar JOUW gevoel in de jurk: jij moet je er 'de bruid' in voelen. Als je gasten hem dan niet zo mooi vinden, tja, smaken verschillen nu eenmaal, ook in trouwjurken. Toen ik mijn jurk vond, vond mijn moeder hem helemaal niet zo mooi. De verkoopster zei al: "nou, als je moeder hem niet mooi vindt, dan wordt het hem niet he?" Maar daar heb ik een stokje voor gestoken: ik wilde DIE jurk, want ik voelde me er de bruid in! Die is het dus ook geworden en inmiddels vindt mijn moeder hem ook prachtig (zegt ze :wink:).

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #417 Gepost op: 6 april 2011, 10:38:55 »
Ik ben nieuw hier, maar zal ook in 2012 gaan trouwen.
Ik heb een stuk gelezen en zal maar beginnen met de vragen ook te beantwoorden:
- Ons dagprogramma:
Alles is bij ons op 1 locatie dus dat maakte de planning wat makkelijker.
 * AS komt mij ophalen bij mijn ouders
 * Wij gaan naar de locatie om foto's te maken, daggasten komen later met een gehuurde bus
 * Welkom heten van gasten met coctail (AS en ik houden allebei niet van champagne) en bruidstaart. Hier hebben wij
   voor gekozen omdat als wij de taart na de ceremonie doen we het te dicht op het diner vonden.
 * Ceremonie
 * Foto's maken met familie en de rest kan in het park wandelen of op de locatie blijven praten en drinken
 * Diner
 * Feest (pas hier komen alle gasten, tot hier waren er alleen de daggasten)

- Kinderen op de bruiloft
Die komen bij ons niet. In onze gezinnen zijn er nog geen kinderen. Wij hebben alleen neven en nichten met kinderen maar daarvan worden de kinderen niet uitgenodigd omdat zij er toch alleen bij het feest vanaf 20.30 zullen zijn.

- Ceremoniemeester
Word de zus van mijn AS. Zij weet wat wij wel en niet willen en is het beste qua planning

- Getuigen
Onze broers (hierdoor hebben alle broers en zus een rol  in ons huwelijk)

- Jurk
Mijn moeder stelde pas voor om een weekendje Italië te doen om daar een jurk te kopen, en dat vind ik toch wel een erg goed idee!!! Mocht er wat vermaakt moeten worden kan ik dat ook hier laten doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als jullie nog meer willen weten hoor ik het wel!

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #418 Gepost op: 6 april 2011, 11:24:30 »
Dank jullie wel voor de reacties! Aan de ene kant heb ik zoiets van; het is 'maar' een jurk die je één dag draagt, maar tegelijkertijd is het wel DE jurk.... Wat een gedoe eigenlijk hé, om een jurk?? Gelukkig weet ik wel heel goed wat ik niet en wel mooi vindt, dus nu is het alleen maar duimen dat ik dan die ene vindt!! In ieder geval fijn om hier af en toe ff te kunnen spuien ;-)!

Qua dagplanning is ons grootste voordeel dat we alles op één locatie doen, en dat niet een officiële trouwlocatie is, dus er geen andere bruidsparen tussen door kunnen fietsen ;-)! Ook hebben we zelf een ambtenaar geregeld, dus eigenlijk hoeven we alleen wat papiertjes bij de gemeente te regelen.

Blitzey, wij gaan onze fotos tussen ceremonie/taart aansijden en diner doen. Daar zit een 'gat' van 2 uur, en we maken de foto's ook op de locatie zelf. Onze daggasten kunnen dan even inchecken in het hotel, opfrissen, relaxen, nog wat drinken, en dan aansluitend aan tafel. Onze momentje dat we elkaar zien, is namelijk echt de start van de ceremonie, dus daarvoor foto's maken wordt het niet!

Nog even over mensen uitnodigen voor de ceremonie.... In principe sturen wij 2 uitnodigingen, eentje voor de daggasten, en eentje voor de feestgasten. Maar op de laatste zetten we wel wanneer we daadwerkelijk gaan trouwen. Het grootste gedeelte zal niet bij de ceremonie aanwezig zijn, maar ik weet dat een aantal mensen er zelf een leuke dagje uit van maken, eerst naar de ceremonie komen, dan lekker de stad in gaan, ergens wat eten en dan naar het feest komen. Maar we gaan ze dus niet expliciet uitnodigen voor de ceremonie.

Gisteren trouwens nog een gesprek gehad met een fotograaf. Ik moet zeggen dat ik dit tot nu toe nog een vna de lastigste beslissingen vindt, want wat wil je nou precies qua foto's?? Beetje bij beetje komen we er wel, maar ik merk wel dat het goed is om meerdere fotograven te spreken.
« Laatst bewerkt op: 6 april 2011, 11:24:59 door boukezz »

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #419 Gepost op: 6 april 2011, 11:32:22 »
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Hebben leuke dagen gehad me zus is vrijdag getrouwd en het was echt super. We zijn er met sommige ook blijven slapen en zaterdag gezellig met z'n alle ontbijt:) Maar zal eerst maar eens de vragen gaan beantwoorden;)

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
We gaan paar weken naar het gardameer in Italie. Lekker er even tussenuit.

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Die mogen de hele dag mee. Als we dat doen krijgen we toch echt rare gezichten want me lief heeft 15 nichtjes/neeftjes. Dus om die niet te vragen kan eigenlijk niet. En ik vraag me werk ook voor de hele dag en daar zitten ook 4 kinderen bij ben zelf namelijk gastouder. Dus hoop dat de kids zich prima vermaken ik zit er aan te denken om een ballonenman in te huren.

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen?
Ik ben er al uit wie mijn getuige zijn en me lief volgens mij ook. Ik kies me moeder en zus en hij kiest z'n ouders.
En ceremoniemeester hebben we het ook al over gehad. Eerst zeiden we ach hebben we niet nodig nu vragen we toch iemand die op de dag alles doet zodat we echt kunnen genieten.

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
Ik wil erg graag muziek zitten nu te denken aan ik hoor bij jou van marco voor de binnenkomst.

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Zo komt die er van ons ongeveer uit te zien. Voor 14:30 gaan wij nog foto's maken maar hoelaat weten we nog niet.
14.30 uur     Aankomst van de gasten en het Bruidspaar op de locatie
15.00 uur       Huwelijkssluiting
16.00 uur   foto's maken met de daggasten.
17.00 uur   taart eten+ proosten en daarna (Borrelen!)
18.00 uur   Aanvang Buffet of Barbecue    
21.30 uur   Serveren van een Kopje koffie met handgemaakte Bonbons.
22.00 uur       Vermoedelijk einde van het feest.


@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Me schoonouders willen het eigenlijk wel die maken we er ook erg blij mee maar we hebben besloten om het niet te doen.

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Voor mij hoeft dat allemaal niet maar we zien we of ik er wel 1 krijg;)

@Sabrina wat leuk dat jullie ook han ter beek hebben wij hebben hem 6 juni en hebben hem eigenlijk gekozen voor het mooie fotoalbum:)Ben alleen nog een paar dingen vergeten te vragen misschien dat jij dat wel weet;) anders moet ik hem mailen.
-hoe het zit met foto's nabestellen.
-hoelang die blijft.
-En of het mogelijk is dat je de foto's op cd kan krijgen.

Groetjes Eertje
« Laatst bewerkt op: 6 april 2011, 11:33:34 door eertje »

clau-john

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #420 Gepost op: 6 april 2011, 12:53:58 »
hey meiden,

ben er even niet geweest, omdat het met mij even wat minder ging.
alles is gelukkig weer onder controle en we gaan er weer tegen aan.

ik moet nog even bijlezen hoor, wat leuk dat er weer een paar meiden bij zijn gekomen !!!
allen WELKOM !!!!

liefs, claudia

waar is Clau-John eigenlijk, of lees ik er zo over heen??


johoeeee ik ben hierrrrr  grinnik

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen In 2012
« Reactie #421 Gepost op: 6 april 2011, 13:45:16 »
Leuk Eertje het Gardameer! Ik hou ervan!! :biggrin:

Ja nou ja het is idd wel dé jurk. Spannend hoor!

Hey Clau! Gelukkig gaat het weer goed met je! :)

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #422 Gepost op: 7 april 2011, 19:02:36 »
Clau-john, goed dat je er weer bent!!!!!

Vanavond fotograaf nr 3.... Keep you all posted.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #423 Gepost op: 7 april 2011, 22:12:59 »
Daar ben ik weer.... Ik ben echt een beetje lost; alledrie (fotograaf) maken mooie foto's, alledrie zijn aardige, leuke mensen, alledrie zijn echt professioneel en kan je goede afspraken mee maken, maar tegelijkertijd heb ik niet bij één fotograaf het gevoel dat hij/zij het echt is! Klinkt dat vreemd?

Mn vriendin vroeg wat het dan is, en dat vind ik ook echt lastig uit te leggen. Ik vond niet alle foto's even mooi, voor mn gevoel ook niet met één fotograaf echt een super klik (en dat is toch wel belangrijk als hij/zij 6 uur om je heen hangt!) en als je een album laat maken heb je eigenlijk nauwelijks inspraak (bij eentje niet, bij twee ietsje meer). Het maakt me zelfs aan het twijfelen of ik dan niet beter zelf een trouwalbum kan maken?

Ik vind het dus eigenlijk maar lastig.... Nu eerst maar eens alles laten bezinken en eens goed nadenken over wat we nou écht willen!!!!

shirley1978

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #424 Gepost op: 7 april 2011, 23:10:33 »
Blitzey, dat is idd lastig wanneer je beste fotos kunt maken..Wij gaan dat na de bruidstaart doen.Heb je na de bruidstaart niet even tijd totdat het feest begint?
@boukezz: voor iedereen is er een jurk, en geloof me, ik heb er minstens 40 gepast dus ik heb wel een idee :wink:. Ook wil je meegeven dat je vooral moet kijken naar JOUW gevoel in de jurk: jij moet je er 'de bruid' in voelen. Als je gasten hem dan niet zo mooi vinden, tja, smaken verschillen nu eenmaal, ook in trouwjurken. Toen ik mijn jurk vond, vond mijn moeder hem helemaal niet zo mooi. De verkoopster zei al: "nou, als je moeder hem niet mooi vindt, dan wordt het hem niet he?" Maar daar heb ik een stokje voor gestoken: ik wilde DIE jurk, want ik voelde me er de bruid in! Die is het dus ook geworden en inmiddels vindt mijn moeder hem ook prachtig (zegt ze :wink:).
ben ik t helemaal mee eens, jij moet de jurk mooi vinden en niet anderen. :-)
Ik ben nieuw hier, maar zal ook in 2012 gaan trouwen.
Ik heb een stuk gelezen en zal maar beginnen met de vragen ook te beantwoorden:
- Ons dagprogramma:
Alles is bij ons op 1 locatie dus dat maakte de planning wat makkelijker.
 * AS komt mij ophalen bij mijn ouders
 * Wij gaan naar de locatie om foto's te maken, daggasten komen later met een gehuurde bus
 * Welkom heten van gasten met coctail (AS en ik houden allebei niet van champagne) en bruidstaart. Hier hebben wij
   voor gekozen omdat als wij de taart na de ceremonie doen we het te dicht op het diner vonden.
 * Ceremonie
 * Foto's maken met familie en de rest kan in het park wandelen of op de locatie blijven praten en drinken
 * Diner
 * Feest (pas hier komen alle gasten, tot hier waren er alleen de daggasten)

- Kinderen op de bruiloft
Die komen bij ons niet. In onze gezinnen zijn er nog geen kinderen. Wij hebben alleen neven en nichten met kinderen maar daarvan worden de kinderen niet uitgenodigd omdat zij er toch alleen bij het feest vanaf 20.30 zullen zijn.

- Ceremoniemeester
Word de zus van mijn AS. Zij weet wat wij wel en niet willen en is het beste qua planning

- Getuigen
Onze broers (hierdoor hebben alle broers en zus een rol  in ons huwelijk)

- Jurk
Mijn moeder stelde pas voor om een weekendje Italië te doen om daar een jurk te kopen, en dat vind ik toch wel een erg goed idee!!! Mocht er wat vermaakt moeten worden kan ik dat ook hier laten doen.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Als jullie nog meer willen weten hoor ik het wel!
Mickey, welkom hier! Wanneer gaan jullie precies trouwen? Hoe ben je ten huwelijk gevraagd? In welk deel van het land trouwen jullie?
Apart om jurk in Italie te kopen. Is het daar goedkoper dan?
Hoi allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Hebben leuke dagen gehad me zus is vrijdag getrouwd en het was echt super. We zijn er met sommige ook blijven slapen en zaterdag gezellig met z'n alle ontbijt:) Maar zal eerst maar eens de vragen gaan beantwoorden;)

@ iedereen, gaan jullie allemaal op huwelijksreis?
We gaan paar weken naar het gardameer in Italie. Lekker er even tussenuit.

@iedereen, wat doen jullie mbt de aanwezige kinderen op de trouwdag?
Die mogen de hele dag mee. Als we dat doen krijgen we toch echt rare gezichten want me lief heeft 15 nichtjes/neeftjes. Dus om die niet te vragen kan eigenlijk niet. En ik vraag me werk ook voor de hele dag en daar zitten ook 4 kinderen bij ben zelf namelijk gastouder. Dus hoop dat de kids zich prima vermaken ik zit er aan te denken om een ballonenman in te huren.

@iedereen, hebben jullie al ideeen mbt wie jullie getuigen zullen zijn en voor diegene die een ceremoniemeester heeft waarom heb je daarvoor gekozen?
Ik ben er al uit wie mijn getuige zijn en me lief volgens mij ook. Ik kies me moeder en zus en hij kiest z'n ouders.
En ceremoniemeester hebben we het ook al over gehad. Eerst zeiden we ach hebben we niet nodig nu vragen we toch iemand die op de dag alles doet zodat we echt kunnen genieten.

@iedereen, hebben jullie al ideeen voor trouwmuziek?
Ik wil erg graag muziek zitten nu te denken aan ik hoor bij jou van marco voor de binnenkomst.

@iedereen, hebben jullie al een beetje een dagplanning incl tijdstippen in gedachten?
Zo komt die er van ons ongeveer uit te zien. Voor 14:30 gaan wij nog foto's maken maar hoelaat weten we nog niet.
14.30 uur     Aankomst van de gasten en het Bruidspaar op de locatie
15.00 uur       Huwelijkssluiting
16.00 uur   foto's maken met de daggasten.
17.00 uur   taart eten+ proosten en daarna (Borrelen!)
18.00 uur   Aanvang Buffet of Barbecue    
21.30 uur   Serveren van een Kopje koffie met handgemaakte Bonbons.
22.00 uur       Vermoedelijk einde van het feest.


@iedereen, is er nog iemand hier die ook voor de kerk trouwt?
Me schoonouders willen het eigenlijk wel die maken we er ook erg blij mee maar we hebben besloten om het niet te doen.

@iedereen, gaan jullie allemaal een vrijgezellenfeestje houden?
Voor mij hoeft dat allemaal niet maar we zien we of ik er wel 1 krijg;)

@Sabrina wat leuk dat jullie ook han ter beek hebben wij hebben hem 6 juni en hebben hem eigenlijk gekozen voor het mooie fotoalbum:)Ben alleen nog een paar dingen vergeten te vragen misschien dat jij dat wel weet;) anders moet ik hem mailen.
-hoe het zit met foto's nabestellen.
-hoelang die blijft.
-En of het mogelijk is dat je de foto's op cd kan krijgen.

Groetjes Eertje
Eertje, leuk dat je zus getrouwd is! Heb je alvast wat dingen van haar kunnen afkijken he.
Leuk op huwelijksreis naar Gardameer. Leuk idee ballonnenman voor de kids.
Leuke dagplanning maar feest is wel al redelijk vroeg afgelopen. Hebben jullie daar bewust voor gekozen?
Grappig dat je dezelfde fotograaf hebt als iemand anders hier.Claudia, vervelend dat het even niet goed met je ging maar gelukkig dat het nu weer beter gaat.
hey meiden,

ben er even niet geweest, omdat het met mij even wat minder ging.
alles is gelukkig weer onder controle en we gaan er weer tegen aan.

ik moet nog even bijlezen hoor, wat leuk dat er weer een paar meiden bij zijn gekomen !!!
allen WELKOM !!!!

liefs, claudia





johoeeee ik ben hierrrrr  grinnik
Daar ben ik weer.... Ik ben echt een beetje lost; alledrie (fotograaf) maken mooie foto's, alledrie zijn aardige, leuke mensen, alledrie zijn echt professioneel en kan je goede afspraken mee maken, maar tegelijkertijd heb ik niet bij één fotograaf het gevoel dat hij/zij het echt is! Klinkt dat vreemd?

Mn vriendin vroeg wat het dan is, en dat vind ik ook echt lastig uit te leggen. Ik vond niet alle foto's even mooi, voor mn gevoel ook niet met één fotograaf echt een super klik (en dat is toch wel belangrijk als hij/zij 6 uur om je heen hangt!) en als je een album laat maken heb je eigenlijk nauwelijks inspraak (bij eentje niet, bij twee ietsje meer). Het maakt me zelfs aan het twijfelen of ik dan niet beter zelf een trouwalbum kan maken?

Ik vind het dus eigenlijk maar lastig.... Nu eerst maar eens alles laten bezinken en eens goed nadenken over wat we nou écht willen!!!!
lijkt me best moeilijk te kiezen tussen fotograven. Zit er veel prijsverschil tussen ze? Wel raar dat je niet veel inspraak hebt mbt album maar op zich denk ik dat je er wel op kunt vertrouwen dat meeste fotograven zelf wel goed inzicht hebben hoe ze het album maken. Ik zou niet zelf album gaan maken. Denk dat je het nooit zo mooi krijgt als een fotograaf mbt verschillende formaten fotos en bewerkingen. Is toch wel vak apart. Daarbij komt dat het ook best wat tijd kost zoiets en moet je maar net tijd en zin voor hebben om zelf te doen.

Heb je wel een idee wat voor soort fotos je zou willen? Iedere fotograaf heeft natuurlijk zn eigen stijl.

Hoop dat jullie eruit komen anders wellicht gewoon nog ff verder kijken.hallo dames,

zaterdag gaan we de locatie etc defenitief reserveren. Zit wel nog een beetje met de dagplanning. Afhankelijk van hoelaat we trouwen en of we wel/niet voor kerk trouwen hebben we een gat na het fotos maken en voor het feest. Zou dan vanaf 18-20 uur zijn..heb geen idee hoe we dat kunnen oplossen. We hebben nu als indicatie trouwen voor wet om 12.00 erna kerkelijk huwelijk om 13.00 (maar denk dat we dat niet redden..denk eerder dat het half 2 word, met koets duurt het natuurlijk wat langer voor we bij kerk zijn dan als je een auto als vervoer hebt). Dan is kerkelijk huwelijk van 13.30 tot 14.30. Dan terug naar feestlocatie. 15.00 koffietafel met bruidstaart tot 16.00. Dan van 16-18 fotos maken en dan dus effe niks tot het feest begint maar dat kan natuurlijk niet. Iemand ideeen hoe je geen gat krijgt in de planning?

Over 2 weken hebben we een afspraak om de koets en paarden te gaan bekijken. Ben benieuwd. Ga meteen eens vragen of het tijdtechnisch lukt om op 2 locaties fotos te gaan maken. Op park willen we graag fotos maken maar het lijkt me ook gaaf bij een kasteel in de buurt fotos te maken omdat dat helemaal past bij sfeer van een koets.

Ik zag trouwens op website van An en John bruidsmode in Eindhoven dat ze momenteel een bruidsoutlet winkel ook hebben. Krijg je nieuwe jurken voor een prikje. Wellicht heeft iemand van jullie er wat aan?

Ik zit zelf al vaker op internet te kijken voor jurken maar De jurk voor mij heb ik nog niet erbij gezien. Jurk die ik al jaren in gedachten heb hebben ze niet meer in collectie dus dat is wel balen.

Iemand al ideeen mbt een soort gastenboek/receptieboek?

Ow ja waar ik ook nog mee zit is videograaf. AS vind het beetje zonde om hier geld aan uit te geven maar mij lijkt het toch wel super als je een DVD hebt van de hele dag. Kosten zijn rond de 800 euro voor 10 uur. Zijn er meer hier die ook denken om videograaf in te huren?

Fijn weekend allemaal!

Groetjes,

Shirley

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards