collapse

Auteur Topic: Trouwen In 2012  (gelezen 952763 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #975 Gepost op: 22 juli 2011, 13:34:45 »
@ saroanda: klein vraagje, waarom gaan jullie überhaupt voor ringen als jij een fobie voor ringen hebt? Kun je dan niet beter voor iets anders gaan wat symbool staat voor jullie liefde? Ringen zijn niet verplicht immers. Wellicht houd je wel van kettingen ofzo... ? dan zou je zoiets ook kunnen doen. Er is niemand die je verplicht om ringen te hebben.
Bij zilveren ringen (is mij verteld en is ook mijn ervaring) moet je er wel rekening mee houden dat die lang niet zo lang meegaan als gouden ringen. Mijn verlovingsring is van zilver en een ring die ik al iets van 8 jaar geleden gekregen heb zijn niet echt heel erg mooi meer. De verlovingsring ligt volgens mij echt aan de kwaliteit van de ring. Met een half jaar zijn we er al eens mee terug geweest omdat hij echt niet mooi meer is. Hier werd echter over gezegd dat dat altijd zo is bij zilveren ringen (daar ben ik het dan weer niet mee eens;)) maar die andere ring heb ik 6 tot 7 jaar gedragen en nu is hij echt af. hij is veel dunner geworden en je kunt de versiering die erop zat niet eens meer zien. (ik droeg die echt dag en nacht)
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2011, 13:35:01 door Jof »

saroanda

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #976 Gepost op: 22 juli 2011, 13:43:05 »
Tja, waarom we dan wel voor ringen gaan? We vinden dat het er wel echt bij hoort. En misschien is het dan nu maar eens tijd dat ik me dus over die "angst" heen zet. Ik ben al wezen passen bij de plaatselijke juwelier en wil binnenkort een goedkoop ringetje bij de v&d halen, zodat ik vast kan wennen. Ik ben uberhaupt niet zo'n sieraden drager, draag alleen m'n horloge dagelijks en af en toe oorbellen in. Gaatjes in m'n oren heb ik trouwens ook pas zo'n 4 jaar geleden laten schieten.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #977 Gepost op: 22 juli 2011, 14:08:44 »
Hopelijk kun je er wat aan wennen dan. Lijkt me toch ook wel heel vervelend als je ringen doet en dat je hem niet draagt, omdat je het helemaal niet prettig vind. Toch zou ik nog eens heel goed nadenken voor iets anders dan ringen. Of gewoon iets tijdelijks voor de dag zelf ofzo voor een moment in de ceremonie. Zoals je het beschrijft komt het op mij over dat je ook geen waarde hecht aan het symbool (of hoe iedereen dat voor zichzelf omschrijft) waar de ringen voor staan. Misschien is het dan wellicht juist veel bijpassende voor jullie om iets heel anders te doen. (is puur een gedachte gang van mij hoor, je moet gewoon doen waar jullie je goed bij voelen :) )

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #978 Gepost op: 22 juli 2011, 19:39:34 »
Goud is het duurst, maar het meest flexibel doordat het de langste 'houdbaarheid' heeft. Het is een sterker edelmetaal die goed te vermaken is. Zilver is veel zachter en heeft echt onderhoud nodig (mijn zilveren armbandje bracht ik jaarlijks naar de juwelier). Staal en titanium zijn goedkopere alternatieven, maar zullen nooit vermaakt kunnen worden (als je dikker of dunner wordt bijvoorbeeld). In alle gevallen zal je wel te maken hebben met slijtage.

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #979 Gepost op: 22 juli 2011, 20:17:40 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:41:45 door Mikey »

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #980 Gepost op: 22 juli 2011, 20:20:52 »
Het is ook wel hoe je ermee omgaat denk ik. Ik houd er totaal geen rekening mee en ben continu aan het sjouwen en gedoe. Misschien telt dat ook?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #981 Gepost op: 22 juli 2011, 21:45:45 »
Het zal neem ik aan ook afhangen van de kwaliteit van het ziverproduct. Ik neem aan dat daar ook verschil in zit. ik had 1 dure zilveren ketting en die maak(te) ik ook regelmatig schoon en die was erg goed gebleven. (ben hem helaas 2 jaar geleden ergens verloren :tongue:)
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2011, 21:45:57 door Jof »

chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #982 Gepost op: 23 juli 2011, 10:58:10 »
@saoranda wij denken indd zo'n beetje het zelfde over de dag zo te lezen :wink:

@charley zelf hou ik ook altijd mijn sieraden inclusief ringen dag en nacht om,doe ze nooit af met wat dan ook  en zijn alleen maar af geweest mijn operaties. mijn vriendschapsring is ook zilver maar is ook helemaal bewerkt wat meer stevigheid geeft.deze draag ik nu zo'n 4 a 5 jaar en zit ook nog geen krasje op ondanks het continu dragen.
onze trouwringen zijn van het zelfde materiaal,ook bewerkt en tja ook die zal ik continu dragen...:wink:

in het algemeen aan de mede topic bruidjes..ik vroeg me af of er meer bruidjes hier zijn met kort haar?
zelf heb ik kort haar en ben bril dragend en pieker me dus echt suf wat ik met mijn haar wil gaan doen. mijn haar lang laten groeien is geen optie omdat ik dan een lang en mager gezicht krijg wat ik dus niet ziet zitten..ben al op internet aan het kijken geweest voor de opties met mijn haar..maar het liefst zou ik het toch ook wel weer leuk vinden om iets van een sluier er in te doen met een kleine tiara..maar ik ben wat dat betreft zo onzeker en bang dat niets me staat wat dat betreft. de sluier wil ik dan wel tijdens het feest af doen en dan alleen de tiara in houden.
mocht er nog iemand anders hier ook kort haar hebben..hebben jullie dan misschien al ideetjes?

groetjes
Chadya

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #983 Gepost op: 23 juli 2011, 14:43:11 »
Hallo!

Zo, een hele discussie over trouwringen en budget lees ik hihi :biggrin: Iedereen moet gaan voor hetgeen waar zij zich prettig bij voelen. Het is netzoals chadya zegt, rondvragen en googlen tot je een ons weegt maar dan heb je wel wat!
Wij wilden eerst ook echt een bruiloft voor max 5000 maar dat ging ons niet lukken. Waarom wij dan toch het budget hebben aangepast is wat de meesten denk ik wel weten... Onze bruiloft is niet enkel bedoeld als elkaar het jawoord geven en elkaar de liefde verklaren. Ons trouwen staat voor een nieuw begin als gezin, een donkere periode die we afsluiten en er met zijn vieren een stralende toekomst van gaan maken! Ons kindje heeft namelijk kanker gehad, en hij heeft deze goddank overwonnen! We zijn ontzettend dankbaar dat hij bij ons mag blijven, en we trouwen dus ook op een symbolische datum: de dag dat hij schoon was verklaard door de oncoloog. (niet helemaal, de 25e zou dat zijn maar dan wordt mijn zusje 16, dus doen we het de 24e en toasten we met zijn allen om 0.00 op ons zoontje)
Met deze gedachten achter ons trouwen mocht het voor ons best wel wat meer kosten dan we voor ogen hadden maar dat neemt niet weg dat wij ons maar raak kopen en nergens op letten!
We hebben al mazzel met trouwvervoer, fotograaf, muziek, mijn jurk, mijn boeket. corsages doe ik net zo als chadya, evenals de kinderkleding. Ringen waren hier wel duurder dan dat we hadden gebudgetteerd maar zijn toch prachtig. AS zal niet voor een oficieel trouwpak gaan maar voor een net kostuum. Taart regel ik via een hobbybakster. Kapsel laat ik doen bij iemand thuis voor 35,- en make up doet mijn moeder of bij hetzelfde vrouwtje aan huis voor 25,-
De dure  bruidslingerie zal ik op internet bestellen uit amerika en scheelt uiteindelijk bijna 100,- als ik het in NL zou kopen. Een hoepeljurk en sluier heb ik vandaan via Ebay, voor vier tientjes! In de bruidswinkel durven ze gewoon 120 voor een hoepelrok en 100,- voor een sluier te vragen, belachelijk!!! Uitnodigingen heb ik zelf ontworpen en moet alleen nog even kijken waar we ze gaan afdrukken. Huwelijksreis moeten we nog even bekijken.

Heb zonet mijn jurk opgehaald en hij is prachtig! Hij hangt aan mijn kast maar ga hem zo naar schoonouders brengen want heb hier geen ruimte. Uiteindelijk komt ie bij mijn vader thuis op zolder te hangen, die heeft er de ruimte wel voor.
Wat ik net al zei, voor de meiden die nog op zoek zijn naar een hoepelrok/sluier etc. kijk eens op ebay bij florawedding! Het scheelt zoveel als dat je het in de winkel zou kopen! En mocht het niet passen, lang leve marktplaats :wink:

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #984 Gepost op: 23 juli 2011, 15:22:42 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:41:36 door Mikey »

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #985 Gepost op: 23 juli 2011, 15:57:51 »
@ Chayda. Hoe kort is kort? Paar voorbeelden;











Maar ook accessoire-loos lijkt me heel mooi en klassiek (en leg dan de nadruk op bijvoorbeeld mooie oorbellen mits je daartegen kan)


chadya

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #986 Gepost op: 23 juli 2011, 17:11:44 »
@charley mijn haar is ongeveer de lengte van plaatje nr 1 :wink:. oorbellen kan ik wel tegen heb 3 gaatjes in ieder oor ahahaha dus dat is geen probleem. alleen zou ik het gewoon zo leuk vinden als ik iets in mijn haar kan doen zoals ik eerder aan gaf..het zou dan af zijn zeg maar.denk dat ik anders gewoon eens even naar zo'n winkel toe moet gaan om te zien of het staat bij me...

@deniesje je hebt je jurk dus ook al snel in huis hahahaha ben ik gelukkig niet de enigste :wink:
de reden achter jullie huwelijksdata is welbekend en ook zeker heel mooi de gedachte er achter. ik gun jullie dan ook zeker alle geluk toe in de toekomst en hoop dat er voor jullie geen donkere wolken meer zullen gaan verschijnen.
heb eindelijk je foto kunnen zien van de jurk vandaag en hij is echt mooi :wink:

maar hebben jullie dat nu ook dat als je de jurk aan hebt dat het allemaal zo onwerkelijk aanvoelt,maar aan de andere kant vliegen er van alles door je lichaam heen en denk je; ja nu gaat het toch echt gebeuren..
volgens mij als het eenmaal zover is sta ik helemaal stijf van de zenuwen haahhahaha

vandaag heb ik een dagje voor mezelf en mijn AS met de meiden op stap naar een opendag van het Sparta stadion. de kleine meid was helemaal hyper sinds gisteravond omdat ze ook dan een wedstrijd gingen kijken en dit voor haar de eerste keer zou zijn... :biggrin:
ben benieuwd hoe ze het hebben en welke wilde verhalen ze straks allemaal hebben.


groetjes
Chadya

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #987 Gepost op: 23 juli 2011, 17:52:26 »
@charley mijn haar is ongeveer de lengte van plaatje nr 1 :wink:. oorbellen kan ik wel tegen heb 3 gaatjes in ieder oor ahahaha dus dat is geen probleem. alleen zou ik het gewoon zo leuk vinden als ik iets in mijn haar kan doen zoals ik eerder aan gaf..het zou dan af zijn zeg maar.denk dat ik anders gewoon eens even naar zo'n winkel toe moet gaan om te zien of het staat bij me...

Oooh, met die lengte valt er waarschijnlijk wel het e.e.a. te doen hoor! Ik vind die fascinators (zoals plaatje 2) ook echt supergaaf, maar het ligt weer aan je jurk én aan jezelf of dat erbij past.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #988 Gepost op: 23 juli 2011, 20:37:03 »
@ Maaike, ik heb de jurk uit voorraad gekocht en mocht daarom mee naar huis. Bij ti amo werken ze net even anders dan bij de andere bruidsmodezaken. Zo kopen alle bruidjes de jurk uit voorraad (hij heeft van 1 model een hele maatserie ingekocht, en de gangbare maten bijv. 3dubbel) en komen ze 4-6 weken voor het huwelijk terug met de jurk om af te passen en te vermaken. Zo kan hij jurken betaalbaarder aanbieden dan een ander bruidhuis, hij hoeft geen verzekering te betalen om de jurken maandenlang te bewaren, plus dat hij de jurken met veel korting op een bruidsbeurs kan kopen omdat hij meerdere exemplaren van de ontwerper afneemt. Bij een ander bruidshuis kopen ze van één model 2 maten in om te passen, en die bestellen ze dan na, adh van je maten. Dat kost gewoon veel meer omdat een enkele jurk nabestellen niet met staffelkorting kan worden gekocht en je dus de hoofdprijs betaald voor zo'n jurk...

@ Chadya, thanks! Ik denk trouwens dat er genoeg te doen valt met jouw haarlengte. Mijn collegaatje had het ietsjes langer en dat kon heel mooi en vol worden opgestoken nog! Toch vind ik naar achter doen met speldjes oid ook erg leuk. Persoonlijk vind ik een tiara wat tuttig (thans mij staat het niet) 1 grote eyecatcher in je haar is ook supergaaf!
Ook wel eens lekker, een dagje voor jezelf! Laat me raden... met een poetslap door het huis gegaan en de strijk bijgewerkt? :tongue:  [size="1"]iets wat ik meestal doe als ik even alleen ben hahaha![/size]

@ Charley, apart zo'n birdcage! Ik durf dat echt niet te dragen haha! :biggrin:

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #989 Gepost op: 23 juli 2011, 21:40:44 »
@ Charley, apart zo'n birdcage! Ik durf dat echt niet te dragen haha! :biggrin:

Oh ja, Engels vs Amerikaans :wink: ; fascinator en birdcage. Een fascinerende vogelkooi haha!

Ik zou het wel durven dragen, maar ik vind het niet mooi bij de jurk. Dat zijn al redelijk 'harde' lijnen en ik wil iets met mijn haar dat dat weer een beetje nuanceert.

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #990 Gepost op: 24 juli 2011, 15:03:53 »
UK vs USA altijd leuk! :biggrin:

Wat is het stil hier dames! Wat een p*kkeweertje he. :huh: nouja, dan maar wasjes draaien, bedjes verschonen en een beetje aanrommelen...

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #991 Gepost op: 24 juli 2011, 16:14:01 »
Ik vind het ook echt stil, terwijl ik eigenlijk had verwacht dat het druk zou zijn in verband met het weer. Misschien worden hele huizen heel grondig aangepakt?

Ik ben bezig (geweest) met onze kosten vs budget op een rijtje te zetten. We hebben een lijstje met kosten die al gegarandeerd zijn en wat we verwachten uit te geven. Al met al zitten we toch op zo'n 8500 euro (exclusief jurk, want die betaal ik zelf van een voordeeltje die ik recentelijk heb gehad). Als ik heel reëel kijk, kunnen we het e.e.a. nog wel naar beneden schroeven, maar ik ben liever berekend op meer dan minder. Ik heb nu een excel lijstje met; budget, te doen lijstje, adressen, openstaande acties (informatie aanvragen waar nog antwoord op moet komen), extra informatie, draaiboek en telefoonnummers. Ik hoef dadelijk alleen alles uit te printen voor de CM en dan is ze helemaal voorbereid. Ideale dag om alles even op een rijtje te krijgen!

twijfeltje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #992 Gepost op: 24 juli 2011, 17:15:14 »
Blitzey, ben je voor de Ecosse gegaan?

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #993 Gepost op: 24 juli 2011, 17:57:20 »
@Blitzey wat fijn dat je geslaagd bent voor je jurk! En ook mooi dat ie goedkoper is dan! Ben erg benieuwd, heb je al een foto op de hyves geplaatst?

Ons budget is ook al behoorlijk opgelopen. Heb het nu zo begroot dat alles ruim begroot is en dat dit ook echt de max is! Het streven is dus wel om er iets onder te blijven, maar het blijft een klap geld. Zit nu op 10.000 euro hieronder de begroting:

[font="Arial"][size="2"]Wat?                                           [/size][/font][font="Arial"][size="2"]Kosten[/size][/font][font="Arial"][size="2"]
[/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"]Ringen                                           [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 1.500,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Bloemen                                       [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 150,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Bruidssieraden                               [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 100,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Bruidskleding / lingerie                    [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 500,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Muziek (DJ)                                    [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 675,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Fotograaf + album                           [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 1.100,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Bruidstaart                                     [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 200,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Drukwerk+postzegels                      [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 275,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Bedankjes                                     [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 50,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]kapper en bruidsmake-up                 [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 230,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]cadeaus ceremoniemeester/getuigen  [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 150,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]ondertrouw/trouwboekje                    [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 50,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]overig/onvoorzien                              [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 250,00[/size][/font][font="Arial"][size="2"]
[font="Arial"][size="2"][/size][/font] [/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"]auto                                                [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 135,00[/size][/font][font="Arial"][size="2"] [/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"]
[font="Arial"][size="2"][/size][/font]overnachting                                    [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 310,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]
[font="Arial"][size="2"][/size][/font] [/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"][/size][/font][font="Arial"][size="2"]subtotaal                                       [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 5.675,00
[/size][/font][font="Arial"][size="2"]Locatie/eten/feest                           [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 4.325,00[/size][/font][font="Arial"][size="2"]
[font="Arial"][size="2"][/size][/font]totaal                                             [/size][/font][font="Arial"][size="2"]€ 10.000,00[/size][/font]

Ringen zijn vrij duur begroot maar we willen ze ook zelf ontwerpen en laten maken bij een goudsmid. Misschien worden ze goedkoper omdat we de diamanten via mn zwager heel goedkoop kunnen krijgen. Maar we vinden het allebei wel heel belangrijk om hele mooie en degelijke gouden ringen te hebben, omdat dat zo'n beetje het enige tastbare is wat je van de dag overhoudt en we zullen het ook vele jaren gaan dragen. Bloemen hoop ik ook goedkoper te doen maar hangt er ook van af of we corsages doen enzo...Ik krijg de jurk en mn vriend krijgt van zn ouders 500 euro voor het pak dus we hebben nog wat begroot voor het geval het pak wat duurder is en voor de lingerie. Locatie kost dus 4325 en dat is de hele dag voor zo'n 60 daggasten, inclusief welkom met koffie/thee, de trouwceremonie (incl kosten ambtenaar), na ceremonie proosten met rose prosecco en aansnijden bruidstaart, dan een diner buffet en 's avonds het feest met drank en hapjes voor zo'n 100 gasten. ik moet zeggen dat ik die prijs heel acceptabel vindt als je nagaat dat we daar de hele dag zijn met best veel gasten. Ik had het in ieder geval hoger verwacht!

Maar het blijft een hoop geld! Het zal vast op een aantal punten goedkoper kunnen, maar wij kiezen er voor om op bepaalde punten niet in te leveren en vinden het ook leuk om voor die dag eens goed uit te pakken (bv overnachting in een heel luxe hotel in de bruidsuite, kost wat maar dat is iets wat je waarschijnlijk eens en nooit weer doet!). Dus ieder maakt daarin natuurlijk zn eigen keuzes!
En dan proberen we ook nog eens een paar duizend euro extra te sparen voor de huwelijksreis, we willen nl graag 2 weken naar Curacao!

Hebben jullie al plannen voor de huwelijksreis?
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 18:01:29 door roxymilan »

deniesje

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #994 Gepost op: 24 juli 2011, 18:34:41 »
@ Blitzey yeah!!!! Super dat hij voor je lijf gemaakt is zeg! Gefeliciteerd!! Enneh, foto?:tongue:
Leuk he als het buiten rotweer is en de kinderen het huis aan gort slaan :blink:  Zometeen maar eens flink opruimen na hun uitbarsting, douchen verhaaltje en bedtijd! Pfoe heerlijk rust haha!

@ Charley heerlijk he om het even op een rijtje te zetten! Geeft wat meer rust in je hoofd, en een duidelijk inzicht hoe en wat.

@ roxymilan pfoe das een klap geld he. Jullie locatie is echt goed te doen hoor met de prijs! Hebben jullie netjes gedaan :wink:  En je kan inderdaad beter ruim begroten dan tekort! Ik hoop dat het jullie lukt om de huwelijksreis naar curacao bij elkaar te kunnen sparen!

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #995 Gepost op: 24 juli 2011, 18:49:04 »
Blitzey, ben je voor de Ecosse gegaan?


YEP :biggrin:  en ben heeeeel erg blij!!!

Charley

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #996 Gepost op: 24 juli 2011, 18:56:00 »
Ik zal de begroting ook even uitschrijven, misschien nuttig voor anderen. De jurk is buiten beschouwing gelaten, de bruidegom hergebruikt een éénmaal gedragen pak en ik wil ook geen bloemen. Over corsages zitten we nog in dubio dus dat ik er ook niet in opgenomen.

Kosten zoals besproken
Stadhuis EUR 350
Diner EUR 1580 (voor 28 personen)
Bruidssuite EUR 0
Hotelkamer oma EUR 135
Bruidstaart EUR 70
Locatie Borrel EUR 1000
Gastenboek I EUR 42
Bruidsschoenen EUR 70
Subtotaal EUR 3247

Verwachte uitgaven
Reserve Stadhuis EUR 100
Trouwringen EUR 800
Notaris EUR 900
Reserve Diner EUR 1480 (extra drank en personen)
Fotografie EUR 500 (vriendendienst)
Reserve Borrel EUR 500
Drukwerk EUR 100
Verzendkosten EUR 67
Gastenboek II EUR 15
Accessoires Bruidegom EUR 150
Lingerie Bruid EUR 200
Accessoires Bruid EUR 50
Haar en Make Up EUR 150
Paraplu EUR 25
Trouwvervoer EUR 250
Bedankjes EUR 100

Totaal verwacht EUR 8634

@ Blitzey: Wat gaaf dat ook jij bent geslaagd. Zo is zo langzamerhand iedereen voorzien, niet?

Mikey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #997 Gepost op: 24 juli 2011, 18:57:18 »
.
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2012, 21:41:27 door Mikey »

Blitzey

  • Gast
Trouwen In 2012
« Reactie #998 Gepost op: 24 juli 2011, 19:22:55 »
Wow de Azoren!!! Lijkt me gaaf hoor.
Wij gaan hopelijk op huwelijksreis, maar dat ligt echt aan wat we overhouden.

Tot nu toe ons budget (denk ik haha)

Stadhuis:   € 380,00
papieren:   €  20,00
Jurk    :   € 900,00
feest   :   €4700,00(alles bij elkaar. Taart/diner/feest etc)(wordt nog minder waarschijnlijk, gaan nog schrappen)
foto's  :   € 550,00(is 800,00, maar krijgen 250,00 van mijn moeder)
totaal  :   €6550,00

Dan nog de niet zeker kosten:
Pak     :   € 500,00
kids(4) :   € 200,00
auto    :   € 500,00
dj      :   € 500,00
bloemen :   € 150,00
ringen  :   € 150,00 (gewoon simpel zilver. Vinden wij niet belangrijk.)(en misschien krijg ik die van moeders nog?)
bedankje:   € 000000 (doen we niet aan hahaha)
kaarten :   € 200,00 (incl. postzegels. Liefst nog goedkoper)
schoenen:   € 100,00 (voor beide)
diversen:   € 200,00 (zoals ballonnen, aankleding,tierelantijntjes en dat soort onzin :biggrin: )

totaal  :   €2500,00


Ik vergeet vast nog wat!! En dan willen we ook nog graag een hotelovernachting en een huwelijksreis....
nou dat wordt 10 maanden boterhammen met pindakaas eten :laugh:
Nee gekheid, maar makkelijk wordt het niet. Ik heb dadelijk 5 maanden ouderschapsverlof wat me flink salaris scheelt. En nog een één jaar schoolgeld en boekengeld. Ai ai ai....

maar goed, heb vandaag enorm bespaard op de jurk, dus tot nu toe gaat het budgetgewijs prima!!

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In 2012
« Reactie #999 Gepost op: 24 juli 2011, 19:48:35 »
@Roxymilan
Ons budget was ook 10.000, maar aangezien we van mijn schoonouders een bijdrage kregen zodat wij alle familie uit kunnen nodigen ipv uit hoeven te kiezen gaan we dat niet meer redden (ook al hoeven wij dan niet voor de extra kosten op te draaien). Op hoeveel het uiteindelijk uit gaat komen weten we nu nog niet zo goed, sommige dingen vallen lager uit dan gepland, maar daarvoor hebben we wel al andere dingen bedacht die wij willen hebben
Maar aangezien we sneller sparen dan we oorspronkelijk dachten en we nog een spaarrekening achter de hand hebben voor mocht het nodig zijn hebben we besloten toch op (huwelijks)reis te gaan na de bruiloft. We vinden het toch wel lekker om daarna even lekker er samen uit te gaan. Eigenlijk wilden we een jaar later uitgebreid op reis gaan, maar dat vonden we toch wel lang wachten
Nu gaan we (mocht er niets geks gebeuren met ons inkomen/budget) 2 weken naar de Azoren. Daar zijn we al eerder geweest en we vonden het geweldig. Nu willen we naar een ander eiland van die eilandengroep.

@Trouwboekje
Nemen jullie allemaal een trouwboekje? Ik was dat namelijk niet van plan, want eigenlijk heb je daar toch niets aan?


@trouwboekje Oeh ik dacht dat een trouwboekje sowieso verplicht was of ben ik dan in de war met de huwelijksakte? En wat is dan precies het verschil? haha

@ Blitzey is die 900 euro voor de jurk tweedehands? Want dat vind ik nog best veel geld (weet niet hoeveel hij nieuw kost). Ik krijg dan de jurk maar wil alsnog niet een dure jurk ben van plan m hier (www.ninasbruidsmode.nl) te kopen daar maken ze alle jurken voor je op maat voor 599 euro. Vriendin van mij heeft m daar ook vandaan was erg mooi moet ik zeggen. Misschien ga ik ook nog wel naar Bridal Closet waar alle jurken max 750 euro zijn. Ziet er ook mooi uit en zag op t forum andere bruidjes die hier de jurk vandaan hebben, heel mooi ook!

@Mikey Ja het is een hoop geld en helemaal als je dan ook nog zo'n 4 a 5000 moet sparen voor een huwelijksreis...maja wij wilden er juist nu ook wel echt iets speciaals van maken qua vakantie! Normaal gaan we met de auto op vakantie naar bv italie en frankrijk, ook heerlijk hoor maar nu wilden we toch wel wat verder weg waar we allebei nog nooit zijn geweest. We hebben ook een heel spaarplan opgesteld en als we ons er aan houden en er gebeurt niks geks dan moet het wel lukken. We verdienen allebei prima en we hebben vrij lage woonlasten dus kunnen per maand een behoorlijk bedrag sparen.
De Azoren is ook gaaf zeg!! Lijkt me heel mooi Gaan jullie in een hotel? Wel fijn om met dit k*tweer je te verlekkeren met plaatjes van helderblauwe zee en bountyeilanden !
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 19:55:00 door roxymilan »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards